نکاتی در مورد براشینگ و آرایشگری (رپرتاژ آگهی)

نکاتی در مورد براشینگ و آرایشگری (رپرتاژ آگهی)

30 خرداد 1400

عکس و بیوگرافی احمد زارع (ahmad zare) 

احمد زارع (َAhmad Zare) متولد 1367 از 12 سال پیش کار خود را در حرفه آرایشگری و پس از دوره دیدن در دبی و اخذ مدرک BRS امریکا و QL انگلیس شروع کرد و پس از مدتی آکادمی احمد زارع (َAhmad Zare) را راه اندازی و تا کنون به بیش از 2000 کارآموز این رشته آموزش داده است اگر شما هم مایل به شروع فعالیت در حوزه پیرایش آقایان هستید می‌توانید در آکادمی احمد زارع (ahmad zare) عضو شوید.

راه‌های برقراری ارتباط:
Website    : http://ahmadzare.academy
Instagram : @barberahmadzare (ahmad zare)

 

نکاتی در مورد براشینگ و آرایشگری توسط احمد زارع:

به عمل حالت دادن مو به وسیله‌ی برس و حرارت براشینگ گفته می‌شود . سشوار يكي از لوازم برقي است كه در اغلب خانه‌ها وجود دارد و برای حالت دادن يا خشک كردن موی ‌سر پس از استحمام به كار می‌رود. كارشناسان معتقدند در صورتی كه كاربران با طرز صحيح استفاده از سشوار آشنا باشند می‌توانند اميدوار باشند كه آسيب كمتري به مو‌های خود وارد ميیكنند. چون به هر ترتيب حرارت سشوار موجب می‌شود كه آب موجود در مو‌ها خشک شود سشوار را به موی سر خود نزديک نکنيد. بايد توجه داشت كه همواره سشوار در فاصله 30 سانتی ‌متری مو‌ها نگه‌ داشته‌ شود.

انواع سشوار کشیدن :

سشوار کشیدن سه حالت دارد:

– یا همه‌ی مو را به زیر سشوار می‌کنیم.

– یا همه‌ی موها را از رو سشوار می‌کنیم.

– موها را تا قسمتی از زیر و نوک آن‌ها را به طرف بیرون سشوار می‌کنیم.

ابتدای brushing :

چگونه موها را به شش قسمت تقسیم کنیم:

این تقسیم بندی جهت براشینگ و کوتاهی و در بعضی از شینیون‌ها استفاده می‌شود . از وسط دو ابرو فرق باز کرده و امتداد می‌دهیم تا از گودی پس سر بگذرد، بدین ترتیب سر به دو قسمت تقسیم می‌شود . از تیزی گوش تا فرق سر ( از وسط فرق سر ) تا تیزی گوش دیگر نیز فرق دیگری باز می‌کنیم . بدین ترتیب سر به چهار قسمت تقسیم می‌شود .

تصویر احمد زارع (ahmad zare)

 

در قسمت پائین برجستگی گردن مقداری مو بطور رها بر روی گردن باقی می‌ماند .

احمد زارع (ahmad zare) موها را به 5 قسمت تقسیم کنید

احمد زارع (ahmad zare) هر قسمت را به صورت جداگانه کلیپس می‌زنیم.

1- ابتدا باید موها مخصوصا ریشه‌ها را خوب شستشو دهید، براشینگ برروی موهای چرب، نتیجه مطلوب را نخواهد داد.

2- با محلول نرم کننده سر را ماساژ دهید و اگر از ماسک‌های مو استفاده کنید کار صاف کردن موها راحت‌تر انجام می‌گیرد چون ماسک‌ها خاصیت صاف کنندگی را در کنار تقویت کردن مو دارند.

3- سپس خوب موها را خشک کنید، اگر زمان دارید بگذارید موها با هوای اتاق خشک شود،  در غیر این صورت از سشوار برای خشک کردن موها کمک بگیرید.

4- تقسیم بندی مو، در پایین سر به اندازه‌ای که مسلط باشید و می‌توانیم مو را در کنترل خود داشته باشید رها کنید، احمد زارع (ahmad zare) توصیه می‌کند موها را به طرف بالا نگه داشته تا ناحیه گردن و صورت از صدمه ناشی از گرمای دستگاه سشوار محافظت شود، هیچ گاه سعی نکنید که با حرارت زیاد دستگاه کار را سریع به اتمام برسانید، حرارت زیاد دستگاه به موهای شما صدمه وارد می‌کند و آن‌ها را شکننده می‌کند. از موهای ناحیه پشت گردن و دو طرف صورت شروع کنید، سپس موها را به دور برس بپیچید و در حالی که موها را با برس می‌کشید آن را صاف کنید.  تا قسمت‌های مرکز سر را با زاویه ی نود درجه سشوار می‌کنیم. اگر صورت گرد باشد قسمت بالای سر باید بیشتر پف داشته باشد و اگر صورت باریک باشد قسمت‌های بغل باید بیشترین پف را داشته باشد. مرکز سر نیز با زاویه‌ی نود درجه به بالا براشینگ می‌شود.. سشوار همزمان با برس حرکت می‌کند. بعد سشوار را دور کرده دوباره حرکت چرخشی را ادامه می‌دهیم  تا اینکه موها سرد شود . بعد آهسته برس را به حالت چرخشی از موها آزاد می‌کنیم.جریان هوای خنک، مدل دلخواه را بر روی موی شما تثبیت می‌نماید.

5- من احمد زارع (ahmad zare) تجربه کرده‌ام که می‌توانید برای ثابت نگه داشتن حالت مو، از یک مواد حالت دهنده استفاده کنید، اما در استفاده از این مواد حتما دقت کنید، مصرف زیاد این مواد در دراز مدت باعث مو خوره و نازکی تارهای مو می‌شود.

نتیجه گیری:

به طور کلی اتو کردن مو، فر کردن و براشینگ مو نیازمند مراقبت‌هایی می‌باشد. براشینگ مو کار دشواری نیست و تمام افراد می‌توانند با در نظر گرفتن یکسری نکات، در منزل این عملیات را انجام دهد. استفاده از سشوار مناسب که بتواند گرمای خوبی تولید کند و میزان براشینگ را کاهش دهد، برای حفظ سلامتی موها و تقویت آن‌ها بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که متناسب با قد موهای خود لازم است تا از برس مخصوص استفاده کنید. به طور مثال در آکادمی احمد زارع یاد میگیرید که برای موهای کوتاه باید از برس‌هایی استفاده کرد که قطر کمتری دارند. به این نکته نیر توجه داشته باشید که برای براشینگ مو حتما از ریشه تا نوک موها لازم است سشوار شود. همراه با برس سشوار نیز می‌بایست حرکت کند.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط