ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020 را از دست ندهید

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020 را از دست ندهید

17 خرداد 1399

به دنبال پالت‌هایی با رنگ روشن باشید، چون در ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020 رنگ‌ها بسیار مهم هستند. رنگ‌های نئونی و پاستیلی با رنگ‌های ملایمی که به ‌راحتی جلب‌ توجه می‌کنند، در فشن شوهای نیویورک، لندن، میلان و پاریس نقش چشمگیری داشتند. ترندهای آرایشی چشم‌گیر و پرزرق‌ وبرق 2020 فقط در این امر خلاصه نمی‌شود و شاهد جذابیت و گیرایی ظاهری پرزرق وبرق، درخشان و شفاف باشید. آرایش تابستانی 2020 جلوه ملایم و طبیعی که مدل‌های جذاب برندهای آرایشی کره‌ای در سال‌های اخیر تبلیغ کرده‌اند را به همراه دارد، بنابراین نگران براقی پوست‌تان در گرمای تابستان نباشید. طبق این گفته، پوست بی‌آرایش مانند سال‌های قبل نقش چندانی در فشن شوی 2020 ندارند. پس ایده‌های آرایشی مانند زیرسازی (فاندیشن) کامل صورت یا زاویه سازی و فرم دهی صورت با کانتور، کاملا طبیعی است. نگاهی به مجموعه کامل ترندهای آرایشی بهاری 2020 که آماده کرده‌ایم بیندازید و مدل آرایشی موردعلاقه خودتان را انتخاب کنید، زیرا میکاپ این فصل با سبکی مخصوص به هر فرد متنوع است.    


ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020 


1. پوست بی‌عیب و نقص

به نظر می‌رسید در سال‌های قبل، میکاپ آرتیست‌ها بسیار بر کانسیلر و فاندیشین تأکید داشتند اما در ترندهای تابستان 2020 محصول پرفکت اسکین دوباره مورد توجه قرار گرفت. هر چند هنوز در اینستاگرام مورد توجه نیست. با ترکیب یک ‌لایه نازک فاندیشین و چند قطره کانسیلر، می‌توانید بیشتر از قبل آرایش ملایم و فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

  • همه‌ی مدل‌های پاکو رابان به لطف فاندیشن با جلوه طبیعی و کمی هایلایتر براق روی استخوان بینی، پوستی بی‌عیب و نقص و شاداب داشتند. بسیاری از مدل‌ها، پروتزهای گونه Balenciaga را تبلیغ کردند هر چقدر این پروتزها، برجسته‌تر بود بیشتر شبیه مانکن به نظر می‌رسیدند. پوست همه‌ی مدل‌ها با کمی فاندیشن نیمه مات پوشیده شده بود.  
  • در نمایش آثار برند سنت لورن، موگلر و بسیاری از مدل‌های دیگر شاهد محصولات پرفکت اسکین بودیم.    

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: پوست صاف با فاندیشن و هایلایتر براق روی استخوان بینی

2. کانتور و هایلایتر

همان‌طور که فاندیشن در حال حاضر مورد توجه است، هنرمندان فشن از به کار بردن کانتورینگ و هایلایتر ملایم در آرایش 2020 لذت می‌برند. منظور، زاویه سازی صورتی است که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم نه شکل افراطی اینفلوئنرسرهای اینستاگرامی. 

  • مدل‌های الکساندر مک کوئین، آرایش‌های تکراری همراه با کمی کانتور خاکستری مایل به قهوه‌ای داشتند که استخوان‌ گونه‌شان بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت و از کمی هایلایتر در گوشه‌های داخلی چشم استفاده کرده بودند. 
  • در برند شنل، لوسیا پیکا میکاپ آرتیست، آرایش سنگین‌تری را اعمال کرده بود. کمی کانتور با رنگ گرم را روی برجستگی استخوان گونه همراه با کمی هایلایتر براق استفاده کرده بود. مدل‌های برند بربری نیز کمی کانتورینگ داشتند. هرچند کل صورتشان اصلاً آرایش کامل نداشت.    

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: کانتورینگ و هایلایتر ملایم

3. رژ گونه صورتی

با رژ گونه صورتی در بهار 2020 جذاب باشید. رنگ هلویی در آرایش 2020 نیست در حالیکه رنگ‌های طبیعی مانند رزگلد و صورتی ملایم در هر آرایشی دیده می‌شد و به مدل‌ها ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر می‌داد.       

  • رنگ صورتی در برند آرایشی هرمس نقش مهمی داشت، روی برجستگی گونه صورتی کمرنگ و زیبایی به‌کار برده شده بود که باعث گرد به نظر رسیدن صورت می‌شد.
  • در برند آگنر، رژ گونه صورتی با رژ لب صورتی مات برای ظاهری هماهنگ و یکرنگ استفاده شده بود. 

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: رژگونه رزگلد و صورتی ملایم

4. پوست شاداب

پوست سالم و مرطوب هیچ‌گاه جذابیتش را از دست نمی‌دهد و یک راه فوق‌العاده برای پوشاندن فاندشین در فصل‌های گرم است. این مورد یکی از ترندهای زیبایی تابستان 2020 است که با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده یا کمی وازلین قابل ‌دستیابی است.  

  • مدل‌های برند آرایشی جیل ساندر با براقی در پوست بویژه در مرکز صورتشان درخشان به نظر می‌رسیدند. در برند استلا مک کارتی، شادابی و رطوبت پوست همراه با ظاهری طبیعی  در همه‌ی مدل‌ها به چشم می‌خورد.     
  • در برند التوزارا، پوست درخشان مکمل خوبی برای خط چشم طلایی بود. در برند لنوین، پوست مرطوب و شاداب همراه با آرایش کم، طبیعی و همچنین ملایم مدل‌ها، خیلی تأثیرگذار و جذاب بود.        
  • ما در برندهای Khaite، Vivetta، ژیوانشی، Ermanno Scervino، Bevza و J.W. Anderson هم شاهد مدل‌هایی با پوست شاداب بودیم. 

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: براقی پوست با کرم های مرطوب کننده

5. پوشش سایه و رژ گونه 

محو کردن خط بین رژگونه و سایه راه ساده‌ای برای تبدیل آرایش زیبا به فوق‌العاده است. این روش به نظر تاریخی است و از آرایش اپرای کانتونی ریشه می‌گیرد. ما نحوه‌ی استفاده‌ از این تکنیک توسط میکاپ آرتیست‌های مختلف در آرایش‌های بهاری 2020 را دوست داشتیم. 

  • اولین نمونه‌ی استفاده از این روش که توجه ما را به خود جلب کرد، برند آلبرتا فرتی بود که از سایه هلویی و زرد و از رژ گونه هلویی استفاده شده بود که باعث می‌شد زیبا و ظریف به نظر برسد.      
  • در برند پیر موس تنوع این نوع آرایش بیشتر بود. بسیاری از مدل‌ها، سایه چشم قرمز درخشان را با خاکستری استفاده کرده بودند که نزدیکی خط ابرو و شقیقه‌ها بیشتر شده بود و تا گونه‌ها هم پیش رفته بود.         
  • در برند سیس مرجان، در بعضی از مدل‌ها رنگ‌های استفاده شده روی چشم، شقیقه‌ها و گونه‌ها در کنار هم باعث ایجاد آرایشی زیبا و مسحور کننده شده بود. در آخر، ما تأثیر زیبای این تکنیک را در برندهای اردم، تاداشی شوجی و جیسون وو دیده‌ایم.   

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: محو کردن خط بین رژگونه و سایه چشم          

6. سایه چشم یاسی

اگر قرار به انتخاب یک رنگ سایه چشم چشمگیر و جذاب از ترندهای آرایشی 2020 باشید، یاسی را انتخاب کنید. رنگ بنفشِ ملایم و درخشان که برای فصل بهار عالی است.

  • در شوی بی‌نظیر برند آلیس اولیویا، خیلی از مدل‌ها سایه‌ یاسی ملایم را روی پلک‌هایشان استفاده کرده بودند. در بعضی از مدل‌ها، این سایه برای هماهنگی با گل لاوندر بین موهایشان انتخاب‌ شده بود. 
  • میکاپ برند بالمین ترکیبی از سایه یاسی ملایم با صورتی روشن بود که در خط پلک و زیر خط مژه پایین محو شده بود و ترکیبی براق و ملایم را به وجود آورده بود. 
  •  یکی از اصلی‌ترین آرایش‌های سایه چشم برند مارک فاست، ترکیب سایه بنفش و یاسی بود که از پلک تا خط ابرو کشیده شده بود و در گوشه‌ی بیرونی چشم ادامه داشت. هم‌چنین سایه چشم بنفش تیره و خاکستری برند افیر قابل‌ توجه بود، هر چند که ظرافت یاسی را نداشت.     

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: سایه چشم به رنگ بنفشِ ملایم و درخشان

7. استفاده از چند رنگ پاستیلی

اگر علاقه‌ای به درخشش رنگ‌های نئونی ندارید اما می‌خواهید آرایش رنگی داشته باشید، تکنیک استفاده از چند رنگ پاستیلی گزینه مناسبی برای آرایش تابستانی 2020 خواهد بود. 

  • در برند Christian Siriano، مدل‌ها بیشتر از جلوه‌ی آبرنگی و پاستیلی همراه با سایه‌های ملایم مرواریدی استفاده کرده بودند که روی پلک کار شده بود و تا بالای خط ابرو ادامه پیدا کرده بود.
  • در برند Cividini، استفاده از رنگ‌های پاستیلی آبی و بنفش که کاملاً چشم را پوشانده بوده، ظاهری ظریف و زیبایی را به وجود آورده بود، مانند زمانی که یک کودک هفت‌ ساله از سایه چشم استفاده می‌کند. تأثیر تضاد رنگ یاسی و سبز دودی در مدل‌های برند آیس برگ، حتی با وجود روشنی بیشتر در سایه چشم تأثیر عالی مشابهی داشت. 

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: استفاده از رنگ های پاستیلی در میکاپ

بیشتر بخوانید: سبک‌های مختلف میکاپ را بشناسید

8. آرایش چشم نئونی 

سبک آرایشی دهه 80 دوباره مورد توجه قرار نگرفت، اما رنگ‌های نئونی تقریباً جایگاه خود را در ترندهای آرایشی 2020 پیدا کردند. از سایه چشم نئونی به تنهایی و یا همراه با سایر سایه‌ها استفاده کنید. همه‌ی این مدل‌ها در ترند آرایشی 2020 وجود دارند. 

  •  رنگ‌های نئونی برند هلموت لنگ می‌تواند کاملاً قابل ‌استفاده و زیبا باشد. مدل‌های این برند، خط چشم بالدار را همراه با سایه چشم نئونی صورتی و سبز استفاده کرده بودند.
  • آرایش سایه چشم در برند نیکول میلر را غروب نئونی توصیف می‌کنیم، سایه چشمی با سه رنگ طلایی در گوشه داخلی چشم، زرد روشن در وسط و هایلایتر نارنجی در گوشه‌ی بیرونی.  
  • سایه نئونی را بیشتر محو کنید. این سبک می‌تواند آرایش فوق‌العاده‌ای برای مهمانی‌ها باشد. آرایش‌های نئونی قابل‌ توجهی وجود دارد، از هایلاتر نارنجی روی پلک برند Vivetta و ورساچه گرفته تا میکاپی با رنگ‌های نئونی و خط چشم بالدار برند جرمی اسکات.

 ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: میکاپ چشم نئونی 

9. سایه‌های طراحی‌ شده

تصمیم‌گیری درباره‌ی نحوه‌ی طبقه‌بندی سایه‌های متنوع و رنگی میکاپ آرتیست‌ها برای ترندهای آرایشی بهاری 2020 سخت بود اما سایه‌های طراحی ‌شده گزینه درستی بود، در هر سبک آرایشی که دیده می‌شد، طرح ضربه زدن با فرچه (معمولا با سایه‌های کرمی رنگ که به نظر ما نمایانگر نقاشی بود) یا آرایش آبرنگی ترکیب نشده کاملا مشخص بود.

  • همه درباره‌ی تکنیک سایه منحصر بفرد برند Christian Wijnants صحبت می‌کردند. 
  • اینگ گرناد (میکاپ آرتیست)، از رد خط یک سایه ‌روشن مثل زرد یا سبز همراه با خطی سفید درست در گوشه‌ی خارجی چشم همانند خط چشم بالدار استفاده کرده بودند.   
  • آرایش چشم در برند سالواتوره فراگامو، مبتنی بر ضربه‌های فرچه بوده که فارا هومیدی (میکاپ آرتیست)، آن را اکسپرسیونیسم انتزاعی (Abstract Expressionism) توصیف کرد. نتیجه‌ی نهایی، سایه‌های متنوع با رنگ‌های مختلف است.    
  • در برند منصور گاوریل، چشم‌ها با تصاویر روی پولیوری که پوشیده بودند هماهنگ شده بود. سایه آبی آسمانی روی چشم یک مدل و سایه زرد روی مدل دیگر.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: سایه‌ چشم آبرنگی

10. پلک براق

پلک براق نوعی مد آرایشی است که استفاده از آن برای آرایش روزانه، کمی سخت است. گرچه برای عکس‌های اینستاگرامی می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

  • در برند Annakiki، روی پلک از سایه شاین استفاده شد و تقریباً تمام استخوان چشم پوشانده شده بود که باعث ایجاد بافت متفاوتی با سایه چشم طلایی براق در گوشه‌ی داخلی چشم شده بود. 
  • دیان کندل در برند Proenza Schouler کمی از بالم لب استفاده کرد تا به چشمان خاکستری‌اش درخشش بیشتری بدهد که به‌ خوبی با پوست درخشان و موهایی که یکدست پشت سر جمع شده بودند، هماهنگی پیدا کرده بود.
  • در نهایت، برند شنل لب‌های درخشان و پر رنگ را که با سایه شاین ترکیب شده بود را به خوبی هماهنگ کرده بود.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: سایه چشم شاین

11. چشم‌های خاکستری

چشم خاکستری همیشه زیبا است، بنابراین این ترند زیبایی ویژه تابستان 2020 چند فصل متوالی تکرار شده است. نمی‌توانیم از این ترند خسته شویم، چون ما شیفته‌ی آرایش صورت مخصوص شب هستیم.    

  • در برند کلوئه، چشم دودی تیره بعد از یک رقص طولانی شبانه ممکن است معمولی شود. چیزی که درباره‌ی این چشم خاکستری ویژه واقعاً دوست داشتم، استفاده از سایه چشم از گوشه خارجی به گوشه‌ی داخلی چشم بود که آن را کمی پرشورتر نشان می‌داد. 
  • در برند تام فورد، آرایش خاکستری چشم جزو ارکان اصلی بود. بیشتر مدل‌ها در این فصل از سایه برنز با سایه خاکستری، سیاه یا شکلاتی روی پلکشان استفاده کرده بودند که روی استخوان چشم و گوشه‌ی خارجی و پایین خط مژه محو شده بودند. 
  • سبک‌های آرایشی دیگر که مدل‌ها از سایه خاکستری استفاده کرده بودند برندهای سلین، گوی لاروش، براندون مکسول و Sacai بود. 

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: سایه چشم خاکستری

12. سایه چشم طلایی و متالیک

اگر می‌خواهید همه‌چیز درجه ‌یک باشد، سایه چشم طلایی گزینه درست و آسانی است. در ترندهای آرایشی بهار 2020، بیشتر آرایش‌های سایه چشم، طلایی پر رنگ هستند اما به این معنی نیست که شما نمی‌توانید سبک ملایمی از آن را امتحان کنید.

  • رنگ طلایی در برند والنتینو بسیار با اهمیت است، جایی که پت مک گرث (گریمور و آرایشگر)، ده‌ها روش مختلف برای استفاده از سایه متالیک را پیدا کرده تا آرایش چشم ظریفی را خلق کند.
  • در برند Annakiki، رنگ طلایی به‌ عنوان رنگ روشن‌کننده در گوشه داخلی چشم استفاده شده است و به آن جنبه‌ی مجللی می‌دهد.
  • در برند پایر ماس، رنگ قرمز ممکن است جنبه مجلل داشته باشد اما طلایی هم جلوه فوق‌العاده‌ای دارد که در مهمانی‌ها می‌توانید از رنگ جذاب طلایی و مشکی استفاده کنید.
  • مدل‌ها در برند Bibhu Mohapatra، از سایه چشم طلایی در مرکز چشم و رنگ مسی پر رنگ‌ در گوشه بیرونی چشم و زیر خط مژه استفاده کرده بودند که بسیار جذاب بود.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: سایه چشم متالیک و طلایی

13. خط چشم استیکری

یک نمونه کمی عجیب که در بعضی از سبک‌های آرایشی به چشم می‌خورد خط چشم استیکری بود که عمداً استفاده شده بود تا شبیه تکه‌دوزی به نظر برسد تا خط چشم... این سبک را به‌عنوان نشانه‌ای در نظر بگیرید که ترندهای زیبای بهاری 2020 همه نوع استیکرهای صورت را در بر می‌گیرد و بازگشت بال‌های چسبی عجیب از سال‌های قبل در آن مشهود نیست.

  • در برند آلتوزارا، تکه‌های از بال طلایی‌ رنگ مشاهده می‌شد که با کمی تفاوت به گوشه‌ی بیرونی چشم وصل می‌شدند. گاهی مانند چوبی متصل شده بسیار آشکار به نظر می‌رسد و گاهی ظریف و براق.   
  • در برند آیس برگ، بعضی مدل‌ها از سایه نئونی با استیکرهای طرح رعد وبرق در رنگ‌های مختلف استفاده کرده بودند که درست پایین گوشه بیرونی چشم و کنار گوشه‌ی داخلی به هم وصل شده بودند. 
  • در پایان، در برند مارکو دی وینچزو، میکاپ آرتیست‌ها نوارهای استیکری براق را برای آرایش چشم بسیاری از مدل‌ها استفاده کرده بودند.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: استیکرهای استفاده شده در گوشه چشم

14. استفاده غیر معمول از سایه براق اکلیلی

تمامی مشاوران زیبایی درباره‌ی الهام بخشی سریال ایفوریا در سبک‌های آرایشی می‌گویند. من این برنامه را ندیدم بنابراین نمی‌دانم که آیا این برنامه، منبع اصلی همه آرایش‌های شاین است یا خیر؟ در هر صورت من عاشق حالت خوب و زیبای گرانج آن‌ها شدم.

  • آرایش گرانج دقیقاً درست‌ترین توصیف برای سبک آرایشی برند فندی است، جایی که خط چشم تیره پلک پایین با یک مثلث وارونه درخشان که کمی شبیه اشک است، ایجاد شده باشد.
  • در برند House of Holland اکلیل از روی پلک تا شقیقه‌ها همراه با سایه‌های بنفش و سبز لیمویی استفاده ‌شده بود و برای اضافه کردن جلوه بیشتر به این آرایش، کمی سایه چشم مشابه در امتداد کناره‌ی اکلیل کشیده شده بود. 
  • در برند اف وابت، بعضی از مدل‌ها از جمله جی جی حدید فقط کمی اکلیل و پولک‌های بزرگ‌تر درست بالای بینی و بین دو چشم استفاده کرده بودند که واقعاً آرایشی غیر معمول و به ‌یاد ماندنی بود.
  • در برندهای مارک جاکوبز، بالمین، شیاپارلی و لاتز هال هم استفاده جالب از اکلیل شده بود. 

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: سایه چشم اکلیلی

15. خط چشم مشکی بالدار

اگر خط چشم‌های بال‌دار مشکی از دنیای مد حذف شود، بسیاری از افراد نسبت به آن اعتراض می‌کنند. خوشبختانه امسال این اتفاق نمی‌افتد زیرا خط چشم‌های بالدار مشکی یکی از ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020 است.

  • در برند بلومارین، کنتراست مهم است. خط چشم بالدار فقط روی خط مژه بالایی استفاده شده بود تا آرایش چشم تا حد ممکن طبیعی به نظر برسد.
  • برای زیبا به نظر رسیدن لازم نیست خط چشم بالدار خیلی چشمگیر باشد. همان‌طور که از آرایش برند لنوین مشخص است یک خط چشم بالدار ظریف به ‌راحتی درخشش را به هر چهره‌ای اضافه می‌کند. بال‌های چشمگیرتر را در برند دویلچه گابانا می‌بینیم که جز اصلی آرایش است.
  • آرایش چشم قابل توجه در برند جرمی اسکات بود که شامل کمی رنگ نئونی که قبلاً به آن اشاره شد، همراه با بال‌هایی به سبک کلئوپاترا که به هر دو خط پایین و بالای مژه وصل شده بودند.  
  • در برندهای ورونیکا بیرد و دنیس باسو، خط چشم بالدار بیشتر به چشم می‌خورد.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: خط چشم بالدار روی خط مژه بالایی

16. خط چشم گرافیکی رنگی

اگر ترندهای آرایشی آنلاین را دنبال می‌کنید، ممکن است متوجه شده باشید بسیاری از افراد مهارت خود را در خط چشم‌های گرافیکی رنگی بیشتر کرده‌اند. به نظر می‌رسد میکاپ آرتیست‌ها در این مورد با یکدیگر هماهنگ هستند، زیرا بسیاری از میکاپ‌ آرتیست‌ها از این خط چشم استفاده کرده بودند و همین باعث شد که این آرایش به عنوان یکی از جالب‌ترین ترندهای آرایشی بهاری تبدیل شود. 

  • آیا خط چشم می‌تواند هم‌زمان گرافیکی و شلوغ باشد؟ بله، این تنها راهی است که می‌توان آرایش ساده و در عین ‌حال تأثیرگذار برند پیتر پیلوتو را توصیف کرد؛ خط چشم نئونی تیره روی خط مژه و پایین خط ابرو استفاده ‌شده بود که در عین حال فضای تیره را با رنگ‌های زیبا مسحور کرده است.
  • تنوع بیشتر آرایشی در برند Chromat به چشم می‌خورد و بالی که با خط چشم سفید و آبی کشیده شده بود، آن را به یکی از به ‌یادماندنی‌ترین آرایش‌ها تبدیل کرده بود.
  • در نهایت، در برند متی بوان، خط چشم خاکستری با زاویه‌ای شیب‌دار رو به پایین و بالای چشم همراه با میزان مناسبی از رنگ سفید در گوشه‌ی داخلی چشم کشیده شده بود که از دور بسیار چشمگیر به نظر می‌رسید و باعث شده که چشم‌ها درشت و خمیده‌تر به نظر برسد. 

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: خط چشم گرافیکی و رنگی

17. طرح ابر دور چشم

یکی از هنری‌ترین ترندهای آرایشی تابستان 2020 خط چشم ابری است، ما این نام را برای این سبک انتخاب کردیم، زیرا همه‌ی میکاپ آرتیست‌ها هنگام طراحی این آرایش‌های چشمی منحصر بفرد، انواع اشکال ذهنی را استفاده کرده بودند. 

  • ابتدا در برند رز ازولین، مدادهای چشم با رنگ‌های متنوع و هم‌چنین سیاه‌ و سفید وسیله‌ای برای کشیدن ابر یا اشکال دیگر دور چشم بودند که از گوشه‌ی داخلی چشم شروع ‌شده و بعد به سمت چین پلک خم شده و در گوشه‌ی خارجی کلفت‌تر شده بود.
  •  در برند آنا سویی، ابر گرد یا شکلی شبیه بال مشابه که با خط چشم سفید روی سایه رنگارنگی کشیده شده بود که احساس جذابیت و سرزندگی را به وجود آورده بود.
  • در پایان، در سبک آرایشی برند Cynthia Rowley طرح‌های دور چشم به‌ عنوان ابر یا گل کشیده شده که به‌ خوبی با طرح گل‌دار این مجموعه هماهنگ شده بود.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: خط چشم ابری

18. خط چشم گرافیکی مشکی

با در نظر گرفتن ایده‌های آرایشی، می‌توانید از خط چشم‌های مشکی نیز استفاده کنید که با هر مداد چشم قدیمی قابل انجام است. 

  • در نگاه اول، میکاپ برند موسچینو، ترکیب کلاسیک خط چشم مشکی و رژ قرمز بود، اما برای بسیاری از مدل‌ها دو خط مژه بالا و پایین را به هم متصل کرده بودند. در واقع یک طرح کمرنگ بود که یک طرح تازه گرافیکی فوق‌العاده را روی آرایش قدیمی انجام داده بود.
  • در برند Simone Rocha طرح پَر الهام ‌بخش بود که منجر شد بعضی از مدل‌هایی که خط چشم گرافیکی مشکی را هنرمندانه روی کل پلکشان کشیده بودند، مانند پرهای مشکی پرنده به نظر برسند.   
  • در برند رال و روسو هم خط چشم‌های گرافیکی دیده می‌شد. خط چشم‌های کلفتی که زیر چشم به نظر طرحی از مژه داشتند و یادآور آرایش دهه 60 بودند.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: خط چشمی مشکی با طراحی گرافیکی

19. خط چشم پهن مشکی

این ترند آرایشی تابستان 2020 هیچ ظرافتی ندارند. پلک بالایی و یا کل پلک با استفاده از خط چشم‌ مشکی، پوشانده شده بود. 

  • در برند هالپرن، بیشتر مدل‌ها از خط چشم فوق‌العاده ضخیم که کل پلکشان را پوشانده بود استفاده کرده بودند ولی در گوشه‌ی خارجی چشم به‌ جای بال، گرد شده بود. در حالی‌که حاشیه گرد نمی‌تواند آن را به مد اصلی تبدیل کند، استفاده از اکلیل مشکی روی خط چشم که جلوه‌ای کهکشانی به میکاپ می‌دهد به ‌راحتی می‌تواند انتخاب محبوبی برای دوست داران آرایش باشد.
  • در برند Ashish، خط چشم پهن و تیره دور چشم به‌ خودی ‌خود ظاهری گرانجی را ایجاد کرده است که با رنگ موی طبیعی، زیباتر دیده می‌شد.
  • در برند مولی گدارد، این خط چشم شلخته به نظر می‌رسد، خط چشم درست یک میلی‌متر بالای خط مژه‌ی اصلی کشیده شده بود.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: خط چشم مشکی و پهن

20. ناهماهنگی خط چشم بالا و پایین

خاص بودن یک سبک آرایشی تکراری همیشه جذاب است، مانند خط چشم دو رنگ در ترند آرایشی 2020. این سبک خاص شامل خطی چشمی به یکرنگ ( یا سایه‌ای که مثل چشم کشیده شود) روی خط مژه‌ی بالایی و رنگی دیگر روی خط مژه‌ی پایینی است.

  • در برند آنتونیو ماراس، مدل‌ها خط چشم پهن را به رنگ آبی در بالای مژه و خط چشم نازک به رنگ قرمز را در خط مژه پایینی به صورت بالدار کشیده بودند.
  • در برند اسکار دلا رنتا انواع مختلف خط چشم‌های دو رنگ دیده می‌شد. خط بالایی معمولا با سایه‌ای که به شکل ‌گربه‌ای کشیده شده بود، ایجاد شد و خط چشم پایینی معمولا بیشتر نزدیک گوشه‌ی داخلی خط مژه‌ی پایینی کشیده شده بود. ما ترکیب رنگ‌هایی مانند نارنجی و زرد، زرد و آبی، صورتی و آبی را پیشنهاد می‌کنیم؛ بنابراین می‌تواند زیر مجموعه‌ی بخش رنگ‌های نئونی ترند 2020 قرار بگیرد.  

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: خط چشم دو رنگ

21. بی‌رنگ کردن خط ابرو

چیزی درباره‌ی بی‌رنگ کردن ابرو وجود دارد که هر سبک آرایشی را کمی عجیب و حتی شاید کمی ترسناک کند. شهرت این آرایش به خاطر پت مک گراک (میکاپ آرتیست)، برای ایده بی‌رنگ‌کننده ابرو است که با مهارت از آن استفاده کرده بود و آن را به یکی از ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020 تبدیل نمود. او پشت این سبک آرایش برای برند پرادا هم قرار داشت. او آرایش عجیبی را با سایه مشکی تیره درست پایین ابروی کمرنگ شده طراحی کرد. ابروی سفید شده با ‌ظاهری غیر عادی همراه با استفاده‌ی هوشمندانه از کلاه نقاب‌دار و تکنیک‌های آرایشی SPFX برای چند فصل متوالی به ترویج برند ریک اونز کمک کرد. 

  • تعداد کمی از مدل‌های برند Sies Marjan از این تکنیک همراه با رژ گونه صورتی که قبلاً به آن اشاره‌ کردیم، استفاده کردند.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: بی‌رنگ کردن خط ابرو

22. استفاده مضحک از مژه مصنوعی

هنگامی‌که مژه‌های مصنوعی در فشن شو استفاده می‌شود، به‌ندرت ظریف هستند. در ترندهای آرایشی بهار 2020 مژه‌های مصنوعی نه‌ تنها نمایشی نبودند بلکه خلاقانه، عجیب و حتی غیر معمول بودند.

  • قابل ‌توجه‌ترین مژه‌های مصنوعی در فشن شوی گوچی دیده شد، تعدادی از مدل‌ها مژه‌های مصنوعی حجیمی را روی خط مژه‌ی پایین، خط مژه‌ی بالا و درست پایین ابرو استفاده کردند که تأثیر خوبی داشت و تا مدت‌ها در ذهن افراد ‌ماند.
  • در فشن شوی برند مارکو دی وینچزو، مژه‌های رنگی با رنگ‌های متنوع همراه با اکستنشن مژه به رنگ آبی و یا ترکیبی از قرمز و نارنجی مشاهده می‌شد که توجه ما را بیشتر از همه به خود جلب کرد. میکاپ آرتیست‌ها در بسیاری از فشن شوهای دیگر از مژه‌های منحصر بفردی استفاده کردند. از جمله برندهای مارک جاکوبز، والنتینو و الیور تیزسکن.  

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: استفاده عجیب از مژه مصنوعی

23. لب‌های براق

درخشش زیبا دوباره به مد آرایشی بازگشت. دور شدن از لب‌های مات در چند سال گذشته روند آهسته‌ای را به خود گرفته بود اما لب براق به لطف ترندهای آرایشی 2020 به‌طور رسمی دوباره وارد دنیای مد شد. 

  • برای مدتی آرایش اصلی برند گوچی با پوستی شاداب، تمیز و لب‌هایی که کمی براق بودند، معمولی بود (گذشته از چند مدلی که مژه‌های مصنوعی حجیمی استفاده کرده بودند).
  • آرایش برند آف وایت نیز به همین ترتیب بود (با چند استثنای براق)، به‌ جرات می‌توان گفت که مدلها کاملاً بدون آرایش و یا فقط از کمی براق کننده و کمی ریمل استفاده کرده بودند. 
  • در برند شنل، مدل‌ها رژلب قرمز رنگ را در وسط لب استفاده کرده بودند که با براق کننده عالی به نظر می‌رسیدند. 

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: رژلب های براق

24. لب‌های قرمز

در حالیکه، رنگ قرمز برای رژلب ماندگار است و حدود یک قرن است که قدیمی نشده است. آیا واقعاً یکی از ترندهای آرایشی 2020 محسوب شود؟ این مسئله چندان مهم نیست زیرا میکاپ آرتیست‌ها از این رنگ شیک در فشن شوها استفاده می‌کنند و آن را تبدیل به یک استثنا رنگی کرده‌اند. 

  • بیایید با این استثنا شروع کنیم که فشن شوی دولچه و گابانا است. در این برند، رژلب قرمز و خط چشم بالدار مانند لوگوی آن مهم و ضروری است. در ترکیب با مدل موی لوله‌ای و ناخن‌های قرمز رنگ، این آرایش بسیار شبیه به آرایش دهه 40 شده بود. 
  • اکنون در برند پرادا، بیشتر مدل‌ها از آرایش نود (Nude) استفاده کرده بودند اما تعدادی هم رژ لب قرمز رنگ را با خط چشم مشکی استفاده کرده بودند.
  • در فشن شوی برندهای Sies Marjan و Moschino هم مدل‌هایی با رژ لب قرمز مشاهده شده می‌شد.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: رژ لب قرمز

25. لب‌های قرمز تیره

اگر به دنبال رژلب تیره‌تر هستید، بدانید رژلب تیره مثل قرمز تیره جزو ترند 2020 است نه رنگ‌های قهوه‌ای و بلوطی دهه 90.

  • بعضی از مدل‌های برند جیل ساندر، میکاپ نود و دل‌نشین را با تیره کردن رژ لب قرمز با ته رنگی طبیعی، جذاب‌تر کردند. در برند کشه، تری باربر (میکاپ آرتیست) درباره‌ی بعضی از مدل‌ها تصمیم گرفت که برای تأثیرگذاری بیشتر از رژلب تیره با درخششی مات، استفاده کند.  
  • تأثیرگذارترین آرایش لب در برند مکس مارا بود که تام پچوکس (میکاپ آرتیست) در مورد بعضی از مدل‌ها تصمیم گرفت که از رنگ قرمز بسیار تیره‌ مانند شرابی استفاده کند که بیشتر به مشکی می‌خورد.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: رژلب‌ قرمز تیره

26. رژلب‌هایی با رنگ غیرعادی 

به نظر می‌رسد آرایش بهاری 2020 به رژلب‌های معمولی محدود نمی‌شود. در صحنه‌ی بعضی از فشن شوها، میکاپ آرتیست‌ها از رژلب‌هایی به غیر از رنگ قرمز استفاده کردند.

  • در فشن شوی دریس وان تون، رژلب طلایی حسی از تجمل را القا کرده بود و به نظر میرسد که نوعی آرایش غیرمعمول است که میتوان برای مهمانی‌ها از آن استفاده کرد.
  • در برند مولی گودارد، رژلب قرمز کمرنگ کره‌ای با رنگ آلمانی و تکنیک کلفت کردن لب (که مربوط به دهه‌ی 20 است) ترکیب شده بود که آن را وسط لب‌ها کشیده بود و کنار لب‌ها محو شده بود.
  • اگر رنگ‌های فانتزی نئونی بیشتر موردعلاقه‌ی شماست، از رژلب‌های برند Chromat که به رنگ آبی نئونی درخشان است استفاده کنید. 
  • بعضی از مدل‌های برند امیلیا ویکستید از رنگ‌های پاستیلی سبز و بنفش استفاده کرده بودند که میکاپشان را خاص‌تر کرده بود.

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: رژلب‌هایی با رنگ های خاص و جسورانه

27. تزئین صورت با تکه‌های پارچه

یکی از جالب‌ترین چیزها درباره آرایش در فشن شوها، نحوه‌ی استفاده میکاپ آرتیست‌ها از وسایل غیرمعمول برای تأثیرگذاری بیشتر صورت است.

  • آرایش اصلی برند Giambattista Valli و اضافه کردن کمی گل به ‌صورت بعضی از مدل‌ها تکنیک دوست ‌داشتنی بود، به‌ویژه برای ترندهای بهاری 2020. گلبرگ‌های گل به روش‌های مختلفی به‌ صورت چسبانده شده بودند. گلبرگ‌های گل‌های رز، نرگس و غیره عالی به نظر می‌آمدند. 
  • در برند AREA مرز بین آرایش و جواهرات کمرنگ شده بود. تکه‌های پر زرق ‌وبرق به شکل‌های تاج و اشک با کریستال‌های سواروسکی شکل داده‌ شده بود و به دور چشم بعضی از مدل‌ها وصل شده بود که اغلب با جواهرات مدل‌ها هماهنگ بود.      
  • در برند آنتوپریما از تزئین سه وجهی برای هیجان‌انگیز کردن آرایش و از طراحی با نخ در برندهای والتینو، مارکو دی وینچزو استفاده شده بود. 

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: تزئین صورت با سنگ‌های تزیینی، گل و نخ

28. استفاده از کریستال

کریستال‌هایی که به‌صورت چسبانده می‌شوند باعث ظرافت و درخشش صورت می‌شوند. در فشن شوهای سال 2020 ترند زیبایی کریستال تقریباً زیاد بود اما می‌توانید برای استفاده روزانه از کریستال‌های ظریف کنار چشم استفاده کنید. 

  • در برند Schiaparelli کریستال‌هایی را همانند آبشار رنگین‌کمانی دور چشم یکی از مدل‌ها قرار داده بود و کریستال‌های شفاف به شکل قطره‌های آب را روی کل صورت یکی از مدل‌ها چسباندند که در آن هیچ ظرافتی به چشم نمی‌خورد.        
  • دامنه‌ی آرایش‌های آوانگارد در فشن شوی مارک جاکوبز گسترده بود که شامل کریستال‌های قرمز رنگ به همراه سایه‌ی سبز روی پلک بود و کریستال‌های کوچک دور چشم‌های بدون آرایش مدلی به نام Yana Dobroliubova با کمرنگ کردن ابرو بسیار چشمگیر بود.          
  • در برند پایر ماس، استفاده از کریستال برای جلوه‌ی بیشتر آرایش قرمز چشم به چشم می‌خورد و در برند دریس وان تون تنوع استفاده از مروارید بیشتر جلب توجه می کرد. 

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: استفاده از سنگ های کریستالی

29. نقاشی صورت

میکاپ آرتیست‌ها این شانس را داشتند که با طراحی نقاشی ظریف روی صورت در ایده‌های آرایشی 2020 بسیار خلاق باشند. 

  • در برند Simone Rocha، پرهای بسیار شبیه به واقعیت روی پیشانی بعضی از مدل‌ها نقاشی شده بود. در حالی‌که در برند Manish Arora نقاشی صورت شبیه به David Bowie کاملاً فانتزی بود.        
  • در برند Rixo نقاشی صورت شامل گل‌های کوچک تزئینی روی گونه بود که بامزه و بیشتر یادآوری نقاشی صورت کودکان بود.       

ترندهای آرایشی بهار و تابستان 2020: نقاشی ظریف روی صورت

بیشتر بخوانید: بررسی 12 ترند آرایشی تابستانه: از آرایش پایه تا هولوگرافی

مطالب مرتبط