لطفا مراقب کوتیکول ناخن‌تان باشید!

لطفا مراقب کوتیکول ناخن‌تان باشید!

07 مهر 1399

بسیاری از متخصصان کاشت ناخن به ما گفتند که چیدن کوتیکول برای سلامتی ناخن خوب نیست، دلیلی دارد که از آن قسمت با پوست محافظ می‌شود. همچنین در حالی که بهترین کار خودداری از چیدن کوتیکول ناخن است اما مراقبت کردن از آنها مهم است تا از رشد بیش از حد، خشک شدن یا آسیب دیدن آنها جلوگیری کنیم. پس روغن مخصوص کوتیکول ناخن و عقب زن کوتیکول خود را برداشته و به خواندن مقاله ادامه دهید زیرا ما می‌خواهیم روش چگونه مراقبت کردن از کوتیکول و سالم نگهداشتن ناخن را در ادامه با شما به اشتراک بگذاریم.


کوتیکول چیست؟


کوتیکول عبارت است از لایه‌ای از پوست شفاف که در پایین بستر ناخن شما قرار دارد. دبورا لیپمن، متخصص مانیکور سلبریتی‌ها، می‌گوید: «کوتیکول‌های شما به منظور محافظت از سد پوست و ناخن آنجا قرار دارند. کوتیکول‌ها از ورود رادیکال‌های آزاد و باکتری به بدن جلوگیری می‌کنند.» او توضیح می‌دهد درست است که چیدن کوتیکول‌ها می‌تواند سلامت ناخن شما را به خطر بیندازد اما فشار دادن کوتیکول‌ها به عقب و از بین بردن پوست آویزان آن قسمت، تا زمانی که به آرامی اینکار را انجام دهید و پوست را نکشید، مشکلی نخواهد داشت. «اگر قسمت کمی از پوست آویزان است، از نیپر کوتیول استفاده کنید اما آن را نکشید. فقط نیپر را روی پوست اضافی قرار داده و آن را باز و بسته کنید.»

کویتکول‌های خود را هیدراته نگه دارید

برای دستیابی به کوتیکول‌هایی با ظاهری سالم، باید آنها را مرطوب کنید. یک کرم دست مانند کرم دست فوق‌العاده مغذی برند ویشی مدل Vichy Ultra Nourishing Hand Cream را در طول روز چندین بار استفاده کنید و مطمئن شوید که کرم را برای رطوبت رسانی بیشتر در ناحیه کوتیکول ماساژ می‌دهید. اینکار باعث می‌شود که از احساس خشکی، ترک خوردگی یا پوسته پوسته شدن در آن قسمت جلوگیری کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که هر روز از روغن کوتیکول برای آبرسانی، نرم و تغذیه کردن آنها استفاده کنید. یکی از روغن‌های کوتیکول مورد علاقه ما برند اسی مدل Essie Apricot است.

ملایم رفتار کنید

اگر می‌خواهید کوتیکول ناخن‌های خود را با عقب زدن کوتیکول به عقب هل بدهد، مهم است که اینکار را آرام انجام دهید، شما نمی‌خواهید باعث پاره شدن یا خون آمدن پایین ناخن خود شوید. برای شروع، ناخن‌های خود را در آب ولرم بگذارید. هنگامی که آن قسمت نرم شد، کمی روغن کوتیکول یا مرطوب کننده روی بستر ناخن خود ماساژ دهید. سپس از چوپ درخت پرتقال یا عقب زن کوتیکول استفاده کرده و به آرامی پایین ناخن‌ها را به عقب هل دهید. همه پوست آویزان موجود در آن قسمت را بچینید و سپس از مرطوب کننده بیشتر استفاده کنید. در این مرحله شما همچنین می‌توانید از لاک ناخنی مانند لاک ناخن سریع خشک شونده برند میبلین مدل Maybelline New York Gel Fast Fast Drying Polish استفاده کنید و برای خودتان در خانه مانیکور انجام دهید.

بیشتر بخوانید: 5 دلیلی که باعث ورقه ورقه شدن کوتیکول ناخن‌ می‌شود

مطالب مرتبط