درمان ساده جوش برای پوست های چرب در خانه

درمان ساده جوش برای پوست های چرب در خانه

21 تیر 1401

جوش ها یک دردسر دائمی هستند. شما نمی توانید تشخیص دهید که چه زمانی یک پوست چرب دارید یا پوستی نرمال یا حتی خشک. استفاده از مواد طبیعی موجود بر روی پوست شما می تواند به مدیریت جوش ها کمک کند. این مقاله را بخوانید تا در مورد درمان جوش برای پوست های چرب بیشتر بدانید.


درمان جوش برای پوست های چرب


در اینجا چند تکنیک درمان جوش برای پوست چرب در خانه آورده شده است:

1. مخلوط آب لیمو و عسل

مخلوط آب لیمو و عسل درمان جوش

لیمو بهترین درمان خانگی برای پوست های چرب است. آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که می تواند ترشح چربی پوست چرب را خنثی و کنترل کند. این ماده ظرفیت کاهش دادن جوش های شما را دارد. این اسید به خوبی برای از بین بردن باکتری های مضر، آکنه و کاهش زخم ها عمل می کند. بر اساس یک مطالعه، لیمو همچنین دارای توانایی های ضد باکتریایی است.

عسل نیز دارای خواص ضد باکتریایی است و می تواند تعادل رطوبت پوست را بازگرداند. عسل به پوست درخشندگی طبیعی می بخشد و همچنین به کاهش جوش کمک می کند.

طرز تهیه :

۱ قاشق آب لیموی تازه را فشار دهید و به همان مقدار عسل را در یک کاسه تمیز بریزید. آنها را خوب  باهم مخلوط کنید. اکنون یک خمیر مایع غلیظ دریافت خواهید کرد.

پس از تمیز کردن صورت، آن را توسط یک تکه پنبه روی تمام صورت و گردن بمالید.

بگذارید مخلوط به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت بماند.

بعد از 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

شما می توانید متوجه کاهش فوری جوش ها و درخشندگی در صورت خود شوید. همچنین این درمان به محو شدن جای جوش نیز کمک می کند. این یک درمان جوش بسیار ساده و موثر برای پوست های چرب است. با انجام منظم این درمان جوش، می توانید به جلوگیری از جوش ها کمک کنید. پس از آن می توانید این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید: آیا آسپرین در رفع آکنه تأثیر دارد؟

2. مخلوط صورت بیسان و کشک

مخلوط صورت بیسان و کشک درمان جوش

بیسان به آرد گرم بنگال یا دال معروف است و به راحتی در آشپزخانه های هندی موجود است. همین امر در مورد کشک نیز صادق است. بیسان سرشار از پروتئین و ویتامین و کشک سرشار از ویتامین A و C است. کشک با خاصیت مرطوب کنندگی خود می تواند پوست را نرم و لطیف نگه دارد . در عین حال Besan چربی اضافی پوست چرب را از بین می برد.

طرز تهیه :

2 قاشق چای‌خوری بیسان و یک قاشق چای‌خوری کشک مصرف کنید. این مخلوط را با قاشق در یک کاسه‌ی تمیز خوب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

به این خمیر غلیظ، دو قطره لیمو و کمی پودر زردچوبه اضافه کنید.

آن را خوب مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست به دست آید و سپس این خمیر را به طور یکنواخت روی صورت و گردن تمیز شده خود بمالید. این مخلوط صورت ممکن است مدتی طول بکشد تا خشک شود.

بعد از 20 دقیقه تا 30 دقیقه، روی بسته صورت خشک شده آب گرم بمالید تا شل شود.

حالا به آرامی مالش دهید تا از روی صورت و گردن شما پاک شود. با این مالش، سلول های مرده پوست شما از بین می رود. سپس آب سرد بپاشید تا مابقی مخلوط باقی مانده نیز پاک شود.

مدیریت پوست چرب با جوش کار آسانی نیست. با این حال، چند درمان خانگی برای حل این مشکل وجود دارد. درمان جوش برای پوست چرب که در اینجا مورد بحث قرار می گیرد، ساده است و ممکن است همه این مواد را در آشپزخانه خود بیابید. به عنوان مثال، ماسک آب لیمو و عسل حاوی خواص ضد باکتریایی است که به از بین بردن باکتری های مولد آکنه کمک می کند و پوستی درخشان می کند. مخلوط بیسان و کشک پوست شما را مرطوب کرده و چربی اضافی را از بین می برد. با این حال، قبل از اعمال این بسته های صورت در ناحیه آسیب دیده، باید یک تست پچ را نیز امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: آکنه چیست و با چه روش‌هایی می‌توان درمانش کرد؟