15 نکته مهم استایلی که هر خانمی باید آن‌ را بداند

15 نکته مهم استایلی که هر خانمی باید آن‌ را بداند

01 مهر 1399

اینکه بتوانیم هر روز لباس شیک و زیبا بپوشیم، نیاز به توانایی دارد که ماهر شدن در آن می‌تواند کاری دشوار باشد. اما شما خوش شانس هستید زیرا ما 15 نکته استایلی برتر را در این مقاله برای شما گردآوردی کردیم که هر خانمی باید آنها را بداند. شاید آنها به نظر کوچک و ساده برسند اما این نکات کارآمد نحوه لباس پوشیدن روزانه شما را متحول می‌کند. فرقی نمی‌کند که بخواهید به محل کار خود یا با دوستانتان به کافه بروید یا حتی بخواهید روز یکشنبه با دوستانتان برای صبحانه بیرون بروید، این نکات ارزشمند قطعاً باعث می‌شوند تا هر روزی که از خانه بیرون می‌روید، ظاهر شما زیبا و معرکه دیده شود.

1. کمد لباس‌ خود مرتب و اصلاح کنید

هنگامی که نوبت به زیبا لباس پوشیدن می‌رسد، مرتب و اصلاح کردن کمد لباس از کارهای ضروری به حساب می‌آید. گذشته از همه اینها، چگونه می‌توانید تیپی عالی برای خود درست کنید در حالی که حتی نمی‌توانید ببینید چه لباس‌هایی دارید؟ کار خود را با بی‌نظمی‌های کمد لباس شروع کنید و هر چیزی را که دوست ندارید یا نمی‌پوشید، بفروشید یا اهدا کنید. سپس با مرتب کردن موارد باقی مانده در دسته‌بندی‌های مختلف ادامه دهید. لباس‌هایی که باید را آویزان کرده و باقی آنها را تا کنید. یک طبقه به کمد خود برای کفش‌ها اضافه کرده تا بتوانید به صورت کامل لباس‌ها خود را تصور کنید. بعد از انجام اینکار، کمد لباس‌های شما بیشتر از قبل الهام بخش خواهد بود و دیگر خبری از آن لحظه‌های «هیچی ندام بپوشم» نیست.

کمد لباس‌

2. خیاطی خوب پیدا کنید

کار یک خیاط خوب حتی می‌تواند ظاهر کمد لباسی ارزان قیمت را تبدیل به کمد دیزاینرها کند. اگرچه شاید در ابتدا مایل نباشید که پول اضافی برای تغییر دادن لباس‌ها خود خرج کنید اما خیلی سریع خواهد فهمید استفاده‌ای که می‌توانید از آنها بکنید، بسیار بیشتر از پولی است که بابت آنها خرج کردید. فرقی نمی‌کند که کوتاه کردن شلوار جین باشد یا تنگ کردن یک پیراهن، هیچ چیز مانند لباسی که کاملاً انداره شماست، تیپ شما را شیک نمی‌کند. یک توصیه عالی دیگر این است که از خیاط خود بخواهید تا دکمه‌های ساده و ارزان قیمت را با دکمه‌هایی به روز عوض کند. انجام اینکار می‌توانند به تمام ژاکت و پالتوهای شما ظاهری کاملاً لاکچری بدهید.

خیاط لباس

3. بالا تنه و پایین تنه خود را متعادل کنید

در حالی که مدل‌ها کت واک ممکن است به ما اینگونه نشان دهند که سِت کردنن لباس خیلی گشاد یا خیلی تنگ ساده است اما واقعیت چیز دیگری است. برای بیشتر ما، ظاهری موفق حاصل از لباس‌های با اندازه مناسب است. به همین ترتیب، مهم است که تیپ خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که لباس بالا تنه و پایین تنه شما مکمل کننده یکدیگر باشند. اگر می‌خواهید بلوزی گشاد بپوشید، سعی کنید آن را با یک شلوار تنگ سِت کنید یا اگر شلواری گشاد یا دامنی بلند می‌پوشید، سِت کردن بلوزی تنگ یا نیم تنه را با آن در نظر داشته باشید.

کت خزدار

4. لباس‌های متناسب با فرم بدن خود را بخرید

داشتن لباس‌هایی زیادی که برای فرم بدن شما عالی باشند، نیازمند خریدی هوشمندانه است. به طور خاص، خریدن مدل‌های لباسی مناسب برای فرم بدن شما از کارهای ضروری به حساب می‌آید. اگر مطمئن نیستید که کدام لباس‌ها برای شما مناسب است، نگاهی به لباس‌های درون کمد خود بندازید که به شما می‌آید. اگر شلوارهای فاق بلند اسکینی و آن پیراهن‌های از کمر فون برای شما مناسب است پس شما باید لباس‌های دیگری با همان مدل‌ها بخرید. سپس می‌توانید در حالی که اعتماد به نفس معرکه به نظر رسیدن خود را نگه می‌دارید، تجربه خود را با امتحان کردن پارچه‌ها، رنگ‌ها و تزئینات متفاوت جالب کنید.

استایل خیابانی با شلوار و بلوز جین

5. خودتان را برای اتاق پرو آماده کنید

هرگز هنگامی که برای روبه‌ور شدن با اتاق پرو آماده نیستید، خیلی عجله دارید یا برای امتحان کردن لباس‌ها خیلی خسته هستید، اقدام به خرین لباس نکنید، صبر کنید و اینکار را وقت دیگری انجام دهید. از آنجایی که سایز و اندازه‌های برندهای مختلف متفاوت است، امتحان کردن لباس‌ها ضروری است، مخصوصاً اگر نمی‌خواهید بعداً آنها را پس بدهید. همچنین، فراموش نکنید که باید ظاهری مناسب برای خرید لباس مورد نظر خود داشته باشید تا دید خوبی نسبت به چیزی که می‌خواهید بخرید، به شما بدهد. همیشه امتحان کردن لباس شب با کفش پاشنه بلند و لباس زیر مناسب ظاهری بهتر نسبت به پوشیدن آن با کتونی و لباس زیری معمولی به شما می‌دهد.

انتخاب و پرو لباس

6. از ترکیب کردن طرح‌ها نترسید

لباس‌های طرح‌دار راهی عالی برای اضافه کردن سرزندگی و سرگرمی به کمد لباس‌هایتان است و ترکیب کردن لباس‌های طرح‌دار حتی بهتر هم هست. بنابراین، اگر شما ده سال گذشته را تنها مشغول به پوشیدن‌ لباس‌ها ساده و یک رنگ بودید، دیگر وقت آن فرا رسیده است تا جسور باشید و به استقبال طرح‌های شطرنجی، راه‌راه، گلدار، گینگام و طرح‌های دیگر بروید. فقط تنها یادتان باشد که مطمئن شود طرح‌های انتخاب شما بیشتر از اینکه با یکدیکر در تضاد باشند، یکدیگر را کامل می‌کنند. برای انجام اینکار، سعی کنید یک دیزاین اصلی برای خود انتخاب کرده و آن را با دیگر دیزاین‌ها تنها برجسته کنید. به جای اینکار می‌توانید، دو طرح را با رنگ‌های سِت یا تکمیل کننده انتخاب کنید.

استایل خیابانی با لباس راه راه

7. مراقب باشید تا رنگ‌ها برای رنگ پوست شما مناسب باشد

آیا تا به حال فکر کردید که چرا بعضی رنگ‌ها به شما می‌آیند اما دیگر رنگ‌ها اینطور نیستند؟ به دلیل تناژ رنگ پوست شما است. جهت اطمینان از اینکه همه لباس‌های شما معرکه به نظر برسند، سعی کنید کمد خود را از رنگ‌هایی پر کنید که بیشتر از همه به شما می‌آیند. اگر رنگ پوست شما سرد است، لباس‌هایی با رنگ‌های سفید، مشکی، طوسی، نقره‌ای و آبی بخرید. از طرف دیگر، اگر ته‌رنگ پوست شما تیره است، روی دیزاین‌هایی تمرکز کنید که دارای رنگ‌های قهوه‌ای، زرد، طلایی، زیتونی و قرمز هستند.

ست کردن کت خزدار با شلوار نقره ایی

8. این سه کت ضروری را بخرید

احتمالاً شما می‌دانید که پیراهن کوتاه مشکی و تی‌شرت سفید از واجبات کمد لباس هستند اما آیا می‌دانید که کت‌های ضروری هم برای کمد شما وجود دارد؟ یک کت خوش دوخت، کت چرم و کت جین سه استایل از کت به حساب می‌آیند که بدون هیچ شکی برای هر خانم شیک پوشی ضروری هستند. در حالی که یک کت خوش دوخت برای محل کار شما و موقعیت‌های رسمی مناسب است، کت جین برای ظاهرهای غیررسمی مناسب خواهد بود. از طرف دیگر، کت چرم برای داشتن تیپی خلاقانه و بیرون رفتن‌های شبانه مناسب است. هر وقت که دیرتان شده بود، می‌توانید بلافاصله در حال بیرون رفتن از در خانه یکی از این کت‌ها بردارید.

کت چرم زنانه

9. لباس‌های خیلی باز نپوشید

برای داشتن ظاهر شبی مناسب، نشان دادن تنها میزانی مناسبی از پوست بدن شما کاملاً ضروری است. جهت مطمئن شدن از داشتن استایلی مناسب، سعی کنی تنها یک قسمت از بدن خود را به نمایش بگذارید. اگر بهترین قسمت بدن شما پاهایتان است، به دنبال پیراهنی میدی با آستین‌های بلند و یقه سه سانت باشید. اگر می‌خواهید قفسه سینه خود را به نمایش بگذارید، یک پیراهن بلند با یقه هفت باز انتخاب کنید. هنگامی که در انتخاب کردن مدل لباس خود شک دارید، سعی کنید کمتر پوست بدن خود را به نمایش بگذارید و نه بیشتر. در حالی که نشان دادن میزان زیادی از پوست می‌تواند کمی بی‌کلاس باشد اما باز هم هیچکس آن را شیک نمی‌داند.

استایل مونوکروم آبی

10. اکسسوری را فراموش نکنید

اضافه کردن اکسسوری باید به عنوان آخرین مرحله کامل کردن استایل شما انجام شود تا مکمل کننده لباس‌ها شما باشد. فرقی نمی‌کند که اکسسوری مورد نظر شما به سادگی یک کمربند باشد یا به باشکوهی انداختن گردنبند، اکسسوری‌ها قدرت تبدیل کردن استایل شما را از خوب به معرکه دارند. بنابراین، مهم است که پول خود را در جهت خریدن اکسسوری‌های مناسب خرج کرده و استفاده کردن از آنها را فراموش نکنید. کفش، کیف، کلاه، عینک آفتابی و جواهرات شیک همه مواردی ضروری برای خریدن است تا ظاهر شما در آخر زیبایی را لمس کند.

ست کردن کلاه و جلیقه زنانه

11. ظاهر غیررسمی خود را با روسری به روز کنید

یک توصیه عالی دیگر برای اکسسوری، به روز کردن لباس‌های غیررسمی با روسری است. تنها کافیست تا قبل از بیرون رفتن از در خانه یک روسری را دور گردن خود ببندید، اینگونه می‌توانید ظاهر یک استایل غیررسمی و راحت را منسجم و مرتب‌تر کنید. سلبریتی و مدل‌هایی که خارج از محل کار خود هستند، از روش‌های سریع برای به روز کردن استایل خود همیشه استفاده می‌کنند. بنابراین، دفعه بعدی که شلوار جین خود را با یک تی‌شرت سِت می‌کنید، سعی کنید سبک و رنگ آنها را در نظر گرفته و تیپ خود را با اضافه کردن روسری زیباتر کنید.

بستن روسری دور گردن

12. در خانه کیت استایلی درست کنید

حتی برنامه‌ریزی شده‌ترین تیپ‌ها هم می‌توانند تنها با اشتباه در یک نکته از هم بپاشد. برای اینجور وقت‌ها، داشتن یک کیت استایلی می‌تواند نجات دهنده شما باشد. اگر شما یک استاسلیست حرفه‌ای نیستید، می‌تواند خودتان یک کیت درست کرده و موراد ضروری برای اینکار را درون آن قرار دهید. یک قلم لکه‌بر لباس، پرز گیر دستی، پرز گیر برقی، سوزن و مقداری نخ و سنجاق همه جزء موارد ضروری هستند. از نوار چسب دو طرفه برای درست کردن لبه باز شده توی لباس، چسب مخصوص برای از بین بردن فاصله بین دکمه، گیره برای مخفی کردن بندهای لباس زیر و اسفنج‌های آرایشی برای از بین بردن لکه اسپری می‌توان به عنوان دیگر لوازم‌های ضروری نام برد.

کیت استایلی

13. همیشه یک بلوز مناسب سفید داشته باشید

بلوز سفید مناسب برای سایز شما آنقدر لباسی تطبیق پذیر و ارزشمند است که حتماً باید یکی از آنها را در کمد خود داشته باشید. فرقی نمی‌کند که شلوار دم پا گشاد مشکی، شرتک پاره جین یا دامن میدی پلیسه بپوشید، یک بلوز سفید دکمه‌دار همیشه می‌تواند به روشی زیبا تیپ شما را کامل کند. فقط فراموش نکنید که از آن مراقبت کرده و در هنگام لزوم آن را با بلوزی نو جایگزین کنید. در حالی که یک بلوز سفید می‌تواند شیک و باکلاس به نظر برسد اما یک بلوز رنگ و رو رفته ظاهری قدیمی و شلخته دارد.

استایل خیابانی با بلوز سفید

14. برای صبح‌های شلوغ لباس خود را از قبل لباس انتخاب کنید

همه خانم‌ها می‌دانند که داشتن صبحی شلوغ و تلاش برای پیدا کردن لباس چه درد بدی است. به جای اینکه هر روز صبح دیر کنید یا همیشه یک لباس بپوشید، سعی کنید از قبل چند تیپ از قبل سِت شده داشته باشید. مهم نیست چقدر دیر از خواب بیدار می‌شوید، داشتن تیپ‌های زیبا و از قبل سِت شده درون کمد می‌تواند کاری کند که صبح خود را بدون دردسر پشت سر بگذارید. سعی کنید در آخر هفته‌ها، چند دست لباس برای خود آماده کرده و در کمد خود آنها را آویزان کنید تا تنها کار لازم پوشیدن آنها باشد. داشتن انتخاب‌های متفاوت برای موقعیت‌های رسمی، کاری و غیررسمی نیز ایده خوبی است.

برای صبح‌های شلوغ لباس خود را از قبل استایل پاییزیانتخاب کنید

15. یاد بگیرید چگونه لباس‌ها را روی یکدیگر بپوشید

پوشیدن چند لباس روی یکدیگر می‌تواند استایل شما را از ساده به عالی تغییر دهد و در حالی که مهارت سختی برای یاد گرفتن است اما ارزش یاد گرفتن را دارد. از استایل‌های خیابانی مورد علاقه خود الهام گرفته و سعی کنید آن را با لباس‌های درون کمد خود انجام دهید. همچنین، از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید. پوشیدن یک تی‌شرت یقه گرد را زیرا یک پیراهن ساتن، ترنچ کت با دامن میدی یا جوارب شلواری لانه زنبوری را زیر شلوار پاره امتحان کنید. نتیجه آنها می‌تواند به صورت شگفت انگیزی جالب و واقعاً زیبا باشد.

استایل خیابانی با دامن خردلی

بیشتر بخوانید: لباس‌هایتان چه چیزی در مورد شما می‌گویند

مطالب مرتبط