بهترین رنگ موهای تابستانی که می‌توانید در سال 2022 امتحان کنید!

بهترین رنگ موهای تابستانی که می‌توانید در سال 2022 امتحان کنید!

17 اردیبهشت 1401

مطالب اخیر سایت ما اکثراً در رابطه با شیوه‌های آرایش، رنگ موهای جدید و کلاً هر چیزی هستند که باعث می‌شوند مود بهتری داشته باشید. در مقالات قبلی، ترندهای جدید آرایشی با استفاده از رنگ‌های گرم و تابستانی را به شما معرفی کردیم، و اکنون وقت آن است که به بهترین رنگ موهای تابستانی 2022 بپردازیم. بنابراین به سراغ پنج نفر از بهترین متخصصان رنگ مو در عرصه صنعت مد رفتیم تا پیش‌بینی‌های آنها را در رابطه با رنگ موهای ترندی تابستانی امسال بشنویم. و بر طبق پیش‌بینی‌های این افراد، به نظر می‌رسد که امسال تابستان خورشید تنها چیزی نیست که می‌درخشد!


1. برنزی طلایی


برنزی طلایی

اگر به دنبال یک تغییر اساسی در رنگ موهای‌تان هستید تا ظاهری امروزی‌تر پیدا کنید، پیشنهاد ما به شما آن است که امسال تابستان، رنگ موی «برنزی طلایی» را امتحان کنید. این رنگ مو زمینه‌ای قهوه‌ای عسلی دارد که تنالیته‌ی ترکیبی برنزی و طلایی به آن اضافه شده است. به گفته‌ی مین‌کیم، متخصص رنگ مو و آرایش سلیبریتی‌ها، «این روزها بیشتر زنان ترجیح می‌دهند که موهایی سالم داشته باشند، و رنگ موی بلوند عسلی از جمله رنگ‌ موهایی است که به شما اجازه می‌دهد بدون آنکه موهای‌تان را بیش از حد روشن کنید (باعث می‌شود موهایتان خشک و آسیب‌دیده شود)، یک ترند تابستانی جذاب را امتحان کنید». از آپاتو گرفته تا سلنا گومز، سلبریتی‌های مختلفی این رنگ مو را امتحان کرده‌اند. یکی از بهترین ویژگی‌های این رنگ مو آن است که هم برای افرادی که موهای تیره دارند و هم برای افرادی که موهای طبیعی بلوند دارند، قابل پیاده‌سازی است و به نگهداری و مراقبت کمی نیاز دارد.


2. طلایی خاکستری


طلایی خاکستری

نظر ما، یکی از بهترین رنگ موهایی که امسال می‌توانید امتحان کنید، رنگ موی بلوند خاکستری است که این روزها سلبریتی‌های مختلفی مانند جنیفر لوپز و کایلی جِنِر، از آن استقبال کرده‌اند. متخصص رنگ مو و پیشنهاد آرایش، جاستین تووِز می‌گوید: «این رنگ مو بهترین تعادل ممکن بین تنالیته‌ی گرم طلایی و تنالیته‌ی سرد خاکستری را دارد. از آنجایی که رنگ موهای بلوند پلاتینی و بسیار روشن، به چندین مرحله دکلره نیاز دارند و در پایان، موهایی خشک و آسیب‌دیده را بر جای می‌گذارند، این رنگ موها این روزها طرفداران کمتری دارند و بیشتر زنان ترجیح می‌دهند رنگ‌هایی را امتحان کنند که در طیف طبیعی‌تر قرار دارد. رنگ موی طلایی خاکستری این امکان را به شما می‌دهد که بدون آنکه موهای‌تان را بیش از حد روشن کنید و به آن آسیب غیرقابل بازگشتی بزنید، رنگ مویی شاداب و متعادل داشته باشید. علاوه بر آن، خنثی بودن تنالیته‌ی این رنگ مو باعث می‌شود که با تنالیته‌های مختلفی از رنگ پوست هم‌خوانی مناسبی داشته باشد که این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که قصد داشته باشید آرایشی با رنگ‌های روشن و تند داشته باشید.»


3. بلوند ساحلی


بلوند ساحلی

شارون دورام، استاد متخصص رنگ موهای ترکیبی در سالن بسیار معروف سالی‌هرش‌برگر می‌گوید: «خانواده رنگ موی بلوند در سال 2022 بازگشت واقعاً شکوهمندانه‌ای داشته است، و مطمئناً در فصل تابستان شاهد محبوبیت بیشتر این طیف رنگی خواهیم بود. در این میان یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها، رنگ موی بلوند ساحلی است که بعد، حرکت و بافت بسیار جذابی دارد. فرقی ندارد که کار با موهای زمینه‌ای تیره رنگ شروع می‌کنید یا پیش از این هم موهایتان بلوند بوده است، به هر حال با اضافه کردن هایلایت‌ها و لولایت‌های متناسب به موهای‌تان، می‌توانید این رنگ موی ساحلی خورشیدی را داشته باشید.» علاوه بر این شارون توصیه می‌کند که در فاصله جلسات ترمیم رنگ موی‌تان در سالن آرایشی، هفته‌ای یک بار از یک ماسک مغذی و آبرسان قوی استفاده کنید تا علاوه بر ترمیم آسیب‌های جزئی مو پس از رنگ، درخشندگی و شادابی تارهای موی‌تان حفظ شود.


4. مسی ماسه‌ای


مسی ماسه‌ای

بله، رنگ موی مسی امسال تابستان محبوب‌تر از هر فصل دیگری است! برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به ظاهر جدید سیدنی سوئینی و باربی فرریا بیندازید. متخصص آرایش سلبریتی‌ها و کارشناس آموزش‌دیده برند رنگ موی ماتریکس، راشل بات برای ما توضیح داد که «بهتر است تنالیته‌ای از رنگ مسی برنزی را انتخاب کنید که کمتر به سمت طیف نارنجی گرایش داشته باشد.» او می‌گوید یک راه بسیار مناسب برای اضافه کردن بعد و حرکت به این رنگ موی جذاب، استفاده از هایلایت‌های بسیار ملایم بلوند است. بات همچنین توصیه می‌کند از یک اسپری پروتئینه برای حفظ بافت و درخشندگی موهای‌تان استفاده کنید. به گفته‌ی او این کار کمک می‌کند که علاوه بر رساندن مواد مغذی به ریشه‌ی موها و ترمیم آسیب تارهای مو، تنالیته‌ی انتخابی رنگ موی‌تان مدت زمان بیشتری دوام بیاورد. او توضیح می‌دهد: «رنگ موهایی که تنالیته‌ی قرمز دارند، معمولاً زودتر محو می‌شوند، بنابراین بهتر است در فاصله مراجعه‌تان به سالن آرایشی برای تجدید رنگ، از یک اسپری پروتئینه مناسب استفاده کنید».

بیشتر بخوانید: چطور رنگ موی قرمز را استفاده کنیم؟


5. موهای پانک


موهای پانک

متخصص دیگر رنگ موی سلبریتی‌ها و یکی از بنیان‌گذاران اولیه‌ی سالن بلیچ در شهر لندن، الکس براون‌سل می‌گوید: درست است که امسال تابستان شاهد آن هستیم که رنگ موی پانک در نمایش‌های مد و فرش قرمزهای مختلفی ظاهر شده‌ است، اما من فکر می‌کنم که مردم عادی هم می‌توانند با این رنگ موی متفاوت و بامزه، خوش بگذرانند! با ورود به فصل تابستان، معمولاً افراد احساس راحتی بیشتری می‌کنند، و یکی از جنبه‌های بروز این امر در رنگ موی‌شان است. خب، آیا می‌توانید چیزی بامزه و بازیگوشانه‌تر از رنگ موی پانک تصور کنید؟!» فرقی ندارد که انتخاب شما یک رنگ موی قرمز فانتزی جسورانه باشد، و یا بخواهید موهایی بلوند با نوک صورتی آدامس بادکنکی داشته باشید، به هر حال امسال تابستان زمان مناسبی است که از انتخاب‌های همیشگی‌تان فاصله بگیرید و کمی خوش بگذرانید!


6. رنگ‌های فانتزی


رنگ‌های فانتزی

همان‌طور که گفتیم، امسال تابستان یکی از بزرگ‌ترین ترندها، ترند دوپامین است که در آن سعی می‌کنیم با استفاده از رنگ مو، آرایش و لباس پوشیدن‌مان مود بهتری داشته باشیم، و چه چیزی بهتر از یک رنگ مو با استفاده از رنگ‌های روشن و جسورانه نارنجی، زرد یا صورتی؟! متخصص دیگر رنگ موی ما، بیانکا هیلیِر می‌گوید: «یکی از بهترین ویژگی‌های رنگ موهای بامزه و متنوع فانتزی آن است که مدت ماندگاری کمی دارند، و بعد از مدتی به طور کامل از روی موهای‌تان پاک می‌شوند! پس منتظر چه هستید؟! کمی زندگی کنید!»

بیشتر بخوانید: چند وقت یکبار موهایم را بدون آسیب دیدگی رنگ کنم؟


7. رنگ موی قهوه‌ای توت‌فرنگی


رنگ موی قهوه‌ای توت‌فرنگی

حتماً چیزهای زیادی درباره رنگ موی بلوند توت‌فرنگی شنیده‌اید، اما این فصل می‌توانید رنگ موی قهوه‌ای را با تنالیته‌ی توت‌فرنگی امتحان کنید. کووس ویلکینسون می‌گوید: «این رنگ مو به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ترند جدید است، زیرا به شما اجازه می‌دهد در عین حال که غنی و زیبایی یک رنگ موی تیره را دارید، با تنالیته‌ی هیجان‌انگیز قرمز بازی کنید.» ویژگی بسیار خوب این رنگ مو آن است که در طیف بسیار وسیعی حق انتخاب دارید و بسته به رنگ موی پایه‌تان، می‌توانید از یک رنگ موی بسیار پررنگ و پرجنب‌وجوش تا یک رنگ موی بسیار ملایم و آرامش‌بخش را امتحان کنید.


8. بی‌بی‌لایت‌های بلوند


بی‌بی‌لایت‌های بلوند

گاهی تنها چیزی که به آن احتیاج داریم، یک بارقه از رنگ متفاوت است و بی‌بی‌لایت‌ها دقیقاً همین کار را می‌کنند! دورام می‌گوید: «درست همان طور که از اسم‌شان معلوم است، بی‌بی‌لایت‌ها در واقع همان هایلایت‌های بسیار کوچک هستند که درست با همان تکنیک‌ها ایجاد می‌شوند و در موهای شما، دسته‌هایی با رنگ متفاوت ایجاد می‌کنند که به ظاهر کلی موها، حرکت، شادابی و هیجان می‌بخشند. این روزها سلبریتی‌های زیادی از این ترند جذاب استقبال کرده‌اند، مانند مارگو ‌رابی. این بی‌بی‌لایت‌ها به قدر ظریف و زیبا هستند که انگار جزئی از موی طبیعی شما هستند.» با آن که می‌توان تکنیک بی‌بی‌لایت بر روی انواع موها و رنگ موهای مختلف زمینه‌ای پیاده‌سازی کرد، اما این تکنیک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که موهای‌شان به طور طبیعی کم‌پشت و کم‌حالت است، زیرا با ایجاد حجم و حرکت، باعث می‌شوند که موها پرپشت‌تر به نظر برسند. دورام همچنین تأکید می‌کند که پس از اجرای هایلایت‌های بلوند، از شامپو و نرم‌کننده‌ی مخصوص موهای آسیب‌دیده استفاده کنید، زیرا برای پیاده‌سازی بی‌بی‌لایت‌های با رنگ روشن ابتدا باید بخشی از موهای شما دکلره شوند، و همین امر باعث آسیب رسیدن به ساقه موها می‌شود. علاوه بر این استفاده از این شامپو و نرم‌کننده‌های تخصصی به ماندگاری بیشتر رنگ موی شما و شادابی بیشتر تارهای موی‌تان کمک می‌کند.


9. بلوند دهه 90


بلوند دهه 90

این روزها شاهد آن هستیم که آیکون‌های زیبایی دهه نودی دوباره به صحنه مد بازگشته‌اند، درست مانند ظاهر کلاسیک پاملا اندرسون، و در این میان رنگ موی بلوند دهه نودی هم استثناء نیست. بات می‌گوید: «این رنگ مو ظاهر بسیار شاداب و سرخوشی دارد و با ترکیب درست، می‌توانید تنالیته‌ی طلایی خورشیدی را به آن اضافه کنید».

کیم هم موافق است که رنگ موی بلوند دهه نودی امسال تابستان بازگشت دوباره‌ای خواهد داشت: «امسال تابستان به طور قطع شاهد آن خواهیم بود که ظاهر کلاسیک هالیوودی دوباره ترندی می‌شود. یک لحظه فکر کنید! بریژیت باردو و مریلین‌مونرو را به یاد بیاورید که چطور با موهای طلایی و رژ لب قرمز در هالیوود دلبربایی می‌کردند! آیا هنوز هم از شنیدن این که این ظاهر خیره‌کننده و باشکوه دوباره جذابیت خود را به دست آورده است، متعجب می‌شوید؟!»

هر دو متخصص رنگ موی ما توصیه می‌کنند که برای حفظ شادابی و ماندگاری رنگ موی‌تان، علاوه بر استفاده از یک شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده، از یک ماسک موی تقویتی هم استفاده کنید. بهتر است هر دوی این محصولات بدون سولفات باشند.

بیشتر بخوانید: 6 روش سریع برای از بین بردن تناژ نارنجی بعد از دکلره

 

و رنگی که باید آن را در سال 2021 جا بگذاریم عبارت است از: هایلایت‌های چانکی!

با اینکه هنوز هم در اینستاگرام شاهد عکس‌های بسیاری از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهایی هستیم که هایلایت‌های چانکی و در بعضی موارد، هایلایت‌های قاب‌کننده صورت دارند، اما باید بدانید که این ترند تابستان 2022 جایی نخواهد داشت! دورام می‌گوید: «قبول دارم که این هایلایت‌ها ظاهر بسیار دراماتیک و بازیگوشانه‌ای دارند، اما به نظر من این روزها افراد بیشتری به دنبال داشتن یک ظاهر طبیعی هستند که نیاز کمتری به مراقبت و نگهداری داشته باشد. با آنکه این هایلایت‌ها ظاهری باشکوه و نوستالژیک دارند که به ما اجازه می‌دهد تا دراماتیک‌تر به نظر برسیم، اما بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم پس از مدتی، یک ظاهر معمولی‌تر و طبیعی‌تر داشته باشیم.» کیم اضافه می‌کند: «به نظر من در تابستان امسال، به جای هایلایت‌های چانکی شلوغ، شاهد استفاده از رنگ‌های روشن و متنوع در آرایش صورت‌ها هستیم».

بیشتر بخوانید: ترفندهای جالب برای پاک کردن رنگ موی بلوند در خانه

 

مطالب مرتبط