راه‌های طبیعی برطرف کردن ترک لب

راه‌های طبیعی برطرف کردن ترک لب

01 شهریور 1401

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه یک بار و برای همیشه بدون دردسر لب‌ها را نرم کنید، به جای درستی آمده‌اید. ما عاشق آراستن لب‌هایمان با رژ لب، گاهی اوقات براق یا رنگ‌های رنگی هستیم. از هر محصولی که استفاده می‌کنید، در پایان روز، ممکن است لب‌های شما ترک خورده یا بیش از حد خشک شوند. با میل به کشیدن پوست لب داشته باشید؛ و به جای آن به دنبال جایگزین‌های مرطوب کننده خوب باشید. به این ترتیب لب‌های شما حتی بدون هیچ‌گونه لوازم آرایشی جذاب به نظر می‌رسند. بالم لب خود را هوشمندانه انتخاب کنید و مطمئن شوید که با روال مراقبت از لب خود سازگار هستید.
برخی از نکات مفید ما در مورد نحوه نرم نگه داشتن لب‌ها و درمان‌های خانگی بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی تضمین می‌کند! در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
هنگامی که لب‌ها ترک خورده، رژ لب شما این ترک‌ها را بیشتر نمایان می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از چنین وضعیت شرم‌آوری، ما نیاز به راه حلی برای این مشکل داریم.
در اینجا چند نکته وجود دارد که هر بار که برای مهمانی بیرون می‌روید، برای نرم کردن لب‌ها و بدون ترک خوردن آن‌ها برای استفاده از رژ لب فوق‌العاده لازم است. این درمان خانگی ساده را برای نرم کردن لب‌ها را بررسی کنید.


چگونه لب‌ها را نرم کنیم؟


چیزهایی که نیاز خواهید داشت:
یک کاسه آب گرم
یک مسواک استفاده شده
یک لوسیون یا کرم مانند nivea یا هر چیز مشابه
یک بالم لب
یک توپ پنبه‌ای
زیرسازی و کانسیلر معمولی شما
خط لب، رژ لب و براق کننده انتخابی شما
آموزش گام به گام:


در اینجا نحوه نرم کردن لب‌ها آمده است


مرحله 1

مسواک استفاده شده خود را به مدت 2 دقیقه در آب گرم فرو کنید تا نرم‌تر شود. فقط از مسواک استفاده شده استفاده کنید، یعنی مسواک که ممکن است روزانه از آن استفاده کنید. شما نباید از مسواک سخت و نو استفاده کنید زیرا سطح پوست را بسیار بیشتر فرسایش می‌دهد. یک مسواک سخت پوست لب شما را بعداً خشک و دردناک‌تر می‌کند. از مسواک به آرامی در حرکات دایره‌ای استفاده کنید تا از تمام پوسته‌های خشک پوست خلاص شوید.

مرحله 2

از کرم یا لوسیون غلیظ استفاده کنید و خوب ماساژ دهید.

مرحله 3

از پنبه برای از بین بردن آثار کرم استفاده کنید.

مرحله 4

بالم لب خود را با حرکات ماساژ ملایم بمالید تا پوست بیشتر تسکین یافته و حتی نرم‌تر شود.

مرحله 5

اکنون می‌توانید به استفاده معمولی خود از کانسیلر ادامه دهید. آن را خوب مخلوط کنید.

مرحله 6

از فونداسیون روی لب‌ها با برس لب استفاده کنید. این را هم خوب مخلوط کنید.

مرحله 7

حالا نباید فراموش کنیم که کرم پودر تمایل دارد پوست را بیشتر خشک کند. برای جلوگیری از خشک شدن پوست لب و مخصوصاً اگر واقعاً ترک خورده و خشکی لب دارید، از مقداری کرم بیشتر روی سطح لب استفاده کنید. این بار کمی صبر کنید تا کرم به خوبی به پوست آغشته شود. اضافی را با پنبه یا دستمال کاغذی بردارید.

مرحله 8

از خط لب معمولی خود استفاده کنید.

مرحله 9

با یک رژ لب مرطوب کننده ادامه دهید. اگر لب‌های خشکی دارید، از رژ لب مرطوب کننده استفاده کنید. به هر حال اگر می‌خواهید از رژ لب با افکت مات استفاده کنید، لب‌های شما نیز ترک نمی‌خورند، زیرا قبل از زدن رژ لب، لب‌های خود را دوبرابر مرطوب کرده‌اید.

مرحله 10

اگر مایل به استفاده از رژلب نیستید، برق لب بزنید.

مرحله 11

بنابراین لب‌های کامل، نرم و لطیف خود را خواهید داشت. با ترک لب‌های شرم‌آور خداحافظی کنید و به لب‌های نرم سلام کنید.


لب‌های ترک خورده یکی از دغدغه‌های همیشگی بسیاری از افراد است. آن‌ها حساس هستند و به راحتی خشک می‌شوند. اگر شما هم نگران لب‌های خود هستید، ناراحت نباشید! این مقاله به شما می‌گوید که چگونه قبل از زدن رژ لب، لب‌های خود را نرم کنید تا از ترک و خشکی جلوگیری کنید. این مراحل را با دقت دنبال کنید و متوجه نتایج فوری در ظاهر شوید. علاوه‌بر این، در صورت عدم استفاده از آرایش، برای بهبود لب‌های ترک خورده و حفظ نرمی آن‌ها، یک روال منظم مراقبت از لب را تمرین کنید. محصولات لب خود را هوشمندانه انتخاب کنید و مطمئن شوید که اثر مرطوب کنندگی خوبی دارند. در نهایت از چیدن لب‌های خشک و بدتر شدن وضعیت آن‌ها خودداری کنید. کمی دقت باعث می‌شود لب‌هایی به طور طبیعی حجیم، نرم و سالم باشند.


سوالات متداول


آیا وازلین برای لب‌های شما مفید است؟
وازلین یک راه حل محبوب برای لب‌های ترک خورده و پوست خشک است. اما انسداد است، به این معنی که می‌تواند رطوبت را در پوست نگه دارد. اگر وازلین را قبل از ترک خوردن و خشک شدن لب‌هایتان بمالید، می‌توانید از خشکی آن جلوگیری کنید. اما اگر لب‌هایتان از قبل خشک شده‌اند، استفاده از ژل نفتی روی آن‌ها چندان مفید نیست.
آیا عسل برای لب مفید است؟
بله، عسل می‌تواند به آبرسانی لب‌های شما و جلوگیری از عفونت در لب‌های ترک خورده کمک کند. مطالعات متعددی در مورد اثرات ضد باکتریایی، ضدالتهابی و التیام زخم عسل انجام شده است.
آیا روغن نارگیل برای لب‌ها مفید است؟
بله، روغن نارگیل چندین مزیت برای حفظ، تغذیه و آبرسانی لب‌های شما دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر نشان داد که خاصیت نرم کنندگی آن با بهبود عملکرد مانع و مرطوب کردن پوست به محافظت از پوست کمک می‌کند. اما مطمئن شوید که همیشه از روغن نارگیل بکر و تصفیه نشده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای لب‌های خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: زیبایی و شفافیت پوست

مطالب مرتبط