6 نکته آرایشی برای زمانی که لباس آبی می‌پوشید

6 نکته آرایشی برای زمانی که لباس آبی می‌پوشید

24 آبان 1399

آیا می‌خواهید پیراهن آبی تیره یا فیروزه‌ای مورد علاقه خود را برای مهمانی پیشرو بپوشید اما نمی‌دانید چگونه باید آرایشی متناسب با آن انجام دهید؟ خب ممکن است تصور کنید که پایه و اساس میکاپ روزانه برای سِت شدن با هر پیراهنی مناسب است. اما چرا در حالی که می‌توانید میکاپی چشمگیر و شیک برای کامل کردن پیراهن آبی خود انجام دهید، همیشه همان آرایش ساده‌ای را انجام می‌دهید که برای همه مهمانی و بیرون رفتن‌ها شبانه آن را روی صورت خود داشته‌اید؟ چند ایده وجود دارد که شما می‌توانید با انجام دادن آنها زیبایی و شیکی صورت خود را از طریق آرایش و پیراهنتان نشان دهید. چند مورد از آنها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

استفاده از رنگ‌های مختلف

هنگام تلاش برای انجام آرایشی جدید، اولین چیزی که باید در مورد آن اطلاعات داشته باشید، چرخه رنگ است. رنگ‌های مکمل به زیباتر شدن یکدیگر کمک می‌کنند. بنابراین هنگام پوشیدن پیراهن آبی می‌توانید رنگ مخالف آن را در چرخه رنگ برای آرایش خود انتخاب کنید. رنگ‌های قرمز و نارجی در چرخه رنگ تکمیل کننده رنگ‌های آبی هستند. پس می‌توانید رنگ‌های موجود در این محدوده مانند مرجانی، نارنجی، هلویی و قهوه‌ای را با آبی سِت کنید. این مرحله همان جایی است که می‌توانید از رنگ‌های مختلف استفاده کرده و آن رنگی را انتخاب کنید که روی صورت و چهره شما مناسب به نظر می‌رسد. ترفند دیگر برجسته‌تر کردن دیگر رنگ‌های استفاده شده در پیراهن شماست. برای مثال، اگر پیراهن شما کاملاً آبی نیست و دیگر رنگ‌ها نیز در میان آن پخش شده است، می‌توانید از رنگ آبی نیز در میکاپ خود استفاده کنید. حضور رنگ‌های دیگر در استایل شما باعث می‌شود که ظاهر شما حتی با استفاده از رنگ آبی در میکاپ جالب به نظر برسد.

زیرسازی

زیرسازی یا انجام مراحل اولیه میکاپ به ظاهری انتخابی شما بستگی دارد. کار خود را با اسکراب صورتی با کیفیت و نرم کننده شروع کنید تا صورت خود را در طول روز شاداب و درخشان نگهدارید. شما می‌توانید رنگ‌های گرم مانند قرمز تیره یا نارنجی را با انواع رنگ‌های آبی سِت کرده و در نتیجه آرایشی گرم برای خود انجام دهید. رنگ‌های آبی سرد بیشتر سبز درون خود دارند، این در حالی است که رنگ‌های آبی گرم بیشتر به سمت بنفش می‌روند. برای داشتن میکاپی گرم، کار خود را با یک کانسیلر استاندارد قلمی شروع کرده و روی تمام لک‌ها، جوش‌ها و هاله‌های تیره صورت خود را بپوشانید. حالا فاندیشنی را انتخاب کنید که یک درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی صورتتان است. اینکار به صورت شما درخششی گرم داده و در عکس‌ها رنگ و رو رفته به نظر نخواهید رسید. اگر پوست خودتان به صورت طبیعی برنزه است، می‌توانید از فاندیشن صرف نظر کرده و کره بدن یا مرطوب کننده‌ای رنگدار انتخاب کنید. با استفاده از پودر فیکس حاوی مواد معدنی زیرسازی آرایش خود را ثابت و دست نخورده نگهدارید.

گونه‌ها

گونه‌ها نباید مرکز توجه صورت شما باشند اما نحوه میکاپ کردن آنها مهم است. شما می‌توانید رنگ رژگونه و رژلب خود را با یکدیگر هماهنگ کنید تا از رنگ به روشی خلاقانه استفاده کرده باشید. آبی به صورت کلی رنگی سرد است. بنابراین برای پیراهن آبی خود، می‌توانید رژگونه گرم را در نظر داشته باشید که از رنگ و رو رفته و رنگ پریده به نظر رسیدن شما جلوگیری می‌کند. رژگونه‌های دارای ته‌رنگ صورتی گونه‌های شما را مانند کودکان قرمز کمرنگ نشان می‌دهند. اگر به دنبال داشتن میکاپی گرم‌تر هستید، رژگونه‌ای آلویی رنگ را امتحان کنید. برای زدن رژگونه، با رژگونه پودری خود سه نقطه روی وسط سیب گونه خود بگذارید. با استفاده از براشی بزرگ و گرد آن نقاط را با حرکات دورانی روی پوست خود محو کنید. شما همچنین می‌توانید با پیراهن آبی از برنزر استفاده کنید. با پورد برنزر دو خط نازک زیر استخوان گونه بکشید. با استفاده از براش و حرکات صاف از پایین به سمت گوش آن را محو کنید. اینگونه در حالی که ویژگی‌های صورت خود را هایلایت کردید، درخششی مرواریدی رنگ نیز به پوستتان اضافه می‌شود.

چشم‌ها

چشم‌های شما باید با پیراهن آبی چشمگیرترین قسمت صورتتان باشد. به خاطر داشته باشید که چشم‌های دارای آرایش زنانه با رنگ‌های قدرتمند و خنثایی مانند آبی واقعاً عالی به نظر می‌رسند. سایه چشم متالیک و آرایش چشم اسموکی با خط چشم پهن نوک تیز یا خط چشم چشم گربه‌ای نمونه‌هایی از آرایش چشم کلاسیک هستند که در کنار پیراهن آبی جادویی به نظر می‌رسند. اگر پیراهن شما رنگی سنگین مانند آبی تیره دارد، سایه چشم‌های متالیک باید رنگ طلایی یا شامپاینی داشته باشد. هرچند، اگر می‌خواهید چشم‌هایتان را مرکز توجه صورت قرار دهید، سعی کنید جهت جلوگیری از داشتن میکاپی غلیظ، آرایش گونه‌ها و زیرسازی صورت را ملایم انجام دهید. اگر رنگ پیراهن شما آبی سرد است، سعی کنید رنگ‌هایی مانند سبز یا آبی را به آرایش چشم خود اضافه کنید. پیراهن‌های دارای رنگ آبی گرم نیز با بنفش یا سبز کله غازی زیبا به نظر می‌رسند. هرچند رنگ‌ها از یک خانواده نباید دقیقاً مانند یکدیگر باشند. یک سایه چشم رنگ روشن روی کل پلک خود بزنید. حالا سایه چشمی با رنگ تیره‌تر برداشته و با براش سایه‌ای زاویه‌دار و سفت آن را به حالتی هفت گوشه بیرونی پلک خود بزنید تا به چشم‌هایتان حالت گربه‌ای بدهد. سایه را به سمت چین پلک خود محو کرده و همچنین آن را به گوشه داخلی چشم بزنید. برای وسط پلک باید از روشن‌ترین سایه چشم خود استفاده کنید. برای چشمگیر کردن چشم‌های خود، کمی اکلیل طلایی با تناژ گرم (اگر از سایه چشم صورتی یا قهوه‌ای استفاده کردید) یا اکلیل نقره‌ای (اگر از سایه چشم آبی استفاده کردید) به وسط پلک بزنید. داخل بالا و پایین چشم خود را سرمه بکشید. با خط چشم مشکی یا رنگی، روی پلک بالایی خود نزدیک خط مژه خط بکشید و نوک آن را تیز کنید. به مژه‌های خود دو لایه ریمل بزنید.

  • اگر می‌خواهید از رنگ رژهای مختلف استفاده کرده و لب‌ها را مرکز توجه صورت خود قرار بدهید، چشم‌ها را زیاد آرایش نکنید. از سایه چشم قهوه‌ای روشن یا هلویی روی چشم‌ها استفاده کرده و کار خود را با کشیدن سرمه نزدیک مژه‌ها تمام کنید.

لب‌ها

اگر آرایش چشم‌های خود را غلیظ انجام دادید، رژ نود روی لب‌های شما عالی خواهد شد. بعد از اسکراب کردن لب‌ها، بالم لب زده و با خط لبی نود دور لب‌های خود خط بکشید. لب‌های خود را رژلب هلویی، صورتی یا هر رنگ نود دیگری بپوشانید. اگر قصد دارید که لب‌هایتان مرکز توجه صورت باشد، از رژ قرمز استفاده کنید. بعد از خط کشیدن دور لب‌ها، با همان خط لب روی لب‌ها خود را بپوشانید تا ماندگاری رژ بیشتر شود. حالا لب‌هایتان را با رژی قرمز و چشمگیر بپوشانید. رنگ‌های مرجانی و صورتی نیز برای ست شدن با آبی مناسب هستند.

به پایان رساندن میکاپ

برای کامل کردن آرایش خود، کمی اسپری فیکساتور روی آرایش خود اسپری کنید. اینکار میکاپ شما را به مدت طولانی شاداب نگه می‌دارد. اگر پودر فیکساتور حاوی مواد معدنی دارید، می‌توانید برای داشتن صورتی درخشان از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۳۵ ترفند ضروری از میکاپ که باید بدانید

مطالب مرتبط