مدل موهای ترند تابستان سال 2022

مدل موهای ترند تابستان سال 2022

11 اردیبهشت 1401

دوباره به فصل تابستان نزدیک می‌شویم و طبیعتاً مثل هر سال، به دنبال مدل‌های موی جذاب، ترندی و مناسب تابستان هستیم که در این فصل گرم و آفتابی ظاهر جدید و جذابی داشته باشیم. نکات جذاب بسیار زیادی در رابطه با مدل‌های موی تابستانی وجود دارند. فرقی ندارد که یک بالیاژ آفتابی انتخاب می‌کنید که ما را به یاد تعطیلات می‌اندازد (که خدا را شکر امسال پس از چندین سال پاندمی کرونا، دوباره تابستانی با تعطیلات همیشگی خواهیم داشت)، و یا یک مدل موی باب سبک را انتخاب می‌کنید که احساس نشاط و بازیگوشی را القا می‌کند و یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای فصل‌های گرم سال است، به هر حال تغییر مدل و رنگ مو برای فصل تابستان هیجان تعطیلات این فصل را دو برابر می‌کند!

مدل مو ترند سال

شاید برایتان جالب باشد که بدانید امسال تابستان چه مدل‌ها و رنگ‌های مویی ترند می‌شوند، اما به گفته‌ی متخصصین رنگ مو و آرایش، امسال تابستان شاهد پدیده‌ای جالب و جذاب خواهیم بود.

مکس‌اندریا متخصص رنگ مو می‌گوید: «من فکر می‌کنم امسال تابستان به جای آنکه شاهد مدل‌های موی ترندی باشیم، ترکیب بسیار متنوعی از رنگ‌ها و مدل‌های موی مختلف را می‌بینیم که در آن، هر فردی بسته به ویژگی‌های شخصیتی‌اش مدل و رنگ مویی را انتخاب می‌کند که بیشتر می‌پسندد.»

امسال تابستان، مدل و رنگ مویی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی بیشتری می‌کنید و به شخصیت و استایل‌تان بیشتر می‌آید. با این وجود بد نیست نگاهی داشته باشیم به پیش‌بینی‌های متخصصان برای رنگ‌ها و مدل‌های مویی که امسال احتمالاً طرفداران بیشتری خواهند داشت. و نگران نباشید، مدل‌های بسیار متنوعی وجود دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید و بار بعدی که به سالن آرایشی می‌روید، مدل موی دلخواه و مناسب‌تان را امتحان کنید.


1. مدل موی لایه‌ای تابدار دهه 90


مدل موی لایه‌ای تابدار دهه 90

لری‌کینگ متخصص رنگ مو و آرایش می‌گوید: «مدل موی لایه‌لایه با انتهای تاب‌خورده یکی از آن مدل‌های نسبتاً قدیمی است که سال‌هاست از آن استفاده نمی‌شود، اما امسال تابستان بازگشتی شکوهمندانه خواهد داشت. این مدل مو ترکیبی از تازگی و مرتب بودن است و یک گزینه‌ی ایده‌آل برای آوردن حال و هوای بهاری به ظاهر شما است.» او ادامه می‌دهد: «با اینکه این مدل مو از دهه 90 الهام گرفته شده است، اما کافی است لایه‌های مو صاف باشند و تنها در قسمتی انتهایی کمی تابدار شوند، و قسمت تاج موها پوش داده شود تا این مدل مو کاملاً مدرن و امروزی شود. این مدل مو حالتی پرانرژی و مدرن دارد که تداعی‌کننده جوانی است و بهترین حالت آن برای مدل موی باب بلندی متوسط است.

می‌توانید انتهای موهایتان را رو به داخل یا بیرون تاب بدهید. به نظر ما که در هر دو حالت این مدل مو بسیار جذاب و زیبا است، شما هم با موافقید؟ 

مدل موی لایه‌ای تابدار دهه 90

اگر موهای کم‌پشت و کم حالتی دارید، بهتر است از متخصص آرایش‌تان بخواهید که موهای شما را با لایه‌های بیشتری کوتاه کند. این کار باعث می‌شود که موهای شما حجم بیشتری پیدا کند و با تاب دادن نوک موها در هر لایه، ظاهر مناسب‌تری داشته باشید و در ضمن، ماندگاری حالت موهایتان هم بیشتر می‌شود.

از یک برس گرد بزرگ برای حالت دادن موهایتان استفاده کنید. کافی است موهایتان را صاف کنید و انتهای هر دسته از موهایتان را رو به داخل یا بیرون تاب بدهید.


2. برنزه مدیترانه‌ای


مدل مو برنزه مدیترانه‌ای

تناژهای برنزه یکی از بزرگ‌ترین ترندهای امسال تابستان خواهند بود. به یک رنگ‌موی قهوه‌ای برنزه با رگه‌های روشن فکر کنید!

لری می‌گوید: «من این روزها در سالن آرایشی‌ام می‌بینم که علاقه و توجه تناژهای برنزه روزبه‌روز بیشتر می‌شود. مشتریان ما هر روز از تناژهای قهوه‌ای و لوکس استقبال بیشتری می‌کنند و با وجود آنکه طرفداران بالیاژ این روزها کمتر شده‌اند، اما هنوز هم اضافه کردن دسته‌های کوچکی از رنگ موی روشن برای قاب گرفتن دور صورت و یا اضافه کردن به حجم موها، طرفداران خود را دارد.»

مدل مو برنزه مدیترانه‌ای

اگر شما از جمله کسانی هستید که به طور طبیعی موهای قهوه‌ای و ظاهری برنزه دارید، می‌توانید با اضافه کردن رگه‌هایی از رنگ روشن‌تر به موهای‌تان عمق و حرکت ببخشید. این کار باعث می‌شود که موهای‌تان ضخیم‌تر به نظر برسد.

مدل مو برنزه مدیترانه‌ای

به این عکس نگاه کنید. ما عاشق این دسته‌های کوچک از رنگ موی بلوند هستیم که به زمینه‌ی قهوه‌ای موها اضافه شده‌اند. این رگه‌ها یک احساس کاملاً تابستانی و طبیعی به موها داده‌اند که بسیار جذاب است.

توصیه‌ی ما آن است که برای آنکه موهای قهوه‌ای‌تان ظاهری لوکس‌تر داشته باشد، از یک روغن موی طبیعی استفاده کنید.


3. رنگ‌ موی دارچینی


مدل مو دارچینی

«ترند رنگ‌ موی قرمز دارچینی قرار نیست از رده خارج شود! مدل‌ها و سوپراستارهای خیلی زیادی همچنان از این رنگ مو استقبال می‌کنند (مثلاً کندال‌جنر، سیدنی‌سویینی و باربی‌فرریا). این رنگ مو به تناژهای فصلی تابستانی خیلی می‌آید و به ظاهر فرد حس سرزندگی و لطافت می‌بخشد. کافی است تناژ رنگ مسی و قرمز کمی به سمت بلوند برود تا این رنگ مو برای همه‌ی تنالیته‌های رنگ پوست مناسب شود و بسیار امروزی و مدرن باشد.» اینها گفته‌های زویی‌ایروین متخصص رنگ‌ مو و ترندهای فشن از انگلستان است. او می‌افزاید: «این رنگ مو واقعاً به همه می‌آید!»

مدل مو دارچینی

به این ترکیب زیبا از مدل موی فر ریز با رنگ موی مسی-دارچینی نگاه کنید!

مدل مو دارچینی

به دنبال یک ظاهر امروزی‌تر و جذاب‌تر می‌گردید؟! این شما و این هم ظاهر جدید سیدنی سوینی با موهای بلوند مسی تابستانی!

زویی می‌گوید: «نکته‌ای که من در رابطه با رنگ موی مسی خیلی دوست دارم این است که می‌توانید به راحتی از این رنگ مو در خانه نگهداری کنید. کافی است یک ماسک مو و روغن حالت‌دهنده‌ی مناسب انتخاب کنید تا شفافیت و براقی موهایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد».

بیشتر بخوانید: 6 راه حل برای داشتن موهای بلند و سالم


4. مدل‌های موی جسورانه


مدل مو جسورانه

مهم‌تر از امتحان کردن یک مدل موی ترندی و جدید آن است که حالت طبیعی موهایتان را پیدا کنید و مدل مویی انتخاب کنید که با موهای طبیعی‌تان بیشترین سازگاری را داشته باشد. لری می‌گوید: «من شخصاً عاشق مدل‌های موی جسورانه هستم. فرقی ندارد که این مدل مو یکی از مدل‌های الهام گرفته شده از دهه 90 باشد، یا اینکه بخواهید موهای بسیار بلند و موج‌دار طبیعی داشته باشید، به نظر من در هر حال یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن این است که تابع حالت طبیعی موهایتان باشید و مدل مویتان را بر این اساس انتخاب کنید».

مدل مو جسورانه

آیا به این فکر می‌کنید که موهایتان را کوتاه کنید؟ خب برایتان خبر خوبی دارم! این روزها مدل‌های موی کوتاه بیشتر از هر زمان دیگری شکی و مدرن هستند! هانا ماعه متخصص رنگ مو از لندن نیز با ما موافق است و می‌گوید: «چه چیزی بهتر از موهای بسیار کوتاه! برای مدت‌ زمان بسیار طولانی داشتن موهای بلند به عنوان نمادی از زنانگی در نظر گرفته می‌شد. اما این روزها شاهد آن هستیم که سلیبریتی‌های بسیاری موهایشان را کوتاه می‌کنند و این امکان فراهم شده است که زن‌ها مدل‌های موی جسورانه‌تر و کوتاه‌تری را امتحان کنند!»

فرقی ندارد که مدل مو، بافت و حالت مویتان را چگونه انتخاب کنید، به هر حال به یک ماسک مو و روغن آبرسان خوب نیاز دارید تا سلامتی و ظاهر مناسب موهایتان را حفظ کنید!


5. موهای بلوند چند رنگ


 

مدل موهای بلوند چند رنگ

درست مانند رنگ موی قهوه‌ای و تناژ سبزه، رنگ موی بلوند هم این روزها دارای ابعاد جدیدی شده است. زویی می‌گوید: «این روزها ترند بالیاژ جدیدی محبوب شده است که در آن از دو یا سه رنگ بلوند مختلف در کنار هم استفاده می‌شود. به این ترتیب، موها حجم و عمق بیشتری دارند و در عین آن که درخشندگی و زیبایی تابستانی خود را دارند، کنار هم قرار گرفتن این رنگ‌ها باعث ایجاد سایه‌ روشن و عمق پیدا کردن موها می‌شود. نتیجه نهایی چه می‌شود؟ یک رنگ موی بلوند سه‌بعدی!»

مدل موهای بلوند چند رنگ

«تغییر بسیار بزرگی که این روزها شاهد آن هستیم آن است که افراد بسیار زیادی بالیاژ را روی رنگ موی طبیعی خودشان پیاده می‌کنند و درنتیجه، ضمن آنکه زیبایی بالیاژ را به موهایشان می‌بخشند، ظاهر طبیعی خودشان را هم حفظ می‌کنند. به این ترتیب می‌بینیم که محبوبیت بالیاژ نسبت به رنگ موی سنتی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. در این میان یکی از پرطرفدارترین روش‌های بالیاژ، هایلایت با استفاده از فویل است. من عاشق اجرا کردن این تکنیک بر روی موهای فر طبیعی هستم!»

مدل موهای بلوند چند رنگ

زویی پیش‌بینی می‌کند: «امسال تابستان بیشتر از هر زمان دیگری شاهد محبوبیت تنالیته‌های مختلف رنگ موی بلوند خواهیم بود. زیرا رنگ موی بلوند به طور طبیعی یادآور درخشش نور خورشید و خوش‌گذرانی در ساحل‌های تابستانی است!»

از آنجایی که فرآیند بی‌رنگ کردن مو برای پیاده‌سازی رنگ‌ موی بلوند به ساقه‌ی مو آسیب می‌رساند، دقت داشته باشید که برای داشتن موهایی شاداب و با ظاهری طبیعی باید از شامپو و نرم‌کننده‌ی مناسب استفاده کنید.


6. مدل موی Jagger


 

مدل موی Jagger

آیا به دنبال یک ترند موی تابستانی 2022 می‌گردید که کمی ماجراجویانه‌تر باشد؟ مدل موی Jagger می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد! لری می‌گوید: «من واقعاً این مدل موی جسورانه الهام گرفته شده از مدل موی مایک‌جَگِر در دهه 70 را دوست دارم! در این مدل مو دسته‌های بلند و کوتاهی در کنار هم قرار دارند که با پیچ و تاب و حالت طبیعی، در اطراف گوش‌ها و گردن رها شده‌اند. یک مدل موی بانمک که به خاطر داشتن پیچ و تاب و حالت موی طبیعی یک ظاهر زنانه شیک و امروزی دارد.»

مدل موی Jagger

اگر احساس می‌کنید که برای داشتن یک ظاهر بسیار متفاوت آمادگی ندارید، می‌توانید این مدل مو را با موهایی کمی بلندتر امتحان کنید.

مدل موی Jagger

این مدل مو با موهای کوتاه هم بسیار شیک و امروزی است.

لری پیشنهاد می‌کند که: «برای آنکه ظاهر طبیعی موهایتان حفظ شود، بهتر است از یک ماسک موی پس از حمام استفاده کنید و آن را با انگشتان‌تان به ساقه‌ی موهایتان بزنید. با این کار حالت طبیعی موهایتان حفظ می‌شود.»

بیشتر بخوانید: 19مدل کوتاهی جدید


7. موهای خیلی بلند


مدل موهای خیلی بلند

از آنجایی که در دو سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا و قرنطینه‌های متعدد، بسیاری از ما خیلی کمتر از گذشته به سالن‌های آرایشی مراجعه کرده‌ایم، ممکن است موهایمان بلندتر از سال‌های قبل شده باشد. اگر شما هم از این ظاهر جدید با موهای بلندتر خوشتان آمده است، احتمالاً از شنیدن توصیه‌ی متخصصان برای داشتن موهای پرحجم‌تر و جذاب‌تر استقبال می‌کنید. لری‌کینگ می‌گوید: «اگر موهای بلند اما کم‌حجمی دارید، بهترین گزینه استفاده از اکستنشن‌های موی طبیعی برای افزودن به حجم موهایتان است. با این کار می‌توانید بدون آنکه حالت طبیعی موهایتان از بین برود، به حجم موهایتان اضافه کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشد.»

مدل موهای خیلی بلند

اکنون موقعیت مناسبی است که موهای خیلی بلند را امتحان کنید. اگر موهای طبیعی‌تان به اندازه کافی بلند یا پرحجم نیست، اکستنشن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که به حجم و بلندی دلخواه‌تان برسید.

مدل موهای خیلی بلند

اضافه کردن رشته‌های بافته شده‌ی مو به موهای خیلی بلند می‌تواند یک ظاهر شاداب تابستانی برای شما ایجاد کند.

روبالشی پنبه‌ای باعث می‌شود که موها خشک‌تر و شکننده‌تر شوند و بیشتر پف کنند. با استفاده از یک روبالشی ابریشمی می‌توانید حالت طبیعی موهایتان را برای مدت بیشتری حفظ کنید. در واقع داشتن روبالشی ابریشمی یکی از الزامات برای داشتن موهای بلند و سلامت به شمار می‌رود.


8. مش تکه‌ای دهه 90


مدل مو مش تکه ای  دهه 90

لری می‌گوید: «برخلاف تکنیک بالیاژ که در آن رنگ‌ مو از ریشه تا نوک موها پخش می‌شود و در هم مخلوط می‌شود، در تکنیک مش تکه‌ای، دسته‌هایی از مو هایلایت می‌شوند که به زیبایی صورت شما را قاب می‌گیرند و یک راه‌حل ایده‌آل برای به روز کردن موهای بلوند شما و داشتن ظاهری تابستانی هستند.»

مدل مو مش تکه ای  دهه 90

هریت‌مولدون، یکی از متخصصان رنگ مو در سالن آرایشی لری کینگ می‌گوید: «برای ایده گرفتن در رابطه با مدل و رنگ مویتان می‌توانید به این عکس از میابگان نگاه کنید تا میزان تأثیرگذاری و جذابیت آن را ببینید. فقط دقت کنید که لایه‌های مویتان را بیش از حد تکه‌تکه نکنید و اجازه بدهید که ظاهر طبیعی موهایتان حفظ شوند.»

مدل مو مش تکه ای  دهه 90

مدیر سالن آرایشی فرحناز، فرح می‌گوید: «ترکیب این رنگ و مدل مو یکی از طبیعی‌ترین و جذاب‌ترین ترندهای موی تابستانی 2022 است. به عقیده من رنگ موی بلوند کدر با تنالیته خاکستری-دودی امسال تابستان بسیار محبوب خواهد بود.»

استفاده از یک شامپوی حاوی رنگ موی موقت بلوند به شما کمک می‌کند که در فاصله بین جلسات مراجعه‌تان به سالن آرایشی، تنالیته و درخشندگی موهایتان را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: هایلایت به من بیشتر میاد یا لولایت؟


9. موهای خاکستری درهم


مدل موهای خاکستری درهم

از زمان شروع قرنطینه‌ها به بعد، بسیاری از ما ممکن است موهایمان را رنگ نزده باشیم و موهای سفید و خاکستری‌مان بلند شده باشد. خبر خوب آن است که به نظر بسیاری از متخصصان رنگ مو در بخش‌های مختلف انگلستان، نیازی نیست برای داشتن یک ظاهر تابستانی و امروزی رنگ موهای‌مان را تغییر چندانی بدهیم.

لری می‌گوید: «اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در دو سال گذشته موهایتان را رنگ نزده‌اید و اکنون موهایی با رنگ طبیعی خودتان دارید که بخشی از موهایتان سفید یا خاکستری شده‌ است و می‌خواهید کمی خوش بگذرانید، نیازی نیست همه‌ی موهایتان را رنگ بزنید. کافی است دسته‌هایی از موهایتان را تیره‌تر کنید تا ظاهر کلی موهایتان شاداب‌تر و مدرن‌تر شود. این روش بهترین راه برای ایجاد طراوت در موهای خاکستری رنگ است.»

مدل موهای خاکستری درهم

بهترین الگو برای داشتن چنین ظاهری، اندی‌مکداول است که در جدیدترین عکس‌هایش موهایی به رنگ خاکستری با رگه‌های تیره‌تر دارد.

فرقی ندارد که موهایتان به طور طبیعی به رنگ خاکستری درآمده است و یا خودتان مویتان را به رنگ خاکستری درآورده‌اید، در هر حال موهایی با رنگ خاکستری خشک‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند. بنابراین لازم است در انتخاب شامپو، نرم‌کننده و ماسک مو دقت بیشتری داشته باشید. انتخاب مناسب این محصولات نگهداری از مو باعث می‌شود موهای خاکستری‌تان درخشندگی و جذابیت دوچندانی داشته باشد.


10. روسری ابریشمی مو


روسری ابریشمی

اگر شک دارید که چه مدل روسری ابریشمی‌ای را انتخاب کنید، بهتر است بدانید که یک روسری با طرح‌های چاپی و رنگارنگ همیشه یک گزینه به روز و ترندی تابستانی برای روسری ابریشمی مو است.

روسری ابریشمی

روش‌های مختلفی برای استفاده از روسری‌های ابریشمی وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها آن است که روسری را به سادگی دور موهایتان گره بزنید.

روسری ابریشمی

یکی دیگر از روش‌های استفاده از روسری‌های ابریشمی بلندتر آن است که روسری را مانند یک هدبند جلوی سرتان گره بزنید و اجازه بدهید دنباله‌های آن همراه با موهایتان پشت سرتان آویزان بماند.

روسری ابریشمی

روسری‌های ابریشمی نه‌تنها بسیار به روز و باکلاس هستند، بلکه با پوشاندن ریشه‌ی موهایتان کمک می‌کنند که بتوانید موهایتان را دیرتر شسته و مدت زمان بیشتری از حالت موهایتان لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کاربردی انتخاب رنگ مو

 

مطالب مرتبط