نحوه صحیح قرار دادن عینک روی صورت

نحوه صحیح قرار دادن عینک روی صورت

06 آذر 1401

آیا از لیز خوردن عینک از روی بینی یا سردرد به دلیل مناسب نبودن عینک خود خسته شده‌اید؟ زمانی که به عینک جدید نیاز دارید، ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و اطمینان حاصل کنید که فریم‌هایی کاملاً مناسب را دریافت می‌کنید. شما می‌خواهید بهترین ویژگی‌های خود را برجسته کنید و اندازه مناسب صورت خود را بدست آورید، و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم! وقتی مطالعه را تمام کردید، می‌توانید با اطمینان عینک‌های جدیدی بگیرید که استفاده از آن شیک و راحت است.

چیزهایی که باید بدانید

  • عینک خود را طوری بچسبانید که مردمک چشمان در مرکز عدسی قرار گیرند تا بتوانید واضح ببینید. همچنان باید ابروهای خود را بالای فریم ببینید.
  • عینک خود را روی پل بینی خود قرار دهید تا نیشگون نگیرد یا به پایین سر نخورد. اگر احساس ناراحتی کردید، ممکن است فریم‌ها خیلی کوچک باشند.
  • بررسی کنید که عینک‌تان سرتان را محکم بالای گوش‌هایتان بغل کرده باشد، بدون اینکه باعث درد شود.
  • یک عینک قدیمی یا صورت خود را اندازه بگیرید تا عرض لنز، اندازه پل و طول بازوی مورد نیاز خود را بیابید.

 


 اندازه‌گیری اندازه قاب


 


اندازه‌ها را روی یک عینک که به خوبی برای شما مناسب است بررسی کنید. اگر قبلاً یک عینک راحت دارید، با یافتن 3 عدد در داخل بازوی شقیقه یا پل بینی، اندازه‌های آن را بر حسب میلی‌متر جستجو کنید. عدد اول نشان دهنده عرض 1 لنز، عدد دوم عرض پل بینی شما و عدد آخر طول بازوی عینک است که به عنوان "طول شقیقه" نیز شناخته می‌شود. این اعداد را یادداشت کنید تا بتوانید هنگام گرفتن عینک بعدی، آن‌ها را به خاطر بسپارید.
اگر عدد چهارمی در لیست وجود داشته باشد، نشان‌دهنده ارتفاع لنز در بلندترین نقطه آن است.
 

اندازه پل خود را بر اساس بلندتر یا کمتر بودن آن از مردمک چشم خود بیابید. از کناره صورت خود سلفی بگیرید تا بتوانید ببینید که پل بینی شما با مردمک‌هایتان در یک خط قرار گرفته است. اگر پل شما هم سطح یا پایین‌تر از مردمک‌هایتان است، از پل کم اندازه بین 16 تا 18 میلی‌متر استفاده کنید. اگر پل شما بالای مردمک‌های شما قرار دارد، در عوض اندازه پل را در حدود 19 تا 21 میلی‌متر انتخاب کنید.

  • می‌توانید از خط کش عینکی استفاده کنید که به طور خاص برای اندازه‌گیری چشمان شما برای اندازه‌گیری دقیق‌تر خانه استفاده می‌شود.
  • اگر می‌خواهید یک عینک قدیمی را اندازه بگیرید، عرض بین لنزها را در باریک‌ترین نقطه آن‌ها پیدا کنید.
  • اندازه پل بسیار باریک می‌تواند دو طرف بینی شما را نیشگون بگیرد، اما پهن بودن بیش از حد یک پل باعث می‌شود عینک شما از روی صورت شما سر بخورد.

 

صورت خود را از شقیقه تا شقیقه دیگر اندازه بگیرید تا عرض فریم را بیابید. در آینه بایستید و مستقیم به جلو نگاه کنید. یک خط کش را با شقیقه‌های خود در سطح نگه دارید و فاصله را بر حسب میلی‌متر بیابید. وقتی به عینک نگاه می‌کنید، سعی کنید عینک‌هایی را پیدا کنید که عرض قاب آن‌ها در حدود 2 تا 3 میلی‌متر از اندازه‌گیری شما باشد تا مطمئن شوید که به درستی جا می‌شوند.

  • اگر فریم‌های شما بیش از حد عریض هستند، می‌تواند چهره شما را نامتعادل نشان دهد. اگر فریم شما خیلی باریک باشد، ممکن است عینک شما خیلی سفت شود و خیلی زود ناراحت شود.
  • برای به دست آوردن یک تخمین تقریبی از عرض عدسی عینک خود، اندازه پل خود را از عرض فریم کم کنید. سپس، آن عدد را بر 2 تقسیم کنید. برای مثال، اگر عرض فریم شما 125 میلی‌متر و اندازه پل شما 18 میلی‌متر است، پس

125mm-18mm=107mm
 برای عرض لنز 1077mm/2=53.5mm
 

 

طول بازوی شقیقه را در حدود 140 میلی‌متر انتخاب کنید. بازوهای شقیقه معمولاً بین 130-145 میلی‌متر برای بزرگسالان و 120-140 میلی‌متر برای کودکان است. از آنجایی که 140 میلی‌متر متوسط طول بازوی شقیقه برای یک بزرگسال است، معمولاً یک شرط مطمئن برای اندازه‌گیری‌های شما است، و همیشه می‌توانید پس از دریافت تنظیمات جزئی، برای راحت‌تر کردن آن‌ها انجام دهید.

  • برای اندازه‌گیری بازوهای شقیقه روی یک عینک قدیمی، فاصله لولا تا نوک بازو را پیدا کنید.
  • واقعاً راه آسانی برای اندازه‌گیری صورت شما برای تعیین طول بازوی شقیقه وجود ندارد. چند جفت عینک را امتحان کنید و اندازه آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهترین است.

 

فاصله مردمک خود را پیدا کنید فاصله مردمک شما (PD) اندازه‌گیری از مرکز یک مردمک به دیگری است. حدود 8 اینچ (20 سانتی متر) از آینه دورتر بایستید و یک خط کش را روی ابروهای خود نگه دارید. چشم راست خود را ببندید و انتهای خط کش را با مرکز مردمک چشم چپ خود تراز کنید. همانطور که چشم چپ خود را می‌بندید و چشم راست خود را باز می‌کنید، مستقیم به جلو نگاه کنید. بررسی کنید که خط کش در مرکز مردمک راست شما قرار گرفته است تا اندازه‌گیری بر حسب میلی‌متر باشد.

  • از یک دوست بخواهید که به شما کمک کند تا اندازه‌گیری دقیق‌تری انجام دهید.
  • سعی کنید از برنامه‌ای مانند GlassesOn یا EyeMeasure استفاده کنید تا به شما کمک کند PD خود را بر اساس عکس اندازه‌گیری کنید. برخی از فروشندگان آنلاین عینک مانند Warby Parker ابزارهای آنلاینی برای اندازه‌گیری برای شما دارند.
  • اگر نمی‌خواهید فاصله مردمک‌تان را خودتان اندازه‌گیری کنید، بررسی کنید که آیا اندازه‌گیری در نسخه قدیمی شما ذکر شده است یا خیر. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، با اپتومتریست خود قرار ملاقات بگذارید.

عینک متناسب با ویژگی‌های صورت


 

عینک خود را روی بینی خود قرار دهید تا نیشگون نگیرد یا به پایین سر نخورد. عینک خود را روی پل بینی خود قرار دهید و بررسی کنید که آیا احساس راحتی می‌کند یا خیر. اگر عینک تناسب مناسبی داشته باشد، وزن فریم به طور یکنواخت توزیع می‌شود و هیچ فشاری روی دو طرف بینی خود احساس نمی‌کنید. اگر پل خیلی عریض باشد، عینک به سمت بینی شما می‌لغزد و باید مرتباً آن‌ها را تنظیم کنید.

  • اگر عینک شما علائم قرمزی روی بینی شما به جا می‌گذارد، نشانه آن است که فریم شما بیش از حد تنگ است. اگر می‌توانید پدهای بینی را تنظیم کنید تا حالت شلتری داشته باشند.
  • اگر عینک شما پد بینی ندارد، روی پدهای چسبی زیر پل بچسبانید تا به آن‌ها کمک کند بهتر جا بیفتند.

 

لنزها را طوری قرار دهید که چشمان شما در مرکز قرار گیرند. جلوی آینه بایستید و یک عینک بزنید. از آنجایی که واضح‌ترین قسمت‌های نسخه شما در مرکز لنزها قرار دارد، مطمئن شوید که این قسمتی است که شما به دنبال آن هستید. اگر مردمک‌های شما در مرکز عدسی قرار نگیرند، ممکن است باعث خستگی چشم شوند.

  • برای دوربین‌های دو کانونی، خط روی لنز باید با بالاترین نقطه پلک پایینی شما مطابقت داشته باشد.

 

قسمت بالای فریم را زیر ابروهای خود نگه دارید. اگر فریم‌های شما ابروهای شما را بپوشاند یا از آن عبور کند، می‌تواند به نظر برسد که ابروهای شما را کاملاً از دست داده‌اید. فریم‌هایی را انتخاب کنید که به اندازه کافی نازک باشند تا در فضای بین چشم‌ها و ابروهای شما قرار بگیرند نه مدل‌های ضخیم و درشت.

  • اگر ابروهای شما به چشمان شما نزدیک است، از عینک‌های نیم فریم نیز خودداری کنید زیرا باعث می‌شود صورت شما کمی نامتعادل شود.

 

عینک خود را طوری قرار دهید که بالای گونه شما قرار گیرد. عینکت را بزن و یک لبخند بزرگ بزن. اگر احساس می‌کنید که گونه‌هایتان با فریم‌هایتان تماس می‌گیرد، آن‌ها خیلی کوچک یا خیلی دور از بینی‌تان هستند. با یک تناسب مناسب، شما هرگز عینک خود را روی گونه های خود احساس نمی‌کنید، مهم نیست که چقدر رسا هستید.
 

بازوهای شقیقه را طوری قرار دهید که در بالای گوش شما احساس راحتی کنند. عینک خود را بزنید و سر خود را به صورت دایره‌ای حرکت دهید. فریم‌های شما باید کناره‌های سرتان را درست بالای گوش‌هایتان به راحتی و بدون حرکت در اطراف بغل کنند. اگر بر دو طرف سر خود فشاری احساس کردید، عینک شما خیلی تنگ است.
اگر احساس می‌کنید که عینک‌تان شل شده یا از روی صورتتان می‌لغزد، بازوها خیلی بلند هستند یا فریم‌ها برایتان بزرگ هستند. می‌توانید از بند عینک استفاده کنید تا عینک خود را محکم‌تر نگه دارید.
 

مدل فریمی را انتخاب کنید که فرم صورت شما را تحسین کند. شکل صورت خود را مشخص کنید تا بتوانید فریم‌هایی داشته باشید که واقعاً ویژگی‌های شما را برجسته می‌کند. در حالی که برخی از فریم‌ها در برخی از اشکال چهره بسیار خوب به نظر می‌رسند، ممکن است چهره‌های دیگر را نامتعادل جلوه دهند.

  • اگر صورت بیضی دارید، فریم های مربع یا مستطیل را امتحان کنید.
  • برای صورت گرد، فریم‌های مستطیلی یا مربعی بزرگ را امتحان کنید.
  • برای صورت مربعی شکل، فریم‌های گرد یا چشم گربه‌ای را امتحان کنید.
  • اگر صورت باریکی دارید، سعی کنید از عینک‌هایی استفاده کنید که کمی پهن‌تر باشند تا به تعادل صورت شما کمک کنند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه عینک بلوکات، نور آبی را مسدود می‌کند؟

مطالب مرتبط