چگونه آرایش خود را به درستی پاک کنیم؟

چگونه آرایش خود را به درستی پاک کنیم؟

08 اردیبهشت 1401

علی‌رغم عشق ما به پوست تمیز و درخشان، پاک کردن آرایش کاری است که اغلب از آن غفلت می‌کنیم. در حالی که برخی به دلیل تنبلی از آن اجتناب می‌کنند، برخی دیگر نمی‌دانند چگونه آرایش خود را به روش صحیح پاک کنند. اما به همان اندازه که خسته کننده‌ است، پاک کردن آرایش یک روال مراقبت از پوست حیاتی است.

دکتر آنا چاکون، M.D.، متخصص پوست، اهمیت پاک کردن آرایش قبل از خواب را تشریح می‌کند. او می‌گوید: "شما باید آرایش را با استفاده از دستمال مرطوب، کرم و محلول‌هایی مانند میسلار پاک کنید، زیرا آرایش منافذ شما را می‌بندد و ممکن است مواد تشکیل‌دهنده آن کمدوژن باشند، به این معنی که باعث آکنه می‌شود." بنابراین، اگر می‌خواهید درباره گزینه‌های مناسب برای پاک‌کردن آرایش با توجه به نوع پوست و آرایش خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. این مقاله راه‌های مختلفی را برای پاک کردن بی عیب و نقص آرایش برای پوستی شفاف فهرست می‌کند.


چرا باید آرایش را در شب پاک کنید؟


نحوه صحیح پاک کردن آرایش

در طول خواب، پوست خود را تجدید می‌کند و تولید کلاژن را تقویت می‌کند و ظاهر علائم پیری را کاهش می‌دهد و پوست سالم را نشان می‌دهد. خوابیدن با آرایش، تنفس پوست را متوقف می‌کند و کلاژن را تجزیه می‌کند و آن را کدر و خسته نشان می‌دهد.

آرایش از مواد روغنی تشکیل شده‌ است و وقتی روی آن باقی‌بماند، می‌تواند منافذ را مسدود کرده و منجر به جوش شود.

پاک نکردن آرایش در شب می‌تواند اثرات بدی روی پوست شما داشته ‌باشد زیرا حاوی الکل است که پوست را خشک می‌کند.

ماندن ریمل در تمام طول شب می‌تواند مژه ها را شکننده و خشک کند و در نهایت باعث ریزش آن‌ها شود.

پاک کردن آرایش برای سلامت کلی پوست بسیار مهم است. این مواد آرایشی، آلاینده‌ها و کثیفی را از پوست شما پاک می‌کند، که ممکن است باعث تحریک، پیری زودرس و سایر مشکلات مربوط به پوست شود. به بخش بعدی بروید تا در مورد روش‌هایی برای پاک‌کردن مؤثر آرایش به شیوه‌ای آگاهانه آشنا شوید.


نحوه پاک کردن آرایش بدون دستمال مرطوب


نحوه صحیح پاک کردن آرایش

میسلار واتر: میسلار واتر برای پاک کردن آرایش عالی عمل می‌کند و در عین حال پوست شما را مرطوب می‌کند. یک پد پنبه‌ای را با آب میسلار آغشته کنید و روی پوست خود بکشید تا تمام آثار آرایش پاک شود.

پاکسازی روغن: پاکسازی روغن ربطی به نوع پوست شما ندارد. روغن را به صورت خود بمالید و به آرامی پوست خود را مالش دهید تا به آرامی ناخالصی‌ها، کثیفی‌ها و بیشتر آرایش پاک شود.

پاک کننده‌های ژل: پاک کننده‌های ژل اغلب فاقد چربی و غیر کومدون‌زا هستند و برای پاکسازی پوست‌های حساس عالی هستند. از آن‌ها برای پاک‌کردن آرایش چشم ضد آب و ظاهری شاداب و سالم استفاده کنید.

کرم‌های پاک کننده: کرم‌های پاک کننده برای افرادی که پوست خشکی دارند یک موهبت است. فرمول ملایم آرایش، آلودگی و کثیفی را لایه‌برداری می‌کند و پوست را صاف و روشن می‌کند.

آب و صابون: هیچ چیز به اندازه تکنیک آب و صابون قدیمی نیست. یک صابون صورت مناسب پوست تهیه کنید، آن را با آب روی کف دست خود بمالید و به آرامی کف دست خود را با حرکات دایره‌ای روی پوست خود بکشید. یک قطره آب، و پوست شما کاملا شفاف و درخشان می‌شود. صابونی را انتخاب کنید که مناسب پوست و نوع آرایش شما باشد.

ژله وازلین: آن وان کوچک وازلین زیر همه بارهای غیر ضروری در کیف دستی بزرگ شما نشسته است. آن را انتخاب کنید و مقدار کمی را روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید 4-5 دقیقه بماند و به آرامی پاک کنید.

کرم سرد: کرم سرد کلاسیک می‌تواند در پاک‌کردن آرایش و مرطوب کردن پوست شما معجزه کند. یک قاشق کوچک روی صورت خود بمالید و به آرامی با یک پارچه نخی یا پد پاک کنید. بشویید تا پوست شفاف و صاف ظاهر شود.

روغن بچه: روغن بچه می‌تواند تمام آلودگی‌ها، ناخالصی‌ها و آرایش را فوراً از ‌بین ببرد. به اندازه یک سکه روی یک پد پنبه‌ای بردارید و صورت خود را به آرامی با آن پاک کنید. در عرض چند دقیقه صورت شما بدون آرایش می‌شود. این یک روش ملایم و فوق العاده نرم برای پاک کردن آرایش است.

اگر دوست ندارید مقدار زیادی پاک کننده، محصولات مرطوب کننده، لایه بردارهای شیمیایی و غیره جمع آوری کنید، روش‌های طبیعی پاک کردن آرایش همان چیزی است که به آن نیاز دارید. موادی مانند روغن نارگیل، جوش شیرین، عسل و موارد دیگر از کابینت آشپزخانه شما می‌تواند به پاک کردن آرایش بدون هیچ زحمتی و بدون موادشیمیایی خشن محصولات آرایشی کمک کند. نتیجه نهایی پوستی درخشان، شاداب و تمیز است. بیایید دریابیم که چگونه می‌توانید از مواد طبیعی برای پاک کردن آرایش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مسیلار واتر چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

 


چگونه به طور طبیعی آرایش را پاک کنیم


نحوه صحیح پاک کردن آرایش

روغن نارگیل: باور کنید یا نه، روغن نارگیل ساده‌ترین راه برای پاک کردن آرایش است. مقداری به اندازه نخود را روی کف دست خود بردارید، آن را به تمام صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. روغن را بشویید تا فوراً پوستی صاف، تمیز و درخشان‌تر داشته‌باشید.

روغن زیتون: روغن زیتون نه تنها برای بدن شما، بلکه برای پوست شما نیز عالی است. چند قطره از روغن را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و آثار آرایش را از بین ببرید. صورت خود را با آب ولرم یا پاک کننده بشویید.

شیر: راز کلئوپاترا برای داشتن پوستی درخشان، حمام کردن در شیر بود. در حالی که احتمالاً نمی‌توانید این کار را انجام دهید، یک تکه پنبه را در شیر خیس کنید و آن را روی تمام صورت خود پاک کنید.

جوش شیرین و عسل: اگر لایه‌بردارهای شیمیایی پوست حساس شما را آزار می‌دهند، جوش شیرین و عسل می‌توانند به کمک شما بیایند. مقداری عسل ارگانیک را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و جوش‌شیرین را بپاشید. به آرامی روی صورت بمالید تا پوست سالم و شفاف در چند ثانیه باز شود.

آب خیار: خیار دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند به آرام کردن پوست ملتهب یا مستعد آکنه کمک کند. یک خیار را در مخلوط‌کن پوره کنید، چند قطره از روغن را به آن اضافه کنید حالا آماده استفاده است. این ترکیب ضمن پاک کردن آرایش، پوست شما را آرام می‌کند.

بیشتر بخوانید: با آلوئه ورا پاک کننده آرایشی بسازید


نحوه پاک کردن آرایش ضد آب


نحوه صحیح پاک کردن آرایش

در حالی که پاک کردن آرایش یک کار خسته کننده ‌است، اما زمانی که با آرایش ضد آب سروکار دارید سخت‌تر می‌شود. تلاش برای خلاص شدن از شر آرایش ضد آب با دستمال‌های معمولی یا فرمول‌های پاک کننده سبک، تلاشی بیهوده است. در عوض، باید از فرمولی استفاده کنید که روی پوست ملایم و برای آرایش سفت باشد. در زیر چند نکته برای خلاص شدن از شر آرایش‌های سنگین بدون آسیب رساندن به پوست آورده شده است.

با یک شوینده روغنی دوبار تمیز کنید و برای پاک کردن آرایش ضد آب آن را با یک پاک کننده مبتنی بر آب ادامه دهید.

روغن‌های صورت، شیر پاک‌کننده، مومیایی‌کننده‌ها و آب میسلار که مخصوص آرایش ضدآب هستند نیز گزینه‌های خوبی هستند.

چشم ها حساس‌ترین قسمت صورت هستند. از این رو، پاک کردن آرایش چشم باید اولین قدم در روال پاک‌کردن آرایش شما باشد. همیشه برای این منظور از پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید. از یک پارچه نخی نرم یا یک پد پنبه‌ای تمیز روی چشم استفاده کنید. آن را به شدت مالش ندهید و به آرامی پاک کنید. پس از پاک شدن آرایش بشویید.

بیشتر بخوانید: طرز استفاده‌ی صحیح از شیر پاک‌کن

توجه: برای جلوگیری از واکنش‌های مضر پوستی یا عفونت، باید آرایش ضد آب را به طور کامل و کامل پاک کنید.

آرایش سنگین و بادوام برای پاک کردن مشکل است. ممکن است بسیار وقت گیر به نظر برسد، اما دانستن اینکه چگونه آرایش سنگین را در خانه پاک کنید، می‌تواند در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی کند.

بیشتر بخوانید: 29 اشتباه آرایشی که ندانسته مرتکب می‌شوید!

 

مطالب مرتبط