10 مورد از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند

10 مورد از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند

05 آذر 1401

کفش‌های پاشنه بلند یکی از اکسسوری‌های رایج مد برای بسیاری از خانم‌ها است. ما اغلب احساس می‌کنیم که یک استایل زنانه جذاب و مناسب مهمانی بدون کفش پاشنه‌دار ناقص است. اما آیا می‌دانید پوشیدن کفش پاشنه بلند عوارض زیادی دارد؟ بله، این اکسسوری شیک ممکن است بر سلامت پاهای شما تأثیر منفی بگذارد البته اگر به طور منظم آن‌ها را بپوشید. برای درک عوارض پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و اینکه چرا باید استفاده از آن‌ها را کاهش دهید، به خواندن ادامه دهید.


1. کمر درد


کفش‌های پاشنه بلند بزرگترین راز زیبایی برای خانم‌ها هستند. آن‌ها معمولاً شیک و جذاب هستند و می‌توانند استایلی فوق‌العاده جذاب به شما بدهند. اما کفش‌های پاشنه بلند زیاد راحت نیستند. کفش‌های پاشنه بلند حمایت کاملی از پاهای شما نمی‌کنند. این باعث توزیع نابرابر وزن می‌شود که ممکن است باعث درد، التهاب و درد در ناحیه کمر شود.


2. درد ماهیچه‌ای


درد عضلات ساق پا یکی دیگر از عوارض جانبی آن پاشنه‌های نوک تیز است. همچنین می‌تواند منجر به بیرون‌زدگی رگ‌ها شود که نه تنها وحشتناک به نظر می‌رسند بلکه بسیار دردناک نیز هستند. اگر می‌خواهید پاهایتان را به رخ بکشید، از کفش‌های پاشنه بلند دوری کنید.


3. پا درد


کفش‌های پاشنه بلند شکل و طرح خاصی دارند که مد روز به نظر می‌رسند. پس از یک روز طولانی که با آن کفش ناراحت‌کننده پا گذاشتید، به احتمال زیاد از پا درد رنج خواهید برد. شما می‌توانید درد شدیدی را در انگشتان پا، کف پا، قوس یا پاشنه خود تجربه کنید.


4. پیچ‌خوردگی مچ پا


یک جفت کفش پاشنه بلند طراحی شده می‌تواند به کمد لباس شما جذابیت بدهد. فقط در صورت راه رفتن روی سطوح صاف می‌توانید کفش پاشنه بلند بپوشید. چاله‌ها، برآمدگی‌ها و سنگفرش‌ها می‌توانند مهمانی‌های بالقوه‌ای باشند که منتظر لیز خوردن و رگ‌به‌رگ شدن مچ پای شما هستند. به غیر از پیچ‌خوردگی مچ پا، سقوطی مانند این نیز می‌تواند منجر به شکستگی مچ پا، آرنج و زانوهای کبود شود. اگر به طرز ناخوشایندی فرود بیایید، حتی ممکن است دچار ضربه مغزی شوید. از استفاده روزانه از کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید. اگر باید تسلیم فتیش کفش خود شوید، این کار را فقط در مواقع خاص انجام دهید.


5. منحنی ناخوشایند ستون فقرات


بیشتر مد روزها برای به نمایش گذاشتن بدنه شیشه ساعتی خود کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشند. کفش‌های پاشنه بلند قوس کمر را بیش از حد معمول بیرون می‌آورد. در واقع ارتفاع پاشنه با درجه قوس کمر شما متناسب است. قوس ناخوشایند می‌تواند باعث ایجاد دردهای بدی در ناحیه فوقانی و پایین کمر شود.


6. عروق خونی را منقبض می‌کند


کفش‌های پاشنه بلند معمولاً پاها را بلندتر و ظریف‌تر نشان می‌دهند. شکل کفش، پا را به حالتی فشرده می‌کند که مطمئناً طبیعی نیست و مسلماً احساس راحتی نخواهید کرد. فشار روی پای شما می‌تواند منجر به انقباض جریان خون شود. در موارد شدید، ممکن است باعث شکستن عروق خونی شود.


7. پاهای کج


پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند ممکن است عوارض جانبی مانند انگشت چکشی (toeSave) ایجاد کند. انگشت چکشی یکی از خطرناک‌ترین عوارض کفش پاشنه بلند در پا است. موقعیت غیر طبیعی پا، فشار روی ساق پا، رگ‌های خونی و پشت باعث تغییر شکل پا می‌شود که به آن انگشت چکشی می‌گویند.


8. رباط‌ها را ضعیف می‌کند


کفش‌های پاشنه بلند رباط‌های پا شما را ضعیف می‌کند. برای محافظت از پاهای خود در برابر هر گونه آسیب، باید از کفش‌های پرزرق‌و‌برق صرف نظر کنید.


9. زانو درد


انحنای نامناسب ساق پا در هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند فشار زیادی به مفصل زانو وارد می‌کند. اغلب منجر به مواردی از آرتروز در افراد می‌شود.


10. افزایش کشش در انگشتان پا


یکی دیگر از عوارض پوشیدن مداوم کفش پاشنه پا این است که انگشت پا را در حالت هایپراکستنشن دائمی ثابت می‌کند.


کلام آخر


کفش پاشنه بلند یک استایل همیشه زیبا است اما پوشیدن آن در تمام طول روز تنش و فشار بیشتری را بر بخش‌های مختلف بدن شما وارد می‌کند. این استرس اضافه می‌تواند به زانوها، باسن، کمر و سایر اعضای بدن شما آسیب برساند. اکنون متوجه شده‌اید که چگونه یک اکسسوری مد روز می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند. امیدواریم آگاهی از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث شود در پوشیدن هر روز آن تجدید نظر کنید. راحتی، به جای ظرافت، ممکن است بدون توجه به موقعیت، اعتماد به نفس و نوسان بیشتری را به بدن شما بدهد. همیشه به یاد داشته باشید که سلامتی خود را در اولویت قرار دهید.


سوالات متداول


اگر هر روز کفش پاشنه بلند بپوشید چه اتفاقی می‌افتد؟
در حالی که ممکن است با پوشیدن روزانه کفش پاشنه‌دار عزت نفس به دست آورید و پاهای خود را برجسته کنید، ممکن است خود را در معرض خطر رگ‌به‌رگ شدن و درد پا قرار دهید.
آیا کفش‌های پاشنه بلند روی باسن تأثیر می‌گذارد؟
بله. کفش‌های پاشنه بلند ممکن است منجر به درد در ناحیه کمر، زانو و باسن شود. آن‌ها مرکز ثقل شما را پایین می‌آورند و منجر به انحنای غیرطبیعی ستون فقرات شما می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ۷ ترفند ساده برای راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند

مطالب مرتبط