چگونه لب‌ها را بزرگتر نشان دهیم؟

چگونه لب‌ها را بزرگتر نشان دهیم؟

12 مرداد 1401

لب‌های قلوه‌ای و زیبا جذابیت شما را بسیار بیشتر از پیش می‌کند. اما اگر لب‌های نازکی دارید حتماً در فکر آن هستید که چگونه لب‌های خود را بزرگتر نشان دهید. اگر فکر می‌کنید فیلرهای لب گران قیمت تنها گزینه‌های شما هستند کاملاً در اشتباه هستید زیرا بدون این روش‌های تهاجمی و محصولات آرایشی غیرضروری می‌توانید لب‌های قلوه‌ای و زیبا داشته باشید در این مقاله به همه آن‌ها پرداخته‌ایم برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن مقاله ادامه دهید.
چندین نکته و ترفند وجود دارد که با امتحان آن‌ها می‌توانید لب‌های خود را بزرگتر نشان دهید به موارد زیر توجه کنید.


لب‌های خود را لایه‌برداری کنید


لب های خود را با شکر لایه برداری کنید.

حتماً دوست ندارید که به خاطر سلول‌های مرده پوست لب‌هایتان پوسته پوسته و بی‌روح به نظر برسد، این طور نیست؟ لایه‌برداری لب‌ها به شکل مؤثری پوسته پوسته شدن و سلول‌های مرده را کاهش می‌دهد و به حجیم شدن لب‌ها کمک می‌کند.
برای این کار از یک اسکراب خانگی ساخته شده از شکر و روغن نارگیل استفاده کنید شکر منبع طبیعی اسید گلیکولیک است و پوست مرده را لایه‌برداری مرده و از بین می‌برد. روغن نارگیل هم سرشار ویتامین E و اسیدهای چرب است که به تغذیه و ترمیم لب‌های خشک کمک می‌کند.
مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب شکر و روغن زیتون:

  • شکر 2 قاشق غذا‌خوری
  • روغن نارگیل 1 قاشق چای‌خوری

روش تهیه اسکراب شکر و روغن زیتون:

  • شکر و روغن نارگیل را در یک کاسه شیشه‌ای مخلوط کنید. می‌توانید از شکر معمولی یا شکر قهوه‌ای استفاده کنید.
  • مخلوط را با فشار ملایم دست روی لب‌ها بمالید.
  • با حرکات دایره‌ای شکل به مدت 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید تا سلول‌های مرده پوست جدا شوند.
  • صورت خود را با گرم بشویید و با دستمال پاک کنید.
  • از یک بالم لب برای جلوگیری از خشک شدن لب‌ها استفاده کنید.

 با کمک این اسکراب خانگی می‌توانید لب‌های خود را بزرگتر نشان دهید.


بدن خود را هیدراته نگه دارید


برای بزرگ تر نشان دادن لب بدن خود را هیدارته کنید.

پوست روی لب نمی‌تواند آب زیادی را در خود حفظ کند و خیلی سریع کم آب می‌شوند که بر برجسته بودنشان تأثیر می‌گذارد. بنابراین برای حفظ ظاهری نرم، حجیم و مرطوب لب‌هایتان زیاد آب بنوشید و آن‌ها را در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت کنید. استفاده از یک بالم لب گیاهی رطوبت لب‌ها را در برابر آفتاب محافظت می‌کند. اگر چه این ترفند لب‌ها را از لحاظ فیزیکی بزرگتر نمی‌کند اما آن‌ها را پرتر و سالم‌تر نشان می‌دهد.


خط لب بکشید


برای بزرگتر نشان دادن لب ها خط لب بکشید.

گاهی اوقات یک ترفند آرایشی ساده بسیار تأثیر گزار است. مقدار کمی کانسیلر بزنید و لب‌هایتان را با آن آغشته کنید و کمک یک خط لب کمی بیرون‌تر از خط طبیعی لب‌های خود بکشید. این ترفند ساده کمک می‌کند لب‌های خود را بزرگتر نشان دهید.
و در مرحله آخر رژ لبی را که با رنگ خط لب هماهنگ است را استفاده کنید.


لب‌ها را کامل‌تر جلوه دهید


برای بزرگ تر نشان دادن لب ها لب ها را کامل تر جلوه دهید.

به جای اینکه لب‌هایتان را بزرگتر نشان دهید ظاهری پرتر به آن‌ها بدهید. با پر کردن لب‌ها شروع کنید، مرکز لب‌های بالا و پایین خود را با کمی سایه چشم بزنید. این کار نور را به سمت مرکز  لب‌های شما می‌کشد و آن‌ها را پرحجم‌تر و پرتر نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید لب‌هایتان به روشی ظریف‌تر بزرگتر نشان دهید از هالایتر به جای برق لب استفاده کنید.


فیلتروم خود را برجسته کنید


برای بزرگ تر نشان دادن لب ها از فیلتروم استفاده کنید

فیلتروم ناحیه کمانی شکل در وسط لب بالایی شماست. مقدار کمی هایلایتر را به این قسمت از لب بالایی خود بزنید تا لب‌های خود را پرتر و بزرگتر نشان دهید. همینطور مقدار کمی برنزر مات را دقیقاً زیر لب بمالید تا بالای چانه شما قرار بگیرد. این توهم ایجاد می‌کند که لب‌ها بلند شده است. این ترفند آرایشی لب‌هایتان را متحول می‌کند و به آن‌ها ظاهری برجسته می‌دهد.


از رژ حجم دهنده لب استفاده کنید.


برای بزرگ نشان دان لب از رژ حجم دهنده لب استفاده کنید.

حجم دهنده لب محصولاتی هستند که لب‌های شما را پرتر و بزرگتر از حد معمول نشان می‌دهند. این محصولات به طور خاص فرموله شده‌اند تا لب‌ها را بدون نیاز به تزریق ژل و فیلر حجیم کنند.
مواد تشکیل دهنده این محصولات شامل موادی است که لب‌ها را با حس سوزن سوزن شدن به طور ملایم تحریک کرده و باعث تورم آن‌ها می‌شود و به طور موقتی لب‌ها را بزرگتر و حجیم‌تر نشان می‌دهد. با این حال پس از چند ساعت حالت خود را از دست می‌دهند بنابراین نگران تغییرات دائمی لب‌های خود نباشید.


از فیلر لب استفاده کنید


برای بزرگ تر نشان دادن لب از فیلر لب استفاده کنید.

با فیلر لب حجم لب‌هایتان را افزایش دهید تا ویژگی‌های صورت شما را تقویت کند. در این روش از تزریق ژل مبتنی‌بر اسید هیالورونیک استفاده می‌شود.
فیلر لب این یک روش زیبایی بدون درد است که در آن ژل به لب‌های تزریق می‌شود اما اثرات آن موقتی است. می‌توانید انتظار داشته باشید که فیلر بین 6 تا 12 ماه دوام داشته باشد.
به غیر از گزینه‌ها پزشکی و درمانی حرفه‌ای ‌می‌توانید از طریق ورزش صورت لب‌های خود را بزرگتر نشان دهید.


چه ورزش‌هایی می‌تواند لب‌های شما را بزرگتر نشان دهد؟


با افزایش سن صورت شما شروع به از دست دادن زیرساخت‌ها عضلات و چربی می‌کند و ممکن است پوستی شل و آفتاب سوخته را تجربه ‌کنید، گردش خون هم به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. همه این عوامل روی لب‌های شما تأثیر گذاشته و آن را نازک‌تر نشان می‌دهند.
ورزش‌های صورت به شما کمک می‌کنند ظاهری جوان‌تر داشته باشید و گونه‌های پرتر و پوست را سفت‌تر نشان می‌دهند. ورزش منظم صورت ماهیچه‌های اطراف دهان را تحریک کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد. این منجر به افزایش تولید کلاژن می‌شود و به طور بالقوه به لب‌های شما ظاهری حجیم و پرتر می‌دهد. البته شواهد علمی قوی در اثبات با ادعا وجود ندارد اما این تمرینات مطمئناً به شما آسیبی نمی‌رساند.

سوت زدن

سوت زدن یکی از ساده‌ترین تمریناتی است که به شما کمک می‌کند لب‌های خود را بزرگتر و حجیم‌تر نشان دهید. در حین سوت زدن ماهیچه‌های لب و صورت منقبض می‌شود. انجام منظم این کار در ناحیه لب احساس تنش ایجاد می‌کند و این به معنای آن است که عضلات صورت درگیر این فعالیت هستند.

جمع کردن لب‌ها

جمع کردن لب‌ها یکی‌ دیگر از ورزش‌های صورت است فقط لب‌هایتان را غنچه کنید انگار که می‌خواهید ببوسید و آن موقعیت را برای حدود 10 تا 15 ثانیه نگه‌دارید. این کار را 10 بار تکرار کنید این تمرین را سه بار در روز انجام دهید.

حرکت لب‌ها از چب به راست

دهان خود را ببندید و لب‌هایتان را به هم نزدیک کنید. آن‌ها را از چپ به راست حرکت دهید و بلعکس این کار را 10 بار در هر طرف انجام دهید. این تمرین را 4 تا 5 بار در روز تکرار کنید تا به لب‌های خود حجم داده و آن‌ها را بزرگتر نشان دهید.


سوالات متداول در مورد روش‌های حجم دهنده لب


آیا نیشگون گرفتن لب‌ها آن را بزرگتر نشان می‌دهد؟
خیر نیشگون گرفتن لب‌ها باعث پرتر و حجیم‌تر شدن آن‌ها نمی‌شود. با این حال ورزش کردن عضلات اطراف دهان را تقویت کرده و لب‌ها را بزرگتر نشان می‌دهد.
آیا می‌توان فیلر لب را در خانه انجام داد؟
فیلر لب خانگی برای تزریق به لب‌ها در خانه وجود دارد اما احتمال نتایج ناموفق بسیار بالا است. بنابراین قبل استفاده از آن با یک متخصص زیبایی مشورت کنید.
کلام پایانی
فیلر لب تنها گزینه‌ای نیست که بتوانید لب‌های خود را بزرگتر نشان دهید. ترفند‌های ساده زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند لب‌های پرتر و بزرگتری داشته باشید. برای مثال می‌توانید از ترفند‌های آرایشی استفاده کنید یا درمان‌های خانگی مانند آبرسانی و لایه‌برداری نیز کمک می‌کنند لب‌هایی حجیم‌تر و سالم‌تری داشته باشید یا  از تمریناتی مثل سوت زدن استفاده کنید و با کمک این ترفند‌ها و نکات ساده بدون صرف هزینه‌های زیاد برای روش‌های زیبایی به لب‌های بزرگتر و حجیم‌تر که همیشه آرزویش را داشتید برسید. 

بیشتر بخوانید: تاثیرات برق لب روی میکاپ

مطالب مرتبط