چگونه رنگ فاندیشن، مناسب پوست‌مان انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ فاندیشن، مناسب پوست‌مان انتخاب کنیم؟

01 خرداد 1399

پیدا کردن فاندیشن، بی‌بی کرم، سی‌سی کرم، رژلب و هر محصول آرایشی دیگری در این میان می‌تواند دشوار باشد. همه این دشواری‌ها به انتخاب رنگ مناسب باز می‌گردد. تن رنگ پوست شما چیست؟ اما سوال مهم‌تر این است که ته‌رنگ پوست شما چیست؟ ته‌رنگ پوست، به معنای سایه درون رنگ پوست شماست. در این مقاله، هر چیزی که باید در مورد ته‌رنگ پوست و تشخیص دادن تن و ته‌رنگ پوست خود بدانید، گردآوری شده است.


ته‌رنگ پوست چیست؟


ته‌رنگ پوست در اصل به معنای سایه درون رنگ پوست شما است. به این صورت فکر کنید که هنگامی که در آینه نگاه می‌کنید تن یا رنگ پوست خود را می‌بینید اما ته‌رنگ پوست شما سایه‌ی درون آن رنگ است. توصیف رنگ چهره با استفاده از کلمات پیچیده است. ته‌رنگ پوست ارتباطی با سطح رنگدانه‌های پوست ندارد و نشان دهنده رنگ عمیق سطح پوست است.


انواع ته‌رنگ پوست چیست؟


تن یا رنگ پوست را می‌توان بر روی نموداری مشخص کرد که از تن سرد شروع شده به تن خنثی و در آخر به تن گرم می‌رسد. سه ته‌رنگ پوست در تمامی رنگ‌ها وجود دارد.

1. ته‌رنگ‌ سرد

اگر رنگ پایه پوست شما صورتی، قرمز یا آبی است، ته‌رنگ پوست شما سرد است. سوال‌های زیر را از خود بپرسید و اگر جواب اکثر آنها بله بود، به احتمال زیاد ته‌رنگ پوست شما سرد است.

  • آیا به راحتی آفتاب سوخته می‌شوید؟
  • آیا پوست شما اندکی به رنگ صورتی می‌زند؟
  • آیا رگ‌های قسمت داخلی مچ دستانتان آبی رنگ است؟
  • آیا جواهرات نقره‌ای رنگ نسبت به جواهرات طلایی رنگ بیشتر به پوست شما می‌آیند؟

2. ته‌رنگ گرم

اگر ته‌رنگ پوست شما گرم باشد، با بیانسه یک نقطه مشترک دارید! و به راحتی می‌توانید آن را برای همه بازگو کنید. اگر رنگ پوست شما کمی به زرد یا طلایی می‌زند پس ته‌رنگ پوست شما گرم است. سوال‌های زیر را از خود بپرسید و اگر جواب اکثر آنها بله بود، به احتمال زیاد ته‌رنگ پوست شما گرم است.

  • آیا پوست شما به راحتی زیر نور آفتاب برنزه می‌شود؟
  • آیا پوست شما بیشتر به نظر زرد یا زیتونی رنگ به نظر می‌رسد؟
  • آیا رگ‌های قسمت داخلی مچ دستانتان سبز رنگ است؟
  • آیا جواهرات طلایی رنگ بیشتر از جواهرات نقره‌ای به پوست شما می‌آید؟

ته‌رنگ خنثی

اگر پوست شما هم هاله گرم و هم هاله سرد دارد پس ته‌رنگ پوست شما خنثی است. سوال‌های زیر را از خود بپرسید و اگر جواب اکثر آنها بله بود، به احتمال زیاد ته‌رنگ پوست شما خنثی است.

  • آیا پوست شما دو رنگ صورتی و زرد را درون خود دارد؟
  • آیا شما زیر نور آفتاب هم برنزه می‌شوید هم آفتاب سوخته؟
  • آیا رگ‌های قسمت درونی مچ دستانتان هم آبی است و هم سبز؟
  • آیا جواهر آلات طلایی و نقره‌ای به یک میزان به پوست شما می‌آیند؟

اگر هنوز در مورد ته‌رنگ پوست خود سردرگم هستید، این مقاله بهترین روش‌ها را به همراه سوالات بالا برای شما فراهم کرده است تا با استفاده از آنها بتوانید ته‌رنگ پوست خود را پیدا کنید.


پیدا کردن ته‌رنگ پوست


روش رنگ سفید و کرم

یک تکه پارچه به رنگ سفید خالص و کرمی روشن نزدیک صورت خود نگهدارید و ببینید که کدام رنگ بیشتر به شما می‌آید. اگر رنگ سفید خالص بیشتر به شما می‌آید، احتمالاً ته‌رنگ پوست شما گرم است. اگر رنگ کرمی روشن به شما می‌آید، به احتمال زیاد ته‌رنگ پوست شما سرد است و اگر با هر دو رنگ خوب به نظر می‌رسید، احتمالاً ته‌رنگ پوست شما خنثی است.

روش نور آفتاب

نور آفتاب نیز روشی کارآمد است. اگر شما به راحتی برنزه می‌شوید و کمتر پیش می‌آید که آفتاب سوخته شوید، احتمالاً تن رنگ پوست شما گرم است. اما اگر به راحتی آفتاب سوخته می‌شوید و به سختی پوستتان برنزه می‌شود پس به احتمال زیاد ته‌رنگ پوست شما سرد است. اگر هم آفتاب سوخته و هم برنزه می‌شوید، تن پوست شما خنثی است.

روش جواهرات طلایی در مقابل نقره‌ای

جواهرات طلایی رنگ اغلب به پوست‌هایی می‌آیند که تن گرم‌تری دارند. درمقابل جواهرات نقره‌ای اکثراً به پوست‌های با تن سرد می‌آید. اگر هم هر دو به پوست شما می‌آید، به احتمال زیاد ته‌رنگ پوست شما خنثی است.

روش رگ مچ دست

رگ‌های مچ دست نیز می‌تواند به شما کمک کند تا ته‌رنگ پوست خود را تشخیص دهید. رگ‌های سبز رنگ‌تر معمولاً به این معنا است که تن پوست شما گرم است و رگ‌‌هایی که کمی به رنگ آبی یا بنفش هستند، معمولاً به معنای داشتن پوستی با تن سرد است. اگر رگ‌های مچ دست هم سبز و هم آبی باشد یعنی تن پوست شما خنثی است.

معمولاً روی بسته بندی‌های فاندیش‌ها نیز حروف به همراه شماره‌ی رنگ‌ها نوشته شده که نشان دهنده‌ی نوع ته‌رنگ پوست است. C برای تن سرد، W برای تن گرم و N برای تن خنثی است.

بیشتر بخوانید: فاندیشن را در خانه درست کنید!

مطالب مرتبط