۳۵ ترفند ضروری زیبایی که باید بدانید

۳۵ ترفند ضروری زیبایی که باید بدانید

19 تیر 1399

فرقی ندارد که شما در زمینه زیبایی یک تازه‌کار باشید یا ادعای استادی داشته باشید،  وقتی در مورد مهارت‌های‌تان صحبت می‌کنیم، همیشه امکان بهتر شدن وجود دارد. همه‌ی ما نقاط قوت و نقاط ضعفی داریم که با روتین معمولی آرایش‌مان مشخص می‌شوند. شاید شما در زمینه آرایش چشم‌های گربه‌ای حرفه‌ای باشید، اما در آرایش مو مردود شوید. و یا در زمینه کانتور کردن صورت یک ملکه باشید، اما حتی به قیمت زندگی‌تان هم نتوانید یک لاک ساده بزنید. برای آنکه تبدیل به یک آچار فرانسه شوید و سرور سالن آرایش باشید، ما با شما ۳۵ ترفند زیبایی را در میان می‌گذاریم که صرفنظر از میزان تجربه‌تان، زمینه قبلی، سن و نوع شخصیت‌تان، باید آن‌ها را بدانید.

ترفند زیبایی شماره ۱: برای داشتن مژه‌های تابدار از ریمل ضدآب استفاده کنید. این ریمل‌ها مثل یک زمینه‌ساز برای مژه‌های‌تان عمل می‌کنند و آنها را تاب می‌دهند.

ترفند زیبایی شماره ۲: بعد از آن که لاک زدید، از آب یخ استفاده کنید تا زودتر خشک شود.

ترفند زیبایی شماره ۳: با استفاده از کمی پودر بدون رنگ و یک دستمال کاغذی می‌توانید کاری کنید که هر نوع رژ لبی، مات به نظر برسد. به ‌سادگی، اول به لب‌های‌تان از رژ لب مورد علاقه‌تان بزنید، سپس یک دستمال کاغذی روی رژ لب قرار بدهید و روی آن پودر شفاف بپاشید. پودر چربی براق رژ لب را به خود جذب می‌کند و یک رژ لب صاف و مات بر جای می‌گذارد.

ترفند زیبایی شماره ۴: بسته دستمال‌های مرطوب را سر و ته بگذارید (یعنی قسمت باز شده، زیر آن قرار بگیرد) تا از آن‌ها در برابر خشک شدن محافظت کنید. طبق گفته متخصص آرایش، کلی بارتلت، این کار کمک می‌کند که ماده مرطوب به طور کامل توسط دستمال‌ها جذب شود و وقتی که فرد برای بار بعدی قصد استفاده از آنها را دارد، کاملا آماده باشند.

ترفند زیبایی شماره ۵: برای آن که استاد کشیدن یک خط چشم بدون نقص باشید، کشیدن خط را از گوشه بیرونی چشم‌هایتان شروع کنید. سپس وقتی به طول مطلوب رسیدید، شروع کنید که آن خط را در خط مژه‌های‌تان محو کنید. برخلاف باور عمومی، نباید کشیدن خط چشم را از گوشه‌ی داخلی چشم‌تان شروع کنید.

ترفند زیبایی شماره ۶: برای آن که هر بار، خط لب صاف و مرتبی بکشید، از روش کمان کیوپید استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند که خط لب صاف، مرتب و بدون ایرادی را در همان تلاش اول بکشید.

ترفند زیبایی شماره ۷: با استفاده از یک لایه‌بردار لب که با روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای ساخته‌اید، از شر پوسته‌های لب‌تان خلاص شوید. از آن ‌جایی که داشتن لب‌های صاف و لایه‌برداری شده کلید زدن یک رژ لب زیبا است، نباید به هیچ عنوان، در روتین آمادگی زیبایی‌تان از این مرحله صرف نظر کنید.

ترفند زیبایی شماره ۸: شب‌ها به پشت بخوابید تا صبح‌ها با چشم‌های ورم کرده از خواب بیدار نشوید و همچنین، در بلند مدت از چین و چروک‌ها جلوگیری کنید.

ترفند زیبایی شماره 9: برای آنکه در زمان زدن ریمل به مژه‌های‌تان، پلک‌‌های‌تان را کثیف نکنید، موقع ریمل زدن یک کارت اعتباری، قاشق یا یک برگ دستمال کاغذی را روی پلک‌تان نگه دارید. به خصوص اگر قبل از شروع ریمل زدن به پلک‌تان، سایه چشم زده‌اید.

ترفند زیبایی شماره ۱۰: برای آن که صبح‌ها با موهای موج‌دار ساحلی از خواب بیدار شوید، شب‌ها قبل از خواب موهای خشک یا خیس‌تان را ببافید. مرتب کردن موهای‌تان شب‌ها قبل از خواب، یک روش عالی برای صرفه‌جویی در وقتی است که صبح‌ها بعد بیدار شدن صرف آرایش موهای‌تان می‌کنید.

ترفند زیبایی شماره ۱۱: برای آن‌ که گیرسرهای‌تان بهتر بایستند، به آنها یک لایه اسپری مو بزنید. همچنین مطمئن شوید که آن‌ها را درست به سرتان زده‌اید (باید گیره آن‌ها به سمت پایین باشد) تا مطمئن شوید که سر جای‌شان باقی می‌مانند.

ترفند زیبایی شماره ۱۲: از یک خط لب نامرئی (یعنی یک مداد بدون رنگ یا به رنگ سفید) استفاده کنید تا جلوی پخش شدن رژ لب‌تان را بگیرید. به سادگی، دور لب‌های‌تان خطی مانند همیشه بکشید و سپس داخل آن رژ رنگی بزنید.

ترفند زیبایی شماره ۱۳: با مخلوط کردن کرم مرطوب‌کننده و کرم‌پودرتان، پوست‌تان را درخشان کنید. این یک راه عالی برای آن است که با استفاده از مقدار کمی کرم‌پودر، تمام پوست‌تان را پوشش بدهید و تمام روز احساس راحتی داشته باشید. پی نوشت: این روش برای صورت‌های چرب هم موثر است.

ترفند زیبایی شماره ۱۴: از روش وصل کردن نقاط به یکدیگر استفاده کنید تا یک خط چشم عالی بکشید. این یک روش بسیار خوب برای افراد تازه‌کار است تا بتوانند خط چشم صاف و مرتبی بکشند.

ترفند زیبایی شماره ۱۵: برای آن که متوجه مطمئن شوید که ابروی‌تان را به بهترین شکل ممکن مرتب می‌کنید و قسمت‌های اضافی از آن را برنمی‌دارید، از تیغ استفاده کنید (از موم یا بند انداختن استفاده نکنید). طبق گفته‌های متخصص ابروی سلبریتی‌ها، جو هیلی، استفاده از تیغ بهتر است زیرا با این کار موهای اضافی را برنمی‌دارید و به ابروی‌تان آسیب نمی‌زنید.

ترفند زیبایی شماره ۱۶: قبل از شروع به سایه زدن، برس سایه چشم‌تان را با یک اسپری ثابت‌کننده مرطوب کنید. به این ترتیب سایه‌ چشم‌تان مدت زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت و رنگ آن، غلیظ‌تر می‌شود.

ترفند زیبایی شماره ۱۷: اگر به تقویت‌کننده ابرو دسترسی ندارید، می‌توانید از تقویت‌کننده لب‌تان برای حالت دادن به ابروهای‌تان استفاده کنید. به سادگی، کمی از تقویت‌کننده لب‌تان را روی نوک انگشت‌های‌تان بزنید و آن را محکم به ابروهای‌تان بزنید.

ترفند زیبایی شماره ۱۸: اگر پوست‌تان نیاز به تقویت اضافی در شب یا صبح دارد، کمی روغن صورت روی کرم مرطوب‌کننده‌تان بزنید تا جلوی از بین رفتن رطوبت آن را بگیرد.

ترفند زیبایی شماره ۱۹: پارسونز توصیه می‌کند که زمانی که می‌خواهید انتهای خط چشم‌تان را بکشید، با چشمان باز و جلوی آینه این کار را بکنید. این حقه به شما کمک می‌کند که دنباله‌های خط چشم‌تان در هر دوطرف متقارن شود.

ترفند زیبایی شماره ۲۰: وقتی سایه چشم سنگین می‌زنید، زیر چشم‌هایتان چسب نواری بزنید تا جلوی ریختن پودر سایه چشم به روی گونه‌هایتان را بگیرید.

ترفند زیبایی شماره ۲۱: برای تقلب در داشتن یک دم اسبی بلند و ضخیم، از دو عدد کش استفاده کنید و یکی را بالای دیگری ببندید. این کار باعث می‌شود تصویر موهای شما، بلندتر از حالت واقعی‌اش به نظر برسد.

ترفند زیبایی شماره ۲۲: به گفته متخصص آرایش، جانت ویلیامسون، برای تمیز کردن هر اشتباه آرایشی، بخصوص دور چشم‌هایتان، از یک برس نوک تیز که با آب پاک‌کننده مرطوب شده باشد استفاده کنید.

ترفند زیبایی شماره ۲۳: اگر هر روز صبح با موهای آشفته از خواب بیدار می‌شوید، روبالشی‌تان را عوض کنید و از یک روبالشی ابریشمی استفاده کنید. پارچه ابریشم موهای‌تان را به هم نمی‌ریزد.

ترفند زیبایی شماره ۲۴: برای آن که ابروهای‌تان همیشه مرتب باشد، اول ابروهای‌تان را شانه بزنید و بعد با نوک انگشتان‌تان، ابروهای‌تان را فشار بدهید تا تارهای آن سر جای‌شان باقی بمانند.

ترفند زیبایی شماره ۲۵: اگر ناخن‌تان به‌طرز ناجوری شکسته است می‌توانید آن را در یک دقیقه، با استفاده از یک چای کیسه‌ای جوری ترمیم کنید که جلوی بدتر شدن آن را بگیرد.

ترفند زیبایی شماره ۲۶: مطابق با گفته‌های ویلیامسون، تمام زیبایی یک آرایش چشم دودی، به رنگ آن برمی‌گردد. او پیشنهاد می‌کند که برای داشتن این آرایش چشم جذاب، به جای سایه به رنگ مشکی، از رنگ قهوه‌ای تیره استفاده کنید. استفاده از سایه چشم مشکی این آرایش چشم را زیادی خشن می‌کند.

ترفند زیبایی شماره ۲۷: برای مرتب کردن موهایی که در هوا وز شده‌اند، از یک قلم موی تمیز آرایشی (مشابه با قلم مویی که برای زدن ریمل یا شانه کردن ابروی‌تان از آن استفاده می‌کنید) و کمی اسپری مو استفاده کنید. می‌توانید موهای‌تان را به پایین شانه بزنید و جلوی وز شدن آن‌ها را بگیرید.

ترفند آرایشی شماره ۲۸: برای آن که در یک چشم به هم زدن کاری کنید که مژه‌های‌تان ضخیم‌تر و مشکی‌تر به نظر برسند، به داخل پلک بالایی‌تان مداد خط چشم مشکی بکشید.   

ترفند زیبایی شماره ۲۹: استفاده از ماسک صورت در حمام به شما کمک می‌کند که زمان کمتری را صرف روتین زیبایی‌تان کنید و همچنین به پوست‌تان کمک می‌کند که مواد آبرسان را بهتر جذب کند.

ترفند زیبایی شماره ۳۰: از آنجا که بعد از استفاده از یک ماسک پا نمی‌توانید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه راه بروید، استفاده از این ماسک‌ها نیازمند تعهد زیادی است. برای آن که در این مدت بتوانید آزادانه راه بروید، یک جفت جوراب معمولی روی جوراب‌های مخصوص ماسک پای‌تان بپوشید.

ترفند زیبایی شماره ۳۱: حوله موی معمولی‌تان را کنار بگذارید و از یک تی‌شرت یا دستمال موی میکروفایبر برای خشک کردن موهای‌تان استفاده کنید تا ظاهر بهتری پیدا کنند.

ترفند زیبایی شماره ۳۲: اگر ریمل‌تان پلک‌تان را کثیف کرده است، از یک برس سایه چشم تمیز و پرحجم برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

ترفند زیبایی شماره ۳۳: برای آن که به راحتی خط چشم بکشید، پایین دست‌تان را به چانه‌تان تکیه بدهید تا بتوانید یک خط چشم گربه‌ای عالی بکشید. این کار کمک می‌کند که دست‌تان ثابت شود و خط چشم‌تان را به بهترین شکل ممکن، بالای خط رویش مژه‌های‌تان بکشید.

ترفند زیبایی شماره ۳۴: آرایش‌تان روی لباس‌هایتان ریخته است؟ اشکالی ندارد. از یک دستمال مرطوب استفاده کنید تا آن را فوراً پاک کنید.

ترفند زیبایی شماره ۳۵: اگر سعی دارید یک خط چشم واقعاً دراماتیک بکشید، توصیه ویلیامسون آن است که اول یک شکل اولیه از خط چشم را با یک سایه چشم بسیار روشن بکشید، سپس آن را با یک خط چشم واقعی پر کنید.

بیشتر بخوانید: 12 میکاپ طبیعی که ارزش امتحان کردن را دارد

مطالب مرتبط