14 نکته‌ی زیبایی برای داشتن لب‌های صورتی سالم

14 نکته‌ی زیبایی برای داشتن لب‌های صورتی سالم

21 مهر 1401

داشتن لب‌های صورتی ملایم می‌توانند چهره‌ی هر کسی را درخشان کنند و یک لبخند گرم دوستانه به لبان فرد اضافه کنند. رنگ صورتی روی لب‌ها نشانه‌ی سلامتی فرد است، بنابراین باید مراقب حفظ آن رنگ روی لب‌ها باشیم. همچنین لب‌ها ظریف‌ترین قسمت صورت ما هستند که غدد چربی ندارند و از این رو رطوبت خارجی برای نرم نگه داشتن آن‌ها بسیار مهم است.


بهترین نکات زیبایی برای داشتن لب‌های صورتی


1. لب‌های خود را مرطوب کنید:

خشکی و ترک خوردن لب‌ها یکی از مشکلات بزرگ است و اگر در زمان مناسب درمان نشود باعث تیره شدن در لب‌ها می‌شود. بالم لب را همیشه در دسترس داشته‌باشید و آن را به طور مکرر در طول روز استفاده کنید. بالم لب اعتیاد آور است، پس آن‌ها را عاقلانه انتخاب کنید. از بالم لب‌های پترولاتوم یا پترولیوم خودداری کنید زیرا در دراز مدت مفید نیستند. موادی مانند موم زنبور عسل طبیعی، موم کادیلاک، گلیسیرین، روغن بادام و ویتامین E را در بالم لب‌های خود بررسی کنید. یا به سادگی روغن ویتامین E را قبل از رفتن به رختخواب بمالید. این همیشه اولین نکته برای داشتن لب‌های صورتی خواهد بود که تا به حال دریافت خواهیدکرد.

2. بدن خود را هیدراته کنید تا لب‌هایتان نیز هیدراته بماند:

آبرسانی، رنگ صورتی و ظاهری آبدار به لب‌ها می‌بخشد، در حالی که لب‌های خشک دقیقا برعکس، تیره و کدر به نظر می‌رسند. هیدراته نگه داشتن بدن خود بدون در نظر گرفتن فصل با خشکی لب‌ها مقابله می‌کند. تنها کاربرد خارجی رطوبت کافی نیست، هیدراتاسیون داخلی نیز مهم است.

3. قبل از استفاده از رژ لب، لب‌های خود را با چپ استیک یا بالم لب مرطوب کنید:

این کار باعث می‌شود که با وجود زدن رژ لب، لب‌هایتان مرطوب شوند. از بالم لب به عنوان مرهم لب استفاده کنید. از رژ لب‌های مات پرهیز کنید زیرا لب‌ها را کمی خشک می‌کنند. رژ لب‌هایی با روکش کرم یا ساتن را انتخاب کنید و مطمئن شوید که قبل از استفاده از رژ لب و براق کننده، لب‌های خود را به خوبی مرطوب کرده‌اید.

4. اسکراب لب:

اسکراب لب به شما کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده‌ی لب خلاص شوید و در نتیجه لب‌هایی نرم داشته‌باشید. روش‌هایی برای شستشوی لب‌ها وجود دارد، می‌توانید به سادگی لب‌های خود را قبل از خواب با بالم لب ساده آغشته کنید و صبح روز بعد هنگام مسواک زدن، سلول‌های مرده را با یک مسواک پاک کنید. یک اسکراب لب شکر درست کنید، مقداری شکر دانه ریز را با ژله پترولیوم یا بالم لب خود مخلوط کنید، آن را خوب مخلوط کنید و یک لایه روی لب‌های خود بمالید. لب‌های خود را با حرکات دایره‌ای مالش دهید و با یک پارچه یا پنبه‌ی مرطوب پاک کنید. 

5. از رژ لب‌های تیره دوری کنید:

رژ لب‌های تیره ممکن است رنگ صورتی را از لب‌های شما ربوده و در نهایت منجر به تیره شدن لب‌هایتان می‌شود. از رژلب‌های ملایم یا حتی نود استفاده کنید. همچنین مارک‌های معروف باید برای لب‌ها استفاده شوند زیرا ممکن است حاوی سمومی باشند که می‌تواند به لب‌های شما آسیب برساند.

6. گلبرگ‌های رز برای لب‌های صورتی ملایم:

مقداری گلبرگ رز را له کنید و یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. اگر لب‌های شما تیره است، یک قاشق چای‌خوری پودر شیر به آن اضافه کنید.
این مخلوط را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی لب‌های خود بمالید و با پنبه‌ی مرطوب پاک کنید و سپس از بالم لب خود استفاده کنید.
رز، رنگ صورتی به لب‌ها اضافه می‌کند در حالی که پودر شیر و عسل لب‌ها را روشن می‌کند. استفاده‌ی منظم یا روزانه برای نرم و صورتی بودن لب‌های شما ضروری است.

7. سیگار نکشید:

نیکوتین باعث تیرگی و تغییر رنگ لب‌ها می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید لب‌های صورتی و سالم داشته‌باشید، بهتر است سیگار را ترک کنید.

8. عدم مصرف قهوه یا چای:

از آنجایی که ترکیبات کافئین برای سیاه شدن لب‌ها شناخته شده‌است، باید از مصرف چای و قهوه خودداری کرد.

9. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید:

تیره شدن لب‌ها ممکن است به دلیل وجود رنگدانه‌ی ملانین اضافی در این ناحیه اتفاق بیفتد. خورشید باعث افزایش سنتز ملانین در بدن می‌شود. بنابراین،

برای محافظت از خود در برابر این اشعه‌های مضر UV خورشید با استفاده از محصولات لب، مانند بالم لب و چوب لب که حاوی SPF یا سایر ضد آفتاب‌ها هستند، برای اطمینان از صورتی ماندن و سلامت لب‌ها، ایده آل است.

10. اطمینان از استفاده از لوازم آرایشی خوب:

استفاده‌ی زیاد از رژ لب یا سایر لوازم آرایش مصنوعی روی لب‌ها می‌تواند مضر باشد. این به دلیل وجود مواد شیمیایی خورنده و ناسالم در آن‌ها است. استفاده‌ی زیاد و طولانی مدت از لوازم آرایشی، به ویژه آن‌هایی که کیفیت ارزانی دارند، روی لب‌ها باعث تیره شدن لب‌ها می‌شود. لوازم آرایشی و بهداشتی که دارای مواد مغذی و عصاره‌های طبیعی مانند جوجوبا، کره شی، روغن هسته انار و غیره در ترکیب خود هستند، باید در مقایسه با مواد شیمیایی مناسب انتخاب شوند. رژ لب، برق لب و غیره باید ترجیحاً با روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام پاک شود. تاریخ انقضای ماده‌ی آرایشی قبل از استفاده از آن بر روی لب‌ها باید بررسی شود زیرا ممکن است استفاده از محصول تاریخ مصرف گذشته باعث ایجاد حساسیت شدید شود. به این ترتیب لب‌ها را با لوازم آرایش صورتی رنگ کنید.

11. حفظ یک رژیم غذایی سالم:

پیروی از یک رژیم غذایی که باعث افزایش مصرف میوه و سبزیجات می‌شود، برای داشتن لب‌های سالم بسیار ضروری است. ویتامین‌هایی مانند ویتامین C به طور طبیعی لب‌ها را مرطوب می‌کند و رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین، داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین ضروری است.

12. اجتناب از تماس با کلر:

آب کلردار نیز باعث رنگدانه‌ی لب‌ها می‌شود. از این رو بهتر است از تماس لب‌ها با آب کلردار خودداری شود.

13. ویژگی ژنتیکی:

برخی افراد با لب‌های تیره به دنیا می‌آیند که نتیجه‌ی عوامل ژنتیکی است. در چنین مواردی روشن کردن رنگ لب‌ها به طور طبیعی بسیار دشوار است و جراحی تنها راه حلی است که به رنگ صورتی لب‌ها کمک می‌کند.

14. برخی از درمان‌های طبیعی دیگر:

چگونه به طور طبیعی لب‌های صورتی سالم داشته‌باشیم؟ جدای از روش‌های آرایشی، معمولی و جراحی، استفاده از برخی محصولات طبیعی مانند آب لیموترش، روغن بادام، گلیسیرین، عسل، عصاره‌ی گلبرگ، آب خیار، آلوئه ورا و غیره در مرطوب‌سازی و تغذیه لب‌ها برای سلامت لب‌ها مفید است و به این ترتیب به داشتن لب‌های صورتی طبیعی کمک می‌کند.
با این نکات و راهکارهای ساده و آسان، دستیابی به لب‌هایی نرم و سالم بسیار آسان است. امیدواریم این مقاله در مورد نکات شگفت انگیز برای داشتن لب‌های صورتی مورد پسند شما واقع شده‌باشد. 

 بیشتر بخوانید:چگونه رژ لب را در تمام روز ماندگار کنیم؟

مطالب مرتبط