چگونه از لکه شدن رژ لب جلوگیری کنیم؟

چگونه از لکه شدن رژ لب جلوگیری کنیم؟

06 اردیبهشت 1401

رژ لب‌ها مهم‌ترین بخش هر کیت آرایشی هستند و می‌توانند ظاهر شما را تغییر دهند. بنابراین، اگر به این فکر می‌کنید که چگونه از لکه شدن رژ لب‌ها جلوگیری کنید، در صفحه درست قرار گرفته‌اید. رژ لب‌ها مانند بیشتر از هر کیت آرایشی به ویژگی‌های صورت ما تأکید می‌کنند، اما ماندگاری طولانی بدون لک شدن می‌تواند کار دشواری باشد. در حالی که لمس مداوم آزاردهنده است، هیچ کس دوست ندارد رژ لبش قبل از ورود به مهمانی محو شود. در این مقاله راز ماندگاری و ضد لک شدن رژ لب شما را به اشتراک می‌گذاریم.

چگونه خونریزی رژ لب را متوقف کنیم؟

شما به موارد زیر نیاز خواهید:

  • پرایمر لب
  • مداد لب
  • رژ لب
  • کانسیلر / فونداسیون
  • پودر فشرده
  • دستمال کاغذی

     


چگونه رژ لب را از لکه دار شدن حفظ کنیم؟


برای اطمینان از ماندگاری رژ لب شما در تمام روز (و شب)، ادامه مطلب را بخوانید…

مرحله 1: آماده سازی لب‌ها

آماده سازی لب‌ها جلوگیری از لکه شدن لب

همیشه با استفاده از یک بالم لب / نرم کننده لب، لب‌های خود را آماده کنید. این کار لب‌های شما را نرم و لطیف می‌کند و پس از استفاده از آن بدون دردسر می‌شود. در مرحله بعد، یک کرم پودر/کانسیلر را روی لب‌ها بمالید و آن را به صورت فشرده تنظیم کنید تا یک پایه آرایش بی‌عیب و نقص ایجاد کنید. این تکنیک همچنین به سالم ماندن رژ لب کمک می‌کند.

مرحله 2: لب‌های خود را با مداد لب خط بزنید

 جلوگیری از لکه شدن لب

خط لب را با مداد لب شروع کنید. هنگامی که خطوط لب را مشخص کردید، کل ناحیه لب را با همان مداد لب پر کنید. حالا رژ لب را روی لب‌هایتان بکشید. در این آموزش، من از یک رژ لب قرمز روشن و زیبا با روکش مات استفاده کرده‌ام. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، پس از زدن رژ لب، مقداری پودر شل را با یک برس کوچک پف دار روی لب‌ها بزنید. بگذارید 5 تا 10 ثانیه استراحت کند. من در اینجا از یک پودر تکمیل شفاف استفاده کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: یک روز کامل رژلب مایع را روی لب‌هایتان حفظ کنید؟

مرحله 3: مخلوط کردن پودر

مخلوط کردن پودر جلوگیری از لکه شدن لب

حالا یک برس صاف کوچک بردارید و پودر را به آرامی روی لب‌ها بکشید تا به رنگ مات دلخواه برسید و سپس مخلوط کنید.

این تکنیک به مهر و موم شدن رنگ روی لب‌ها کمک می‌کند و از لک شدن لب‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

مرحله 4: رژ لب اضافی را پاک کنید

پاک کردن رژ اضافی جلوگیری از لکه شدن لب

پس از اتمام مرحله 3، یک دستمال کاغذی تمیز بردارید و آن را از وسط تا کنید. دستمال را بین لب بالا و پایین قرار دهید. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، رژ لب اضافی را با دستمال پاک کنید.

نگران این تکنیک نباشید که رژ لب شما ناهموار یا محو به نظر برسد. می‌توانید بعداً با استفاده مجدد آن را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۷ اشتباه آرایشی به گفته بهترین آرایشگرهای دنیا

مرحله 5: لمس نهایی

لمس نهایی جلوگیری از لکه شدن لب

اگر طرفدار برق لب هستید، یک برق لب را فقط روی مرکز لب بکشید. این کار از خونریزی رنگ اطراف ناحیه لب جلوگیری می‌کند.


راهنمایی سریع


ساده‌ترین راه برای جلوگیری از لک شدن رژ لب استفاده از پرایمر لب است. به عنوان پایه برای لب‌ها عمل می‌کند، رنگ را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند و همچنین از خونریزی رنگ جلوگیری می‌کند.

در صورت هرگونه ناهمواری در اطراف ناحیه لب یا فک، با استفاده از کانسیلر یا سایه‌ای که به رنگ پوست شما نزدیک است، آن را اصلاح کنید.

مداد لب / خط لب یک انتخاب عالی برای پایه برای جلوگیری از لک شدن است. مداد لبی را انتخاب کنید که دقیقاً با سایه رژ لب مطابقت داشته باشد.

طرح و پر کردن لب‌های خود با خط لب قبل از استفاده از رژ لب، صرف نظر از فرمول یا کیفیت، به افزایش ماندگاری رژ لب کمک می‌کند.

همیشه از یک برس لب نازک برای زدن رژ لب استفاده کنید، زیرا به شما یکنواختی می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا به گوشه‌ها برسید.

برای لمس سریع، همیشه یک رنگ لب در کیف خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: رژلب را برای چه مدت می‌توان نگه داشت؟

ما ناراحتی ناشی از بررسی مداوم وضعیت رژ لب خود را در مهمانی‌ها و استفاده مجدد از آن برای حفظ ظاهر خود درک می‌کنیم. و به همین دلیل است که ما این لیست از نکات را برای کمک به جلوگیری از لکه شدن رژ لب و ماندگاری طولانی‌تر آن تهیه کردیم. رعایت این نکات بسیار ساده است و با کمی تمرین، می‌توانید لب‌های خود را کاملاً آماده کرده و لمس کنید تا اثری ماندگار و ضد لک داشته باشید. شما می‌توانید قبل از استفاده از هر رژلبی از این تکنیک‌ها استفاده کنید و لزوماً نیازی به سرمایه‌گذاری روی برندهای گران‌قیمتی که رژ لب‌هایی با ماندگاری طولانی ارائه می‌کنند ندارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری میکاپ فوری و حرفه‌ای تنها در 10 دقیقه

 

مطالب مرتبط