راهنمای کاربردی انتخاب رنگ مو

راهنمای کاربردی انتخاب رنگ مو

12 شهریور 1399

چه رنگ مویی برای من مناسب است؟ این سؤال قدیمی بارها برای افرادی که به آرایشگاه مراجعه می‌کنند، پیش آمده است. درست مانند انتخاب مدل چتری برای دفعه اول یا انتخاب مدل موی کوتاهی که مدت‌ها به آن توجه می‌کردید، تغییر رنگ مو نیز مسئله‌ی مهمی است. قبل از انتخاب رنگ مو، مطلب زیر را بخوانید. با آنجل مونتاگ سیرز، مدیر نوآوری مجموعه آرایشگاه‌های سالی مونتگ، درباره نکات انتخاب رنگ مو صحبت کرده و هفت نکته مهم را برای شما انتخاب کردیم. چه به دنبال تغییر رنگ موی تیره به روشن یا انتخاب رنگ موی تازه هستید، انتظار دارید بعد از خواندن متن، مطلب جالبی را بخوانید. ادامه مطلب زیر را بخوانید تا مطمئن شوید برای رفتن به آرایشگاه و انتخاب رنگ مو آماده هستید. قبل از تصمیم انتخاب رنگ موردنظر، باید رنگ پایه موی خود و رنگ‌های پرطرفدار را بشناسید.


چطور رنگ موی مناسب را تشخیص دهم؟


درست مانند غذای موردعلاقه یا سلیقه در مد و فشن، رنگ موی مناسب برای هم فرد نیز متفاوت است. یک آرایشگر خوب هنگام انتخاب رنگ مو، رنگ پوست، نوع مو و میزان مراقبت شما را در نظر می‌گیرد. با اینکه انتخاب رنگ موی شخصی کاملاً به سلیقه‌ی شما بستگی دارد، از هفت نکته‌ی زیر هنگام انتخاب رنگ موی موردنظر و موردعلاقه خود استفاده کنید و اجازه دهید خلاقیت درونی‌تان شما را هدایت کند.

1. الهام‌بخش و خلاق بودن

فرقی نمی‌کند اگر ایده رنگ کردن مو را از طریق اینستاگرام یا از پیشنهادهای آرایشگرتان به ذهنتان برسد، باید بررسی کنید این میل به رنگ کردن مو زودگذر است یا نه. سیرز می‌گوید انتخاب رنگ از یک مشتری به مشتری دیگر متفاوت است؛ افراد جوان‌تر معمولا از طریق عکس‌های اینستاگرام رنگ مو انتخاب می‌کنند اما خانم‌های باتجربه‌تر معمولا با توجه به رنگ موی مناسب خود و نحوه کار آرایشگر، رنگ را انتخاب می‌کنند. چه به دنبال تغییری جزئی باشید یا رنگی متناسب با مد رو را انتخاب کنید، مدتی صبر کنید تا مطمئن شوید چند ماه بعد از رنگ کردن مو، احساس خوب فعلی را دارید یا نه. حتی زمان کوتاهی که به این مسئله فکر می‌کنید، می‌تواند تصمیمتان را به‌کلی تغییر دهد.

2. رنگ پوست

قبل از توجه به انتخاب رنگ مو، باید به رنگ پوست خود توجه کنید. خانم سیرز می‌گوید «در نظرگیری رنگ مناسب هر فرد هنگام راهنمایی و مشاوره در مورد رنگ مو بسیار مهم است.» «طبق رنگ پوست، یک رنگ موی زیبا ممکن است برای فردی مناسب باشد و برای فرد دیگر زیبایی نداشته باشد.»


چه رنگ مویی برای رنگ پوست من مناسب است؟


اگر پوستی روشن با تناژ صورتی دارید، رنگ‌های سرد با ته رنگ دودی برای شما مناسب است. افرادی که رنگ پوستی گرم دارند، می‌توانند رنگ‌هایی مانند مسی و بلوند عسلی را انتخاب کنند تا درخشش طبیعی پوست خود را بیشتر کنند. اگر پوست شما تناژ زیتونی یا تیره دارد، رنگ‌های بلوند طلایی و قرمز تیره گزینه‌های مناسبی هستند.

1. رنگ چشم

هنگام انتخاب رنگ موی مناسب باید به رنگ چشم نیز توجه کنید. همان‌طور که رنگ پوشش می‌تواند باعث درشت‌تر به نظر رسیدن چشم شود، رنگ مو هم تأثیر دارد.

2. شخصیت

مورد دیگری که باید توجه کنید، تمایلات زیبایی‌شناختی و استایل است. شما طرفدار مد کلاسیک هستید و رنگ‌های طبیعی را ترجیح می‌دهید یا طرفدار مد روز هستید و به رنگ موهای جسورانه علاقه دارید؟ یا شاید هر دو سبک را می‌پسندید. سیرز می‌گوید «مهم است که افراد شخصیت خود را از طریق انتخاب رنگ مو نشان دهند.» از طرف دیگر، طبق نظر سیرز، سن نباید اولویت اصلی باشد. «خانم‌ها اغلب هنگام انتخاب رنگ مو به سن خود توجه می‌کنند اما من فکر نمی‌کنم این مسئله در انتخاب رنگ نقش مهمی داشته باشد.» اگر در مورد رنگ مو مطمئن نیستید، عکس رنگ موهای موردتوجه‌تان را به آرایشگاه بیاورید تا با آرایشگرتان در مورد آن‌ها صحبت کنید.

3. جنس و کیفیت مو

درنهایت، همه‌چیز بستگی به کیفیت و سلامت موهای شما بستگی دارد. سیرز توضیح می‌دهد «باید طبق جنس و نوع موی خود انتخاب کنید. در مورد انتخاب رنگ مو، واقع‌بین بودن درباره رنگی که به دست می‌آید مهم است.» به عبارت ساده‌تر، اگر موهایی بسیار تیره، آسیب‌دیده یا شکننده و سفید دارید، انتظار نداشته باشید در یک جلسه موهایی به رنگ بلوند پلاتینی داشته باشید. به همین دلیل باید از قبل برای مشورت با آرایشگر مراجعه کنید تا او از وضعیت مو و رنگ موردنظر شما اطلاع پیدا کند.

4. مد فصلی

بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهد در تابستان ظاهر روشن‌تری داشته باشند و در پاییز و زمستان رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب می‌کنند. سیرز می‌گوید «مد فصلی تنها بر انتخاب رنگ پوشش تأثیر نمی‌گذارد بلکه در رنگ مو نیز نقش دارد.» «در پاییز اغلب مشتریان رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب می‌کنند اما اگر این رنگ‌ها برای شما مناسب نباشند، جذابیتی ندارند.»


مراقبت از موی رنگ‌ شده


از جمله افرادی هستید که نمی‌خواهید هر شش یا هشت هفته دوباره رنگ موی خود را تمدید کنید؟ در این صورت، احتمالاً تکنیک آمبره یا بالیاژ بهترین گزینه‌های ممکن برای شما است. «من همیشه از مشتریان می‌پرسم ازلحاظ استایل، مو چه نقشی برای آن‌ها دارد و چند بار به سالن مراجعه می‌کنند. پاسخ این سؤال به من کمک می‌کند تا تصمیم بگیرم رنگ مویی نیاز به مراقبت و توجه زیاد را انتخاب کنم یا برعکس.» اگر نمی‌دانید چه میزان تغییری در رنگ موی خود می‌خواهید، قبل از رنگ کردن مو از برنامه‌های تغییر رنگ موی طبیعی یا رنگ موی موقت کمک بگیرید. مهم نیست رنگ انتخابی شما چیست؛ بعد از رنگ کردن، موی شما به مراقبت نیاز دارد. «اگر مو شرایط مناسبی نداشته باشد، رنگ مو همیشه جذاب به نظر نمی‌رسد. خرید محصولات مراقبت مو، درمان و کوتاهی مو به‌طور منظم به‌اندازه مراقبت از پوست ضروری است.» ای بین کاتالوگ محصولات لورال، پیشنهاد ما شامپو و نرم‌کننده ویتامینه مخصوص موی رنگ‌شده OX است که ضمن حفظ شادابی و درخشش مو به حفظ طولانی رنگ مو نیز کمک می‌کند. اگر موی رنگ‌شده و تحت درمان شما به رسیدگی بیشتری نیاز دارد، به‌طور هفتگی از ماسک‌های مو مانند ماسک موی لورال مدل طلایی ترمیم‌کننده و آب‌رسان استفاده کنید. این ماسک با فرمول سبک خود بلافاصله موهای ضعیف شما را ترمیم و تغذیه می‌کند.


ایده‌های مختلف برای انتخاب رنگ مو


بلوند پلاتینیومی

رنگ موی بلوند پلاتینیومی

بلوند روشن

رنگ موی بلوند روشن

بلوند کرمی رنگ

رنگ موی بلوند کرمی

بلوند دودی روشن

رنگ موی بلوند دودی روشن

بلوند دودی تیره

رنگ موی بلوند دودی تیره

بلوند عسلی

رنگ موی بلوند عسلی

بلوند طلایی

رنگ موی بلوند طلایی

بلوند تیره

رنگ موی بلوند تیره

قهوه‌ای روشن

رنگ موی قهوه‌ای روشن

قهوه‌ای دودی

رنگ موی قهوه‌ای دودی

قهوه‌ای طلایی

رنگ موی قهوه‌ای طلایی

قهوه‌ای مایل به قرمز

رنگ موی قهوه‌ای مایل به قرمز

قهوه‌ای شکلاتی

رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی

قهوه‌ای شکلاتی تیره

رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی تیره

قهوه‌ای تیره

رنگ موی قهوه‌ای تیره

سیاه

رنگ موی مشکی

قرمز روشن

رنگ موی قرمز روشن

رنگ قرمز متوسط

رنگ موی قرمز متوسط

قرمز تیره

رنگ موی قرمز تیره

قرمز بنفش

رنگ موی قرمز بنفش

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ مو بر اساس پوست و چشم

مطالب مرتبط