10 ترفند برای داشتن یک استایل با اعتماد به نفس

10 ترفند برای داشتن یک استایل با اعتماد به نفس

02 شهریور 1399

همه ما دلمان می‌خواهد که راز با اعتماد به نفس بودن را بدانیم. بعضی از مردم معتقدند که اعتماد به نفس همیشه به نحوه رفتار شما مرتبط است، این در حالی است که دیگران داشتن ظاهری با اعتماد به نفس را در نتیجه ثروت و موفقیت می‌دانند. ما و اشخاص دیگری که در دنیای مد و فشن فعال هستند، بر این باور هستیم که اعتماد به نفس با چگونه لباس پوشیدن شما همبستگی دارد زیرا این واقعیت بر همگان آشکار است که نحوه لباس پوشیدن بر احساسی که شما دارید، تاثیر خواهد گذاشت. ما همیشه می‌گوییم خوب لباس بپوشید تا احساس خوبی داشته باشید! اما لباس پوشیدن با اعتماد به نفس همیشه در مورد پوشیدن آخرین ترند‌ها دنیای مد و فشن نیست؛ شما باید در مورد لباسی که می‌پوشید، احساس خوبی داشته باشید و در همه موقعیت‌ها با اعتماد به نفس باشید.

1. روی بهترین ویژگی‌های بدن خود تمرکز کنید

هیچکس بی‌نقص نیست (هرچند ممکن است که فرشته‌های برند ویکتوریا سیکرت به بی‌نقص بودن نزدیک باشند!) و هیچکس هم از شما انتظار ندارد که کامل باشید. همه افراد خصوصیاتی در بدن خود دارد که آنها را دوست دارند یا از آنها متنفر هستند، پس همه این ماجرا در این مورد است که بهترین ویژگی‌های بدن خود را پیدا کنید و آنها را به نمایش بگذارید. با برجسته کردن قسمت‌هایی از بدن خود که عاشق آنها هستید، احساس اعتماد به نفس خواهید کرد زیرا می‌دانید آنها قسمت‌هایی هستند که قرار است یه نمایس گذاشته شوند. اگر پاهای فوق‌العاده‌ای دارید، دامن‌های چاک‌دار و شلوارهای تنگ تا زیر زانو بپوشید تا فرم پاهای خود را در معرض توجه قرار دهید. اگر شما اندام کوچکی دارید لباس‌های با دیزاین ساده، یک دست و پارچه مینیمال می‌تواند اندام شما را بزرگتر نشان دهد. خانم‌هایی که فرم بدنشان مانند ساعت شنی است باید سعی کند کمر باریک خود را برجسته کنند این در حالی است که بهترین استایل برای اشخاص دارای فرم بدن گلابی شکل، پوشیدن رنگ‌های تیره در پایین تنه است تا توجه‌ها مستقیماً به سمت بالا تنه شما برود. فرقی نمی‌کند که فرم بدن شما چگونه است، روی ویژگی‌های خوب بدن خود برای کارایی بهتر آنها تمرکز کنید.

استایل خیابانی با دامن

2. بهترین لباس را برای فرم خود پیدا کنید

این مورد کاملاً در مورد آزمون و خطاست. رنج متفاوتی از استایل‌ها و مدل‌ها را امتحان کنید تا بهترین مدل را برای فرم بدن خود پیدا کنید. خودتان را محدود به استایلی یک شکل نکنید، ذهن خود را باز بگذارید، چیزهای جدید امتحان کنید و ریسک پذیر باشید، اینگونه ممکن حتی خودتان هم شگفت زده شوید!

استایل خیابانی متناسب با فرم بدن

3. همه ترندها مانند یکدیگر نیستند

همه ترندها برای همه فرم‌های بدن مناسب نیستند بنابراین تنها  «به مد» بودن یک لباس به این معنا نیست که شما حتماً باید آن را بپوشید. با انتخاب ترندهایی که بهترین ویژگی‌های بدن شما را به نمایش می‌گذارند، هوشمندانه لباس بپوشید. مدل لباسی را انتخاب کنید که فرم آن به خوبی رو بدن شما بنشیند و استایل و برش پارچه آن عیب‌های بدن شما را بپوشاند. همیشه لباس‌های به روزی را بپوشید که مناسب اندام شما باشد و فراموش نکنید که بعضی از ترندها برای همه مناسب نیستند.

مدل لباس متناسب با فرم اندام

4. پارچه همه چیز است

همه پارچه‌ها خصوصیات متفاوتی دارند و نحوه نشستن آنها را روی هر اندامی متفاوت است بنابراین شاید بعضی از پارچه‌ها مناسب اندام شما نباشد. جهت کوچک کردن محدوده نگرانی شما، باید بگوییم که از پارچه‌های خیلی براق دوری کنید که نوری زیادی به خود جذب می‌کنند و گاهی می‌توانند در چنین شرایطی اندام شما را بزرگتر از خود واقعی آن نشان دهند، باید به این موضوع هم اشاره کنیم که پارچه‌های براق نگاه‌ها را به سمت خودش جذب می‌کند پس به جای اینکار، برای آن نواحی از بدن خود که احتیاج به بزرگ نمایی ندارند از پارچه مات استفاده کنید. پارچه‌های با درخشنگی بالا را برای آن نواحی نگهدارید که احتیاج به برجسته کردن آنها دارید. اگر اندام پری دارید باید پارچه باکیفیتی پیدا کنید که چین‌های بدن شما را صاف کند و بدون بیش از حد نمایش دادن بدن، روی بدنتان حرکت کند. پارچه مناسب با رنگ و برش درست به راحتی می‌تواند چند کیلو از وزن شما کم کند.

استایل خیابانی

بیشتر بخوانید: 10 استایل لباس – کدام یک از آنها استایل شماست؟

5. لباس‌های طرح‌دار زیبا انتخاب کنید

هنگامی که صحبت از لباس‌های طرح‌دار می‌شود، نمی‌توان همه را از طرفداران آنها به حساب آورد اما اگر شما می‌دانید که چگونه باید آنها را بپوشید، از این قضیه به نفع خود استفاده کنید. طرح‌های روی لباس به شما کمک می‌کنند تا چشم‌ها را گول بزنید. قانون کلی برای لباس‌های طرح‌دار این است که شما نمی‌خواهید که آنها بر شما تسلط یابند. افراد قد کوتاه باید از پوشیدن لباس با الگو و طرح‌های راه‌راه‌های پهن خودداری کنند و طرح‌های ظریف و کوچک‌تر را انتخاب کنند، افرادی که چاق هستند باید از پوشیدن لباس‌های با راه‌راه‌های افقی خودداری کنند زیرا پهنای اندام آنها را بیشتر نشان می‌دهد. به جای اینکار، این اشخاص باید استایل‌هایی را امتحان کنند که طرح‌های آبشاری عمودی دارند و روی کشیده نشان دادن بدن‌ها تاثیر می‌گذارد.

استایل خیابانی با لباس‌های طرح‌دار

6. از امتحان کردن رنگ‌های متفاوت نترسید

هنگامی که نوبت به انتخاب رنگ می‌رسد، هیچ نقطه ابهامی وجود ندارد. مردم به رنگ‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهند و رنگ‌های خاصی باعث ایجاد خلق و خو و واکنش‌های خاصی می‌شوند، بنابراین یاد بگیرید که کدام یک از رنگ‌ها باعث بهتر شدن سریع خلق و خو و اعتماد به نفس شما می‌شوند. رنگ‌های مناسب خود را پیدا کنید و چگونه استفاده کردن آنها را یاد بگیرید. ترفندهای استایلی مورد علاقه من در زمینه رنگ این است که با استفاده از رنگ تیره کناره‌های بالا تنه را باریک‌تر می‌کنم تا به راحتی کمر  را باریک‌تر نشان دهم و از رنگ‌های روشن استفاده می‌کنم تا توجه‌ها را  به قسمت‌های مورد علاقه بدن خودم جلب کنم. به یاد داشته باشید که یک رژلب روشن می‌تواند کل لباس را تغییر داده و اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد که به آن برای مواجه شدن با چالش‌هایی که ممکن است با آنها در زندگی روبه‌ررو شوید، احتیاج دارید.

استایل خیابانی رنگی

7. اگر هیچ رنگی مناسب نبود، مشکی را انتخاب کنید

هیج چیز زیباتر از تیپ سر تا پا مشکی نیست، مشکی یکی از رنگ‌های عالی و پر استفاده برای بالا بردن اعتماد به نفس است. اگر شما محدود به تنها یک استایل شدید، تنها لازم است روی دیگر استایل و مدل‌ها تمرکز کنید و آنها را با لباس‌های تماماً مشکی بپوشید تا به راحتی ظاهری چشمگیر داشته باشید. جهت جلوه و بعد دادن به تیپ مشکی خود، جنس و پارچه‌های لوکس متفاوت به تیپ خود اضافه کنید یا سعی کنید یک جفت کفش پاشنه بلند پامپ سفید یا نود را در نظر داشته باشید که استایل سر تا پا مشکی شما را درخشنده و آن را به صورت غیرقابل باوری شیک می‌کند.

 استایل خیابانی مشکی

8. در لباس خود احساس راحتی کنید

اگر شما در لباسی که می‌پوشید احساس راحتی نکنید، احتمال زیادتری وجود دارد که احساس اعتماد به نفس نیز نداشته باشید. اول از همه، باید مطمئن شوید که لباستان خیلی باز نیست زیرا نشان دادن میزان زیادی از بدنتان بلافاصله باعث می‌شود تا احساس معذب بودن داشته باشید. پوشیدن لباس راحت به صورت مشخصی باعث می‌شود که شما احساس راحتی و آسودگی داشته باشید اما اشتباه نکنید، این مسئله در مورد پوشیدن لباس راحت نیست بلکه در مورد احساس راحتی در لباسی است که آن را می‌پوشید. هر شخص میزان متفاوتی از راحتی را تجربه می‌کند و اگر بخواهیم صاقانه بگوییم بعضی افراد با پوشیدن لباس‌های زیبا احساس راحتی بیشتری می‌کنند، بنابراین همه آن چیزهایی را پیدا کنید که به شما احساس راحتی می‌دهند و شما را معذب نمی‌کنند!

استایل خیابانی کژوال

9. شالوده خوبی برای لباس‌هایتان بنا کنید

مانند یک خانه، لباس‌های شما نیز به پایه و اساس مناسبی برای بنا شدن روی آن احتیاج دارند. کمد شما باید پر باشد از لباس‌ زیرهای کرمی و سفیدی که به خوبی اندازه بدن شما هستند و همچنین گِن و زیر پیراهنی. شما می‌توانید من را ننه جون صدا بزنید اما لباس‌ها با لباس زیر مناسب بهتر روی بدن شما می‌نشینند. داشتن یک جف گن می‌تواند یک لباس را زیبا یا نامناسب کند، همچنین باعث می‌شود تا بدن شما معرکه به نظر برسد و دیگر هیچ بهانه‌ای نخواهید داشت که در با اعتماد به نفس‌ترین حالت خود نباشید!

استایل خیابانی با لباس بدن نما

10. نحوه رفتار خود را درست کنید

به طور کلی مهمترین چیز تغییر نحوه رفتار کردن شماست، شما باید با اعتماد به نفس رفتار کنید تا اعتماد به نفس داشته باشید. همچنین اگر اعتماد به نفس ندارید تنها با داشتن آن تظاهر کنید. منظورم این است که شما باید با پوشیدن لباس خودتان را نشان دهید، نه اینکه پشت آنها پنهان شوید و همچنین باید استایلی واقعی خود را پیدا کنید. اینکه نشان دهید در لباس خود راحت هستید، باعث می‌شود تا عدم تناسب و تمام نقص‌های چهره شما که در مورد آنها احساس بدی دارید، کمتر مورد توجه قرار بگیرند. به خودتان ایمان داشته باشید و دیگران نیز همین کار را می‌کنند و بیشتر از همه اینها سعی کنید خوش بگذرانید!

استایل خیابانی

بیشتر بخوانید: زیبایی استایل شما با این لباس‌های طرح‌دار و شلوغ

مطالب مرتبط