20 راه کاهش ریزش مو در خانه برای مردان و زنان

20 راه کاهش ریزش مو در خانه برای مردان و زنان

04 مرداد 1401

اگر می‌خواهید ریزش موی خود را بدون نگرانی در مورد بازگشت یا بدتر شدن آن متوقف کنید، به جای درستی آمده‌اید. با این حال، قبل از شروع، ذکر این نکته مهم است که ریزش بین 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است. ریزش مو بیشتر از این به معنای یک مشکل اساسی در سلامت است. عادات غذایی، استرس محیطی، سبک زندگی و آلودگی چند دلیل اصلی ریزش مو هستند. در این مقاله 20 نکته برای جلوگیری از ریزش مو را فهرست کرده‌ایم. به خواندن ادامه دهید!


مراقبت از مو 


مراقبت از پوست سر و مو برای کاهش ریزش مو مهم است. در اینجا کارهایی که می‌توانید هر هفته یا ماهی یک بار در خانه انجام دهید تا استحکام و شادابی مو را بهبود ببخشید بیان شده ‌است.

1. ماساژ پوست سر با روغن مو

ماساژ پوست سر برای جلوگیری از ریزش مو

ماساژ موهای خود با روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن نعناع و روغن کرچک می‌تواند به کاهش ریزش مو و تحریک رشد مو کمک کند. همچنین می‌توانید روغن را برای بهبود عملکرد آن گرم کنید. این ماده وارد عمیق‌ترین لایه‌های پوست سر شما می‌شود، فولیکول‌های مو را احیا می‌کند و مو را از ریشه تقویت می‌کند.
به مدت 20 دقیقه به آرامی پوست سر خود را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

2. ماسک موی خانگی

پس از ماساژ پوست سر، می‌توانید از یک ماسک موی خانگی برای تغذیه، تسکین و جوانسازی ریشه‌ی موهای خود استفاده کنید. بسته به راحتی خودتان می‌توانید این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید. از ماسک‌های مو DIY زیر استفاده کنید:
ماسک موی چای سبز و تخم مرغ: چای سبز حاوی EGCG (اپی گالوکاتچین-3-گالات) است که می‌تواند به تحریک رشد مو کمک کند. تخم مرغ یک ماده‌ی مراقبت از مو محبوب بوده ‌است زیرا مواد مغذی ضروری مو را که برای رشد سالم نیاز دارد را تأمین می‌کند. 2 قاشق غذاخوری چای سبز تازه دم کرده را به 1 تا 2 زرده‌ی تخم مرغ اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. ماسک را از ریشه تا نوک مو بمالید تا موهای قوی، ضخیم، سالم و درخشان داشته ‌باشید.
ماسک مو پیاز: پیاز حاوی مواد مغذی مفیدی برای رشد مجدد مو مانند اسید فولیک، ویتامین‌های B، C و E، فسفر، روی، پتاسیم، منیزیم و کاروتن است. آب پیاز می‌تواند به رشد مجدد مو در افرادی که دچار ریزش مو هستند کمک کند. ماسک پیاز را با رنده کردن یک پیاز کامل و فشار دادن آب آن آماده کنید. از پنبه برای مالیدن آب پیاز روی پوست سر استفاده کنید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند قبل از اینکه آن را بشویید.
ماسک موی آلوئه‌ورا: آلوئه‌ورا خاصیت آبرسانی دارد. ریشه‌ی مو را تغذیه می‌کند و ساقه‌ی مو را نرم می‌کند. این باعث می‌شود موهای شما صاف‌تر و کمتر در معرض شکستگی قرار گیرند. 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا له شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. آن را روی پوست سر بمالید و بگذارید 20 دقیقه قبل از شستشو بماند.

3. از شامپوی ملایم استفاده کنید

پس از ماساژ روغن یا ماسک مو، موهای خود را با یک شامپوی گیاهی ملایم یا دارویی بشویید. به کاهش شوره سر و چربی اضافی کمک خواهد کرد.
با نوک انگشتان به صورت دورانی پوست سر خود را ماساژ دهید. برای شامپو کردن تارهای مو از حرکات آرام استفاده کنید. آن‌ها را مالش ندهید. همچنین، موهای خود را دو بار در هفته با شامپو بشویید تا هرگونه کثیفی یا تجمع اضافی را بشویید.

4. از یک نرم کننده استفاده کنید

استفاده از یک نرم کنند برای پیش گیری از ریزش مو

بعد از شامپو از نرم‌کننده و مرطوب کننده‌ی مغذی استفاده کنید. آن را فقط روی تار موهای خود بمالید و نه روی پوست سر 10 دقیقه قبل از شستشو بگذارید بماند. هر بار که موهای خود را می‌شویید این کار را انجام دهید.
همچنین می‌توانید هفته‌ای یکبار از ماسک موی خانگی حالت دهنده‌ی عمیق استفاده کنید. عسل و شیر را مخلوط کنید. آن را به موهای خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. برای محافظت از موهای خود از کلاه دوش استفاده کنید. موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید و با نرم‌کننده تمام کنید.

5. به آرامی با حوله خشک کنید

پس از شستن موها، از یک حوله‌ی نرم برای پیچیدن موهای خود استفاده کنید و اجازه دهید حوله به طور طبیعی آب اضافی را جذب کند. از مالیدن ساقه‌های مو به یکدیگر برای خشک شدن موها خودداری کنید.
اگر عجله دارید، از سشوار با دمای متوسط استفاده کنید. با این حال، به هر قیمتی شده از استفاده‌ی مکرر از سشوار خودداری کنید مگر در مواقع ضرروری.

6. از شانه چوبی استفاده کنید

استفاده از شانه چوبی برای پیش گیری از ریزش مو

پس از خشک شدن موهایتان، از یک شانه‌ی چوبی با دندانه پهن استفاده کنید تا به آرامی گره‌ها را باز کنید و از ریزش مو به دلیل الکتریسیته ساکن که در شانه‌های پلاستیکی که رایج است جلوگیری کنید. همچنین از برس زدن موهای خیس خودداری کنید زیرا ریشه موها نرم و لطیف هستند و موهای شما به راحتی کنده می‌شوند. در صورت گره خوردن موهایتان از پایین به بالا شانه بزنید.

7. اسپای مو در خانه را امتحان کنید

اگر می‌خواهید موهایی شاداب و سالم داشته ‌باشید، اسپای مو بهترین کار است. خبر خوب این است که شما می‌توانید این کار را در خانه با دنبال کردن این مراحل آسان انجام دهید:
مرحله 1: موهای خود را شامپو کنید.
مرحله 2: یک ماسک حالت دهنده عمیق مو بزنید.
مرحله 3: موهای خود را در معرض بخار قرار دهید. می‌توانید یک حوله را در آب داغ فرو کنید، آب اضافی آن را فشار دهید و حوله را دور سر خود بپیچید. همچنین می‌توانید از یکی از این دستگاه‌های بخار موی خوب نیز استفاده کنید.
مرحله 4: نرم کننده را بشویید. با حوله خشک کنید.
مرحله 5: از روغن یا سرم سبک استفاده کنید.
آبگرم مو در خانه موها و پوست سر شما را سالم‌تر، ریشه‌ها را قوی‌تر می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد. همچنین ریزش مو را کاهش داده و با تغذیه فولیکول‌های مو و از بین بردن ناخالصی‌ها باعث تحریک رشد مو می‌شود. موهای شما نرم‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: بهترین تمرینات برای رشد مو

8. موهای خود را کوتاه کنید

برای جلوگیری از ریزش مو، موهای خود را هر چند ماه یک بار کوتاه کنید

موهای خشک و شکاف خورده بیشتر مستعد شکستگی هستند. موهای خود را هر 3 تا 4 ماه یکبار در خانه یا سالن آرایش کوتاه کنید تا سالم بمانید. قبل از کوتاه کردن موهای خود شامپو بزنید. از نرم کننده استفاده کنید و موهای خود را بشویید. کار را با استفاده از یک روغن سبک یا یک سرم مو به پایان برسانید.

9. از استفاده‌ی بیش از حد از دستگاه‌های حرارتی و موادشیمایی خودداری کنید

حالت دادن مکرر حرارتی و استفاده از مواد شیمیایی خشن برای صاف کردن، رنگ کردن و دکلره کردن موهای شما می‌تواند آن‌ها را خشک و شکننده کند و فولیکول‌ها را ضعیف کند.
اگر می‌خواهید موهای خود را فر کنید، از غلطک استفاده کنید یا روش‌های DIY را امتحان کنید. برای پوشاندن موهای خاکستری نیز می‌توانید از رنگ‌های گیاهی استفاده کنید. حنا و چغندر نیز برای رنگ کردن طبیعی مو مفید هستند.


تغذیه


وقتی نوبت به کاهش ریزش مو می‌رسد، رژیم غذایی شما نقش مهمی ایفا می‌کند. برای بهبود سلامت پوست سر و موهای خود چه‌ چیزی مصرف می‌کنید؟

10. امگا 3

امگا3 به نوبه خود باعث کم شدن ریزش مو می شود

امگا 3 به کاهش التهاب و استرس با درجه پایین کمک می‌کند. این به نوبه خود به کاهش ریزش مو کمک می‌کند. بهترین منابع امگا 3 ماهی‌های چرب و روغن ماهی هستند. ماهی‌هایی مانند ماهی خال خالی، تن و ساردین مصرف کنید. همچنین می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید و مکمل‌های امگا 3 مصرف کنید.

11. پروتئین برای ریزش مو

موهای شما از کراتین، نوعی پروتئین ساخته شده‌ است. از این رو، برای محافظت و تقویت‌موهای خود باید از یک رژیم غذایی غنی از پروتئین استفاده کنید. عدس، سویا، لوبیا، دانه‌ها، آجیل، تخم‌مرغ، ماهی و سینه‌ی مرغ بدون پوست مصرف کنید.

12. ویتامین C برای ریزش مو

ویتامین C برای ریزش مو

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به از بین بردن رادیکال‌های مضر و اکسیژن آزاد کمک می‌کند. ریزش مو به دلیل تجمع بالای سموم ایجاد می‌شود که می‌توان با مصرف غذاهای غنی از ویتامین C آن را کاهش داد. از انگور فرنگی هندی، پرتقال، لیموترش، لیموشیرین، توت فرنگی برای بهبود استحکام، درخشندگی، نرمی و ضخامت مو استفاده کنید.

13. سبزیجات برای ریزش مو

سبزیجاتی مانند اسفناج، پاپایای خام، کدو حلوایی، هویج، سیب‌زمینی شیرین، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، لوبیا و کدو تنبل منابع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. آن‌ها به تغذیه‌ی فولیکول‌ها و قوی‌تر شدن تارهای مو کمک می‌کنند. حداقل 3 سبزی مختلف در روز همراه با غذا یا سالاد مصرف کنید.

14. برای بهبود سلامت مو هیدراته بمانید

برای بهبود سلامت مو هیدارته بمانید

کم‌آبی یا ننوشیدن آب کافی می‌تواند منجر به خشکی، وز و بی‌جان شدن موها شود که مستعد شکستن و ریزش مو هستند. آب همچنین فولیکول‌های مو را روان می‌کند و گردش ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای رشد مو را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل نوشیدن حداقل ۲ تا ۳ لیتر آب در روز برای جلوگیری از ریزش مو مهم است.
سبک زندگی
در کنار پیروی از یک روال مراقبت از مو و یک رژیم غذایی مناسب، اصلاح سبک زندگی نیز می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند. 

15. سر خود را بدون عرق نگه‌دارید

چه ورزش می‌کنید و چه به طور کلی زیاد عرق می‌کنید، سعی کنید پوست سرتان عاری از تعریق باشد. تعریق تارهای مو را کم آب می‌کند و منجر به رشد باکتری‌ها، عفونت‌های قارچی، مسدود شدن منافذ و تجمع اسید لاکتیک می‌شود. هر بار که ورزش می‌کنید دوش بگیرید و موهای خود را با یک حوله‌ی تمیز خشک کنید. همچنین می‌توانید از یک سشوار با دمای کم استفاده کنید تا پوست سرتان به سرعت خشک شود.

16. از سیگار کشیدن خودداری کنید

برای بهبود سلامت مو از سیگار کشیدن خودداری کنید

دود سیگار حاوی رادیکال‌های مضر اکسیژن آزاد است. این سموم اگر دفع نشوند می‌توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شوند. آن‌ها همچنین به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند که منجر به افزایش ریزش مو می‌شود. برای جلوگیری از ریزش مو و کمک به ضخیم شدن موهایتان، استعمال سیگار را کاهش دهید.

17. مصرف الکل را کاهش دهید

الکل باعث کم آبی بدن می‌شود. همچنین توانایی بدن برای جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را که برای رشد مو و تقویت مو مفید هستند، کاهش می‌دهد. مصرف الکل خود را کاهش دهید. می‌توانید هفته‌ای دو بار یک لیوان شراب بنوشید. همچنین می‌توانید آب میوه سرد شده را با یخ خرد شده بنوشید که به جوانسازی و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

18. یوگا و تمرینات تنفسی

انجام تمرینات یوگا به کم شدن ریزش مو کمک می کند

یوگا و سایر اشکال ورزش برای تناسب اندام و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند. حرکات یوگا مانند Sirsasana (سرپایی) و Sasankasana به افزایش گردش خون در پوست سر کمک می‌کند و ممکن است رشد مو را تحریک کند. همچنین می‌توانید تمرینات تنفسی مانند anulom vilom و kapalbhati را برای دفع سموم از بدن و تقویت سلامت مو انجام دهید.

19. استرس را از خود دور کنید

استرس برای سلامتی و موهای شما مفید نیست. استرس باعث افزایش سطح سموم در بدن شما می‌شود که ریشه موهای شما را ضعیف می‌کند و آن‌ها را مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی می‌کند. با تمرین مدیتیشن و تمرینات تنفسی به طور منظم استرس را از بین ببرید.
کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید پیاده‌روی، رقصیدن، نقاشی کردن، خواندن، نوشتن، آشپزی، بازی کردن یک ورزش، نواختن آلات موسیقی، گوش دادن به موسیقی یا پادکست، صحبت با دوستان، باغبانی و غیره.

بیشتر بخوانید: راهنمای ساده برای باز کردن موهای گره خورده

20. هر شب به موقع و زود بخوابید

خوابیدن به موقع شب به کم شدن ریزش مو کمک می کند

خواب به موقع به راه اندازی مجدد کل سیستم شما کمک می‌کند. 6 تا 7 ساعت خوابیدن باعث سم زدایی و شادابی ذهن و بدن شما می‌شود، استرس را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. کمبود خواب کافی می‌تواند سطح کورتیزول (هورمون استرس) شما را افزایش دهد و فولیکول‌های مو را ضعیف کند و در نتیجه باعث ریزش مو شود. اگر در خوابیدن مشکل دارید، کتاب بخوانید یا به موسیقی آرام بخش گوش دهید. قبل از رفتن به رختخواب همه‌ی وسایل الکترونیکی و چراغ‌ها را خاموش کنید.
این 20 روش موثر برای کاهش ریزش مو و تحریک رشد مو است. به طور مرتب از موهای خود مراقبت کنید و تفاوت در ضخامت و ظاهر آن را مشاهده خواهید کرد. با این حال، اگر مشکل ادامه داشت، قدم بعدی کمک گرفتن از یک متخصص است. در اینجا لیستی از درمان‌های ریزش مو موجود است.


درمان‌های ریزش مو


لیزر درمانی

لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) به عنوان یک درمان موثر برای رشد مو در حال افزایش است. این کار با ریزش مو یا نازک شدن موها با تأمین انرژی اضافی به سلول‌های آسیب دیده در پوست سر شما برای از سرگیری عملکرد طبیعی مقابله می‌کند. این می‌تواند به تحریک رشد مو و کاهش ریزش مو کمک کند.

کاشت مو

کاشت مو یکی از روش‌های ترمیم کننده‌ی مو است. با گرفتن موی اهداکننده و قرار دادن آن در جایی که ریزش مو اتفاق می‌افتد به دست می‌آید. ممکن است در ابتدا ریزش موی موقتی را تجربه کنید، اما موهای اهداکننده در نهایت به همان روشی که در محل اهداکننده رشد کرد رشد می‌کنند. عوارض بسیار کمی نیز دارد.

داروها

برخی از داروها نیز می‌توانند به کاهش ریزش مو کمک کنند. قبل از استفاده از هر یک از موارد ذکر شده در زیر با پزشک خود صحبت کنید:

  1.  ماینوکسیدیل (Rogaine) یک عنصر در شامپوهای دارویی بدون نسخه است که به کاهش ریزش مو کمک می‌کند و رشد سریع مو را تحریک می‌کند. با این حال، ممکن است باعث تحریک پوست سر و رشد موهای ناخواسته در طرفین صورت شود.
  2. فیناستراید (پروپسیا) توسط پزشکان دارای مجوز برای مردان مبتلا به مشکلات ریزش مو تجویز می‌شود. ریزش مو را کند می‌کند و ممکن است به رشد مجدد مو کمک کند. با این حال، به عنوان یک عارضه‌ی جانبی، ممکن است میل جنسی را کاهش دهد. زنان باردار باید از آن اجتناب کنند.

علل ریزش مو


علل ریزش مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دلایل ریزش مو در مردان و زنان به شرح زیر است:

  • عوامل ارثی: اگر والدین شما مشکل ریزش مو دارند، به احتمال زیاد شما نیز این مشکل را دارید. ریزش موی ارثی را آلوپسی می‌نامند. در حالی که این امر در مردان مشهودتر است، زنان نیز احتمالاً به آلوپسی ارثی ژنتیکی مبتلا می‌شوند.
  • تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی در بدن باعث افزایش حساسیت فولیکول‌های مو، ضعیف شدن ریشه‌ی مو و ریزش مو می‌شود. یائسگی، PCOD، کم کاری تیروئید، پرکاری تیروئید، تستوسترون اضافی و غیره ممکن است در نهایت باعث ریزش مو در مردان و زنان شود.
  • بارداری: اکثر زنان باردار و تازه مادران دچار کم آبی مکرر، خستگی و عدم تعادل هورمونی می‌شوند. این باعث افزایش حساسیت در فولیکول‌های مو و ایجاد شرایط نامطلوب پوست سر می‌شود. همه‌ی این عوامل ممکن است منجر به ریزش مزمن مو شود.
  • استرس جسمی و روانی: بیماری‌های مداوم، کاهش وزن شدید و بیش از حد، و کار فیزیکی شدید می‌تواند باعث کم آبی و خستگی بدن شود. این می‌تواند فولیکول‌های مو را ضعیف کند و ممکن است باعث ریزش سریع مو شود.
  • عفونت پوست سر: عفونت‌های قارچی، باکتریایی و ویروسی مانند درماتیت سبورئیک و پسوریازیس در پوست سر می‌توانند ریشه‌ها را ضعیف کرده و به فولیکول‌های مو آسیب برسانند و در نتیجه باعث نازک شدن، شکستن و ریزش مو شوند.
  • آلوپسی آره آتا: آلوپسی آره آتا یک اختلال خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی مو را با یک آلاینده‌ی خارجی اشتباه می‌گیرد و شروع به حمله به فولیکول‌های مو می‌کند و باعث ریزش مو می‌شود. یک پزشک مجاز ممکن است درمان‌های مختلفی را برای آلوپسی آره آتا تجویز کند، مانند تزریق کورتیکواستروئید، پماد آنترالین، کورتیکواستروئیدهای موضعی و غیره.
  • دارو و درمان: برخی داروها ممکن است به عنوان یک عارضه‌ی جانبی منجر به ریزش مو شوند. درمان‌هایی مانند شیمی درمانی، استروئیدها و داروهای حصبه، بیماری‌های قلبی، افسردگی و غیره ممکن است باعث ریزش شدید مو شوند. آلوپسی یکی از عوارض جانبی رایج Voriconazole، یک داروی ضد قارچ است. داروهای دیگری که ممکن است باعث ریزش مو شوند، داروهای آکنه حاوی رتینوئیدها، آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضد قارچ، قرص‌های ضد بارداری، داروهای ضد انعقاد، داروهای صرع هستند. داروهای فشار خون بالا، داروهای ضد التهاب، داروهای کاهش وزن، درمان جایگزینی هورمونی، داروهای بیماری پارکینسون و داروهای تیروئید.
  • اختلالات تیروئید: اختلالات تیروئید و داروهای ضد تیروئید تقریباً همیشه منجر به ریزش مو می‌شود. موها کم به نظر می‌رسند و ریزش مو به طور مساوی در سرتاسر پوست سر پخش می‌شود. درمان موفقیت آمیز اغلب منجر به رشد مجدد مو می‌شود.
  • کمبود آهن، کم خونی و ریزش خون: کمبود گلبول‌های قرمز در بدن، از دست دادن ناگهانی خون و سطح ناکافی آهن در بدن نه تنها باعث خستگی، ضعف و سردرد می‌شود، بلکه باعث ریزش مو نیز می‌شود.
  • رژیم‌های غذایی ناسالم و سوء تغذیه: دریافت ناکافی مواد مغذی و پیروی از یک رژیم غذایی ناسالم و نامتعادل می‌تواند باعث سوءتغذیه در بدن شود. این امر منجر به کم آبی پوست سر و مو می‌شود و می‌تواند باعث ریزش بیش از حد مو شود.
  • مصرف بیش از حد مکمل‌ها: مصرف بیش از حد برخی از مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین E و سلنیوم، می‌تواند باعث ریزش مو و سایر خطرات شود. به جای مصرف ویتامین‌ها به شکل غلیظ به عنوان مکمل، مصرف ویتامین‌ها را از میوه‌ها و سایر غذاهای ارگانیک بدست آورید.
  • حالت دهی: استفاده زیاد از محصولات مو و لوازم جانبی مو می‌تواند منجر به ریزش مو شود. برخی از محصولات مو، مانند شامپوهای لوریل سولفات سدیم و اسپری‌های مو، حاوی مواد شیمیایی هستند که برای مو و پوست سر شما مفید نیستند. لوازم جانبی مو (مانند نوارهای الاستیک) برای کشیدن موها شناخته شده ‌است.

علل و درمان های ریزش مو

نتیجه:
اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی و مراقبت منظم از پوست سر و مو می‌تواند موهای شما را قوی‌تر کند. این به نوبه خود باعث کاهش ریزش مو و تحریک رشد مو می‌شود. برای مشاهده‌ی نتایج خوب، روش‌های ذکر شده در بالا را دنبال کنید. اگر این وضعیت ادامه داشت یا ریزش بیش از حد مو را تجربه کردید، با پزشک خود مشورت کنید.
اینفوگرافیک: 20 نکته، روش و درمان برای جلوگیری از ریزش مو به طور طبیعی
ریختن چند تار مو در روز طبیعی است. با این حال، ریزش بیش از حد مو ممکن است نشانه چیزی جدی‌تر باشد و ممکن است نیاز به درمان جدی داشته‌ باشد.

به این فکر کنید که موهای خود را در معرض چه چیزی قرار داده‌اید، چه چیزی می خورید.
اینفوگرافیک زیر را برای نکاتی در مورد اینکه چه چیزهایی را از روال مراقبت از مو خود تغییر دهید و چه غذاهایی را برای جلوگیری از مشکلات ریزش مو باید بخورید، ببینید.
ماساژ روغن، ماسک مو، شامپو و حالت دهنده به تغذیه‌ی تارها از ریشه کمک می‌کند و به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. از محصولات آرایش بیش از حد استفاده نکنید زیرا برخی از آن‌ها می‌توانند موها را ضعیف کنند. همچنین، کوتاه کردن موها به شما کمک می‌کند تا از شر موخوره خلاص شوید، بنابراین هر 3 تا 4 ماه یک بار آن را انجام دهید. همچنین انتخاب محصولات مناسب برای حفظ موهایتان مهم است. به عنوان مثال، استفاده از یک شانه‌ی چوبی به جلوگیری از ریزش مو ناشی از انرژی ساکن که در شانه‌های پلاستیکی رایج است، کمک می‌کند. مهمتر از آن، سبزیجات زیادی بخورید و پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین C کافی دریافت کنید و تغییرات خاصی در سبک زندگی ایجاد کنید تا موهای خود را قوی و سالم نگه‌دارید.

بیشتر بخوانید: برای رشد موهایتان خوردن روغن ماهی را فراموش نکنید!

مطالب مرتبط