29 اشتباه آرایشی که ندانسته مرتکب می‌شوید!

29 اشتباه آرایشی که ندانسته مرتکب می‌شوید!

05 تیر 1399

معمولا برای هر زنی تجریبات خیلی زیاد و زمان زیادی از دهه بیست‌ سالگیش صرف این می‌شه که آرایش مناسب خودش رو پیدا کنه.ساعت‌های زیادی رو صرف سروکله زدن روبروی آینه می‌کنید و در آخر از نتیجه راضی نیستید. اینترنت پر از الهامات مختلفه، از گونه‌های برنزی رنگ جنیفر لوپز گرفته تا آرایش شاه‌ توتی رنگ ریحانا. اما هر چیزی برای شما مناسب نیست. همین طور که سرگرم آزمون و خطایین، این لیست 29 اشتباه رایج آرایشیه که باید به هر قیمتی که شده، از اون‌ها دوری کنید. منتظر چی هستین؟ متن رو بخونید تا آرایش‌تون همیشه درست باشه!


رایج‌ترین اشتباهات آرایشی و خطاهای زیبایی


1. بیش از حد شستن صورت

تمیز کردن و شستن صورت‌تون، اولین و مهم‌ترین قدم در آرایشه. هر زنی نوع پوست متفاوتی داره و با گذر زمان، پوست ما تغییر می‌کنه. اما وقتی که به پوست‌تون دقیق می‌شین و متوجه خشکی یا پوسته‌ پوسته شدن اون می‌شین، به این معنیه که باید از شستشوی بیش از حد صورت‌تون دست بکشید. حالت ایده‌آل اینه که صورت‌تون رو روزی دو مرتبه بشورید، یکبار صبح و یکبار شب قبل از خواب. بهترین روش استفاده از یک پاک‌کننده ملایمه. روغن‌های طبیعی پوست تاثیر فوق‌العاده‌ای روی صورت‌تون دارن و بدون دخالت صابون، کار خودشون رو انجام می‌دن.

 شستن صورت

2. پیاده سازی آرایش روی پوست خشک

پیاده‌سازی آرایش روی پوست خشک یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات آرایشیه که می‌تونه باعث بشه صورت‌تون کدر، شکسته، پیر و خسته به نظر برسه. هر چیز خوبی به یک زیرسازی خوب نیاز داره و در این مورد، زیرسازی خوب یعنی پوستی که به خوبی آب‌رسانی شده باشه. پس، قبل از شروع آرایش‌تون، مطمئن بشین که پوست‌تون به خوبی آب‌رسانی شده باشه.

 پوست خشک

3. پیاده‌ کردن آرایش در نور نامناسب 

وقتی که می‌خواین برای آرایش‌تون تصمیم بگیرین که چه چیزی براتون مناسبه و چه چیزی مناسب‌تون نیست، باید اون رو توی نور طبیعی روی پوست‌تون امتحان کنید. وقتی که تو نور غیرطبیعی آرایش می‌کنید، متوجه می‌شید که در عمل اونجوری که امیدوار بودید از کار در نیومده. در بهترین نور ممکن، بهترین آرایشی که مناسب‌تون باشه رو انتخاب کنید.

میکاپ در فضای بیرون

4. تکنیک‌های اشتباه در بِلند کردن (محو کردن)

آرایش‌ کردن چیزی بیشتر از زدن رژگونه یا سایه‌ی چشمه. حتی وقتی که از یک رنگ طبیعی استفاده می‌کنید، اگه به درستی محوش نکنید، به نظر غیرطبیعی و نامناسب می‌رسه. کلید یک آرایش طبیعی و نچرال، استاد شدن در هنر مخلوط کردنه. آرایشی که به درستی مخلوط نشده باشه می‌تونه مسخره باشه. چند تا ویدئوی آموزشی آنلاین آرایشی ببینین و برای شروع کار، چند تا برس مختلف بخرید.

محو کردن آرایش با پد بیوتی بلندر

5. استفاده نادرست از کانسیلر

همیشه سر اینکه اول باید زیرسازی انجام بشه یا کانسیلر زده بشه، بحث وجود داره. به نظر می‌رسه که کار کردن روی زمینه‌ی از قبل آماده شده عاقلانه‌تر باشه، پس اول زیرسازی رو انجام بدید بعد کانسیلر. اما وقتی این کار رو انجام می‌دید، این دو تا نکته رو به یاد داشته باشید:

  1. هیچ وقت از مقدار زیادی از محصول کانسیلر در یک ناحیه به صورت یک‌جا استفاده نکنید. استفاده از کانسیلر بیش‌ از حد در نواحی تیره ظاهر شما رو پیرتر نشون می‌ده. روش درست پوشاندن نواحی تیره‌ی زیر چشم اینه که یک قطره کانسیلر روی استخوان گونه، زیر گودی چشم بگذارید و اون رو توی ناحیه‌ی تیره پخش کنید. کانسیلر رو مستقیما روی ناحیه‌ی تیره نگذارید. می‌تونید از تکنیک‌های لایه‌ای هم استفاده کنید. یک لایه‌ی ظریف از کانسیلر بزنید و اجازه بدید خشک بشه. بعد اگه نیاز بود، یک لایه‌ی دیگه اضافه کنید. می‌تونید بین لایه‌ها، از پودر ثابت‌کننده‌ هم استفاده کنید. 
  2. نمی‌تونید از یک کانسیلر برای همه چیز استفاده کنید. رنگ‌های مختلفی از کانسیلرها در دسترسند که هر کدوم استفاده متفاوتی دارند. یک کانسیلر با تنالیته هلویی، اثر رنگ آبی رو محو می‌کنه و بهترین گزینه برای پوشوندن نواحی تیره‌ست. کانسیلر با تنالیه سبز، رنگ قرمز رو خنثی می‌کنه و باید برای محو کردن کک‌ومک‌ها و جوش‌ها استفاده بشه. کانسیلرهای با تنالیته زرد، برای پوشاندن نواحی گسترده از پوست صورت مناسب هستند. وقتی از این کانسیلرهای متفاوت برای پوشاندن نواحی مختلف صورت‌تون استفاده می‌کنین، در آخر به یک لایه کانسیلر کلی برای هماهنگ شدن این نواحی نیاز دارید.

 استفاده نادرست از کانسیلر

6. زیرسازی بیش از حد

زیرسازی بیش از حد ظاهر خوبی به صورت‌تون نمی‌ده و باعث می‌شه آرایش‌تون در آخر شبیه به کیک از کار دربیاد یا حتی بدتر. در واقع، تا وقتی که می‌خواین یک آرایش ملایم و سبک داشته باشید، نیازی به استفاده آنچنانی از کرم‌پودر روی همه‌ی صورت‌تون ندارین. فقط به نواحی روی گونه‌ها، بینی و زیر چشم‌ کرم‌پودر بزنین. بعضی از خانم‌ها از کرم‌پودر برای پوشاندن جوش‌ها استفاده می‌کنن، اما این کار کانسیلره. مطمئن بشین که از رنگ کرم‌پودر مناسبی استفاده می‌کنید که بیشترین میزان هماهنگی با رنگ طبیعی پوست‌تون رو داشته باشه. از کرم‌پودرهای روشن‌تر از رنگ پوست‌تون استفاده نکنین. این کار فقط باعث تابلوتر شدن جوش‌ها، چین و چروک‌ها، و کلا مشکلات پوست‌تون می‌شه. استفاده از رنگ مطابق با رنگ پوستتون، تنها راهی که می‌تونین از کرم‌پودر به طور یکنواخت و طبیعی استفاده کنید و فراموش نکنید که اون رو به خوبی محو کنید. مطمئن بشین که روی گردن و گوش‌هاتون هم کرم‌پودر زده باشید. در غیر این صورت، اگه رنگ گردن و صورت‌تون متفاوت باشن، همه متوجه می‌شن که آرایش کردید.

استفاده بیش از حد از کرم پودر مایع

7. ابروهای فاجعه

ابروها، قاب چشم‌های زیبایی هستن گفته می‌شه پنجره‌ی به درون روح آدم‌هان. ابروهای مرتب شده می‌تونه چشم‌ها رو زیباتر جلوه بده. ابروهای نامرتب به نظر بهم‌ریخته و نامناسب میان. ابروهای خیلی باریک دیگه با چشم‌هاتون همخوانی ندارن و می‌تونن ظاهر شما رو کاملا تغییر بدن. لازمه که پیش یک متخصص خوب برین و ازش برای مدل مناسب ابروهاتون مشاوره بگیرید. طبیعیه که با گذشت سال‌ها، ابروهاتون کم‌پشت‌تر بشن یا حتی ممکنه شروع به ریزش کنن. با این وجود، آخرین چیزی که می‌خواین اینه که به نظر خالی و غیرطبیعی برسن. یک مداد ابرو بهترین روش برای داشتن یک ظاهر طبیعیه ولی به هر قیمتی که شده، باید از خطوط پر رنگ و خشن دوری کنید. استفاده از یک سایه‌ی تیره که با برس زاویه‌دار زده بشه، بهتر از استفاده از مداده. می‌تونین از پودرهای مخصوص ابرو هم استفاده کنین که در واقع، همه چیزاهای مورد نیازتون تو یه پکیج جمع و جوره.

رنگ ابروی نامناسب

8. زرق و برق ناخواسته

سایه‌ی چشم‌های درخشان، جالب توجهن، اما وقتی که از اون‌ها روی تمام پلک استفاده کنید، ممکنه بیش از حد زرق‌ و برق‌دار به نظر برسند. از سایه‌های درخشان فقط در نیمه‌ی داخلی پلک‌ها استفاده کنید و برای نیمه‌ی بیرونی، از یک سایه‌ی مات استفاده کنید. ایده‌آلش اینه که از یک سایه‌ی با رنگ خنثی، یا سایه‌ای که یک درجه تیره‌تر از سایه‌ی براق‌تون باشه استفاده کنید.

استفاده نادرست از پولک نقره‌ایی پشت چشم

بیشتر بخوانید: دیگه اشتباهات آرایشی را تکرار نکنید!

9. استفاده از خط چشم نامناسب

استفاده از خط چشم سیاه‌ رنگ وقتی توصیه می‌شه که پوست تیره‌ای داشته باشید، وگرنه باعث می‌شه ظاهرتون خشن به نظر برسه. اگر تن پوست روشنی دارید، بهتره از خط چشم‌های قهوه‌ای استفاده کنید. اگر موهای بلوند و چشم‌های آبی دارید، اصلا از خط چشم مشکی استفاده نکنید. اینجا چند نکته در مورد نحوه‌ی استفاده از خط چشم داریم:

  • همیشه برای پلک پایینی‌تون، از یک خط چشم روشن‌تر یا کم‌رنگ‌تر استفاده کنید.
  • استفاده از خط چشم روی لبه‌ی داخلی پلک‌تون ایده‌ی خوبی نیست. به جای اون، از یک مداد روشن روی لبه‌ی داخلی پلک‌تون استفاده کنید که باعث بازتر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شه.
  • برای داشتن یک ظاهر طبیعی‌تر، فقط روی سه ‌چهارم از پلک بالایی خط چشم بکشید.
  • کشیدن خط‌های پر رنگ و ماژیکی عاقلانه نیست. برای داشتن یک ظاهر طبیعی، به جای خط چشم‌های مایع، از خط چشم‌های مدادی استفاده کنید.

استفاده نادرست از خط چشم

10. اشتباه ریمل

اول از همه، باید از ریملی استفاده کنید که دو درجه از ابروهاتون تیره‌تر باشه. هیچ‌وقت بیشتر از دو لایه ریمل نزنین وگرنه مژه‌هاتون بیش از حد ضخیم به نظر می‌رسند. اگه بیشتر از سه یا چهار ماه از عمر ریمل‌تون گذشته باشه، دیگه ظاهر خوبی روی مژه‌هاتون نداره. مژه‌های پایینی‌تون رو، با روشی که مژه‌های بالایی رو ریمل می‌زنین، آرایش نکنید. این کار باعث می‌شه مژه‌هاتون دراز و بی‌حالت به نظر برسن. در عوض، فرچه ریمل رو عمودی نگه‌دارید و ریمل بزنید. ریمل‌های ضدآب قطعا عالین و احتمالش هست که وسوسه بشید فقط از یکی از اونا استفاده کنید. اما این ایده‌ی زیاد خوبی نیست. پاک کردن ریمل‌های ضدآب کار سختیه و زدن و پاک کردن اون می‌تونه به مژه‌هاتون آسیب جدی برسونه. ممکنه حتی مژه‌هاتون با ریمل کنده بشن. اگه مجبورید از ریمل ضدآب استفاده کنید، فقط در ماه‌های تابستان ازش استفاده کنید.

ریمل پخش شده پایین چشم

11. وسواس برنزه کردن

برنزه‌ کردن به معنی جارو کردن کل صورت‌تون نیست. ایده‌ی برنزه کردن اینه که از او دقیقا در نواحی‌ای استفاده کنید که در حالت عادی خورشید صورت رو می‌سوزونه. مطمئن بشین که از برنزه‌ کننده فقط روی استخوان گونه‌ها، بالای پیشانی، و فک‌تون استفاده می‌کنین. اگه این کار رو به درستی انجام بدید، متوجه می‌شید که انگار روی هر دو کنارهی صورت‌تون عدد 3 رو کشیدین.

برنزه کردن بیش از حد پوست

12. مشکل خط لب

وقتی در حال آرایش کردن هستین، بدترین کاری که می‌تونید با خودتون بکنید اینه که خط لب تابلو بکشید! دور لب‌هاتون خط نازک و پررنگ نکشید تا خطشون رو مشخص کنید، این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ممکنه. همچنین، اگه از یک خط لب تیره‌تر از رنگ رژ لب‌تون استفاده کنید، در آخر ممکنه ظاهر عجیبی پیدا کنید. قراره خط لب، حدود لب‌هاتون رو مشخص کنه، نه اینکه برای لب‌هاتون مرزهای مشخص و تابلو بکشید. از خط لب استفاده می‌کنید تا جلوی پخش شدن رژ لب‌تون رو بگیره ولی اگر خط لب پررنگ و بیرون‌ از محدوده‌ی لب‌هاتون بکشید، خودش کم کم محو می‌شه و ظاهر لب‌هاتون رو خراب می‌کنه. برای نتیجه بهتر، به جای خط پررنگ و مشخص، از یک خط لب مدادی مات استفاده کنید. یک تکنیک درست دیگه اینه که بعد از اون که خط لب‌ها رو کشیدید، همه‌ی لب رو با خط لب مدادی با رنگ مناسب پر کنید و بعد روش رژ لب بزنید.

خط لب نامناسب

13. رنگ رژ لب ماسیده

رژ لب می‌تونه ظاهر شما رو بسازه یا خرابش کنه. از رنگ‌هایی استفاده کنید که طبیعی باشند و با رنگ پوست‌تون همخوانی داشته باشند. رنگ‌های تیره ممکنه ماسیده به نظر برسند. همچنین باعث می‌شن سن‌تون بیشتر از چیزی که هست به نظر برسه. اگه می‌خواین از رژلب تیره استفاده کنید، مطمئن بشید که رنگ بقیه‌ی آرایش‌تون روشن باشه.

 رژ لب ماسیده و رنگ نامناسب

14. استفاده اشتباه از پودر صورت

به نظر می‌رسه که پودر صورت برای تکمیل آرایش و یکدست شدن پوست، گزینه‌ی خیلی خوبی باشه. اما می‌تونه باعث پیرتر به نظر رسیدن‌تون هم بشه. چه باور کنید یا نه، پودر صورت می‌تونه باعث تابلو شدن خطوط و چین‌وچروک‌های صورت بشه. بهتره از اون فقط روی ناحیه‌ی T صورت‌تون استفاده کنید و با بالا رفتن سن‌تون، استفاده از اون رو کاملا کنار بگذارید.

زدن پنکیک با پد روی صورت

15. گونه‌های دلقکی

رژگونه، اگه درست استفاده نشه، باعث می‌شه زیبا به نظر نرسید. بعد از زدن رژگونه، روش یه مقدار کم کرم‌ پودر بزنین، وگرنه گونه‌هاتون خیلی پررنگ و تابلو می‌شه. اول برس رو روی رژگونه بکشید، پودر اضافی رو از برس بتکونید و بعد به گونه‌هاتون رژگونه بزنید. در غیر این صورت مقدار زیادی رژگونه روی برس می‌مونه و گونه‌هاتون بیش از حد رنگی می‌شن.

رژلب بنفش و رژگونه سرخابی

16. هایلایت در محل نامناسب

از یک رنگ سایهی چشم برای همه‌ی پلک‌تون استفاده نکنید. همیشه از یک رنگ روشن‌تر برای زیر استخوان ابروها استفاده کنید. هایلایترهای طلایی و نقره‌ای، زیر نور خورشید با هر رنگ سایه‌ای همخوانی دارند.

استفاده از هایلایتر روی گونه

17. ناخن‌های اکلیلی

ناخن‌های بلند و اکلیلی همیشه هم حس خوبی ندارند. ممکنه ظاهر جادوگرانه‌‌ای بگیرند یا شبیه پنجه‌های کلاغ بشن. همیشه ناخن‌هاتون رو تمیز و ساده نگه‌دارید.

ناخن‌های اکلیلی نامناسب

18. شامپوهای خشک

شامپوهای خشک شاید یکی از بهترین اختراعات تا حال حاضر باشند. برای کسانی از شما که نمی‌دونین شامپوی خشک یعنی چه، به این معنیه که پودر خشکی رو روی موهاتون می‌ریزین و اون همه‌ی چربی موهاتون رو به خودش جذب می‌کنه. این روش استفاده درست از این شامپوهاست:

  • باید صبر کنید تا پودر همه‌ی چربی رو به خودش جذب کنه. پس یکم زمان می‌بره تا عملکردش کامل بشه. صبور باشید.
  • می‌تونید از شامپوی خشک بلافاصله بعد از شستن موهاتون استفاده کنید. استفاده فوری بعد از شامپوهای معمولی، کمک می‌کنه تا موهاتون مدت زمان بیشتری تمیز بمونه.
  • از فاصله خیلی نزدیک به موهاتون اسپری نکنید. فاصله ایده‌آل، اسپری کردن این پودرها از فاصله 6 اینچیه (15 سانتیمتر).
  • بعد از یک یا دوبار استفاده از شامپوهای خشک، باید موهاتون رو بشورید، در غیر این صورت، این مواد شیمیایی باعث می‌شن موهاتون کدر و خشک به نظر برسن.

استفاده از شامپو خشک روی مو

19. عطر زیادی

یک اسپری از عطر کافیه تا کاری کنه که بویی رویایی داشته باشید. استفاده بیش از حد از عطر می‌تونه آزاردهنده باشه. استفاده از جذبه‌ی عطرها خیلی آسونه، اما استفاده بیش از حد از اون‌ها می‌تونه باعث واکنش‌های آلرژیک و سردرد بشه. یک اسپری بدن غلظت کمتری داره و گزینه‌ی بهتریه.

عطر

20. خوابیدن با آرایش

هیچ بهانه‌ای برای به رختخواب رفتن با آرایش وجود نداره! برای حفظ سلامتی پوست‌تون، مطمئن شین که قبل از خواب آرایش‌تون رو پاک می‌کنید. انجام ندادن این کار باعث می‌شه پوست‌تون خشک بشه و روی اون جوش و آکنه به وجود بیاد.

خوابیدن با آرایش و مالیدن رژلب روی بالشت

21. خوابیدن به کنار

خوابیدن به پشت نه تنها برای ستون فقرات خوبه، بلکه از خطوط و چین و چروک‌هایی که در زمان خوابیدن به کنار روی پوست صورت ایجاد می‌شن هم جلوگیری می‌کنه. شاید عادت کردن به خوابیدن به پشت یکم تمرین بخواد، اما ارزشش رو داره.

خوابیدن روی صورت و ایجاد چین و چروک

22. درگیر ترندهای زیبایی شدن

یا روی آرایش چشم‌ها تمرکز کنید، یا لب‌ها. آرایش زیاد روی هر دو با هم، باعث می‌شه ظاهر شلوغی داشته باشید. اگر از آرایش چشم روشن/دودی استفاده می‌کنید، رژلب مات، کم‌رنگ، و با ظاهر طبیعی بزنید. اگر از رژلب خیلی پررنگی استفاده می‌کنید، از خط چشم و مقدار زیادی ریمل استفاده نکنید.

آرایش نامناسب

23. هماهنگ کردن آرایش و لباس‌هایتان​​​​​​​

هماهنگی کلاسیک نیست، از مد افتاده‌س! وقتی که هم لباس‌هاتون و هم آرایش‌تون، رنگ روشن باشند، بی‌روح به نظر میاید. هنرمندهای آرایش اعتقاد دارند که اگه لباس‌هاتون رنگی و جون‌دارن، بهتره آرایش ملایمی داشته باشید، و برعکس. اگه قصد دارید در تعطیلات از وسایل پرزرق‌وبرق استفاده کنید، مطمئن بشین که از آرایش غلیظ و آرایش چشم دودی کلاسیک اجتناب می‌کنید.

ست کردن رنگ لباس با رنگ آرایش

24. استفاده بیش از حد از اکلیل​​​​​​​

برق زدن بامزه‌س و برای مهمونیا و جلب توجه کردن بد نیست. اما نباید جوری باشه که انگار صورتتون رو چسبی کردین و شیرجه زدین تو اکلیل! این یک «نه» خیلی بزرگه!

 استفاده بیش از حد از اکلیل روی صورت

25. آرایش زیاد و همزمان چشم‌ها و لب‌ها​​​​​​​

بگذارید یا چشم‌هاتون جلب توجه کنند یا لب‌هاتون. باید یکیش رو انتخاب کنید، نه هردو. اگه می‌خواین رو آرایش چشم‌تون خیلی کار کنید، لب‌هاتون رو ساده و طبیعی نگه‌دارید و اگه قراره لب‌هاتون طوفن به پا کنند، آرایش چشم‌تون رو طبیعی نگه دارید. در غیر این صورت، فاجعه به پا می‌کنید.

آرایش غلیظ چشم و لب

26. زیادی رژلب زدن در حدی که سرریز کند​​​​​​​

رژلب دوست‌داشتنیه، اما این به اون معنی نیست که هر بار که دستشویی می‌رین باید اونو تجدید کنید. از یه حدی به بعد، شروع می‌کنه که شلخته بشه و بعدش به سختی می‌تونید تعیین کنید که لب‌هاتون کجا شروع می‌شن و کجا تموم می‌شن. رژلب‌تون رو تجدید کنید، اما حواستون به ظاهرش باشه.

استفاده از رژلب زیاد

27. حذف کردن پرایمر​​​​​​​

مدتی می‌شه که پرایمر وارد بازی شده، اما خانم‌ها به تازگی شروع به استفاده از اون کردند. شاید تمام وقت‌تون رو صرف یک آرایش بدون نقص کنید، اما اگر پرایمر نداشته باشید، شلوغی مهمونی باعث می‌شه که آرایش‌تون بهم بریزه و قاطی بشه و صورت‌تون جوری به نظر برسه که انگار در روغن‌ها و رنگ‌ها غرق شده. برای این که آرایش‌تون مدت زمان معقولی ثابت بمونه و در طول این مدل تازه باشه، بهتره که قبل از شروع آرایش، از پرایمر استفاده کنید.

پاک کردن آرایش چشم

28. چشم‌های بارانی​​​​​​​​​​​​​​

دخترها فقط می‌خوان خوش بگذرونند و وقتی تو گرمای شب، در حال رقصیدن و تکاپو هستید، شاید متوجه نشین که عرق کردن باعث شده که سایه‌ی چشم‌تون جاری بشه. بهترین راه برای اینکه آرایش‌تون حتی تا ساعت 2 صبح هم به همون تازگی اول شب به نظر برسه، استفاده از پرایمر سایه‌ی چشمه.

پایین آمدن آرایش چشم

29. اعتماد کردن به دوستی که در آرایش کردن «خوبه»​​​​​​​

بله، اون بهترین دوست شماست و نمی‌خواین ناراحتش کنید. اما اگر آرایش کردن رو به صورت حرفه‌ای بلد نیست، اجازه ندید که روی صورت‌تون کار کنه، حتی وقتی که جشن‌ها باعث شدن گیج بشین.

میکاپ کردن غیر حرفه‌ای


10 اشتباه آرایش سلبریتی‌ها


زیرسازی ناهماهنگ: دمی لواتو​​​​​​​

زیرسازی در زمان کانتور کردن پوست کمک می‌کنه به پوست بافت بده و نقاط قوت پوست را برجسته می‌کنه. در عوض، زیرسازی ناهماهنگ تاثیر خیلی بدتری از بد به نظر رسیدن داره، به پوست ظاهر غیرطبیعی می‌ده. کار عاقلانه، انتخاب کرم‌ پودریه که با رنگ پوست‌تون هماهنگی داشته باشه، بر عکس عکس بالا که در اون دمی لواتو از کرم‌پودری که دو درجه از رنگ پوستش روشن‌تره استفاده کرده. وقتی کرم‌پودری یک درجه روشن‌تر باشه، به نظر خیلی برجسته میاد. باید پوست رو با استفاده از رژگونه در انتهای استخوان‌های گونه و پیشانی تعدیل کنید و به صورت‌تون گرمی اضافه کنید. کشیدن یک اسفنج مرطوب روی پوست، بدون اینکه فشارش بدید، کمک می‌کنه که رنگ طبیعی پوست خودش رو نشون بده.

میکاپ اشتباه دمی لواتو

مژه‌های ضخیم شده: کیم کارداشیان​​​​​​​

مژه‌های خیلی ضخیم، به نظر مصنوعی میان و جذاب نیستند. مهمه که حداکثر از دو لایه ریمل استفاده کنید تا مژه‌هاتون زیادی ضخیم نشن. یک ریمل سبک‌تر که به مژه‌ها حالت بده انتخاب بهتریه. اگر می‌خواین مژه‌های بهم چسبیده و ضخیم رو طبیعی‌تر کنید، استفاده از یک برس جدا کننده و شانه زدن آرام و ملایم مژه‌ها با اون، می‌تونه کمک کنه.

میکاپ اشتباه کیم کارداشیان

اشتباه خط لب تابلو: ربکا روماین​​​​​​​

دهان دلقک‌ها به این مشهوره که خب لب تابلو و مشخصی خارج از لب‌هاشون دارند. این کار باعث میشه که آرایش لب‌ها به شدت غیرهنری و زننده بشه. مهمه که رنگ خط لبی رو انتخاب کنید که با رنگ طبیعی رژلب‌تون همخوانی داشته باشه و از حدود طبیعی لب‌تون هم خارج نشید. این کار باعث می‌شه که فرم لب‌ها طبیعی بمونه و رنگ رژ لب جذاب باشه.

میکاپ اشتباه ربکا روماین

رژگونه تابلو​​​​​​​

موهای سر برس رژگونه‌تون رو بررسی کنید تا مطمئن بشین که حجم مناسبی داره و موهاش کنده نشدن و یا بهم نچسبیدند. اول یک کرم عادی یا مرطوب بزنید و بعدش کرم‌پودر و بعد اجازه بدین تا جذب پوست بشن. همیشه برس رژگونه‌تون رو تمیز نگه دارید. رژگونه باید به طرز یکنواختی روی گونه‌ها پخش بشه.

رژگونه غلیظ

استفاده بیش از حد از سایه چشم: اوا لانگوریا​​​​​​​

مهمه که مطمئن بشید که سایه‌ی چشمی که قراره در طول روز از اون استفاده کنید، زیاد تیره و غلیظ نباشه. برای این کار، از یه تیکه پنبه‌ی آغشته به کرم مرطوب کننده یا لوسیون پاک‌کننده آرایشی استفاده کنید تا سایه‌ی اضافی رو پاک کنید. بعد از یک مقدار خیلی کم کرم‌پودر به رنگ زمینه‌ی پوست‌تون برای کمتر کردن رنگ سایه‌ استفاده کنید.

میکاپ اشتباه اوا لانگوریا

رژ مایع براق‌​​​​​​​

لب‌های براق و مرطوب، زیبا به نظر میرسن، اما استفاده بیش از حد از رژهای مایع براق باعث می‌شه ظاهر لب‌ها چرب و خیس به نظر برسه و زننده باشه. بهترین کار اینه که اول یک لایه مرطوب‌کننده لب بزنید، روی اون یک رژلب طبیعی بزنید و بعد بهش اونقدر برق لب مایع اضافه کنید که ظاهر مرطوب و زیبایی پیدا کنه، نه اینکه باعث یک ظاهر ذوب شده زننده بشه.

استفاده بیش از حد از رژ مایع و براق‌

ابروهای خیلی باریک: نیکول شرزینگر‌​​​​​​​

زیادی برداشتن از ابروها باعث می‌شه خیلی باریک بشن. برای درست کردن این مشکل، از یک سایه ابرو استفاده کنید که مات و دو درجه روشن‌تر از ابروهاتون باشه و به ابروهاتون فرم بدید. می‌تونید از مداد هم برای درست کردن ابروهاتون استفاده کنید، اما مطمئن بشین که از خطوط تیز و پررنگ استفاده نکنید.

میکاپ اشتباه نیکول شرزینگر‌

خط چشم پخش شده​​​​​​​

اگر پلک‌هاتون گرمند و زیاد عرق می‌کنند، بهتره که قبل از کشیدن خط چشم از زیرساز سایه استفاده کنید. خط چشم پخش شده می‌تونه با اضافه کردن مقدار مناسبی از سایه تیره، تبدیل به آرایش چشم دودی بشه. مطمئن بشید که رنگ سایه با رنگ خط چشمی که استفاده کردید همخوانی داشته باشه.

خط چشم پخش شده

رژ لب پوسته پوسته: اوان راشل وودز​​​​​​​

این مشکل به دلیل لب‌های خشک و پوسته پوسته‌ای اتفاق می‌افته که به خوبی آب‌رسانی نشده باشند. برای حل این مشکل، حسابی روی لب‌ها و حتی دورشون، ژل‌های مرطوب‌کننده یا چرب‌کننده بزنید.

میکاپ اشتباه اوان راشل وودز

کانسیلر تابلو: کلی آزبورن

این مشکل رو می‌شه به آسونی با استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده حل کرد که باعث می‌شه رنگ پوست شاداب بشه و به پوست صافی و نرمی ملایمی می‌ده.

میکاپ اشتباه کلی آزبورن

این ترفندهای آرایشی به شما کمک می‌کنند که بدونید سلبریتی‌ها مرتکب چه اشتباهات آرایشی شدند تا شما هم اون اشتباهات رو تکرار نکنید.

بیشتر بخوانید: 7 اشتباه آرایش چشم برای 30 سال به بالاها

مطالب مرتبط