آیا می‌توان موهای خیس را رنگ کرد؟

آیا می‌توان موهای خیس را رنگ کرد؟

28 آذر 1401

 

آیا می‌توانید موهای خیس را رنگ کنید؟ این موضوع هر بار مورد بحث بوده است، اینطور نیست؟ رنگ کردن موهای خود در خانه ساده است؛ فقط باید موهای خود را بشویید و به آن رنگ بزنید.در سالن‌های آرایشی، رنگ مو با مواد شیمیایی با فرمول‌های مختلف برای شما استفاده می‌شود. بسته به فرمولاسیون، برخی آرایشگران ممکن است روی موهای خشک و برخی دیگر روی موهای مرطوب کار کنند. بنابراین، بله، می‌توانیدموهای خیس را رنگ کنید. اما روشی برای آن وجود دارد. این مقاله به سوالات شما پاسخ می‌دهد و در مورد چگونگی رنگ کردن موهای خیس مانند یک حرفه‌ای بحث می کند. به خواندن ادامه دهید!


فواید رنگ کردن موهای خیس


اگر موهای خیس را رنگ کنید چه اتفاقی می افتد:

توزیع یکنواخت:

رطوبت موجود در موهای خیس به توزیع یکنواخت رنگ کمک می‌کند. اگر همان رنگ را روی موهای خشک بزنید، باید به هر تار مو توجه بیشتری داشته باشید تا از پوشش کامل آن اطمینان حاصل کنید.

موهای مرطوب بیشتر جذب می‌شوند:

موهای خیس با باز شدن کوتیکول‌های مو متخلخل هستند و باعث جذب بهتر رنگدانه‌های رنگی می‌شوند. در نتیجه رنگ مو به راحتی به ساقه‌ی مو نفوذ می‌کند.

مقدار رنگ:

برای استفاده از موهای مرطوب به مقدار کمتری از رنگ نیاز دارید. از این رو آسیب شیمیایی در مقایسه با رنگ کردن موهای خشک کمتر است.

شما می‌توانید موهای خیس را رنگ کنید، اما همه‌ی رنگ‌های مو روی موهای خیس کار نمی‌کنند. رنگ موی دائمی روی موهای خیس کار نمی‌کند. تعجب می‌کنید چرا؟ 
به دلیل ترکیب شیمیایی آن است.
رنگ موی دائمی حاوی آمونیاک و پراکسید هیدروژن است. این مواد شیمیایی فقط روی موهای خشک کار می‌کنند. آن‌ها کوتیکول‌های مو را بالا می‌برند تا رنگدانه به ساقه‌ی مو نفوذ کند. در این فرآیند، مواد شیمیایی روغن‌های طبیعی تولید شده توسط پوست سر را نیز از بین می‌برند.
اگر موهای خود را درست قبل از استفاده از رنگ بشویید، روغن‌های طبیعی را از بین می‌برید و آن را بیشتر در معرض آسیب قرار می‌دهید. و اگر رنگ موی دائمی را روی موهای مرطوب بمالید، رطوبت باعث رقیق شدن مواد شیمیایی و جلوگیری از جذب مناسب رنگ می‌شود. این ممکن است منجر به کاربرد ناهموار و بازده رنگ ضعیف شود.
نکته‌ی حرفه‌ای: یک روز قبل از رنگ کردن دائمی موهای خود را بشویید و حالت دهید تا آسیب به حداقل برسد.


چه نوع رنگ‌هایی روی موهای خیس کار می‌کنند؟ 


استفاده از رنگ موی مرطوب برای کسانی که به دنبال نتایج موقت هستند بهترین است. این رنگ‌ها روی موهای خیس نتایج دلخواه را به همراه خواهند داشت:

رنگ‌های نیمه دائمی:

رنگ‌های نیمه دائمی حاوی پراکسید و آمونیاک نیستند و تحت تأثیر رطوبت موهای شما قرار نمی‌گیرند. آن‌ها موها را می‌پوشانند تا رنگ مو را تقویت کنند. این رنگ‌ها روی موهای مرطوب به خوبی عمل می‌کنند زیرا برای تغییر رنگ مو به ساقه‌ی مو نفوذ نمی‌کنند.
سایر رنگ‌های موقتی که برای موهای خیس شما بی‌خطر هستند عبارتند از:

  • رنگ‌های پاستلی
  • صورتی روشن 
  • سایر هایلایترها

اگر می‌خواهید موهای خیس را رنگ کنید، می‌توانید دستورالعمل‌های سازنده روی بسته‌بندی یا این مراحل را دنبال کنید.


چگونه موهای خیس را رنگ کنیم؟


  • موهای خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله آب را فشار دهید.
  • موها باید به اندازه کافی مرطوب باشند تا رنگ شوند.
  • رنگ موی نیمه دائمی یا نیمه دائمی را روی ناحیه‌ای که می‌خواهید بپوشانید بمالید.
  • سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و 20 دقیقه صبر کنید.
  • موهای خود را با شامپوی مناسب رنگ بشویید

به یاد داشته باشید که رنگ موی نیمه دائمی با هر بار شستشو محو می‌شود. برخی پس از یک بار شستشو کاملا محو می‌شوند. این رنگ‌ها ممکن است پوست و لباس شما را لکه دار کنند. بنابراین، آن‌ها را در هنگام استفاده و شستشو محکم کنید. در اینجا به چند سوال دیگر که ممکن است داشته باشید پاسخ داده شده است.


آیا می‌توان موهای خیس را بعد از سفید کردن رنگ کرد؟


خیر، نمی‌توانیدموهای خیس را بلافاصله پس از دکلره کردن رنگ کنید. سفید کردن تارهای مو را خشک، شکننده و مستعد آسیب می‌کند. رنگ کردن موهای خیس بلافاصله پس از دکلره کردن ممکن است باعث آسیب بیشتر شود. بهتر است حداقل 10-15 روز صبر کنید تا موهای خود را بعد از دکلره رنگ کنید.


آیا می‌توان موهای خیس را در خانه رنگ کرد؟


بله، برای رنگ کردن موهای خیس در خانه می‌توانید از رنگ موی نیمه دائمی استفاده کنید. استفاده از آن آسان است و آسیب کمتری نسبت به رنگ موهای دائمی دارد.
در حالی که رنگ کردن موهای خیس کمتر از رنگرزی دائمی کثیف است، معایب متعددی نیز دارد.


معایب رنگ کردن موهای خیس


معایب رنگ کردن مو در حالت خیس عبارتند از:

استفاده ناهموار:

رطوبت ممکن است به توزیع یکنواخت رنگ روی موهای شما کمک کند، اما استفاده از رنگ ممکن است دقیق نباشد و ممکن است برخی از تارهای مو رنگ نشوند.

آب رنگ را رقیق می‌کند:

اگر موهای شما خشک و آسیب دیده باشد، تارها متخلخل هستند و آب بیشتری جذب می‌کنند که می‌تواند رنگ را رقیق کند. 

ممکن است به مو آسیب برساند:

موهای خیس ضعیف هستند و آسیب پذیرتر هستند. روغن‌های طبیعی محافظت بیشتری از تارهای موهای خشک شما می‌کنند، اما ممکن است تحت فشار آب از موها محافظت نکنند.

رنگ کردن موهای خیس غیر معمول است اما مطمئناً قابل انجام است. با این حال، نتایج به فرمولی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. در حالی که برخی از رنگ‌ها را می‌توان روی موهای مرطوب استفاده کرد، برخی دیگر فقط روی موهای خشک مؤثر هستند. ما یک راهنمای ساده ایجاد کرده‌ایم تا به شما در درک نحوه‌ی رنگ کردن موهای خیس و رسیدن به نتایج عالی کمک کند. 

 بیشتر بخوایند: نحوه‌ی استفاده از آب برنج برای مو

مطالب مرتبط