چند وقت یکبار موهایم را بدون آسیب دیدگی رنگ کنم؟

چند وقت یکبار موهایم را بدون آسیب دیدگی رنگ کنم؟

08 تیر 1399

پیدا کردن حالت تعادل بین داشتن یک موی سالم و داشتن یک رنگ موی سلبریتی‌وار، چالش‌برانگیز است. وقت آن است که درخشش تابستانی‌تان را داشته باشید، اما مطمئن نیستید که موهایتان هم به اندازه‌ی شما برای درخشیدن آمادگی دارند یا نه. ظاهر ایده‌آل‌تان را پیدا کرده‌اید، اما به این نکته دقت کنید که دکلره کردن موها باعث خشک شدن آن‌ها می‌شود. یا ریشه‌های موهایتان درآمده و می‌خواهید رنگشان کنید تا موهایتان یکدست شود. نیازی نیست به موهایتان برسید، در عوض، یک صندلی بیاورید و گوش بدهید. این‌ها مواردی هستند که باید قبل از رنگ کردن موهایتان در نظر بگیرید. همچنین شما را در زمینه‌ی نگهداری از سلامتی موهای رنگ شده هم راهنمایی می‌کنیم.


مواردی که قبل از رنگ زدن باید رعایت کنید 


می‌خواهید از چه نوع رنگی استفاده کنید؟

باید صادقانه بگویم که پروسه رنگ کردن موهایتان بهرحال عوارضی برای موها به همراه خواهد داشت. تنها راه برای جبران این عوارض آن است که موهایتان رشد کند، موهای رنگ شده را کوتاه کنید و بگذارید موهای‌ طبیعی‌تان بلند شود. اما روش‌هایی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان با آسان‌تر کردن پروسه رنگ زدن موها، میزان این عوارض را کمتر کرد.

هر چند وقت یکبار می‌توانید موهایتان را دکلره کنید؟

اگر می‌خواهید موهای بلوند طلایی یا یخی داشته باشید، بین دفعات دکلره حداقل 14 روز فاصله بیندازید. به جای آنکه موها را در یک مرحله طولانی دکلره کنید، این کار را در یک سلسله مراحل کوتاه انجام دهید. در طول دوران استراحت موها، مقدار زیادی TLC به موها بزنید. پروسه‌ی دکلره کردن باعث می‌شود که موها متخلخل و شکننده شوند و قابلیت کشسانی بیشتری داشته باشند. تا جایی که امکان دارد، کمتر از دکلره استفاده کنید. و مهم‌تر از همه، این کار را به متخصصش بسپارید.

هر چند وقت یکبار می‌توانید موهایتان را با رنگ موهای دایمی رنگ کنید؟

فرض کنیم که موهایتان را دکلره کرده‌ و آن‌ها را با استفاده از رنگ موی دایمی رنگ کرده‌اید. قبل از رنگ کردن مجدد موها، حداقل دو ماه و یا تا زمانی که ریشه‌ی موهایتان به قدری بلند شود که خود را نشان بدهد، صبر کنید. پروسه رنگ کردن مو هم باعث خشک شدن موها می‌شود، اما به اندازه دکلره کردن آسیب‌رسان نیست. وقتی ریشه‌های موهایتان پیدا شدند، به جای آنکه تمام سرتان را رنگ بزنید، فقط ریشه‌ها را به صورت نقطه‌ای رنگ بزنید. به این ترتیب رنگ مورد نظرتان را به دست می‌آورید، اما از موهایتان هم در برابر آسیب بیشتر محافظت می‌کنید.

هر چند وقت یکبار می‌توانید موهایتان را با رنگ موهای نیمه‌دایمی رنگ کنید؟

رنگ موهای نیمه‌دایمی بیشترین حد از ملایمت را دارند که می‌توانید در زمان رنگ کردن موهایتان از خود نشان دهید. می‌توانید بعد از چهار تا ده بار شستشوی موهایتان که رنگ مو تقریبا از بین رفت، دوباره موهایتان را رنگ کنید.

شرایط کنونی موهایتان چطور است؟

برای شروع، موهای سالم و رنگ نشده، می‌توانند تنش‌های بیشتری را تحمل کنند و تا چند بار رنگ شدن دوام بیاورند. در یک دنیای ایده‌آل، باید پروسه رنگ کردن را از موهای خام شروع کنیم، زیرا احتمال کمتری دارد که در پروسه رنگ کردن موها آسیب شدیدی ببینند. اگر می‌خواهید با موهایی شروع کنید که از قبل آسیب دیده‌اند، بهتر است بین دوره‌های رنگ کردن، مدت زمان استراحت بیشتری به موها بدهید. اگر موهایتان خشک و آسیب‌دیده است، پس رنگ کردن‌شان ظاهر بهتری به آن‌ها نخواهد داد. بنابراین تا زمانی که موهایتان ترمیم و احیا می‌شوند، برای رنگ کردن‌شان دست نگه دارید. شاید بهتر باشد استفاده از یک روغن ترمیم‌کننده و کوتاه کردن نوک‌های شدیدا آسیب‌دیده‌ی مو را هم در نظر داشته باشید. دفعات تکرار رنگ مو را بسته به میزان مقاومت موهایتان تنظیم کنید. به این ترتیب که ببینید موهایتان چقدر قوی هستند و هر چند وقت یکبار می‌توانند پروسه رنگ کردن را تحمل کنند. زمان استراحت بین دو دوره‌ی رنگ کردن را بر اساس اینکه فکر می‌کنید موهایتان تا چه حد توانسته‌اند خودشان را در این بازه زمانی ترمیم کنند، تنظیم کنید.

رنگ موی زمینه‌تان چیست؟

اگر موهایتان رنگ عمیقی مانند مشکی یا قهوه‌ای دارد، برای یک یا دو درجه روشن‌تر کردن موهایتان هیچ مشکلی نخواهید داشت. با این وجود، اگر بخواهید موهایتان را روشن کنید، دکلره کردن باعث آسیب رساندن به موهایتان میشود. حالا می‌دانید که بهتر است چه زمانی موهایتان را رنگ کنید و یا اینکه آیا رنگ‌ کردن مو اصلا به آسیب‌هایش می‌ارزد یا نه. اگر پروسه رنگ کردن را همراه با TLC انجام دهید، به معنی مرگ موهایتان نخواهد بود. این تمام آن چیزی بود که باید قبل از درگیر شدن در پروسه رنگ کردن موهایتان می‌دانستید. امیدوارم که این به شما اعتماد به نفس داده باشد و شما را برای درخشش تابستانی‌تان آماده کرده باشد!

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان ریشه‌های ضعیف مو را تقویت کرد؟

مطالب مرتبط