21 فایده ثابت شده هندوانه، ارزش غذایی و حقایق

21 فایده ثابت شده هندوانه، ارزش غذایی و حقایق

08 مرداد 1401

هندوانه یکی از غذاهای مورد علاقه در تابستان است که به مقابله با گرمای سوزان تابستان کمک می‌کند. با این حال، فواید هندوانه بسیار زیاد است و توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است.

از تسکین گرما گرفته تا کاهش خطر سرطان، هندوانه فواید زیادی دارد.

این یک غذای تابستانی مورد علاقه بسیاری از ما بود و به دلیل شیرینی ملایم منحصربه فردش همچنان همین‌طور است.

برای دانستن بیشتر در مورد هندوانه، حقایق تغذیه‌ای، فواید و عوارض جانبی احتمالی مرتبط با مصرف بیش از حد آن، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه مختصر هنداوانه

اعتقاد بر این است که هنداوانه در آفریقای جنوبی منشاء گرفته است، در انواع مختلف شیرین، ملایم و تلخ موجود است. در قرن هفتم هندوانه در هند کشت می‌شد. این میوه در قرن دهم میلادی به چین رسید و امروزه این کشور بزرگترین تولید کننده هندوانه در جهان است.


آیا هندوانه برای شما مفید است؟


ارزش غذایی هندوانه

این میوه آبدار که ما با عشق در تابستان می‌خوریم مملو از مواد مغذی است. این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین‌های A، C و B است. اما چیزی که باعث می‌شود میوه هندوانه یک غذای ضروری باشد، لیکوپن است، آنتی‌اکسیدانی که رنگ قرمز میوه را به آن می‌دهد.

مطالعات متعددی از اثرات مفید لیکوپن حمایت کرده است. این آنتی اکسیدان برای کاهش خطر سکته مغزی و همچنین کاهش سطح فشار خون شناخته شده است.

ممکن است به اندازه سایر میوه‌ها فیبر نداشته باشد، اما محتوای کالری و چربی هندوانه کم است و حاوی آب زیادی است. این موضوع در مورد اهمیت میوه هندوانه بود، اکنون به فواید تغذیه‌ای هندوانه نگاهی بیندازید.


ارزش غذایی هندوانه


ارزش غذایی هندوانه

کالری 
هندوانه بسیار کم کالری است. یک وعده هندوانه فقط حدود 46 کالری دارد. 
ویتامین‌ها 
میوه مملو از ویتامین است. دو مورد از ویتامین‌های اصلی هندوانه ویتامین‌های A و C هستند. ویتامین A موجود در هندوانه به شکل کاروتنوئیدها وجود دارد. هندوانه همچنین منبع خوبی از ویتامین C است. یک فنجان هندوانه تازه حاوی حدود 12 میلی گرم ویتامین C است. 
پتاسیم 
یک فنجان هندوانه خرد شده حاوی حدود 4 درصد از ارزش روزانه توصیه شده برای پتاسیم است. 
فیبر 
حدود 175 تا 200 کالری هندوانه تازه 3 تا 4 گرم فیبر رژیمی به شما می‌دهد که ترکیب خوبی از فیبر محلول و نامحلول است. 
کربوهیدرات‌ها 
یک وعده هندوانه حاوی حدود 11.6 گرم کربوهیدرات است که ترکیبی از فیبر رژیمی، نشاسته و قند است. 
محتوای چربی 
این میوه دارای محتوای چربی بسیار کمتری است. یک وعده تنها حدود 0.2 گرم کل چربی دارد. 
لیکوپن 
یکی از مهم‌ترین مواد مغذی موجود در هندوانه که بیشترین فواید آن را برعهده دارد لیکوپن است.

فواید هندوانه برای سلامتی


1. هندوانه قلب شما را سالم نگه می‌دارد


هندوانه قلب شما را سالم نگه می‌دارد

براساس تحقیقات، خوردن هر روز یک تکه هندوانه می‌تواند تجمع کلسترول بد را متوقف کند و در نتیجه از بیماری قلبی جلوگیری کند. مصرف منظم هندوانه همچنین با کمتر شدن رسوبات چربی در داخل رگ‌های خونی مرتبط است.

این خواص هندوانه برای سلامت قلب را می‌توان به سیترولین، یک ماده شیمیایی موجود در میوه نسبت داد. طبق یک مطالعه کنتاکی، سیترولین می‌تواند اثرات مفیدی بر تصلب شرایین داشته باشد. سیترولین همچنین سفتی شریان را در زنان یائسه کاهش می‌دهد.


2. هندوانه به درمان التهاب کمک می‌کند


یکی دیگر از ترکیبات اولیه موجود در هندوانه لیکوپن است که فواید زیادی دارد. در یک مطالعه آمریکایی، لیکوپن خواص ضدالتهابی را نشان داد.

در میان کاروتنوئیدهای مختلف، لیکوپن بهترین است. در واقع، اثرات مفید لیکوپن برای التهاب حتی بهتر از بتاکاروتن، یک کاروتنوئید مهم در نظر گرفته می‌شود.


3. هندوانه قلب شما را سالم نگه می‌دارد


هندوانه قلب شما را سالم نگه می‌دارد

آیا نمی‌دانید که چند درصد هندوانه را آب تشکیل می‌دهد؟ همانطور که از نام میوه پیداست، هندوانه 90% آب است و آن را به یکی از بهترین منابع هیدراتاسیون تبدیل می‌کند. از نظر ادرارآور بودن به مراتب بهتر از الکل یا کافئین است. از آنجایی که یک منبع طبیعی است، ادرار را بدون فشار بر کلیه‌ها افزایش می‌دهد.


4. هندوانه به مبارزه با سرطان کمک می‌کند


لیکوپن دوباره اعتبار می‌گیرد. براساس یک مطالعه، لیکوپن موجود در هندوانه باعث کاهش میزان شورش سرطان می‌شود. لیکوپن رنگدانه‌ای است که رنگ قرمز مشخصه هندوانه را در می‌آورد و از آنجایی که یک آنتی اکسیدان قوی است از بروز برخی سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

یک وعده دو فنجان هندوانه حاوی حدود 20 میلی گرم لیکوپن است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و از انواع مختلفی از سرطان‌ها محافظت می‌کند. براساس مطالعه‌ای در شیکاگو، لیکوپن خواص شیمیایی پیشگیری کننده، به ویژه در سلول‌های سرطان پروستات را نشان می‌دهد.

لیکوپن همچنین در درمان عفونت HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) مفید است که در غیر این صورت ممکن است منجر به سرطان رحم شود.


5. هندوانه به تسکین دردهای عضلانی کمک کند


اگر بعد از تمرین عضلات دردناک شما را آزار می‌دهد، هندوانه ممکن است کلید آن را نگه دارد. این میوه مملو از الکترولیت‌ها و اسید آمینه سیترولین است که به تسکین عضلات درد پس از یک تمرین سنگین کمک می‌کند. و طبق یک مطالعه ایرانی، سیترولین موجود در هندوانه می‌تواند به کاهش خستگی عضلات کمک کند.

سیترولین نیز برای بررسی اثرات آن به صورت خارجی به آب هندوانه اضافه شده است و ثابت شده است که فقط سیترولین طبیعی موجود در هندوانه است که بر درد عضلانی تأثیر دارد.

مشخص شده است که سیترولین روند حذف اسید لاکتیک را تسریع می‌کند و در نتیجه درد عضلانی را تسکین می‌دهد. نوشیدن آب هندوانه همچنین می‌تواند به ماهیچه‌های شما کمک کند تا اکسیژن بیشتری دریافت کنند هندوانه به ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابند.


6. هندوانه به هضم غذا کمک می‌کند


همانطور که دیدیم هندوانه حاوی مقادیر زیادی آب است از این رو می‌تواند به هضم غذا کمک کند. همچنین حاوی فیبر است، بنابراین هضم را بهبود می‌بخشد و از یبوست جلوگیری می‌کند.


7. هندوانه برای زنان باردار خوب است


هندوانه برای زنان باردار خوب است

هندوانه سوزش سر دل را تسکین می‌دهد، یک بیماری رایج در دوران بارداری همچنین به کاهش تهوع صبحگاهی کمک می‌کند. مواد معدنی موجود در این میوه می‌تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلات در سه ماهه سوم کمک کند.


8. هندوانه از دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند


همانطور که دیدیم، هندوانه یک منبع عالی از لیکوپن است که مشخص شد خطر ابتلا به بیماری دژنراتیو ماکولا را کاهش می‌دهد.

طبق گفته کلینیک مایو، لیکوپن به عنوان یک درمان بالقوه برای اختلالات چشمی مانند دژنراسیون ماکولا پیشنهاد شده است (اگرچه مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است).

آنتی اکسیدان‌ها برای سلامت چشم ضروری هستند زیرا در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. اثر رادیکال‌های آزاد می‌تواند ترسناک باشد ممکن است منجر به زوال عدسی چشم شود و حتی می‌تواند باعث کوری شود. لیکوپن که یک آنتی اکسیدان قوی است از این امر جلوگیری می‌کند.


9. هندوانه از آسم جلوگیری می‌کند


تگرگ لیکوپن، دوباره! لیکوپن که یکی از آنتی اکسیدان‌های کلیدی است، به واکنش بدن به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. و جالب‌تر این است که این آنتی‌اکسیدان برای کاهش شعله‌ور شدن آسم در کودکان یافت شده است.

هندوانه همچنین به افرادی که مبتلا به آسم هستند اجازه می‌دهد تا به درستی نفس بکشند، بدون اینکه مجبور باشند هر نفسی را با وحشت بکشند. مطالعه‌ای که بر روی 17 بزرگسال مبتلا به آسم انجام شد نشان داد که لیکوپن ممکن است اثر درمانی بر این بیماری داشته باشد.

طبق یک گزارش، مصرف کافی لیکوپن و ویتامین A می‌تواند برای بیماران مبتلا به آسم مفید باشد.


10. هندوانه فشار خون را کنترل می‌کند


هندوانه فشار خون را کنترل می‌کند

هندوانه غنی‌ترین منبع طبیعی سیترولین است. و براساس مطالعه‌ای که توسط دانشگاه ایالتی فلوریدا منتشر شده است، سیترولین ارتباط نزدیکی با آرژنین دارد که یک اسید آمینه ضروری برای حفظ فشار خون سالم است.

مطالعه دیگری که در آن داوطلبانی که آب هندوانه غلیظ مصرف می‌کردند نشان‌داد که میزان آرژنین در آن‌ها افزایش یافته است که احتمالاً به سیترولین تبدیل شده است.

هندوانه همچنین منبع خوبی از پتاسیم است، ماده مغذی که برای کاهش فشار خون بالا شناخته شده است. پتاسیم همچنین یک الکترولیت است که فشار خون را در حین ورزش تنظیم می‌کند.


11. هندوانه سلامت پوست و مو را بهبود می‌بخشد


هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است، ماده مغذی که برای سنتز کلاژن ضروری است. کلاژن پوست شما را انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد و موهای شما را تقویت می‌کند.

طبق یک مطالعه آلمانی، لیکوپن و بتاکاروتن می‌توانند از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنند. بتاکاروتن همچنین برای پیشگیری از برخی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و ویتیلیگو شناخته شده است.

ویتامین A موجود در هندوانه یکی دیگر از مواد مغذی مهم است که به سلامت پوست کمک می‌کند این ویتامین سلول‌های جدید پوست را ترمیم و ایجاد می‌کند. بدون مواد مغذی، پوست شما کدر و پوسته پوسته به نظر می‌رسد.


12. هندوانه سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد


ویتامین C در اینجا نقش مهمی ایفا می‌کند زیرا این ماده مغذی برای استخوان‌ها مفید است و به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند. یک مطالعه در سوئیس نشان می‌دهد که مکمل لیکوپن می‌تواند از پوکی استخوان و شکستگی استخوان جلوگیری کند.

ویتامین A موجود در هندوانه با رشد استخوان مرتبط است.

بیشتر بخوانید: 14 فواید شگفت انگیز چای بادرنجبویه برای سلامتی و طرز تهیه


13. هندوانه به کاهش وزن کمک می‌کند


هندوانه به کاهش وزن کمک می‌کند

یکی از بهترین فواید هندوانه برای سلامتی این است که به کاهش وزن سالم نیز کمک می‌کند. بله، هندوانه با توجه به محتوای بالای آب آن می‌تواند شما را به کالری کمتری برساند. همچنین مشخص شده است که آب متابولیسم را تسریع می‌کند و سموم و چربی‌ها را دفع می‌کند، که در نهایت ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

یک تکه هندوانه فقط حدود 86 کالری، کمتر از 1 گرم چربی و بدون کلسترول دارد. 22 گرم کربوهیدرات و 5 درصد نیاز روزانه شما به فیبر را فراهم می‌کند و آن را به یک غذای عالی برای چربی سوزی و کاهش وزن تبدیل می‌کند.


14. هندوانه پشتیبانی از کلیه را ارائه می‌دهد


اگرچه هندوانه می‌تواند منبع خوبی از پتاسیم باشد، اما درصد آن در مقایسه با سایر غذاها کمتر است. به همین دلیل است که می‌تواند برای افرادی که از بیماری مزمن کلیوی رنج می‌برند، یکی از گزینه‌های میوه، کم پتاسیم پایبند باشند، که برای بیماران کلیوی بسیار مفید است.

با این حال، در برخی از افرادی که از بیماری مزمن کلیوی رنج می‌برند، ممکن است کلیه‌ها نتوانند پتاسیم اضافی را از خون خارج کنند. این می‌تواند سطح پتاسیم را در خون افزایش دهد و منجر به عوارض شود.


15. هندوانه و تقویت ایمنی


هندوانه سرشار از ویتامین C است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این میوه همچنین حاوی ویتامین B6 است که به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا آنتی بادی تولید کند. این ویتامین همچنین به تشکیل گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. این میوه دارای ویتامین A است که سیستم ایمنی را تنظیم می‌کند و از آن در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند.


16. هندوانه به درمان دیابت کمک می‌کند


هندوانه به درمان دیابت کمک می‌کند

ارتباط هندوانه و دیابت چیست؟ اگرچه هندوانه شاخص گلیسمی بالایی دارد، اما بار گلیسمی پایین‌تری دارد (هنگامی که یک غذای خاص سطح گلوکز خون فرد را افزایش می‌دهد) و از این رو برای بیماران دیابتی مناسب است.

در یک مطالعه در نیجریه، هندوانه دارای خواص ضد دیابتی بود. مطالعه دیگری اثرات مفید آب تفاله هندوانه را نشان داد این آب باعث افزایش توده بافت چربی قهوه‌ای و کاهش توده چربی سفید اضافی می‌شود که در نهایت به درمان دیابت کمک می‌کند.

با این حال، توصیه‌های پزشک خود را در این زمینه رعایت کنید زیرا برخی مطالعات در مقیاس کوچک خلاف این را بیان کرده‌اند.


17. هندوانه می‌تواند سلامت جنسی را ارتقا دهد


اسید آمینه سیترولین موجود در هندوانه باعث شل شدن و گشاد شدن عروق خونی می‌شود و ممکن است به درمان اختلال نعوظ کمک کند. سیترولین به آرژنین تبدیل می‌شود که پیش ماده‌ای برای اکسید نیتریک است که به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند.

براساس یک مطالعه ایتالیایی، مکمل سیترولین خوراکی برای بهبود سختی نعوظ در مردانی که از اختلال نعوظ خفیف رنج می‌برند، یافت شده است.

هندوانه همچنین می‌تواند به عنوان یک ویاگرا طبیعی عمل کند. ترکیبات موجود در هندوانه، به ویژه مواد مغذی گیاهی، با بدن انسان واکنش نشان می‌دهند و چنین واکنش‌هایی را آغاز می‌کنند.


18. هندوانه می‌تواند از آسیب سلولی جلوگیری کند


هندوانه سرشار از لیکوپن است و از سلول‌ها در برابر آسیب‌های مرتبط با بیماری قلبی محافظت می‌کند. لیکوپن با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند.


19. هندوانه از گرمازدگی جلوگیری می‌کند


هندوانه از گرمازدگی جلوگیری می‌کند

با توجه به محتوای بالای آب هندوانه، به عنوان پیشگیری از هایپرترمی شناخته شده است.

هندوانه در طب چینی نیز اهمیت زیادی دارد هندوانه یکی از معدود میوه‌هایی است که گرما را از بین می‌برد همچنین تحریک‌پذیری و تشنگی را از بین می‌برد؛ و گرمازدگی را برطرف می‌کند که از آن برای بیرونی‌ترین لایه پوست استفاده می‌شود.


20. هندوانه باعث سلامت لثه‌ها می‌شود


ویتامین C موجود در هندوانه مویرگ‌ها و لثه‌ها را سالم نگه می‌دارد. کمبود ویتامین C می‌تواند باعث خونریزی لثه و التهاب لثه شود و هندوانه می‌تواند از این شرایط جلوگیری کند.

ویتامین C موجود در هندوانه می‌تواند باکتری‌های دهان را که می‌تواند منجر به بیماری لثه و سایر عفونت‌های لثه می‌شود، را از بین ببرد.


21.هندوانه سطح انرژی را افزایش می‌دهد


هندوانه منبع خوبی از ویتامین B است که مسئول تولید انرژی در بدن شماست. این میوه کم کالری و پرانرژی است و می‌تواند به شما کمک کند در بخش بهتری از روز فعال بمانید.

یکی دیگر از دلایلی که باید هندوانه را در وعده غذایی خود داشته باشید تا انرژی کافی داشته باشید، پتاسیم است. پتاسیم یک الکترولیت است که از احساس خستگی پس از یک روز طاقت فرسا جلوگیری می‌کند.

همانطور که دیدیم هندوانه نه تنها مملو از آب است بلکه دارای فواید بسیار خوبی نیز می‌باشد. از دانستن حقایق جالب در مورد هندوانه شگفت‌زده خواهید شد پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


حقایق شگفت انگیز هندوانه


حقایق شگفت انگیز هندوانه

وزن بزرگ‌ترین هندوانه‌ای که تا به حال رشد کرده است 122 کیلوگرم است! این رکورد در سال 2005 در مسابقه هندوانه بزرگ Hope Arkansas به ثبت رسید.

بیش از 1200 نوع هندوانه (در 96 کشور) وجود دارد که در سراسر جهان کشت می‌شود.

آیا فکر می‌کنید گوجه فرنگی غنی‌ترین لیکوپن است؟ شاید نه! هندوانه 40 درصد بیشتر از گوجه فرنگی خام لیکوپن دارد.

ژاپنی‌ها هندوانه مربع می‌کارند. میوه‌های در حال رشد را داخل جعبه‌های شیشه‌ای مربعی قرار می‌دهند و میوه در حین رشد شکل ظرف را می‌گیرد.

مارک تواین اسطوره ادبی هندوانه را دوست داشت و آن را غذای فرشتگان نامید.

هم میوه است و هم سبزی گیاهی شیرین و دانه‌زا است و پوست هندوانه کاملاً خوراکی است.

بیشتر بخوانید: 13 فایده ژل رویال، ارزش غذایی و عوارض جانبی


اضافه کردن هندوانه به رژیم غذایی


اضافه کردن هندوانه به رژیم غذایی

بله، داشتن هندوانه فواید خود را دارد. اما نمی‌توان به مصرف هندوانه همیشه ادامه داد، درست است؟ در مورد گنجاندن خربزه در رژیم غذایی خود به چند روش غیر معمول چطور؟ به همین دلیل است که ما چند دستور تهیه کرده‌ایم.

1. سالاد هندوانه

آنچه شما نیاز دارید:

  • ½ پیاز قرمز نازک خلال شده
  • 5 فنجان هندوانه مکعبی
  • 2 عدد خیار، مکعبی
  • ¾ فنجان بادام هندی خرد شده
  • 150 گرم پنیر فتا مکعبی شده
  • 1 مشت نعناع تازه، چرخ کرده
  • ¼ فنجان روغن زیتون
  • آب یک لیمو
  • یک کم نمک

طرز تهیه سالاد هندوانه:

به غیر از روغن زیتون، آب لیمو و نمک، بقیه چیزها را در یک کاسه ترکیب کنید. خوب مخلوط کنید.

روغن زیتون و آب لیمو را به مخلوط اضافه کنید.

با نمک مزه‌دار کنید.

2. دونات هندوانه

آنچه شما نیاز دارید:

  • یک هندوانه بدون هسته
  • خامه ترش
  • شکر
  • عصاره وانیل
  • بادام نقره‌ای، برای لایه‌برداری دونات‌ها

طرز تهیه دونات هندوانه:

شکل‌های دونات را از میوه جدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برش‌های گرد به ضخامت ۱ و نیم اینچ درست کنید و در مرکز آن سوراخ ایجاد کنید.

شکر را به خامه ترش اضافه کنید و هم بزنید تا شیرین شود. همچنین می‌توانید مقداری عصاره وانیل اضافه کنید تا کمی روشن‌تر شود.

برش‌های دونات هندوانه را برفک بزنید. آن‌ها را با بادام نقره‌ای بپاشید.

همه چیز عالی اما یک طرف دیگر برای کل این داستان وجود دارد، عوارض جانبی هندوانه است؛ در این مقاله عوارض جانبی خاصی که باید از آن‌ها آگاه باشید.


عوارض جانبی هندوانه


عوارض جانبی هندوانه

برخی از عوارض جانبی مصرف زیاد هندوانه (که بسیار نادر است و نیاز به خوردن مقدار زیادی هندوانه دارد) هندوانه از:

1. اختلالات روده

همانطور که دیدیم، بیشتر فواید هندوانه را می‌توان به لیکوپن نسبت داد. و همین ترکیب در صورت مصرف بیش از حد میوه نیز می‌تواند عوارضی ایجاد کند. مصرف بیش از حد لیکوپن می‌تواند باعث تهوع، استفراغ، سوء هاضمه و اسهال شود.

2. هیپرکالمی

مصرف بیش از حد هندوانه می‌تواند منجر به هایپرکالمی شود، یک وضعیت پزشکی که در آن سطح پتاسیم بالاتر از حد طبیعی است. این می‌تواند منجر به مشکلات قلبی عروقی مانند ضربان قلب نامنظم و نبض ضعیف شود.

3. واکنش‌های آلرژیک

برخی افراد ممکن است به هندوانه واکنش‌های آلرژیک نشان دهند. این می‌تواند شامل بثورات خفیف تا شدید و تورم صورت باشد.

اکنون می دانید هندوانه برای چه چیزی مفید است و چرا باید آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. از همین امروز شروع به خوردن هندوانه کنید و گرما را مثل قبل شکست دهید!

میوه هندوانه برای خنک شدن در گرمای تابستان عالی است. این نه تنها خوشمزه است بلکه مملو از مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن شما نیز می‌باشد. منبع خوبی از فیبر غذایی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن است. فواید هندوانه از تسکین دردهای عضلانی تا تقویت ایمنی را شامل می‌شود. همچنین برای مو و پوست شما مفید است و آن‌ها را هم سالم و هم انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. هندوانه همچنین ممکن است به مدیریت دیابت و کاهش وزن کمک کند. با این حال، مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود. می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی یا ایجاد آلرژی شود. شما باید مصرف آن را محدود کنید و در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی به دنبال مشاوره پزشکی باشید.


سوالات متداول


آیا باید در شب هندوانه بخوریم؟ 
فقدان شواهد علمی وجود دارد که نشان می‌دهد باید از مصرف هندوانه در شب خودداری کنید.

آیا خوردن تخمه هندوانه اشکالی ندارد؟ 
بله، مصرف تخمه هندوانه بی‌خطر است. می‌توانید آن را به سالاد خود اضافه کنید یا به صورت پودری میل کنید.

آیا هندوانه باعث خواب آلودگی می‌شود؟ 
احتمالاً شواهد حکایتی نشان می‌دهد که محتوای غنی منیزیم هندوانه ممکن است کیفیت خواب شما را افزایش داده و شما را خواب آلود کند.

آیا می‌توانیم بعد از خوردن هندوانه آب بنوشیم؟ 
خیر، لازم نیست بعد از خوردن هندوانه از نوشیدن آب خودداری کنید. با این حال، آیورودا و شواهد حکایتی نشان می‌دهد که نوشیدن آب پس از خوردن این میوه می‌تواند شیره معده را رقیق کرده و باعث اسیدیته شود، بنابراین باید از مصرف آن اجتناب کرد.

آیا هندوانه یک غذای فوق‌العاده است؟ 
بله، هندوانه یک غذای غنی از مواد مغذی است که حاوی مواد مغذی مفیدی مانند ویتامین‌های A، B و C، پتاسیم و لیکوپن است که به ارتقای سلامت کلی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: 9 فایده آب کرفس، طرز تهیه و عوارض جانبی آن

مطالب مرتبط