10 تا از بهترین داروها برای رشد مو با نتایج خوب (2022)

10 تا از بهترین داروها برای رشد مو با نتایج خوب (2022)

30 تیر 1401

شاید تعجب کنید که بدانید داروهایی برای رشد مو وجود دارد. رشد مو به زمان نیاز دارد. اضطراب، آلودگی و سایر عوامل داخلی و خارجی همگی می‌توانند بر رشد مو تأثیر بگذارند. خوشبختانه، درمان‌های مختلفی از جمله داروها برای تحریک رشد مو و به حداقل رساندن ریزش مو وجود دارد. این داروها برای تقویت مو و همچنین کاهش ریزش مو و تشویق رشد مو شناخته شده‌اند. در این مقاله به بررسی بهترین داروها برای رشد مو می‌پردازیم. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید!


بهترین داروها برای رشد مو


بهترین داروها برای رشد مو

10 داروی برتر برای رشد موهای قوی و سالم در لیست زیر گفته شده ‌است:

1. کورتیزون

کورتیزون یک استروئید است. این دارو برای رشد مجدد مو قوی است و زمانی که به صورت تزریق مستقیم روی پوست سر مصرف شود نتایج مؤثری را نشان داده‌ است.

توجه: استروئیدهای خوراکی باعث رشد مو نمی‌شوند. در عوض، ممکن است عوارض ایجاد کنند و استفاده‌ی موضعی ممکن است باعث تحریک و درماتیت تماسی شود. از این رو، از تزریق برای درمان آلوپسی آره آتا استفاده می‌شود.

2. ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک داروی محبوب برای تقویت رشد مو است. نام تجاری این دارو Regaine است و حاوی 5٪ ماینوکسیدیل است. با این حال، این دارو ماه‌ها طول می‌کشد تا در صورت استفاده مجدد نتایج مثبت نشان دهد. توجه به این نکته ضروری است که این دارو به طور موقت اثر می‌کند و هر زمان که مصرف دارو قطع شود ریزش مو مجدداً رخ می‌دهد. همچنین، استفاده طولانی مدت از ماینوکسیدیل ممکن است باعث درماتیت تماسی، خارش و بثورات پوستی شود.

3. فیناستراید

فیناستراید داروی دیگری است که روی خطوط ماینوکسیدیل اثر می‌کند و در مواردی که مردان طاس می‌شوند مؤثرتر است. این دارو باعث رشد مو در ناحیه‌ی تاج می‌شود و حتی به جلوگیری از عقب رفتن خط مو کمک می‌کند.

توجه: فیناستراید باید تحت نظر پزشک پس از بررسی‌های اولیه مصرف شود. همچنین در طول درمان، پیشگیری از بارداری ضروری است.

بهترین داروها برای رشد مو

4. اسانس رزماری

در مطالعات متعدد نشان داده شده ‌است که عصاره رزماری و اسانس به رشد مو کمک می‌کند. روغن اسانس رزماری را روی پوست سر بمالید تا جریان خون در پوست سر افزایش یابد، که در نهایت باعث رشد مو می‌شود.

5. کالیوم کربنیکوم

کالیوم کربنیکوم یک داروی هومیوپاتی است که به طور کلی برای جلوگیری از نازک شدن و خشک شدن موها تجویز می‌شود.

6. سیلیس

یکی دیگر از داروهای هومیوپاتی مؤثر برای تقویت رشد مو، سیلیس است. معمولاً برای طاسی و شکنندگی مو و ناخن تجویز می‌شود. همچنین می‌تواند به درمان شوره‌ی سر کمک کند.

نگران رشد آهسته موهایتان یا شاید ریزش بیش از حد موهایتان هستید؟

7. ویتامین‌های نیوکسین

مکمل رشد موی کمپلکس شارژ کننده نیوکسین ترکیبی از مواد مغذی متعدد از جمله ویتامین A، بیوتین، آهن، مس، سیلیکون و روی است که برای رشد موی سالم تغذیه می‌کند. همانطور که می‌دانیم، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی در رژیم غذایی می‌تواند منجر به ریزش مو شود. مکمل‌های نیوکسین به تأمین مواد مغذی حیاتی بدن شما کمک می‌کند که به رشد مو نیز کمک می‌کند.

بهترین داروها برای رشد مو

8. دی فنیل سیکلوپروپنون (DPCP)

این دارو به صورت موضعی روی پوست سر تجویز می‌شود و نشان داده ‌است که رشد مو را تقویت می‌کند. به صورت مایع موجود است و برای تقویت ریشه‌ی مو باید یک بار در هفته استفاده شود و باید کاملاً تحت نظر پزشک استفاده شود.

9. عصاره شیرین بیان

این داروی آیورودا نتایج امیدوارکننده‌ای در افزایش رشد مو در صورت استفاده مجدد نشان داد. اگرچه به شکل کپسول موجود است، اما می‌توان آن را به صورت موضعی نیز استفاده کرد. قیمت مناسبی دارد و برای رشد موهای با کیفیت عالی است.

10. چای مریم گلی

ترکیبی از گیاهان حاوی مریم گلی برای افزایش تراکم و رشد مو یافت شد. مریم گلی همچنین می‌تواند به کاهش شوره سر کمک کند. این چای به راحتی در دسترس است و برای نتیجه بهتر می‌توانید پوست سر خود را با آن بشویید.

توجه: چای مریم گلی ممکن است باعث تحریک پوست سر شود، بنابراین قبل از استفاده از آن بر روی موهای خود یک آزمایش پچ انجام دهید.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی برای رشد مو: 11 غذا برای کمک به رشد مجدد موهای شما


اینفوگرافیک: نکات مفید برای مراقبت از مو


مصرف داروهای رشد مو ممکن است همیشه نتایج خوبی نداشته ‌باشد. شما باید مراقبت بیشتری از موهای خود داشته‌ باشید و از یک روال مراقبت از مو پیروی کنید تا سلامت موهای خود را بهبود بخشیده و از شکستگی آن جلوگیری کنید. محصولاتی که روی موهای خود استفاده می‌کنید، نحوه‌ی استفاده از آن‌ها، آبی که برای شستن آن‌ها استفاده می‌کنید و تعداد دفعاتی که آن را در یک هفته می‌شویید می‌تواند تغییر بزرگی در سلامت موهای شما ایجاد کند.

اینفوگرافیک زیر را بررسی کنید تا نکات مفید بیشتری برای مراقبت از موهای خود بیاموزید.

ریزش مو مشکل رایجی است که بسیاری با آن مواجه هستند. راه‌های مختلفی برای حل این مشکل و تقویت رشد مجدد مو وجود دارد. داروهای مورد بحث در مقاله به شما کمک می‌کند تا سلامت موهای خود را بهبود بخشید و رشد مو را تحریک کنید. با این حال، مصرف قرص‌ها و استفاده از روغن‌ها و ژل‌های مو به تنهایی نمی‌تواند نتایج خوبی داشته‌ باشد. ممکن است مجبور شوید از یک روال مراقبت از مو پیروی کنید و یک رژیم غذایی سالم را برای بهترین نتیجه مصرف کنید. همیشه قبل از شروع مصرف این داروها با پزشک مشورت کنید. خود درمانی نکنید زیرا ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند.

نکات مفید برای مراقبت از مو

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح مراقبت از موها

 

مطالب مرتبط