کت، یکی از باید‌های کمد آقایان است!

کت، یکی از باید‌های کمد آقایان است!

19 مرداد 1399

فرقی نمی‌کند که شما بیزینسمن باشید یا طرفدار ورزش کردن و باشگاه رفتن یا حتی چیزی میان این دو، کت یکی از باید‌های کمد آقایان است. به طور شگفت‌انگیزی کت و شلوار برای بیشتر موقعیت‌ها از جمله موقعیت‌های غیررسمی مناسب است. بنابراین اگر شما به دنبال داشتن ظاهری هستید که بدون هیچ زحمتی تمیز و مرتب به نظر برسد، کت و شلوار انتخاب نهایی شما خواهد بود. البته که برای داشتن چنین استایل جذاب و شیکی، باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید که شامل برش، رنگ، استایل و جزئیات است. خوشبختانه، است ما در این مقاله تمام چیزهایی که نیاز دارید در مورد استایل کت و جزئیات آن بدانید را برای شما گردآوری کرده‌ایم، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

کت تک ردیف دکمه

برای آن دسته از آقایان مدرنی که به دنبال خریدن یک کت خوش دوخت هستند، کت مدل تک ردیف دکمه بهترین انتخاب است. این استایل انتخابی تطبیق‌پذیر با طراحی متداول است که کاربردی و برای انواع موقعیت‌ها مناسب است. استایل تک ردیف دکمه به ژاکت، پالتو یا کتی اشاره دارد که تنها یک ردیف دکمه دارد و لبه‌های پارچه کت در پایین کمی روی یکدیگر قرار می‌گیرند. بعلاوه، آنها معمولاً یقه ناچ دارند.  این کت شیکی بسیار ظرف و خاصی دارد، کت تک ردیف دکمه برای بزرگ کردن بالا تنه و درست کردن ظاهری کشیده و لاغر عالی است.

کت مدل تک ردیف دکمه

کت دو ردیف دکمه

کت دو ردیف دکمه معمولاً چیزی میان سه تا چهار عدد در هر طرف کت دکمه دارد. بعلاوه، طراحی یقه آن مدل یقه پیک است که برای پهن‌تر نشان دادن قفسه سینه شما مناسب است. کت دو ردیف دکمه یا برشی شیک، برای مردان لاغرتر ایده‌آل است. این مدل کت با وجود انواع استایل و اندازه یکی از لباس‌های مورد نیاز برای مراسم‌ها و موقعیت‌های کاری نیمه رسمی در کمد لباس همه آقایان است.

کت مدل دو ردیف دکمه

کت اسپرت

آن دسته از آقایانی که شخصیتی آسان‌گیری دارند و به دنبال لباسی می‌گردند که کمی راحت‌تر و غیررسمی‌تر باشد، به یک کت اسپرت نیاز دارند. این استایل کت با شلوار جین و کتان سِت می‌شود و این مدل معمولاً آنقدری راحت و گشاد است که می‌توان چند لایه لباس دیگر زیر آنها اضافه کرد. این لباس مرتب و شیک حالت بدن شما را گرفته و اینگونه کت روی بدن شما طبیعی‌تر می‌نشیند و به راحتی اندازه بدن شما می‌شود. گذشته از همه اینها، کت اسپرت انتخابی عالی برای همه فصل‌های سال است.

کت اسپرت با شلوار کتان

کت با پارچه لایی طبیعی و نیمه

اگر به دنبال کتی هستید که با بودجه کم قابل خریدن باشد پس کت با پارچه لایی نیمه برای شما مناسب است. پارچه لایی به این منظور استفاده می‌شود تا قابلیت فرم دهی و استحکام لباس را بهتر کنید. منظور از استایل با پارچه لایی طبیعی و نیمه این است که در قسمت سینه و یقه این لباس از پارچه لایی طبیعی استفاده شده که در پایین با پارچه لایی مصنوعی ترکیب می‌شود. این امر کت با پارچه لایی طبیعی و نیمه را راحت‌تر و ماندگاری آن را نسبت به کت‌هایی که در آنها از پارچه لایی چسبی استفاده شده است، بادوام‌تر می‌کند. بعلاوه، کت با پارچه لایی طبیعی و نیمه نسبت به دیگر کت‌ها قیمت مناسب‌تری دارد.

کت با پارچه فاستونی

بیشتر بخوانید: چگونه با کت و شلوار راه راه، استایلی شیک داشته باشیم

کت با پارچه لایی طبیعی و کامل

اگر می‌خواهید کتی با کیفیت بسیار عالی بخرید، باید به سراغ کت‌های با پارچه لایی طبیعی و کامل بروید. این نوع کت‌ها باعث می‌شوند تا پارچه به بهترین حالت روی بدن بنشیند و در نتیجه با گذر زمان به صورتی بی‌نقص اندازه شما می‌شود. کت با پارچه لایی طبیعی و کامل بادوام‌ترین کت در بازار است اما به صورت کلی گران‌تر از دیگر مدل‌های کت است. این استایل کت انعطاف پذیری بسیار زیاد دارد و این بدان معنی است که هنگامی که شما حرکت می‌کنید، کت نیز با شما نیز حرکت می‌کند.

کت با پارچه فاستونی

کت یقه ناچ

کت با مدل یقه ناچ یکی از متداول‌ترین مدل‌های کت است که شما می‌توانید بخرید. این مدل با یقه ناچ یعنی جایی که برگردان یقه، روی یقه می‌نشیند، شناخته می‌شود. این مدل معمولاً در ژاکت، پالتو و کت‌های تک ردیف دکمه دیده می‌شود. این استایل در عین حال هم مدرن و هم سنتی است و روی انواع فرم بدن زیبا به نظر می‌رسد.

کت با یقه ناچ

کت یقه شالی

این یقه که با لبه‌های گرد خود شناخته می‌شود، یکی از استایل‌هایی است که بسیار زیاد در مهمانی شب رسمی و با تاکسیدو پوشیده می‌شود. این استایل یکی از مدل‌های نادر کت است که بهترین انتخاب برای موقعیت و مراسم‌های بسیار رسمی مانند جشن عروسی است.

کت با یقه شالی

کت یقه پیک

اگر شما به دنبال کتی هستید که کمتر رسمی باشد، باید استایل یقه پیک را انتخاب کنید. این مدل کت نسبت به دیگر مدل‌ها کمی بیشتر به استایل‌های روز شباهت دارد و همچنین گران‌ترین مدل کت یقه برگردان است. یقه پیک باعث می‌شود تا چشم‌ها به سمت شانه کشیده شوند و در نتیجه قفسه سینه شما را پهن‌تر نشان خواهد داد. به همین دلیل این مدل کت برای آن دسته از آقایانی مناسب است که تمایل دارند قد بلندتر به نظر برسند.

کت با یقه پیک

کت یک چاک

کت یک چاک انتخابی ساده و برای آن دسته از آقایانی مناسب است که لاغر هستند. این استایل یکی از ارزان‌ترین استایل‌ها و همچنین محبوب‌ترین مدل‌های موجود در بازار است. این کت بسیار عالی روی بدن می‌نشیند و باعث می‌شود تا شما احساس خوش تیپی کنید و به شما اعتماد به نفس می‌دهد. تنها مشکل کت یک چاک این است حرکات شما را را محدود می‌کند و خیلی راحت نیست.

کت مدل یک چاک

کت دو چاک

برای آن دسته از آقایان مدرنی که به استایل اهمیت می‌دهند، کت دو چاک انتخابی بی‌نقص است. از آنجایی که این مدل چاک ظاهری بلند و کشیده به شما می‌دهد در نتیجه برای اکثر آقایان مناسب است. بیشتر اینکه این مدل حالت زیباتری به وسط کت می‌دهد، این در حالی است که همچنان زیر کمر قابلیت کشسانی دارد. این همچین بدان معنی است که هنگام نشستن کت کمتر جمع می‌شود که همین باعث شده که اکثر آقایان احساس راحتی بیشتری در این کت داشته باشند. تنها مشکل کت دو چاک این است که گران‌ترین نوع کت برای تولید کنندگان به حساب می‌آید.

کت با ۲ چاک

کت بدون چاک

کت بدون چاک برای آن دسته ار آقایانی مناسب است که لاغر یا قد کوتاه‌تر هستند زیرا کامل به بدن می‌چسبد. این استایل برای بزرگ نشان دادن بالا تنه مناسب است و ظاهر شما را لاغرتر می‌کند بنابراین برای موقعیت‌های خاص مناسب‌تر است. مشکل کت بدون چاک فضای ناکافی برای حرکت کردن است که همین باعث شده تا آقایان در آن احساس راحتی کمتری داشته باشند. بنابراین این مدل کت برای آقایان با سایز کوچک‌تر مناسب است که به مد و فشن اهمیت می‌دهند و حاضر هستند تا کمی از راحتی خود را برای جذاب بودن فدا کنند.

کت بدون چاک

جیب وصله‌ای

جیب وصله‌ای که تطبیق‌پذیر و زیبا است را می‌توان به عنوان جیبی در نظر گرفت که بیرون کت دوخته می‌شود. کت‌های با جیب وصله‌ای ظاهری زیبا دارند بدون اینکه در رسمی بودن مانند دیگر استایل‌ها کت و ژاکت زیاده‌روی کرده باشند.

کت با جیب وصله‌ای

جیب روی سینه

جیب روی سینه معمولاً به جیبی گفته می‌شود که به قسمت داخلی کت دوخته شده باشد. شکلی مربعی دارد و در هر دو شکل دردار یا بدون در وجود دارد. این رسمی‌ترین نوع جیب کت است که اغلب برای مراسم‌های شب پوشیده می‌شود. جیب رو سینه برای هر استایل کتی مناسب است از پالتو گرفته تا ژاکت، مخصوصاً هنگامی که به دنبال داشتن ظاهری مرتب و شیک هستید.

کت با جیب روی سینه

جیب فیلتابی

در حالی که جیب‌های ساده وصله‌ای انتخابی غیررسمی‌تر هستند، جیب فیلتابی کمی رسمی‌تر است. آنها همچنین از متدوال‌ترین جیب‌ها هستند که داخل کت دوخته می‌شوند. ار آنجایی که قسمت بزرگ این نوع جیب به صورت کامل داخل کت است، جیب فیلتابی انتخابی عالی برای داشتن کتی رسمی‌تر است. با این دلیل که جیب داخل کت دوخته می‌شود، خطوط کت ظاهر مرتب و صافی خواهند داشت.

کت با جیب فیلتابی

بیشتر بخوانید: آقایان خوشتیپ! این 10 آیتم را در کمدتان داشته باشید

مطالب مرتبط