5 مورد از بهترین راه استفاده سرکه سیب برای دیابت

5 مورد از بهترین راه استفاده سرکه سیب برای دیابت

21 آبان 1401

سرکه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از مزایای فراوان آن برای مدیریت قند خون بهره‌مند شوید. استفاده از سرکه سیب برای مدیریت دیابت مزایای متعددی دارد. در ایالات متحده، دیابت بیش از 30 میلیون بزرگسال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در طول دو دهه گذشته، موارد دیابت در میان بزرگسالان دو برابر شده است. طبق برخی مطالعات، سرکه سیب می‌تواند دیابت را درمان کند. سرکه ممکن است با افزایش متابولیسم کربوهیدرات، کنترل قند خون را افزایش دهد. مدیریت علائم دیابت ممکن است با سرکه (ACV) آسان‌تر شود زیرا متابولیسم قند خون را افزایش می‌دهد. تحقیقات بیشتری برای درک اینکه چگونه سرکه (ACV) ممکن است به درمان دیابت کمک کند، مورد نیاز است. در این مقاله به بررسی فواید سرکه سیب، نحوه استفاده و عوارض جانبی آن می‌پردازیم. به خواندن ادامه دهید.


تحقیقات درباره سرکه سیب و دیابت چه می‌گویند؟


طبق یکی از تحقیقات که روی موش‌ها انجام شد بیان کرد که سرکه (ACV) ممکن است اثرات مثبتی بر سطح کلسترول خون داشته باشد. سرکه (ACV) می‌تواند سطح کلسترول بد را کاهش دهد و سطح کلسترول خوب را در موش‌های دیابتی افزایش دهد. مطالعه کوچک دیگری نشان داد که سرکه (ACV) می‌تواند سطح قند خون و انسولین را در مورد دیابت نوع 2 تنظیم کند. با این حال، برخی شواهد بیان می‌کنند که سرکه (ACV) در واقع ممکن است کنترل قند خون را بدتر کند و این ممکن است علائم دیابت را تشدید کند. چند نظریه دیگر نشان می‌دهد که ممکن است سرکه (ACV) سرعت خروج غذا و مایعات از معده را کاهش دهد و کنترل قند خون را برای هر فردی دشوارتر کند. سرکه (ACV) همچنین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد و طعم قوی آن ممکن است برای همه مناسب نباشد. این مجموعه‌ای از نتایج مختلط است. نتیجه چیست؟ آیا باید آن را امتحان کنید؟ سرکه (ACV) به خودی خود مضر نیست. ایمن در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند ارزش امتحان را داشته باشد. اما مطمئن شوید که از سرکه (ACV) ارگانیک، فیلتر نشده و خام استفاده می‌کنید زیرا باکتری‌های مفید آن بیشتر است (و همچنین کدر به نظر می‌رسد).
در اینجا راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از سرکه (ACV) برای کمک به درمان دیابت خود استفاده کنید.


1. سرکه سیب و آب


دستور‌العمل:
سرکه (ACV) و آب را مخلوط کنید. مخلوط را به همراه پنیر قبل از خواب مصرف کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید:
آن را به مدت یک هفته امتحان کنید و با پزشک خود مشورت کنید و نتایج را دریافت کنید. توصیه های آن‌ها را دنبال کنید.

چرا این کار می‌کند:
سرکه (ACV) حاوی اسید‌استیک است که به دلیل اثرات ضد‌گلیسمی آن شناخته شده است. اسید می‌تواند هضم نشاسته را کاهش دهد. پنیر و سرکه ممکن است اثر هم‌افزایی داشته باشند. پنیر همچنین حاوی اسیدهای‌آمینه‌ای است که بسترهای گلوکوژنیک را فراهم می‌کند، که ممکن است برای افراد مبتلاء به دیابت نوع 2 مفید باشد (این بسترها در حضور انسولین به گلیکوژن تبدیل می‌شوند).


2. دارچین و سرکه سیب


مواد مورد نیاز:

  • 1 قاشق چای‌خوری سرکه (ACV)
  • 3/4 قاشق چای‌خوری دارچین آسیاب شده
  • 1 قاشق چای‌خوری استویا

دستور‌العمل:
همه مواد را با هم مخلوط کرده و معجون را بعد از غذا میل کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید:
دوبار در روز. پس از دریافت نتایج با پزشک مشورت کنید.

چرا این کار می‌کند:
دارچین می‌تواند به کاهش گلوکز خون ناشتا کمک کند. اگرچه استویا نوشیدنی را شیرین می‌کند، اما شاخص گلیسمی آن صفر است و توسط روده‌ها جذب نمی‌شود.


3. عسل و سرکه سیب


مواد مورد نیاز:

  • 1 قاشق چای‌خوری سرکه (ACV)
  • 1 قاشق چای‌خوری عسل (یا حتی کمتر)
  • 1/2 فنجان آب

دستور‌العمل:
تمام مواد را با هم مخلوط کرده و نوشیدنی را بعد از غذا میل کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید:
یک یا دو بار در روز. به پزشک مراجعه کنید و نتایج را دریافت کنید.

چرا این کار می‌کند:
عسل می‌تواند طعم اسیدی سرکه (ACV) را جبران کند. ممکن است مانند شکر روی سطح قند خون تأثیر نداشته باشد و می‌تواند جایگزینی سالم باشد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که عسل ممکن است به مدیریت دیابت نیز کمک کند.

تذکر:
فقط در صورتی از عسل استفاده کنید که دیابت شما به خوبی حفظ شده باشد. در غیر این صورت بهتر است از مصرف آن صرف نظر کنید یا با استویا جایگزین کنید.


4. جوش‌ شیرین و سرکه سیب


 

مواد مورد نیاز:

  • 2 قاشق غذاخوری سرکه (ACV)
  • 1/2 قاشق چای‌خوری جوش شیرین
  •  چند تکه پرتقال

دستور‌العمل:

  •  یک چهارم قاشق چای‌خوری جوش شیرین را به یک لیوان شیشه‌ای اضافه کنید.
  •  کل سرکه (ACV) را داخل لیوان بریزید و کاملاً هم بزنید.
  •  مخلوط را بنوشید.
  • می‌توانید تکه‌های پرتقال را بخورید یا بمکید. این می‌تواند طعم ترش سرکه (ACV) را از دهان شما حذف کند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید:
روزی سه بار

چرا این کار می‌کند:
مکانیسم جوش شیرین در درمان دیابت حکایتی است. برخی تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که جوش شیرین ممکن است به جلوگیری از عفونتی به نام موکورمایکوزیس که یک عارضه دیابت است کمک کند.

تذکر:
اگر بیماری گوارشی دارید که دهان، مری، معده یا روده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، قبل از استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید.


5. سرکه سیب براگ


این به عنوان یک درمان جداگانه نیست. براگ نام تجاری محبوب سرکه سیب است که به دلیل کیفیت آن بسیار شناخته شده است. این شرکت توسط پل براگ در سال 1912 تأسیس شد و ادعا می‌کند که افزایش وزن را که معمولاً با دیابت مرتبط است کنترل می‌کند. شما می‌توانید از سرکه سیب براگ در درمان‌هایی که در بالا صحبت کردیم استفاده کنید. اما توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از این محصول با پزشک خود مشورت کنید. سرکه سیب برای دیابت نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده است. سرکه (ACV) سطح قند خون را به طور مؤثر کاهش می‌دهد و همچنین سطح کلسترول را مدیریت می‌کند. علاوه بر این، مصرف آن با پنیر، دارچین یا عسل به مدیریت سطح قند خون کمک می‌کند. با این حال، احتیاط بسیار توصیه می‌شود، زیرا ممکن است سطح قند خون را نیز به میزان زیادی کاهش دهد. پس از مشورت با پزشک از سرکه (ACV) ارگانیک استفاده کنید. برای مدیریت طعم ترش سرکه (ACV)، می‌توانید مقداری قاچ پرتقال بخورید.


سوالات متداول


آیا می‌توان سرکه سیب را با متفورمین مصرف کرد؟
برخی معتقدند مصرف سرکه سیب همراه با متفورمین ممکن است سطح قند خون را تا حد زیادی کاهش دهد. با این حال، تحقیقات کمتری در دسترس است. لطفاً قبل از مصرف سرکه (ACV) با دارو با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم سرکه سیب برای کاهش وزن