نحوه‌ی انتخاب کانسیلر مناسب برای انواع پوست

نحوه‌ی انتخاب کانسیلر مناسب برای انواع پوست

19 شهریور 1401

همه‌ی ما در مقطعی از زندگی خود مرتکب اشتباه در انتخاب کانسیلر اشتباه شده‌ایم. با این حال، این یک محصول اصلی در روتین آرایش همه است و به همین دلیل است که شما باید بدانید که چگونه رنگ کانسیلری را انتخاب کنید که رنگ پوست شما را تکمیل کند.
هدف اصلی استفاده از کانسیلر این است که سیاهی و لکه‌های شما را استتار کند و به شما کمک کند پوششی بی‌عیب و نقص داشته‌باشید. بنابراین، یک قانون کلی این است که همیشه به دنبال کانسیلر بر اساس رنگ اصلی پوست خود باشید. به گفته‌ی متخصصان زیبایی، باید دو رنگ مختلف از کانسیلر تهیه کرد؛ یکی روشن‌تر و دیگری تیره‌تر از رنگ پوستتان. پیش از این، نکاتی را در مورد نحوه‌ی انتخاب رنگ مناسب کانسیلر بر اساس رنگ پوست به اشتراک خواهیم گذاشت. به خواندن ادامه دهید!


نحوه‌ی انتخاب فرمول کانسیلر


بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. انتخاب کانسیلر به طور عمده بستگی به نوع پوست و نگرانی شما دارد. بنابراین، قبل از خرید یک کانسیلر، مطمئن شوید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید.

کانسیلر مایع

کانسیلر مایع همه کاره‌ترین کانسیلر است. برای نوع پوست معمولی، چرب یا مختلط عالی است. اعمال آن آسان است و پوشش آن از پوشش سبک تا پوششی کامل متغیر است. همچنین کانسیلرهای مایع دارای روکش‌های مختلفی مانند مات و براق هستند. این نوع کانسیلر نیز کمترین احتمال را دارد که منافذ را مسدود کند، بنابراین اگر شما فردی هستید که پوست حساس و مستعد آکنه دارید، توصیه می‌کنم یکی از آن‌ها را امتحان کنید.

کانسیلر کرمی

اگر نوع پوست خشک یا مختلط دارید، کانسیلر کرمی برای شما مناسب است. پوشش آن قابل تغییر است، از متوسط تا کامل. می‌توانید کانسیلر کرمی یا براق انتخاب کنید. فرمول و قوام آن‌ها برای پنهان کردن معایب عالی است. گاهی اوقات، کانسیلرهای کرمی در هنگام استفاده‌ی طولانی مدت روی پوست خشک می‌شوند؛ می‌توانید با استفاده از پودر فشرده از این حالت جلوگیری کنید.


انتخاب رنگ کانسیلر مناسب برای هر پوستی


برای هماهنگی با رنگ پوستتان، رنگ کانسیلری را انتخاب کنید که نیم درجه روشن‌تر از سایه‌ی کرم پودرتان باشد. توجه به کلماتی مانند "خنثی"، "سرد"، "گرم" و "بژ" بر روی کانسیلر ضروری است.
وقتی صحبت از کانسیلر می‌شود، می‌توانید از تئوری رنگ‌ها نهایت استفاده را ببرید. در چرخه‌ی رنگ، رنگ‌های روبروی یکدیگر در طیف متضاد هستند. از این رو هنگام استفاده برای اصلاح رنگ، یکدیگر را خنثی می‌کنند.

سبز متضاد قرمز است.
نارنجی برعکس آبی است.
زرد متضاد بنفش است.
اجازه دهید با کمی توضیح بیشتر آن را ساده‌تر کنم.
اگر نگرانی شما حلقه‌های تیره‌ی دور چشمانتان است، به سایه‌های «گرم‌تر» متمایل شوید تا دایره‌های تیره‌ی آشکار دور چشم‌تان را بپوشانید. دایره‌های تیره مایل به آبی و ارغوانی بهتر است با استفاده از کانسیلرهای نارنجی تا زرد که یک درجه روشن‌‌تر از رنگ پوست شما است، پنهان شوند. این به پوشاندن لکه‌های تیره زیر چشم شما و روشن شدن پوست زیر چشم کمک می‌کند. از طرف دیگر، اگر دایره‌های تیره‌ی مایل به قهوه‌ای دارید، از یک کانسیلر با پایه‌ی هلویی یا نارنجی استفاده کنید.
با استفاده از کانسیلر لکه‌ها و قرمزی‌ها را بپوشانید.
کانسیلرهای سبز برای خنثی کردن قرمزی روی صورت شما استفاده می‌شود، مانند لکه‌ها و لکه‌های قرمز. همچنین می‌توانید از آن برای پوشاندن آکنه، بثورات و علائم آکنه‌ی قرمز استفاده کنید.
لکه‌های تیره را با کانسیلر پنهان کنید
اصلاح کننده‌های رنگ نارنجی و هلویی را می‌توان همراه با کانسیلر معمولی شما برای پوشاندن مؤثر لکه‌های تیره‌ی ناشی از آکنه، پیری یا آسیب نور خورشید و حتی برای کک و مک استفاده کرد.
پوشاندن جای جوش با کانسیلر
برای پنهان کردن جوش‌ها می‌توانید از کانسیلر کرمی استفاده کنید. برای از بین بردن قرمزی زیت، قبل از استفاده از کرم پودر و کانسیلر از یک کانسیلر اصلاح کننده‌ی رنگ سبز استفاده کنید.


اول کرم پودر بزنیم یا کانسیلر؟


اکنون این سوال بزرگ مطرح می شود؛ کانسیلر یا کرم پودر؟ کدام را اول بزنیم؟
خب، پاسخ ساده است. همیشه بهتر است قبل از استفاده از کانسیلر، کرم پودر خود را به طور کامل بمالید.
اما، اگر قصد دارید یک آرایش ماندگاردانجام دهید، یک مرحله قبل از کرم پودر وجود دارد و آن زمانی است که کانسیلرهای اصلاح کننده‌ی رنگ وارد عمل می‌شوند.
هنگامی که رنگ را انتخاب کردید، به آرامی کرم پودر و سپس کانسیلر خود را با استفاده از یک اسفنج آرایشی فشار دهید. فشار دادن اطمینان حاصل می‌کند که کانسیلر اصلاح کننده‌ی رنگ شما در جای خود باقی مانده‌است. همچنین مهم است که به خاطر داشته‌باشید از مقدار کمی تصحیح کننده‌ی رنگ فقط در جایی که به آن نیاز دارید استفاده کنید. می‌توانید آرایش خود را با استفاده از پودر فشرده تنظیم کنید تا ماندگاری بیشتری داشته‌باشد.


نکته‌هایی درباره‌ی کانسیلر


این ترفندهای ساده به شما برای داشتن یک آرایش بی عیب و نقص کمک زیادی می‌کند و روال زیبایی شما را کاملا متحول می‌کند. فقط به یک چیز نیاز دارید؛ کانسیلر!

1. کانسیلر را در نور طبیعی اعمال کنید

نور بد مسئول آن روزهایی است که فکر می‌کردید کانسیلر شما با پوست شما همخوانی دارد و در واقع اینطور نبود. بهترین مکان برای استفاده از کانسیلر نزدیک یک پنجره آفتاب گیر است تا نور طبیعی عملکرد کانسیلر شما را نشان دهد.

2. ترفند کانسیلر مثلثی

به جای نقطه گذاری و کشیدن کانسیلر در امتداد ناحیه‌ی زیر چشم، یک مثلث با کانسیلر خود بکشید و آن را با یک براش کانسیلر کوچک یا یک اسفنج آرایشی ترکیب کنید. این به پوشاندن کامل ناحیه کمک می‌کند و فوراً این توهم را ایجاد می‌کند که صورت شما کشیده شده‌است.

3. کانسیلر روی پلک‌های شما

اگر نمی‌خواهید روی پرایمرهای سایه‌ی چشم سرمایه‌گذاری کنید، مقداری کانسیلر را روی پلک‌هایتان بزنید تا از نشستن آن‌ها در چین‌های پلک‌هایتان جلوگیری کنید. یک کانسیلر مانند پرایمر سایه چشم عالی عمل می‌کند.

4. کانسیلر برای جوش بر روی بدن شما

جوش روی پشت کمر یا سینه را می‌توان به راحتی با کمی کانسیلر که دقیقاً با رنگ پوست شما مطابقت دارد پوشانده شود. آن را با مقداری پودر شفاف پر کنید تا از محو آن جلوگیری کنید.

5. رژ لب خود را پاپ کنید

من عاشق استفاده از رژ لب هستم و آموخته‌ام که می‌توان با پوشاندن قسمت بیرونی لب‌ها با یک براش نوک ظریف و مقداری کانسیلر از خشک شدن آن جلوگیری کرد. این همچنین به تقویت فرم لب‌های شما کمک می‌کند و باعث می‌شود که لب‌هایتان بزرگ‌تر از همیشه به نظر برسند.

6. کانتورینگ و برجسته سازی با کانسیلر

با کانسیلری که دو درجه تیره‌تر از پوست شما و یکی دو درجه روشن‌تر از پوست شما است، می‌توانید چهره‌ی خود را کانتور و برجسته کنید تا آرایش شما بیشتر مشخص شود. از کانسیلر تیره‌تر برای سایه زدن قسمت‌هایی که به طور طبیعی سایه دارند و کانسیلر روشن‌تر برای برجسته کردن مناطقی که به طور طبیعی نور را جذب می‌کنند استفاده کنید.

8. ابروهای خود را برجسته کنید

کانسیلری که یک درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر است می‌تواند برای برجسته کردن ابروها استفاده شود. این به شما یک لیفت فوری ابرو می دهد و چشمان شما را بیشتر برجسته می کند!

9. خط چشم بالدار خود را کامل کنید

همه‌ی ما هنگام کشیدن خط چشم بالدار اشتباه عمل می‌کنیم. در مواقع چنین بحرانی، یک براش زاویه‌دار را در کانسیلر آغشته کنید و با دقت از آن برای پوشاندن اشتباهات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 8 نکته‌ی آرایشی گونه ها برای شاداب به نظر رسیدن صورت در طول روز

مطالب مرتبط