7  فرم ناخن و نحوه دستیابی به آن‌ها

7  فرم ناخن و نحوه دستیابی به آن‌ها

20 مرداد 1401

انتخاب فرم مناسب ناخن، به اندازه انتخاب رنگ مناسب ناخن مهم است!
ناخن‌ها، جذاب و دوست داشتنی هستند و جلوه‌ای زیبا به دستان شما می‌بخشد. اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان را به رخ بکشید اما فرم ایده‌آل که ناخن‌هایتان را جذاب می‌کند، را نمی‌شناسید به انواع فرم‌های ناخنی که می‌توانید انتخاب کنید نگاه کنید.
شما می‌توانید به هر شکلی دست پیدا کنید، خواه بیضی، گرد، خنجری، مربع، اسکووال، بادامی یا گلدونی، پس با ناخن‌های نامرتب و کثیف خداحافظی کنید. داشتن ناخن‌های کاملاً آراسته شده سخت نیست حتی می‌توانید خودتان آن‌ها را در خانه مانیکور کنید.
اما قبل از آن، اجازه دهید لیست کاملی از فرم‌های مختلف ناخن را بررسی کنیم؛ برای بررسی آن‌ها به پیمایش ادامه دهید!


با ناخن‌های شکننده چه باید کرد؟


با ناخن شکننده چه باید کرد؟

اکنون، ممکن است فکر کنید، از آنجایی که ناخن‌هایتان بلند نمی‌شود، کار زیادی برای انجام نیست. خوب، ما اینجا هستیم تا به شما بگویم که اینطور نیست! در این مقاله چند نکته برای کسانی که از ناخن‌های شکننده دارند آورده شده است.
کاشت ناخن: وقتی ناخن‌های بسیار شکننده دارید و می‌خواهید به سراغ گزینه‌های مختلف فرم ناخن بروید، بهتر است کاشت ناخن را انتخاب کنید. آن‌ها کاملاً محکم هستند و احتمال کمی دارد که بشکند.
ژلیش ناخن: به شخصه عاشق ژلیش ناخن هستم. اولاً، ماندگاری آن بسیار بیشتر از لاک معمولی است و درخشندگی لاکی که همه دوست دارند همیشه باقی می‌ماند! مزیت بزرگ دیگر برای همه خانم‌هایی که ناخن‌های شکننده دارند با افزودن یک لایه اضافی، ناخن‌های شما را بسیار قوی‌تر از قبل می‌شود. یک آموزش گام به گام دقیق در مورد نحوه حذف و remove آن‌ها را در اینجا آورده شده است.
روغن ناخن کوتیکول: بسیاری از افراد استفاده از این روغن را نادیده می‌گیرند، اما به قوی‌تر شدن ناخن‌ها و حفظ سلامت آن‌ها کمک بسیاری می‌کند. از آن هر شب قبل از خواب استفاده کنید.
بیایید به فرم‌های مختلف ناخن نگاهی بیندازیم تا بتوانید بفهمید که کدام یک مورد علاقه شماست!
انواع فرم ناخن


1. فرم ناخن‌های گرد (Round)


فرم ناخن گرد

ساده‌ترین فرم ناخن برای نگهداری است. اگر حوصله نگهداری زیاد از ناخن‌هایتان را ندارید اما همچنان می‌خواهید ناخن‌ها خوب به نظر برسد، این احتمالاً برای شما مناسب است. انجام این کار نیز بسیار آسان است.
فقط ابتدا آن‌ها را مربع شکل دهید و سپس منحنی طبیعی نوک انگشتان خود را دنبال کنید. این بهترین حالت برای کسانی است که بلند کردن ناخن‌ها برایشان مشکل است.
این فرم ناخن برای هر فرم انگشت و دستی مناسب است و نحوه دستیابی به آن بسیار راحت آسان است.


2. فرم ناخن‌های بیضی (Oval)


فرم ناخن بیضی

این شکل سنتی‌تر در نظر گرفته می‌شود. در اواخر دهه 1900 و اوایل دهه 2000 بسیار محبوب بود. این فرم ناخن جلوه بسیار زیبایی به ناخن‌های شما می‌دهد. برای رسیدن به این شکل ناخن، دور طرفین را سوهان بکشید تا شکلی شبیه به تخم مرغ داشته باشید. برای کسانی که انگشتان کوتاه دارند عالی است زیرا انگشتان را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد، نحوه دستیابی به آن‌ها نیز آسان است.


3. فرم ناخن‌های مربعی (Square)


فرم ناخن مربعی

نوک این ناخن‌ها مربعی شکل هستند، احتمالاً یکی از محبوب‌ترین فرم‌های ناخن است. خطر شکستن این فرم ناخن کمتر است زیرا از عرض طبیعی ناخن‌های شما پیروی می‌کند. برای به دست آوردن این ناخن‌ها، آن‌ها را کوتاه کنید و با استفاده از سوهان ناخن، آن‌ها را مستقیماً شکل دهید. در صورت وجود هرگونه ناهمواری، لبه‌ها را تمیز کنید.
فرم ناخن مربعی برای دستانی با انگشتان بلند و ناخن‌های پهن مناسب است.


4. فرم ناخن‌های بیضی-مربعی (Squoval)


فرم ناخن بیضی- مربعی

تنوع مربع-بیضی که با نام‌های اسکووال و مربع نرم نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از انتخاب‌های محبوب در دنیای مانیکور ناخن است. در حالی که مدیریت آن به دلیل لبه‌های گرد آن آسان‌تر است، حالت مربعی شکل را همچنان نگه داشته است. برای این ناخن‌های خود را به شکل بیضی در آورید و سپس آن را در قسمت نوک ناخن فرم دهید تا کمی مربع شکل شود.
این فرم ناخن برای هر شکل و فرم انگشتی مناسب است همچنین نحوه دستیابی به آن‌ها نسبتاً راحت است.


5. فرم ناخن‌های بادامی شکل (Almond)


فرم ناخن بادامی شکل

این یکی بسیار شبیه فرم ناخن‌های بیضی است، با این تفاوت که در قسمت بالا کمی نوک تیزتر است. در پایه پهن و در کناره‌ها باریک‌تر است. اگر فکرش را بکنید، ظاهر یک بادام واقعی است. برای رسیدن به این هدف، نقطه مرکزی را در نوک ناخن پیدا کنید و هر دو طرف را طوری شکل دهید که در نقطه مرکزی به اوج برسد. سپس آن را صاف کنید تا لبه‌های تیز وجود نداشته باشد.
فرم ناخن‌های بادامی شکل برای کسانی که انگشتان کوتاه دارند مناسب‌تر است.


6. فرم ناخن‌های خنجری شکل (Stiletto)


فرم ناخن خنجری شکل

برای این نوع خاص فرم ناخن به جرات و جسارت زیادی نیاز دارید. این شکل ناخن خیلی رایج نیست، اما افراد مشهوری مانند ریحانا همیشه به دنبال این گونه استایل‌ها هستند. ناخن‌های خنجری به ناخن‌های شما فرمی باریک و کشیده می‌دهد. همانطور که در مورد ناخن بادامی، یک نقطه مرکزی پیدا کنید و از هر طرف شروع به سوهان زدن کنید تا به نقطه برسد. این فرم ناخن به راحتی شکسته می‌شوند.
این فرم ناخن برای هر شکل انگشتی مناسب است البته نحوه دستیابی یه آن‌ها می‌تواند کمی دردسرساز باشد.


7. فرم ناخن‌های گلدونی/بالرین (Ballerina)


فرم ناخن بالرین

این یک نسخه ظریف‌تر از فرم ناخن خنجری است و از همان تکنیک شکل‌دهی پیروی می‌کند. یک نقطه مرکزی پیدا کنید و ناخن‌ها را در امتداد طرفین تا آن نقطه سوهان کنید. پس از آن، نوک ناخن را مربعی شکل حالت دهید. اگر می‌خواهید به دنبال چیزی جسورانه باشید، اما همچنان استفاده از آن راحت باشد، این یک انتخاب خوب است. ناخن گلدونی فرم ناخن مورد علاقه کایلی جنر است و برای همه با هر شکل ناخنی مناسب است.
وقتی نوبت به فرم دادن به ناخن‌های شما می‌رسد، گزینه‌های پیش روی شما نامحدود است. از شکل‌های گرد، بیضی و مربعی گرفته تا اسکووال، بادامی، خنجری و گلدونی، می‌توانید به روش‌های مختلف به ناخن‌های خود فرم دهید. اما قبل از مدل دادن به آن‌ها، مطمئن شوید که مراقب آن‌ها هستید. غذای سالم بخورید، هیدراته بمانید، بخوابید و استفاده از روغن کوتیکول ناخن را برای جلوگیری از شکستگی فراموش نکنید. یک سبک زندگی سالم به حفظ سلامت ناخن‌های شما کمک می‌کند و آن‌ها را زیبا و شیک نشان می‌دهد. ادامه دهید و اشکالی را که دوست دارید امتحان کنید.


سوالات متداول درباره‌ی انواع فرم ناخن


محکم‌ترین فرم ناخن چیست؟
فرم ناخن بیضی قوی‌ترین و محکم‌ترین حالت است زیرا بستر پهن ناخن کمتر مستعد شکستن می‌شود.
چه فرم ناخن ضعیف و شکننده هستند؟
فرم ناخن خنجری ضعیف‌ترین حالت هستند زیرا ناخن‌های بلند و باریک را مستعد شکستن می‌شوند.
طبیعی‌ترین فرم ناخن چیست؟
فرم ناخن بیضی-مربعی (اسکووال) یکی از طبیعی‌ترین شکل‌های ناخن است.
کدام فرم ناخن زنانه‌تر است؟
ناخن‌های بیضی به عنوان زنانه‌ترین فرم ناخن شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: 35 طرح ناخن گلی که باید در سال 2022 امتحان کنید

مطالب مرتبط