60 لباس کوکتل کلاسیک برای مهمانان عروسی

60 لباس کوکتل کلاسیک برای مهمانان عروسی

15 خرداد 1401

همه عاشق عروسی هستند، اما همیشه برای انتخاب لباس مناسب سردرگم هستند چه لباسی می‌توانم بپوشم که مناسب مجلس باشد؟ آیا این خیلی رسمی است یا بهتر است کمی اسپرت‌تر باشم؟ سوالات بی‌پایان هستند. اما نگران نباشید از عروسی تابستانی در ساحل گرفته تا لباس‌های کلاسیک مشکی، همه مناسبت‌های ممکن را پوشش می‌دهیم. هر زمان که عروسی برگزار می‌شود، مهم نیست در چه فصلی از سال باشد این مدل‌ها شیک‌ترین لباس‌های کوکتل برای مهمانان عروسی هستند. در این مقاله 80 لباس نیمه رسمی یا کوکتل برای معرفی به شما آورده شده است.‌


1. لباس‌های کوکتل تابستانی


لباس‌های کوکتل تابستانی

لباس کوکتل بهترین گزینه برای مراسم عروسی در ماه‌های گرم سال است. این مدل‌ها برای سالن‌های مختلف مناسب هستند و آنقدر شیک هستند که می‌توان آن‌ها را چندین بار بپوشید. بسته به موقعیت مکانی، می‌توانید یک لباس کوتاه با پارچه ساتن را امتحان کنید. این یک گزینه نفس‌گیر خواهد بود. می‌توانید آن را با گوشواره یا گردنبند ست کنید. یک لباس میدی چهارخانه یا گینگهام یک انتخاب عالی برای مراسم عروسی در باغ است. برای یک پیچ و تاب ظریف و زنانه کفش‌های پاشنه بلند را هم اضافه کنید.


2. لباس‌های کوکتل پاییزی


لباس‌های کوکتل پاییزی

به عنوان فصلی که با کاهش دما رو به رو است، در فصل پاییز به لباسی نیاز دارید که شما را گرم، راحت و شیک نگه دارد. این لباس‌ها بدن شما را گرم می‌کند در عین حال مجلسی هم هست. برای مثال یک لباس نامتقارن با یک آستین که قد آن به زانو می‌رسد انتخاب خوبی است. از رنگ شاد و گرم مانند آبی یا سبز استفاده کنید تا هر روز ابری را روشن ‌کند، یا این که رنگ‌های شرابی، قهوه‌ای یا طلایی که تم پاییزی داشته باشید.


3. لباس کوکتل برای مراسم عروسی در ساحل


لباس کوکتل برای مراسم عروسی در ساحل

برگزاری عروسی‌ در ساحل، مکانی زیبا برای خاطره‌سازی است. بنابراین شما خواهان آن هستید که بهترین ظاهر را در این مراسم داشته باشید. لباس مناسب برای موقعیت‌هایی مانند این به شما اجازه خلاقیت می‌دهد بهترین رنگ‌ها برای این عروسی‌ها شامل سبز، صورتی یا کرم است. رنگ‌های شاد و تند تضاد زیبایی را با شن و ماسه نرم ساحل ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید رنگی را امتحان کنید که منظره را تکمیل کند. از هر زاویه‌ای که نگاه کنید عالی به نظر می‌رسید.


4. لباس‌های کوکتل گلدار


لباس‌های کوکتل گلدار

نمی‌توان انکار کرد که لباس گلدار یک انتخاب عالی برای مجلس عروسی است. صرف نظر از فصلی که در آن هستید، می‌توانید شیک و جذاب به نظر برسید. لباس کوکتل بلند یک انتخاب عالی برای بسیاری از مراسم‌ها است، رنگ‌های محبوب برای این نوع طرح‌ها صورتی ملایم و آبی است، می‌توانید لباس‌های با رنگ‌بندی متفاوت را از کمد لباس بیرون بیاورید. یک لباس میدی دور کمر، بازگشتی به دهه 20 را ارائه می‌کند و استایل بدنه‌ای ماهیت دهه 50 را به تصویر می‌کشد. سبک‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بیشتر به شما می‌آید، و برای ترکیب کردن همه چیز، طرح‌هایی با اندازه‌های مختلف انتخاب کنید.


5. لباس‌های کوکتل برای افراد ریزه اندام


لباس‌های کوکتل برای افراد ریزه اندام

چالشی برای لباس پوشیدن دختران ریزه اندام وجود ندارد. این لباس‌ها بدن شما را جذاب نشان می‌دهد و زیبایی شما را فوراً به نمایش می‌گذارند. این مدل‌ها شما را برجسته‌تر می‌کنند. یک لباس کوکتل را امتحان کنید که قد آن تا وسط ساق پا می‌آید در این صورت ساق پای شما را بلندتر نشان می‌دهد. هر رنگی را که دوست دارید را انتخاب کنید. اگر مدل لباس چاک‌دار باشد اندام را کشیده‌تر می‌کند. توصیه می‌کنیم با این مدل‌ها کفش‌های پاشنه بلند بپوشید تا پاها زیبا به نظر برسد.


6. لباس‌های کوکتل سایز بزرگ


لباس‌های کوکتل سایز بزرگ

راه‌های بسیاری برای نشان دادن انحنای بدن وجود دارد. هر لباسی که انحنای شما را نشان دهد، در عکس‌ها استایل شما را شگفت‌انگیز خواهد کرد! این طرح‌ها جذاب و شیک هستند. یک لباس ساتن برش‌دار، گزینه‌ای مدرن برای عروسی در فصل پاییز یا باغ تالار است. برای ظاهری درخشان و ساده، چیزی را انتخاب کنید که تا ساق پا باشد. اگر عروسی در شب برگزار می‌شود، با درخشش‌ لباسی که می‌پوشید خود را برجسته کنید. هیچ چیز مانند لباس پولک‌دار نظرها را جلب نمی‌کند! استایل خود را با یک جفت کفش پاشنه بلند کامل کنید و با جواهرات که می‌پوشید یک استایل فراموش نشدنی را به نمایش بگذارید.


7. لباس کوکتل آستین بلند


لباس کوکتل آستین بلند

برای عروسی‌هایی که در فضای باز یا در ماه‌های سردتر سال برگزار می‌شوند، لباس‌های کوکتل آستین بلند کاربردی و سبک مناسب است؛ چه به دنبال یک سیلوئت ساده باشید یا بخواهید لباس باز بپوشید، ما برای شما همه مدل‌ها را جمع آوری کرده‌ایم. داشتن آستین‌هایی که تا مچ دست هستند این آزادی را به شما می‌دهد که بتوانید لباس بلند یا کوتاه را انتخاب کنید. مدل کوتاه‌تر برای مناسبت‌های عصر عالی است، در حالی که لباس‌ها بلندتر برای یک مراسم رسمی‌ مناسب‌تر است. حفظ تعادل لباس در اینجا کلیدی است، اگر دامن کوتاه می‌پوشید، سعی کنید بیش از حد باز نباشد. و اگر بلندی دامن لباس تا ساق پا یا مچ پا بود، می‌توانید یقه‌های باز را امتحان کنید.


8. لباس‌های کوکتل میدی


لباس‌های کوکتل میدی

معمولاً در مدل‌های قدیمی‌تر لباس کوکتل قد لباس تا زانو یا کمی زیر زانو بود. لباس‌های میدی بهترین گزینه برای انتخاب لباس نیمه رسمی هستند. می‌توانید یقه‌ها و سیلوئت‌های متفاوتی را با آن را امتحان کنید. خط A برای کسانی که تیپ بدنی ستونی دارند عالی است، در حالی که استایل بادی برای کسانی که تیپ بدنی گلابی یا ساعت شنی دارند بهترین است. برای یقه بدون بند یا اسپاگتی، موهای خود را بالا ببرید و یک جفت گوشواره آویز بپوشید. اگر  لباس آستین بلند می‌پوشید، موهایتان را به صورت موج‌دار یا لخت درست کنید یا می‌توانید جواهرات را کنار بگذارید و آرایش غلیظ داشته باشید.


9. لباس‌های کوکتل بلند


لباس‌های کوکتل بلند

لباس کوکتل معمولاً کمتر از سایر لباس‌ها رسمی هستند اما به این معنی نیست که نمی‌توانید اجازه دهید لباستان به زمین کشیده شود (یا حداقل تا مچ پاهایتان برسد). این مدل‌های شیک برای عروسی زمستانی یا پاییزی عالی هستند و خیلی جالب نیست تا برای یک دورهمی ساده آن را به تن کنید. الگوها و پارچه‌های مختلف مانند توری، ساتن یا پلیسه‌ها را داشته باشید و از امتحان رنگ‌های جسورانه‌ای که قبلاً امتحان نکرده‌اید نترسید. برخی از رنگ‌های فصل مانند سبز و سرخابی استایلی شیک می‌سازد، با این حال نمی‌تواند با رنگ‌های کلاسیک مانند مشکی یا سرمه‌ای رقابت کند.


10. لباس کوکتل کوتاه


لباس کوکتل کوتاه

روی دیگر سکه لباس کوکتل کوتاه است که غوغا به پا می‌کند این مدل کوتاه تا بالای زانو است و هر چه لباس کوتاه‌تر باشد شاید برای مراسم عروسی مناسب نباشد. یقه لباس بسته به اندام شما می‌تواند باز یا بسته باشد.


11. مدل لباس‌های کوکتل


مدل لباس‌های کوکتل

در حالی که ممکن پوشیدن این لباس برای عروسی احمقانه به نظر برسد اما لباس خیره کننده و منحصر به فردی است. می‌توانید این مدل‌ها را از مزون خریداری کنید و یا به صورت آنلاین از آنلاین‌شاپ‌ها سفارش دهید.


12. لباس کوکتل سبز


لباس کوکتل سبز

به لطف طراحان لباس رنگ سبز به ترند فصل تبدیل شده است و به لطف طبیعت همیشه سبز می‌توانید آن را در هر زمانی از سال بپوشید، از زمستان‌های سرد تا عروسی‌های تابستانی دلپذیر شما خیره‌کننده خواهید بود. پارچه‌های ساتن خیلی خوب این رنگ را نشان می‌دهند و تقریباً با هر رنگ پوستی جور در می‌آید.

بیشتر بخوانید: 31 مدل کت و شلوار شیک، مخصوص عروس خانم‌ها


13. لباس‌های کوکتل آبی


لباس‌های کوکتل آبی

رنگی که در روز سال به کار می‌آید آبی است و این رنگ برای دهه‌ها پایه ثابت کلکسیون علاقه‌مندان به مد بوده است. می‌توانید رنگ آبی آسمانی را برای مراسم تابستانی بپوشید و برای عروسی‌های زمستانه به رنگ آبی درباری فکر کنید.


14. لباس‌های کوکتل صورتی


لباس‌های کوکتل صورتی

محبوب‌ترین گزینه برای مراسم عروسی بهار یا تابستان است. پیشنهاد می‌کنیم در این فصل‌ها لباس کوکتل صورتی بپوشید. این رنگ خیره‌کننده و جذاب یک انتخاب عالی برای عروسی عزیزانتان است، صورتی تند در حال حاضر ترند شده است که می‌توانید آن را تک رنگ با کفش‌های پاشنه بلند و جواهرات ست کنید یا با رنگ‌های خنثی امتحان کنید.


15. لباس کوکتل صورتی کم رنگ


لباس کوکتل صورتی کم رنگ

این رنگ ظریف و دخترانه است به همین دلیل بهترین کاندید برای مراسم عروسی است. مدلی را انتخاب کنید که چهره و استایل شما را برجسته کند. برای داشتن استایل ساده و شیک از آرایش غلیظ یا جواهرات زیاد اجتناب کنید بگذارید سادگی شما بدرخشد.


16. لباس کوکتل شرابی


لباس کوکتل شرابی

برای عروسی‌های که در فضای باز برگزار می‌شوند رنگ شرابی انتخاب درستی است. شرابی اصلی‌ترین رنگ پاییز است و در ترکیب لباسی که از پشت باز است می‌تواند بسیار جسورانه باشد اما اگر پارچه لباس ساده باشد یا با جواهرات ظریف استفاده می‌کنید جذابیت آن را بالا می‌برد. می‌توانید از مدل‌های نامتقارن یا آستین باردو انتخاب کنید و برای این که بلندتر به نظر برسید کفش‌های پاشنه شیشه‌ای بپوشید.

بیشتر بخوانید: چه رنگ‌هایی را نباید با هم بپوشیم؟


17. لباس‌های کوکتل بوهو


لباس‌های کوکتل بوهو

زیبایی شناسی بوهو به معنای آزاد بودن و رهایی است و این لباس‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پر از انرژی و لطافت زیبایی، آن‌ها یک انتخاب عالی برای عروسی تابستانی یا بوهو هستند. شبحه کوکتل که برای قدم زدن در ساحل عالی هستند. این سبک را در رنگ‌های نچرال مانند قهوه‌ای، کرم و صورتی در نظر بگیرید. پارچه‌های از جنس کتان یا نخی درست شده‌اند. برای زیبایی بیشتر طرح‌های مختلف مانند گل‌ها و تور را اضافه کنید. با سیلوئت‌های کوتاه‌تر برای هوای گرم عالی هستند و اگر هوا شروع به سرد شدن کرد، چیزی را انتخاب کنید که تا زانو یا زیر زانو برسد. استایل خود را با صندل‌های بند‌دار تکمیل کنید یا بدون کفش راه بروید.


18. لباس‌های کوکتل مشکی


لباس‌های کوکتل مشکی

هیچ چیز به اندازه لباس کوکتل سیاه عالی نیست. شیک، جذاب، کلاسیک.

این مدل بهترین انتخاب برای عروسی است می‌توانید آن را در مدل‌های کوتاه یا بلند بپوشید و یا از مدل‌های یقه نامتقارن یا سیلوئت و یا حتی آستین‌های پف‌دار ترکیب کنید اگر یک لباس خاص و منحصر به فرد انتخاب کردید آرایش ملیحی داشته باشید با این حال اگر ساده می‌پوشید با آرایش غلیظ و رژلب قرمز آن را امتحان نکنید.


19. لباس کوکتل بارداری


لباس کوکتل بارداری

بارداری نباید از درخشندگی شما بکاهد درست مانند ریحانا یا آدریانا لیما که در دوران بارداری هم درخشان و زیبا هستند. لباس کوکتل بارداری برای تمام مراسم‌های روز یا شب جذاب و راحت هستند. سیلوئت‌ها بدن شما را در آغوش می‌گیرند، انتخابی عالی برای نشان دادن برآمدگی شما است و عکس‌های درخشانی را ایجاد می‌کنند. برای تأثیرگذاری بیشتر رنگ‌های شاد مانند صورتی تند، قرمز یا آبی آسمانی انتخاب کنید و با کفش‌های راحت که به شما امکان راه رفتن و رقصیدن می‌دهد را بپوشید.


20. لباس مجلسی رسمی


لباس مجلسی رسمی

لباس کوکتل چیزی بین لباس‌های رسمی یا غیررسمی هستند که انتخابی بی‌نظیر است. با این حال، گاهی اوقات یک رویداد فراتر از یک مجلس دورهمی و خصوصی است. اینجاست که این لباس‌های کوکتل رسمی وارد عمل می‌شوند. از جنس پارچه‌های متفاوت، بر روی لباس‌های مجلسی دوخته می‌شود، ولی روی زمین کشیده نمی‌شود، به اندازه‌ای زیبا هستند که به عنوان ترکیبی بین لباس مجلسی و اسپورت عبور کنند. یک بالرین با لباس کرست میدی توری یا مرلین درونی شما در یک لباس صورتی بدون بند برای حداکثر تأثیرگذاری یک راه عالی برای جذابیت یک لباس است، استفاده از آرایش ملیح، جواهرات و کفش‌های پاشنه‌دار، باعث می‌شود همه توجهات روی لباس حفظ شود و بقیه ظاهر ساده باقی بماند. یکی دیگر از نکات عالی این است که از آرایش غلیظ و شینیون مو خودداری کنید دم اسبی کلاسیک یا موی باز گزینه‌های عالی هستند.

بیشتر بخوانید: 51 لباس مجلسی خیره کننده عروسی

سوالات متداول لباس‌های کوکتل برای مهمانان عروسی

بهترین لباس کوکتل برای عروسی چیست؟

لباس‌های کوکتل معمولاً لباس نیمه رسمی است. لباس اسپورت و فانتزی را با هم ترکیب می‌کنند، که تنوع و خلاقیت زیادی دارد. معمولاً قد آن روی زانو یا زیر زانو می‌رسد، شما می‌توانید لباسی بلند یا کوتاه یا چیزی میان این دو بپوشید، اما لازم نیست در مورد جواهرات یا اکسسوری زیاده روی کنید.

آیا عروس می‌تواند لباس کوکتل بپوشد؟

یک عروس قطعاً می‌تواند یک لباس کوکتل بپوشد، اما این کاملاً به سلیقه و تم عروسی بستگی دارد. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید یکی از این لباس‌ها را با اکسسوری مانند جواهرات، کفش و کیف دستی بپوشید. همچنین می‌توانید با آرایش و شنیون استایلی زیبا داشته باشید. در صورت تمایل، می‌توانید یک لباس مجلسی برای مراسم عروسی داشته باشید و برای مهمانی‌ها لباس کوتاه را انتخاب کنید.

آیا لباس‌های کوکتل برای عروسی مناسب هستند؟

لباس‌های کوکتل گزینه‌ای عالی برای عروسی هستند، به شرطی که با تم عروسی مرتبط باشد. بسته به آب و هوا، می‌توانید یک لباس کوتاه، میدی یا بلند را امتحان کنید.