دکلره کردن موها با روغن نارگیل - راهنمای گام به گام

دکلره کردن موها با روغن نارگیل - راهنمای گام به گام

01 مرداد 1401

چرا برای دکلره کردن باید از روغن نارگیل استفاده کنیم؟

فواید روغن نارگیل برای مو را همه می‌دانند؛ این روغن شوره‌ی سر را ازبین می‌برد، رطوبت مو را حفظ می‌کند، از ساقه‌ی مو محافظت می‌کند، در درمان ریزش مو مؤثر است، به موها حالت می‌دهد، به افزایش لطافت و نرمی مو کمک می‌کند.

دکلره کردن مو حاوی مواد شیمیایی مضری است که می‌تواند باعث آسیب مو شود، دکلره یک ماده‌ی تهاجمی قوی است که برای از بین بردن رنگ طبیعی مو پروتئین‌‌های آن را از هم جدا و سپس تجزیه می‌کند. اما دکلره کردن موهایتان با روغن نارگیل ممکن است تا حدودی اثرات نامطلوب آن را کاهش دهد. استفاده از روغن نارگیل روی موهای شما می‌تواند از دست دادن پروتئین را کاهش دهد.

موهای ما از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده‌اند و سفید کننده‌ها می‌توانند روغن طبیعی مو (سبوم) و پروتئین را از موها پاک کنند. آن‌ها همچنین ممکن است موهای شما را زبر، خشک و شکننده کنند. اما این روغن مو روی موهای شما عالی عمل می‌کند و از تمام آسیب‌های ناشی از فرآیند سفید شدن جلوگیری می‌کند. این مقاله راهنمای گام به گام استفاده از روغن نارگیل برای موهای سفید شده و فواید آن را بررسی می‌کند. به خواندن ادامه دهید.


استفاده از روغن نارگیل برای موهای سفید شده


روغن نارگیل برای موهای سفید

در اینجا نحوه‌ی درمان روغن نارگیل قبل از سفید کردن مو در خانه آورده شده ‌است.

مرحله 1: روغن نارگیل را آب کنید

اگر روغن نارگیل جامد شده ‌است، مقداری از آن که مصرف می‌شود را بردارید و گرم کنید تا مایع و آب شوند. اگر موهای کوتاهی دارید، می‌توانید روغن جامد شده را کف دست خود بمالید و سپس آن را به موهای خود بمالید.

مرحله 2: موهایتان را تقسیم بندی کنید

قبل از استفاده از روغن نارگیل، موهای خود را به سه قسمت تقسیم کنید. این اطمینان حاصل می‌کند که تمام رشته‌های مو به طور یکنواخت با روغن پوشانده شده‌اند.

مرحله 3: روغن نارگیل را به تمام موهای خود بزنید

روغن نارگیل را به آرامی از ریشه تا نوک آن ماساژ دهید، هر بار یک بخش را کامل روغن بزنید. به شدت مالش ندهید تا به آرامی به جذب روغن به موهایتان کمک کنید.

مرحله 4: موهای خود را بپوشانید

موهای خود را با کلاه دوش یا روسری بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. این به روغن نارگیل اجازه می‌دهد تا به طور کامل به ساقه‌ی مو نفوذ کند.

مرحله 5: موهای خود را با روغن نارگیل دکلره کنید

دکلره را به موهای آغشته به روغن بمالید. این روغن مانعی بین دکلره و مو ایجاد می‌کند و اثرات مخرب آن را به مو به حداقل می‌رساند.

اجازه دهید دکلره برای مدت زمان تعیین شده روی موهای خود بماند و سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. اگر نمی‌دانید چه نوع روغن نارگیل را باید برای موهای خود استفاده کنید، به خواندن ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: 8 دستور العمل شامپو روغن نارگیل خانگی برای موهای ابریشمی


چه نوع روغن نارگیل برای موهای شما مناسب است؟


روغن نارگیل برای موهای سفید

همیشه بهتر است از روغن نارگیل تصفیه نشده یا بکر در مقایسه با روغن نارگیل فرآوری شده استفاده کنید. به این دلیل است که روغن نارگیل بکر با روش سرد استخراج می‌شود که تمام مواد مغذی را دست نخورده نگه می‌دارد. پردازش بیشتر ممکن است باعث از دست رفتن مواد مغذی شود.

روغن نارگیل تری گلیسیرید اسید لوریک است و وزن مولکولی کمی دارد. در نتیجه به راحتی به ساقه‌ی مو نفوذ کرده و از پروتئین مو محافظت می‌کند. روغن نارگیلی بکر در نظر گرفته می‌شود که تمام خوبی‌های روغن را حفظ می‌کند.

در اینجا آمده است که چگونه روغن نارگیل ممکن است به محافظت از موهای شما در برابر عوامل سفید کننده خشن کمک کند.


مزایای استفاده از روغن نارگیل قبل از دکلره کردن مو


استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک قبل از شستشوی مو باعث کاهش ریزش پروتئین و به حداقل رساندن آسیب بیشتر ناشی از سفید شدن مو می‌شود.

روغن نارگیل به مو کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند. این به نوبه خود موها را نرم و تغذیه می‌کند. استفاده از روغن نارگیل روی موهای سفید شده می‌تواند به کاهش خشکی و حفظ رطوبت مو کمک کند.

از آنجایی که روغن نارگیل به ساقه‌های مو نفوذ می‌کند و آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد، از شکاف موها نیز جلوگیری می‌کند.

دکلره کردن مداوم موهایتان می‌تواند روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد و موهای شما را خشک کند. در عوض می‌توانید موهای خود را به کمک روغن نارگیل دکلره کنید. روغن نارگیل یک ماده مغذی غنی است که از دست دادن پروتئین را کاهش می‌دهد و موهای شما را هیدراته نگه می‌دارد. قبل از دکلره کردن موهای خود در خانه، راهنمای گام به گام ذکر شده در مقاله برای موهای نرم، سالم و مغذی را دنبال کنید. مطمئن شوید که روغن نارگیل تصفیه نشده یا بکر را خریداری می‌کنید تا از مزایای روغن نارگیل برای موهای سفید شده‌ی خود بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح مراقبت از موها

مطالب مرتبط