چگونه به بهترین شکل در خانه پدیکور کنیم؟

چگونه به بهترین شکل در خانه پدیکور کنیم؟

05 خرداد 1401

اگر یک چیز را در مورد خودم بدانم این است که واقعاً به اندازه کافی از خودم مراقبت نمی‌کنم.

یک ساعت زمان گذاشتن برای حمام نسبتاً لاکچری و روتین مراقبتی پوست آن هم دو بار در روز بسیار وقت‌گیراست و زیاده‌روی به نظر می‌رسد. یکی از چیزهایی که این روزها کاملاً آن را نادیده گرفته‌ام ناخن پاهایم است البته بعد از دوش شبانه به پاهایم کرم می‌زنم و ناخن‌ها را کوتاه می‌کنم اما واقعاً به  اندازه کافی برای آن‌ها وقت می‌گذارم؟ البته که نه.

معمولاً برای این کار یک وقت پدیکور رزرو می‌کنم با این حال رفتن به سالن آرایشگاه همیشه ممکن نیست، پس مجبورم که دست به کار شوم. برای آماده کردن صندل‌های تابستانه‌ باید ناخن‌های آراسته داشته باشم. در این جا با هم قدم به قدم نحوه انجام یک پدیکور عالی در خانه آشنا خواهیم شد.

این بخشی از روش DIY pedi است که به خاطر سر و صدای آن و زمان‌بر بودن همیشه از آن صرف نظر می‌کنم، اما حقیقت این است که آماده کردن پوست روی انگشت پاها برای ماندگاری بیشتر پدیکور بسیار مهم است. در طول ماه‌های سرد سال زمانی که پاها در جوراب پنهان است می‌توانیم به راحتی از پوست پینه بسته چشم پوشی کنیم اما برای اینکه پدیکور بیشتر شبیه به پدیکوریست ماهر به نظر برسد از مراحل زیر پیروی کردم.


آماده سازی


آماده سازی

مرحله 1: لاک ناخن قدیمی را پاک کنید. اگر لاک ناخن‌های پا را لکه دار کرده به آرامی با پد لاک پاکن روی آن بمالید تا لکه‌ها را از بین ببرید و برجستگی‌های روی ناخن صاف شود. ناخن‌ها را کوتاه کنید و بعد سوهان بزنید تا از شر لبه‌های ناهموار خلاص شوید.

مرحله 2: با استفاده سوهان پینه و پوست سخت را جدا کنید.

مرحله 3: اکنون زمان دوش آب است اگر بخواهید می‌توانید یک کاسه آب گرم پاها را خیس کنید، به شخصه دوست دارم از نمک اپسوم و آب گرم برای کاهش التهاب و تورم پاها استفاده کنم. زمان قرار دادن پاها در آب 10 دقیقه است بیش از این پاها را خیس نکنید.

مرحله 4: از یک لایه بردار برای ماساژ پا و صاف کردن پوست خشک استفاده کنید این مرحله را می‌توانید در حمام هم انجام دهید. اگر بعد از خیساندن پا این کار را انجام می‌دهید پاها را خشک کرده و سپس ماساژ دهید، بشویید و دوباره خشک کنید.

مرحله 5: اگر وقت دارید می‌توانید در این مرحله ماسک پا را بزنید در غیر این صورت پاهای خود را با یک مرطوب کننده ماساژ دهید. به نواحی خشک مانند پاشنه پا توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اصول پدیکور در خانه را یاد بگیرید


پاکسازی


پاکسازی

اگر از من بپرسید لذت بخش‌ترین بخش پدیکور تمیز کردن کوتیکول ناخن است. برخلاف کوتیکول‌های روی ناخن دست، کوتیکول روی ناخن پا بسیار سفت و سخت است. برای کنترل آن مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: روغن کوتیکول را به ناخن پا بمالید و آن را روی کوتیکول ماساژ دهید.

مرحله 2: به آرامی کوتیکول‌‌‌ها را با کمک ابزار فلزی مانند Pushy از Tweezerman به عقب بکشید. کوتیکول‌ها باید به عقب بروند تا بتوانید آن‌ها را پولیش کنید.

مرحله 3: در صورت نیاز، در این مرحله از یک بافر استفاده کنید تا ناخن ها را صاف و صیقلی کرده و تکه های زبر ناخن یا کوتیکول را بردارید.

مرحله 4: قبل از لاک زدن، روی ناخن ها را با استون یا پد لاک پاک کنید تا روغن ها و گرد و غبار باقی مانده روی صفحه ناخن پاک شود.

مرحله 5: از یک جداکننده انگشتان پا یا دستمال کاغذی در بین انگشتان پا استفاده کنید تا در حین پولیش کردن، آنها را از هم جدا نگه دارید.

بیشتر بخوانید: دیزاین‌های چشمگیر ناخن پا: این بار خودت انجامش بده!


پولیش


پولیش

حالا به قسمت باحالش رسیدیم. درسته لاک زدن .

لاک زدن ناخن‌های پا خیلی از لاک زدن ناخن‌های دست راحت‌تر است. اگر از طرح‌های ساده و کاربردی استفاده کنید ظاهری زیباتر به دست می‌‌آورید.

مرحله 1: برای کمک به ماندگاری لاک و جلوگیری از لک شدن، یک لایه لاک پایه روی ناخن‌ها بزنید.

مرحله 2: با رنگی که انتخاب کرده‌اید، یک خط لاک را در سراسر ناحیه کوتیکول ناخن انگشت بزرگ پا بمالید تا ظاهری مرتب داشته باشید. سپس بقیه رنگ را روی ناخن، از کوتیکول تا سر ناخن بزنید. لاک زدن ناخن‌های پا کمتر زمان‌بر است، زیرا به راحتی می‌توان ناخن را لاک زد. تمام انگشتان پا را لا بزنید و روی پای دیگر نیز تکرار کنید.

مرحله 3: لایه دوم لاک را به تمام ناخن‌های پا بزنید. از یک برس آرایشی قدیمی و کوچک (اندازه کانسیلر) استفاده کنید و آن را در استون فرو کنید تا اطراف ناخن‌ها را مرتب کنید.

مرحله 4: یک لایه لاک رویی تمام ناخن‌ها بزنید. Seche Vite برای خشک شدن سریع و ماندگاری طولانی رنگ بهترین است. کار را با آبرسانی به کوتیکول ها با یک قطره روغن کوتیکول به پایان برسانید.

بیشتر بخوانید: 70 مدل پدیکور برای شیک و پیک کردن ناخن‌ها

برای اینکه ناخن‌ها به بهترین شکل آراسته شوند، یک بار در هفته از این روتین استفاده کنید. من همچنین با استفاده از سوهان پا یک تا دو بار در هفته روی پوست خشک قبل از دوش گرفتن از پوست سخت محافظت می‌کنم.

مطالب مرتبط