چگونه خونریزی لب را متوقف کنیم؟

چگونه خونریزی لب را متوقف کنیم؟

18 مهر 1401

اگر شما فردی هستید که لب‌هایتان خونریزی می‌کند یا خطوط ریز روی لب و اطراف آن دارید، این مقاله برای شماست. برای اینکه بفهمید چگونه خونریزی لب را متوقف کنید، ابتدا باید علت آن را پیدا کنید. مهم نیست که محصولات شما چقدر گران هستند، تهیه اصول اولیه برای لب‌های کاملاً لذیذ مهم است. بنابراین، به خواندن ادامه دهید تا در مورد علل خونریزی لب‌ها و نحوه مراقبت از آن‌ها بدانید. به پایین بروید!


علت خونریزی لب‌ها


علت خونریزی لب‌ها

دلایل ساده و در عین حال قابل توجه زیادی برای خونریزی لب وجود دارد که ما اغلب از آن‌ها چشم پوشی می‌کنیم. در اینجا یک لیست از دلایل خونریزی لب را آورده‌ایم.

  • کم آبی بدن
  • آلرژی
  • تنفس دهانی یا خروپف
  • هوای خشک خشک
  • محصولات مراقبت از پوست که برای شما مناسب نیستند.
  • درمان خونریزی لب
  • بزرگ کردن لب

بزرگ کردن لب می‌تواند لب‌های حجیم‌تر و پرتر ایجاد کند یا خطوط ریز اطراف دهان را کاهش دهد. گزینه‌های زیادی برای بزرگ‌کردن لب وجود دارد و پزشک می‌تواند بهترین گزینه را برای شما توصیه کند.

جوانسازی لب با لیزر

درمان‌های لیزری باعث تحریک رشد کلاژن جدید و حذف لایه‌های پوست مرده قدیمی می‌شود. این برای درمان خطوط ریز مؤثر است اما برای حجیم کردن لب‌ها مؤثر نیست. جوانسازی لب با لیزر چند روز طول می‌کشد تا بهبودی حاصل شود، اما معمولاً تنها یک درمان لازم است.

جوانسازی لب با لیزر

پرکننده‌ها (فیلر)

این درمان‌ها عوارض جانبی کمی دارند و به طور کلی بدون توقف هستند، اگرچه اثرات آن با گذشت زمان از بین می‌رود.

پرکننده‌ها (فیلر)

بدون نیاز به هیچ یک از موارد فوق، می‌توانید این را در خانه امتحان کنید.

مرحله 1

لب‌های بالا و پایین خود را روی دندان‌ها بپیچید. با گاز گرفتن، لب‌های خود را از این طرف به سمت دیگر حرکت دهید. بدون ایجاد درد، آنقدر فشار وارد کنید که حرکت تقریباً ناراحت کننده باشد. این کار را برای حدود یک دقیقه ادامه دهید. شما باید بلافاصله متوجه بهبود ظاهر چین و چروک‌های لب خود شوید. تمرین را یک یا دو بار در روز انجام دهید تا حداکثر نتیجه را بگیرید.

مرحله 2

در حالت ایستاده بنشینید. لب‌های خود را به هم فشار دهید. لب‌های خود را جمع نکنید. دندان‌های خود را در وضعیتی آرام و بدون قفل نگه دارید. با انگشت اشاره خود به مرکز لب‌های خود ضربه بزنید و سعی کنید مداد را بین مرکز لب‌های خود له کنید. به آرامی انگشت خود را از لب‌های خود دور کنید و مداد خود را در حال بلندتر شدن تصور کنید. به فشار دادن لب‌های خود بدون فشار دادن به یکدیگر ادامه دهید. هنگام انجام این تمرین نباید چین و چروک در لب‌های خود مشاهده کنید. هنگامی که احساس کردید ماهیچه‌های لب شما شروع به سوزاندن می‌کند، در حالی که تا 30 می‌شمارید، به سرعت به مرکز لب‌های خود ضربه بزنید. هنگامی که این تمرین لب را دو بار در روز انجام دادید، لب‌های نازک را پر می‌کند و خطوط بالای لب بالایی را صاف می‌کند.

مرحله 3

صورتت را بشوی پوست خود را خشک کنید و اسید گلیکولیک بزنید. این اسید سلول‌های قدیمی پوست را که به صورت خطوط جمع شده‌اند از بین می‌برد و آن‌ها را با سلول‌های صاف‌تری در زیر جایگزین می‌کند. اسید گلیکولیک را تا خط لب خود صاف کنید، اما آن را روی خط لب یا روی لب صاف نکنید، زیرا ممکن است پوست ظریف را تحریک کرده و بسوزد.

علت خونریزی لب‌ها

مرحله 4

یک مرطوب کننده بزنید. برای کاهش بیشتر خطوط، آن را روی پوست بالای لب‌های بالایی خود ماساژ دهید. مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که دارای فاکتور محافظت در برابر آفتاب حداقل 15 باشد. این به جلوگیری از خطوط بعدی و جلوگیری از بدتر شدن خطوط موجود کمک می‌کند.

نوشیدن آب زیاد می‌تواند از خونریزی لب جلوگیری کند. بنابراین هرگز هیدراته ماندن را فراموش نکنید. برای لب‌های شما و حفظ سلامت کلی شما ضروری است. به غیر از این، از محصولات مناسب لب برای محافظت از لب‌ها استفاده کنید و از عادت‌هایی مانند لیسیدن لب‌های خود اجتناب کنید. ممکن است دلایل زیادی پشت خونریزی لب وجود داشته باشد. بنابراین، لازم است اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت لب خود انجام دهید. مراحل ذکر شده در بالا را به صورت مذهبی دنبال کنید و از لب‌های خود مراقبت و محافظت لازم را انجام دهید و اگر نتیجه‌ای نداشت با پزشک مشورت کنید.

خوب من امیدوارم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

علت خونریزی لب‌ها


سوالات متداول


چه مدت طول می‌کشد تا خونریزی لب متوقف شود؟

شکافته شدن یا ترک خوردن لب معمولاً در عرض 5 تا 10 دقیقه پس از اعمال فشار یا کمپرس سرد بر روی آن، خونریزی را متوقف می‌کند.

آیا وازلین برای لب مفید است؟

بله، وازلین خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد که آن را به یک درمان خوب برای لب‌های خشک، و ترک خورده تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: 14 درمان خانگی مؤثر برای درمان کم آبی بدن

مطالب مرتبط