7 ماسک صورت توت فرنگی برای پوستی درخشان

7 ماسک صورت توت فرنگی برای پوستی درخشان

17 مهر 1401

پوست شما میوه‌ها را به اندازه پالت سایه دوست دارد. ماسک‌های صورت میوه‌ای یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای حل مشکلات مراقبت از پوست است. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چگونه ماسک‌های صورت توت فرنگی به پوست کمک می‌کنند. به عنوان یک میوه غنی از مواد مغذی، فواید متعددی برای پوست شما دارد. از دوران روم و مصر به دلیل خواص دارویی بی‌شمارش به ویژه برای پوست استفاده شده است. بنابراین، اجازه دهید در مورد خواص توت فرنگی برای پوست و چگونگی ساخت ماسک صورت گیاهی برای انواع مختلف پوست آورده شده است.


فواید توت فرنگی برای پوست


  1. امروزه از نظر علمی ثابت شده است که توت فرنگی با خواص آنتی‌اکسیدانی، قابض و ضدالتهابی خود به کند کردن روند پیری، درمان سوختگی و ارائه بهترین نوع محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.
  2. توت فرنگی با داشتن آلفاهیدروکسیلیک‌اسید به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.
  3. آن‌ها دارای محتوای بالایی از اسید سالیسیلیک هستند که آن‌ها را به عواملی ایده‌آل برای درمان آکنه تبدیل می‌کند.
  4. توت فرنگی حاوی محتوای گسترده ویتامین C است که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و خطوط و چین و چروک‌های ظریف را به حداقل می‌رساند. توت فرنگی همچنین ممکن است رنگ پوست را روشن کرده و حلقه‌های تیره را کاهش دهد.
  5. از این میوه برای تقویت پوست، بهبود بافت پوست و روشن کردن رنگدانه ها و علائم آکنه استفاده می‌شود.

توجه: برخی از افراد ممکن است به توت فرنگی حساسیت داشته باشند، که ممکن است باعث شود پوست به جوش، کهیر و درماتیت تماسی تبدیل شود. بنابراین، قبل از استفاده از هر یک از ماسک‌های صورت زیر، یک تست چسب پوستی را انجام دهید. در صورت بروز هرگونه تحریک، لطفاً مصرف توت فرنگی را متوقف کنید.

چند ماسک صورت با استفاده از توت فرنگی:

روش‌های مختلفی برای مراقبت از پوست وجود دارد از انواع ماسک‌ها و اسکراپ‌های موجود در فروشگاه گرفته تا مراجعه به مراکز مراقبت از پوست و استفاده از لیزر و دیگر موارد اما یکی از راحت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین در آشپزخانه‌ شماست فقط کافی است به آن سر بزنید و به کمک مواد موجود در خانه ماسک صورت خانگی درست کنید در ادامه چند ماسک صورت خانگی ساده برای پوستی درخشان آورده شده است تا به راحتی آن‌ها را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.


1. ماسک صورت توت فرنگی و خامه تازه


ماسک صورت توت فرنگی و خامه تازه

پوره توت فرنگی را با خامه تازه (پوست خشک) یا ماست (پوست چرب) مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. به تمام صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید. شما می‌توانید این ماسک را مانند آنچه من به طور منظم انجام می‌دهم، در عمق فریز کرده و نگهداری کنید. این ماسک به کاهش آکنه کمک می کند.


2. ماسک صورت توت فرنگی و لیموترش


ماسک صورت توت فرنگی و لیموترش

به برنزه شدن پوست شما کمک می‌کند و علائم رنگدانه روی پوست شما را روشن می‌کند. توت فرنگی و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط کنید. به مدت 15 دقیقه روی تمام صورت بمالید و با آب گرم بشویید.


3. ماسک صورت توت فرنگی و شکلات


ماسک صورت توت فرنگی و شکلات

توت فرنگی را به همراه یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و عسل له کنید. به مدت 15 دقیقه روی صورت بمالید و با آب گرم بشویید. به درخشندگی پوست شما کمک کرده و آن را نرم می‌کند.


4. ماسک صورت توت فرنگی و عسل


ماسک صورت توت فرنگی و عسل

چند عدد توت فرنگی را با چنگال له کنید تا تبدیل به خمیری یکدست شود. یک قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید و این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی آن قرار دهید و با آب گرم بشویید. عسل یک آنتی‌اکسیدان است که به مبارزه با ناخالصی‌های پوست و آکنه کمک می‌کند.


5. ماسک صورت توت فرنگی برای پوست مستعد لک


ماسک صورت توت فرنگی برای پوست مستعد لک

یک چهارم فنجان موز رسیده و توت فرنگی را له کرده، یک چهارم فنجان خامه ترش یا ماست و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. به تمام صورت بمالید؛ قبل از اینکه آن را با آب گرم بشویید، اجازه دهید 15 دقیقه بماند.


6. ماسک صورت توت فرنگی و آرد برنج


ماسک صورت توت فرنگی و آرد برنج

چند عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری آرد برنج مخلوط کنید. 15 دقیقه قبل از شستن روی صورت بمالید.


7. اسکراب توت فرنگی


اسکراب توت فرنگی

یک توت را تکه تکه کنید و به تمام صورت خود بمالید، زیرا آلفا‌هیدروکسی‌اسیدها توانایی لایه‌برداری عالی دارند. بگذارید یک دقیقه روی صورتتان بماند و بشویید.

ماسک‌های صورت توت فرنگی از راه های مختلفی برای پوست مفید هستند. این میوه‌ها روند پیری را کند کرده و از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند، به لایه‌برداری کمک می‌کنند، آکنه را درمان می‌کنند، حلقه‌های تیره دور چشم را کاهش می‌دهند و رنگ پوست را روشن می‌کنند. آن‌ها همچنین بافت پوست شما را بهبود می‌بخشند و ظاهر خطوط ریز را به حداقل می‌رسانند. می‌توانید توت فرنگی را با خامه تازه، لیموترش، پودر کاکائو، عسل، موز یا آرد برنج مخلوط کنید تا این ماسک‌های صورت را درست کنید. همچنین، می‌توانید توت فرنگی را مستقیماً روی پوست خود به عنوان اسکراب استفاده کنید. شما می‌توانید این ماسک‌ها را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا از مزایای فوق‌العاده آن‌ها بهره‌مند شوید.


سوالات متداول


آیا توت فرنگی برای روشن شدن پوست مفید است؟

بله. توت فرنگی به برنزه شدن پوست و کاهش رنگدانه‌ها کمک می‌کند تا پوستی روشن و درخشان نشان دهد.

آیا استفاده روزانه ماسک توت فرنگی مفید است؟

بله. برای بهره‌مندی از خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی آن می‌توانید روزانه از تونر یا ماسک توت فرنگی استفاده کنید.

آیا توت فرنگی پوست شما را درخشان می‌کند؟

بله. توت فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و AHA است که به شما کمک می‌کند پوستی روشن و بدون لک داشته باشید.

بیشتر بخوانید: فواید ماسک آرد برنج برای پوست