چه هایلایتی به موهایتان میاد؟

چه هایلایتی به موهایتان میاد؟

06 شهریور 1399

خیلی وقت است از آن روزهایی که به سالن آرایشگاه می‌رفتید و تنها به رنگ‌کار خود می‌گفتید: «لطفاً موهام رو هایلایت کنید!» گذشته است. این روزها، حداقل هشت نوع مختلف از روش‌های هایلایت وجود دارد که هر کدام به نوبه خود نتیجه‌ای زیبا به شما می‌دهند. پس خیلی مهم است که تفاوت میان آنها را بدانید. جهت اطمینان پیدا کردن از اینکه شما و استایلیستان بر سر چگونگی روش‌ها توافق دارید و شما سالن را با خوشحالی از نتیجه نهایی روی موهایتان ترک می‌کنید، در این مقاله هر کدام از روش‌های هایلایت کردن را به صورت مفصل توضیح دادیم، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

1. تیزی لایت (Teasylights)

تیزی لایت روش رنگی است که در آن استایلیست شما قبل از رنگ کردن، ابتدا موهای شما را پوش می‌دهد. این کار با دسته‌های کوچک مو انجام می‌شود و برعکس شانه کردن مو به سمت بالا به موهای شما اجازه می‌دهد تا هایلایتی پخش و یک دست داشته باشند و از به وجود آمدن هرگونه لایت ضخیم و پهن جلوگیری می‌کند. آیا به این فکر می‌کنید که چگونه تیزی لایت روی موهایتان انجام دهید؟ ریان پرل، نماینده برند ردکن و استایلیست سلبریتی‌ها، توصیه می‌کند که از رنگ‌کار خود بخواهید تا این روش هایلایت را با فویل برایتان انجام بدهد تا رنگ آنها مشخص‌تر باشد. پرل می‌گوید: «هنگامی که موها را پوش می‌دهید، بدون انجام هیچکار اضافه‌ای هایلایت‌ها یک دست‌تر در موهای شما پخش می‌شوند... با قرار دادن موها در فویل، شما به مو اجازه می‌دهید تا به رنگ روشن‌تر و براق‌تری برسند.

هایلایت تیزی لایت

2. مانی پیس (Money Piece)

درست که این مدل هایلات به دلیل واژه مانی (به معنی  پول) مانند چیزی به نظر بیاید که باید به کارمند بانک بگویید اما در واقع اسم روش هایلایتی ترند و جدید است که صورت شما را قاب می‌گیرد. هایلایت مانی پیس در حالی که موهای و اعضای صورت شما زیباتر می‌کند، به موهای شما رنگ و شادابی نیز اضافه می‌کند. فرقی نمی‌کند که شما به دنبال این باشید تا مثل یک پری دریایی آرمیده در ساحل بدرخشید یا رویکردی ملایم‌تر به این روش داشته باشید، پرل می‌گوید هایلایت مانی پیس قابلیت این را دارید که با سلیقه و نیازهای شما هماهنگ شود. برای داشتن چنین موهایی، استایلیست شما هایلایت را روی آن قسمت موهای شما در می‌آرود که صورت شما را قاب گرفته و از رنگی استفاده می‌کند که روشن‌تر از رنگ کل موهای شما باشد. آن دسته از خانم‌هایی که به دنبال ظاهری جسورانه‌تر هستند، از استایلیست خود بخواهند تا مانی پیس ضخیم‌تری برای آنها انجام دهد. پرل اضافه می‌کند که استفاده از فویل بستگی به چیزی دارد که مشتری از شما می‌خواهد. پرل می‌گوید: «معمولاً برای اضافه کردن هیجان به مو، من از سه فویل پشت سر هم استفاده می‌کنم تا تکه مانی پیس سنگین‌تر شود و اگر به دنبال ظاهری ملایم‌تر باشم، از فویل‌های کمتری استفاده می‌کنم.» نتیجه آن چه می‌شود؟ هایلایتی زیبا که توجه همه را به سمت شما جلب  و صورتتان را درخشان می‌کند.

هایلایت مانی پیس

3. اسموکی روت (Smoked Out Roots)

در حالی که شما ممکن است هنوز در مورد این ترند چیزی نشنیده باشید اما ما آن را با چرخیدن در رسانه‌های اجتماعی پیدا کردیم. به جای اینکه تمام موها را تا ریشه سر رنگ کنید، از رنگ‌کار خود بخواهید تا ریشه شما را تیره‌تر از باقی موهای شما نگهدارد. فرقی نمی‌کند که نتیجه تضاد رنگی آشکار و مشخص در مو باشید یا خطی محو میان آنها، اینگونه به موهای خود جلوه می‌دهید و مطمئن خواهید شد که ریشه موهایتان یک دست رشد خواهد کرد. اگر موهای شما به صورت طبیعی تیره است، به این دلیل که نیاز نیست ریشه‌ موهای خود را رنگ کنید، به عنوان شیوه رنگی کم‌آسیب به حساب می‌آید. با این روش حتی می‌توانید فواصل رفتن به سالن زیبایی را کمتر کنید و به ریشه موهایتان اجازه دهید تا هر چقدر می‌توانند رشد کنند.

هایلایت اسموکی روت

4. استرند لایت (Strandlighting)

این روش هایلایت که به نظر می‌آید در حال همه گیر و موفق شدن است، در تمام اینستاگرام دیده می‌شود. خانم‌هایی که طرفدار روش هایلایت طبیعی هستند، معمولاً این نوع هایلایت را انتخاب می‌کنند. فرقی نمی‌کند که رنگ موهای شما قهوه‌ای تیره باشد یا بلوند خاکستری، این روش می‌تواند تغییر رنگ ملایم و رویایی شما را تبدیل به واقعیت کند. اگر شما عاشق ظاهر این هایلایت شدید اما وقت ندارید که هر شش هقته یکبار به سالن آرایشگاه برگردید، استرند لایت می‌تواند برای شما بهترین نوع هایلایت باشد. در نگاه اول، استرند لایت خیلی به هایلایت‌های معمولی شبیه است. به جای اینکه دسته‌های بزرگ مو را داخل فویل بگذارید، رنگ‌کار شما باید دسته‌های کوچکی از مو را در فویل بگذارد. نتیجه نهایی چه می‌شود؟ هایلایتی ظریف و طبیعی که درخششی یک دست و محو به موهای شما می‌دهد و با ظرافت کامل رنگ موهای شما را عوض می‌کند.

هایلایت استرند لایت

5. بالیاژ (Balayage)

ویکتور سرژف، نماینده برند لورآل روسیه، توضیح می‌دهد که بالیاژ (بالیاژ در زبان فرانسه به معنای حرکت جارویی است) روش رنگ کردن با دست است. رنگ‌کار شما هایلایت را با دست روی پایین و قسمت جلوی موهای شما به روشی کمتر مرتب‌تر و بیشتر طبیعی انجام می‌دهد که این بدان معنی است که تکه‌های هایلایت یک دست‌تر در رنگ زمینه موهای شما ترکیب می‌شود. اینگونه موهای شما بدون هیچ دردسری ظاهری جوان پسند و آفتاب خورده خواهد داشت.

بالیاژ مو

6. هایلایت فویلی (Foil Highlights)

برخلاف روش بالیاژ، استفاده متداول از تکه‌های فویل آلومینیومی و در آوردن دقیق هایلایت به رنگ‌کار شما اجازه می‌دهد تا موهای مورد نیاز برای هایلایت را از باقی موها جدا شود. سرژف توضیح می‌دهد: «فویل همچنین برای این استفاده می‌شود که موهایتان تا بیشترین اندازه خود روشن شود. با جدا کردن دسته‌های مختلف از مو، به بیشترین تضاد میان قسمت‌ها لایت شده و زمینه مو خواهید رسید.»

هایلایت فویلی

7. استروبینگ (Strobing)

برخلاف هایلایت‌های متداول که به صورت یک دست و مساوی در میان مو پخش می‌شوند، استروبینگ به روشی طبیعی‌تر موهای شما را درخشان و زیبا می‌کند که می‌تواند متناسب با هر مشتری متفاوت انجام شود. بروک ایوانز، آرتیست لورآل و نماینده این برند، می‌گوید: «من عاشق ترند استروبینگ هستم زیرا بسیار تطبیق‌پذیر است، آزادی هنرمندانه دارند و متناسب با سلیقه هر شخص تغییر می‌کند. این روش هایلایت از آن دسته ترندهاست که به مدت طولانی پرطرفدار می‌ماند.» برای انجام دادن روش استروبینگ، استایلیست شما از بالیاژ یا هایلایت فویلی، بسته به ظاهر دلخواه شما، برای هایلایت کردن موهای شما استفاده خواهد کرد. اگر شما به دنبال روشن‌ترین و براق‌ترین تاثیر ممکن روی موهای خود هستید، استایلیست شما می‌تواند از روش فویل یا دستی استفاده کند. برای داشتن ظاهری ملایم‌تر، روش بالیاژ نتیجه بهتری خواهد داشت.

هایلایت استروبینگ

8. فولیاژ (Foilyage)

به فولیاژ به عنوان بهترین حالت این دو روش فکر کنید. ترکیب هایلایت فویلی با روش دستی بالیاژ، ابتدا رنگ به روش بالیاژ روی موها زده می‌شود اما بعد از آن هر دسته مو در فویل پیچیده می‌شود. این روش تاثیری قوی‌تر روی موها خواهد گذاشت که شدت آن از از ریشه شروع شده و به سمت پایین مو بیشتر می‌شود اما هنوز هم طبیعی، ساحلی و زیبا به نظر می‌رسد.

فولیاژ مو

بیشتر بخوانید: 12 رنگ موی قهوه‌ای با هایلایت‌ بلوند شگفت‌انگیز

مطالب مرتبط