راهنمای جامع برای داشتن یک کمد لباس جمع و جور

راهنمای جامع برای داشتن یک کمد لباس جمع و جور

30 تیر 1399

وقتی صحبت از کمدهای ما می‌شود، بسیاری از ما مقصر هستیم که آنها را با وسایلی بیشتری از آنچه لازم داریم، پر می‌کنیم. در حقیقت لباس هر روز صبح پوشیدن، می‌تواند برای اکثر ما استرس‌زا و گیج گننده باشد. از این گذشته، هنگامی که کمد لباس شما پر از لباس‌های خاص و ترند است که به یکدیگر نمی‌آیند، واقعاً می‌تواند این احساس را به شما بدهد که هیچ چیز برای پوشیدن ندارید. خوشبختانه، یک کمد لباس جمع و جور می‌تواند در وقت شما صرفه جویی کند و در ضمن در مرتب سازی لباس‌ها درهم به شما کمک می‌کند. کمد لباس خود را بر اساس ایده کمیت کمتر و کیفیت بهتر پر کنید، کمد لباس جمع و جور یک انتخاب با دقت و حساب شده از لباس‌هایی است که تطبیق پذیر هستند و به خوبی با یکدیگر سِت می‌شوند. به عبارت دیگر، این کمدی مخفی از رویاهای شما است. بنابراین، اگر آماده دیدن راحتی زندگی شیک با تعداد محدودی از لباس و اکسسوری هستید، راهنمای ما را برای ایجاد کمد لباس جمع و جور و مناسب دنبال کنید.

1. اهداف خود را تعیین کنید

پس شما تصمیم گرفته‌اید که کمد لباس‌های خود را فقط با لباس‌های اساسی و ضروری پر کنید. عالی است! اما  قبل از شروع به پاکسازی کمد خود از همه آن لباس‌های اضافی، مهم است که اهداف خود را تعیین کنید تا بتوانید در مسیر درست قدم بردارید. از همه مهم‌تر، خوب است که ایده‌ای در مورد نگهداشتن تعداد لباس در کمد جمع و جور خود داشته باشید. اگرچه لازم نیست عدد دقیقی را تعیین کنید، اما باید سعی کنید که هدفتان کمتر از 50 تکه لباس باشد. 30 تکه می‌تواند عدد مناسبی باشد اما مطمئن باشید آن لباس‌هایی که برای شما مناسب است، حتماً شامل آنها می‌شود. اگر به خودتان خیلی سخت بگیرید، ممکن است در آخر به محتوای کمد جمع و جور خود دیدی منفی پیدا کنید و به شیوه زندگی قدیمی خود بازگردید. قبل از شروع، شما همچنین باید ایده‌ای کلی داشته باشید، در مورد انواع لباس‌هایی که می‌خواهید در کمد لباس خود نگهدارید. 30 تکه لباسی که در نظر گرفته‌اید (یا بیشتر) باید شامل لباس بالا تنه، لباس پایین تنه، پیراهن، لباس بیرونی و کفش باشد اما نباید شامل لباس ورزشی، لباس شنا، لباس زیر، لباس خواب و اکسسوری‌ها باشد. هنگام برنامه ریزی برای انتخاب‌های خود، به یاد داشته باشید که محدود کردن کمد لباس به معنای از دست دادن استایل نیست. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که لباس‌هایی که قصد نگهداری از آنها را دارید، لباس‌هایی هستند که شخصیت شما را به نمایش می‌گذارند. در اصل‌، شما باید برای انتخاب هدفمند لباس‌های قابل تعویض و تطبیق پذیر که جوهره سبک شخصی شما را جذب می‌کنند و برای هر مناسبتی می‌توانید به سرعت آنها را یکدیگر سِت کنید، آماده باشید.

2. کمد خود را خلوت کنید

پس از رسیدن به اهداف روشن در مورد محتویات کمد جمع و جور خود، می‌توانید شروع به خلوت کردن کمد لباس خود کنید. اگرچه این کاری دشوار است اما سعی کنید روی چیزهای مثبت ها تمرکز کنید و از مزایای خوب آن لذت ببرید. یک کمد خلوت می‌تواند در طولانی مدت احساس آرامش و استرس کمتری برای شما داشته باشد. البته قبل از شروع فروش، اهدا و هدیه دادن تمام لباس‌های اضافی خود حتماً یکبار به صورت آزمایشی کمد لباس جمع و جور خود را پر کنید. ببینید زندگی با لباس کمتر چه حسی دارد و توجه داشته باشید که آیا لباس ضروری بوده که نگهداشتن آن را فراموش کرده باشید یا نه. هنگام انتخاب کردن لباس‌ها، یادتان باشد که در مورد سبک زندگی و نیازهایتان با خودتان روراست باشید. کمد لباس شما باید به گونه‌ای شخصی سازی شده باشد که فقط شامل پوشیدنی‌ترین و متنوع‌ترین لباس‌های شما باشد. بنابراین، اگر ترجیح می‌دهید که آخر هفته‌های خود را در خانه بگذرانید، دلیلی ندارد که پنج دست لباس مهمانی در کمد خود نگهدارید.

کمد خود را خلوت کنید

3. لباس‌های فصلی را جمع کنید

در حالی که کمد لباس جمع و جور شما در نهایت حاوی لباس‌های اساسی زیادی خواهد بود که می‌توانید در تمام طول سال از آنها استفاده کنید اما آنها باید به میزان کمی متناسب با هر فصل باشند. به همین ترتیب، سعی کنید لباس‌های خارج از فصل را که اکنون به آنها احتیاج ندارید اما در آینده به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد، مانند پالتوها را در طول تابستان، از داخل کمد جمع و جور خود جمع کنید. با انجام این کار، شما قادر خواهید بود تا از درهم و برهم شدن کمد لباس خود جلوگیری کنید و در عین حال با توجه به هر نوع آب و هوایی، لباس مناسب با آن را خواهید داشت. شما همچنین ممکن است بخواهید چند لباسی را که به آنها وابستگی احساسی دارید اما دیگر آنها را نمی‌پوشید، مانند لباس عروسیتان، از داخل کمد جمع کنید. فقط به یاد داشته باشید که حد و حدودی برای خود تعیین کنید. همه لباس‌های قدیمی لیاقت فضای ذخیره سازی گرانبهای شما را ندارند.

4. کمبود لباس‌های اساسی خود را تامین کنید

هنگامی که مدت کوتاهی را با زندگی با کمد لباس جمع و جور خود گذراندید، ممکن است متوجه شوید که چند مورد از لباس‌های اساسی را ندارید. شاید این لباس یک پیراهن سیاه کوتاه یا تی‌شرتی سفید و ساده باشد. اکنون زمان سرمایه گذاری در این اصول اولیه برای تکمیل کمد جمع و جور خود و پر کردن واقعی آن فرا رسیده است. برای این کار، به خرید بروید اما فقط خریدهایی از پیش تعیین شده را انجام دهید که تصمیم گرفته بودید به آنها نیاز دارید. زیاده روی نکنید یا با این خطر روبه‌رو خواهید شد که دوباره کمد لباس خود را به حالت قبل بازگردانید. حتی بدون برنامه هم لباس‌های اساسی را نخرید. کمد لباس جمع و جور شما لازم نیست «کامل» باشد بلکه فقط باید نیازهای شما را برطرف کند. همچنین، به یاد داشته باشید که به جست و جوی لباس‌های با کیفیت بالا بپردازید که دوام طولانی خواهند داشت. گذشته از این، شما باید وسایل کمد لباس جمع و جور خود را برای سال‌های آینده نیز بپوشید. انجام این کار ممکن است در کوتاه مدت گران‌تر باشد اما در آینده پول زیادی را برای شما پس انداز می‌کند. اینکار همچنین با محیط زیست بسیار سازگارتر از سوزاندن لباس‌های بی‌کیفیتی که از سریع از مد می‌روند، خواهد بود.

5. محتوای کمد لباس جمع و جور خود را با لباس‌های مناسب برای 3-6 ماه پر کنید

اکنون که کمد جمع و جور لباس‌های خود را درست کرده‌اید ، وقت آن است که خود را به چالش بکشید. با کم کردن هوشمندانه لباس‌های کمد خود، فقط وسایلی در آن می‌ماند که برای همان فصل باید بپوشید. اگر معمولاً برای انتخاب لباس گزینه‌های بی‌پایان دارید، انجام چنین کاری ممکن است برای شما دشوار باشد اما اینکار همچنین می‌تواند بسیار مفید باشد و واقعاً استرس هر روز لباس پوشیدن را از بین می‌برد. اگر تازه وارد دنیای کمد لباس جمع و جور شده‌اید، قبل از چک کردن مجدد لباس‌هایتان، تصمیم بگیرید کمد وسایل فعلی خود را برای سه ماه بعدی این فصل بدون تغییر نگه دارید. پس از اینکه به سیستم لباس پوشیدن جدید خود عادت کردید، می‌توانید کمد خود را با مدت زمان شش ماهه امتحان کنید و فقط هنگامی که از فصول پاییز/زمستان به بهار/تابستان و برعکس تغییر می کند، لباس‌های درون آن را عوض کنید. در طول هر فصل، سعی کنید تا حد امکان از خرید لباس خودداری کنید. درعوض، منتظر شروع فصل بعدی باشید تا آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید. اگرچه لازم نیست به قوانین سختگیرانه پایبند باشید اما مهم است که آگاه باشید که چه چیزهای جدیدی به کمد خود اضافه می‌کنید. همچنین، مراقب باشید که از خریدن لباس‌ها تنها به توجه به احساساتتان خودداری کنید، برای مثال لازم نیست که برای یک جشن یا مراسم برای  خرید لباس‌های با مدل جدید به فروشگاه‌ها بروید. ممکن است انجام دادن این کار مشکل باشد، اما خرید کمتر می‌تواند مساوی با لذت بیشتر در زندگی شما باشد.

محتوای کمد لباس جمع و جور خود را با لباس‌های مناسب برای 3-6 ماه پر کنید

6. در ابتدای هر فصل، کمد لباس خود را دوباره ارزیابی کنید

هنگامی که فصل جدید به پایان می‌رسد، شما نیاز به ارزیابی مجدد کمد جمع و جور خود دارید تا مطمئن شوید که لباس‌هایتان هنوز هم قابل پوشیدن و مناسب است. خبر خوب این است که اکنون شما یک پایه و اساس عالی برای کمد خود دارید و به راحتی می‌توانید آن را متناسب با تغییرات آب و هوا تغییر دهید. بنابراین، اگرچه به احتمال زیاد می‌خواهید بیشتر وسایل اصلی خود را نگهدارید، مواردی وجود دارند که باید آنها را عوض کنید. برای شناسایی این موارد، به آنچه در طول فصل جدید نیاز به پوشیدن آن داردی، فکر کنید. اگرچه ممکن است تمام تابستان از کفش پاشنه بلند مورد علاقه خود استفاده کرده باشید اما قرار دادن آنها در کمد لباس‌های پاییزی شما فکر خوبی نیست. در هنگام ارزیابی مجدد کمد لباس خود، حتماً وسایلی را که قبلاً آنها را جمع کرده‌اید، در نظر داشته باشید. از این گذشته، زمان آن رسیده که پالتوی خود را بیرون بیاورید و پیراهن‌های ماکسی خود را کنار بگذارید. همچنین، هنگامی که کمد خود را دوباره ویرایش ارزیابی می‌کنید، به لباس‌های جدیدی که باید به کمد خود اضافه کنید، توجه کنید. خرید فقط چند تکه لباس ترند در ابتدای هر فصل می‌تواند ظاهر شما را به روز کند و شما را همچنان به کمد جمع و جورتان متعهد نگهدارد. با این حال، مراقب باشید که بیش از حد خرید نکنید. هر تکه لباسی که می‌خرید، باید ارزشی واقعی به کمد لباس فصل جدید شما اضافه کنید.

7. اکسسوری متناسب با شخصیت خود بخرید

زندگی با کمد لباس جمع وجور لزوما کسل کننده و ساده نخواهد بود. فقط به دلیل اینکه کمد شخصی یکی از دوستانتان هیج چیز جز لباس مشکی ندارد، به این معنی نیست که شما هم مجبور هستید اینکار را انجام دهید. همچنین با انتخاب لباس‌هایی که متناسب با سبک شما باشد، می‌توانید با اکسسوری سبک شخصیتی خود را به لباس‌هایتان اضافه کنید. اگرچه شما نمی‌خواهید کمد خود را با گزینه‌های بسیار زیادی پر کنید اما انتخاب کلکسیونی از روسری، کیف، جواهرات و عینک آفتابی می‌تواند به زیباتر کردن استایل شما کمک کند. از همه مهم‌تر، سِت کردن یک جفت اکسسوری ظریف با لباس‌های ساده، روشی آسان برای داشتن ظاهری زیبا است، بدون اینکه برای انتخاب و هماهنگی لباس‌های خود ساعت‌ها وقت بگذارید.

بیشتر بخوانید: 20 وسیله ضروریِ تابستانی که به آن نیاز دارید

مطالب مرتبط