راهنمای تصویری میکاپ برای چشم سبز‌ها

راهنمای تصویری میکاپ برای چشم سبز‌ها

15 اردیبهشت 1399

چشم‌های سبز، خاص، زیبا و مستحق توجه بیشتری هستند. یک روش عالی برای زیباتر شدن چشم‌ها، میکاپ کردن است. اما رنگ‌های خاصی وجود دارند که چشم‌های سبز را واقعا جذاب می‌کنند. در این مقاله، به چند نکته درباره اینکه چطور می‌توانید درخشش چشم‌ سبز را بیشتر کنید می‌پردازیم. با استایلی همراه باشید.


انتخاب رنگ سایه چشم برای چشمان سبز


1. برای سبک روزانه، از رنگ قهوه‌ای خنثی استفاده کنید

 به دنبال رنگ‌های قهوه‌ای‌ مایل به قرمز مانند سفالی یا خاکستری مایل به قهوه‌ای بروید. این رنگ، یک انتخاب بسیار عالی برای استفاده روزانه است.  

  • اگر می‌خواهید رنگ چشم‌تان برجسته‌تر به نظر برسد، ریمل و یا خط چشم بنفش را امتحان کنید.

2. صورتی، بنفش و قرمز را امتحان کنید تا سبزی چشم‌ برجسته‌تر شود

صورتی، بنفش و قرمز باعث درخشش سبزی چشم‌ می‌شوند. می‌توانید این سایه‌ها را با لباس روز و یا شب امتحان کنید. بسته به سایه چشم، شما می‌توانید به جای رنگ‌های صورتی گرم‌، تیره‌ یا عمیق‌تر از رنگ‌های روشن‌تر و خنک‌تر استفاده کنید. این رنگ‌ها به برجسته کردن چشم‌‌های سبز کمک می‌کند. برای رنگ‌های بنفش سعی کنید از سایه‌های بادمجانی، بنفش کمرنگ، یاسی، آلویی یا خود بنفش استفاده کنید.  

  • اگر دوست ندارید از رنگ قرمز استفاده کنید، می‌توانید به جای آن قهوه‌ای مایل به قرمز را امتحان کنید، زیرا در صورتی که چشم‌هایتان را برجسته‌تر می‌کند باعث می‌شود تا طبیعی‌تر به نظر برسید.

3. از سایه چشم سبز، با احتیاط استفاده کنید

 سایه چشم سبز، به درخشش چشم‌ها کمک می‌کند. اما باعث می‌شود که بی‌حال و کسل کننده به نظر برسند. ترفند استفاده از رنگ سبز این است که سایه‌ی تیره‌تر و متفاوت‌تر از رنگ چشم‌تان را به مقدار خیلی کم استفاده کنید.

4. رنگ برنز، مسی یا طلایی را امتحان کنید

این رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا نقطه‌ی طلایی چشمان شما برجسته‌تر شود و همچنین باعث می‌شود که چشمان شما روشن‌تر به نظر برسند. سایه چشم قهوه‌ای یا سبز با درخشش طلایی، نیز گزینه‌های خوبی هستند.

5. از سایه چشم آبی استفاده نکنید

 این رنگ، شامل تمام سایه‌های آبی و آبی بنفش است. هر چیزی با رنگ آبی، باعث می‌شود چشمان شما خسته و بی‌حال به نظر برسد. همین این قانون برای خط چشم و ریمل نیز صادق است.

  • بنفش مایل به قرمز یا صورتی، انتخاب خوبی است.

6. در صورت وجود قرمزی در اطراف چشمتان، از ته رنگ قرمز و بنفش استفاده نکنید

استفاده از این رنگ‌ها، قرمزی اطراف چشمتان را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود که شما خسته و کسل به نظر برسید.


انتخاب خط چشم، ریمل، رژ لب و رژگونه برای چشمان سبز


1. خط چشم قهوه‌ای (متوسط) را امتحان کنید

این رنگ به اندازه کافی تیره است که می‌تواند چشمان‌تان را برجسته‌ کند و به اندازه کافی هم روشن است که باعث می‌شود چشمان‌تان نزدیک به هم، به نظر نرسد. اگر یک شب خاصی پیش رو دارید، حتی می‌توانید رنگ طلایی را امتحان کنید.

2. خط چشم سفید را به گوشه داخلی چشم‌تان بکشید

 حتما سایه چشم‌تان را محو کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد. این کار به برجسته کردن چشمانتان کمک می‌کند.

3. خط چشم یا ریمل بنفش را در نظر بگیرید

یک روش عالی برای روشن کردن چشم‌ها این است که از سایه‌های بنفش استفاده می‌کنید. اما در عین حال مجبور نیستید از خط چشم و ریمل بنفش به طور همزمان استفاده کنید.

  • می‌توانید خط چشم ذغالی و ریمل بنفش را با هم استفاده کنید.

4. از ریمل مشکی استفاده کنید ولی از خط چشم مشکی استفاده نکنید

 در عوض به دنبال خط چشم ذغالی، خاکستری تیره یا خاکستری ذغالی باشید. خط چشم مشکی، برای چشم‌های سبز بیش از حد زمخت است. با این حال، ریمل مشکی می‌تواند به زیبایی چشم‌هایتان کمک کند.  

5. رژ لب قرمز، صورتی یا بنفش را امتحان کنید

 این رنگ‌ها، تضاد خوبی به چشم‌ها می‌دهد. بسیاری از افراد چشم سبز با رنگ‌های مرجانی یا هلویی بسیار عالی به نظر می‌رسند. مطمئن شوید که رژ لب شما با رنگ سایه چشم‌تان هماهنگی دارد، در غیر اینصورت ممکن است زیبا به نظر نرسید. برای اینکه رژ لب‌تان بادوام‌تر بماند، ابتدا از خط استفاده کنید. از رنگی استفاده کنید که با رژلب‌تان هماهنگی دارد. رژ را روی لب‌ بزنید و پس از چند لحظه مکث، لایه‌ی دوم را بمالید. رژ لب‌ را با مالیدن یک نازک روی لب‌ تنظیم کرده، سپس با استفاده از پودر فیکساتور، آن را تثبیت کنید.  

6. برای مکمل چشم‌های سبز، از رژگونه هلویی استفاده کنید

 اگر پوست سردی دارید، می‌توانید به جای آن از رژگونه صورتی استفاده کنید. تنها در صورتی از رنگ هلویی استفاده کنید که با سایر میکاپ شما هماهنگی داشته باشد.


تلاش برای پیدا کردن سایه‌های خاص ویژه چشم‌های سبز


1. اگر چشمان سبزی دارید، از رنگ قرمز بیشتر استفاده کنید

 همچنین می‌توانید کمی از رژگونه‌یتان را روی خط مژه‌ خود بکشید. این کار به شما کمک می‌کند تا آرایش چشم‌ با سایر آرایش صورت‌تان ارتباط پیدا کند.  

انتخاب رنگ قرمز از پالت سایه چشم

2. اگر چشمان سبز-طلایی دارید، از آرایش چشم اسموکی استفاده کنید

 به جای استفاده از سایه چشم‌های معمولی ذغالی و نقره‌ای، از سایه‌ چشم‌های بنفش کمرنگ یا شرابی استفاده کنید. برای زیبایی بیشتر، خط چشم ذغالی یا قهوه‌ای تیره را امتحان کنید.

سایه اسموکی برای چشمان سبز

3. در صورت داشتن چشم‌های سبز فندقی، سایه چشم آبی ارغوانی را روی خط مژه خود بکشید

خط چشم آبی ارغوانی را روی خط مژه خود بکشید. سپس کمی از آن را روی خط پلک پایینی خود  پخش کنید. کار خود را با زدن ریمل بنفش یا آلبالویی خاتمه دهید.

زدن سایه چشم آبی ارغوانی پشت پلک


بخش چهارم امتحان کردن با سایه چشم‌های متفاوت


1. از سایه چشم قهوه‌ای و طلایی استفاده کنید

سایه‌ چشم طلایی را روی کل پلک‌تان پخش کنید. سپس با یک براش، سایه قهوه‌ای تیره را روی خط پلک‌تان بزنید. با رنگ بژ، روی برخی از سایه‌های تیره‌تر از گوشه خارجی به گوشه داخلی ضربه بزنید. سپس با یک براش آن را محو کنید و از خط چشم و ریمل قهوه‌ای تیره استفاده کنید.

استفاده از سایه چشم قهوه‌ای - طلایی

2. از سایه‌ چشم هلویی و قهوه‌ای استفاده کنید

 پرایمر سایه چشم را روی کل پلک‌تان بمالید. براش آغشته به رنگ کرمی را از خط مژه تا استخوان ابرو پخش کنید. سپس رنگ هلویی را روی پلک بالایی خود، از خط مژه گرفته تا خط پلک (ناحیه‌ای فرورفته از چشم که دقیقا بین پلک و پوست بالاییش قرار دارد) بمالید. کمی از رنگ هلویی را زیر پلک پایینی پخش کنید. خط چشم قهوه‌ای را روی هر دو پلک بالا و پایین خود بکشید. با زدن ریمل قهوه‌ای، در پلک بالا و پایین به کار خود پایان دهید.  

زدن سایه‌ چشم هلویی - قهوه‌ای پشت پلک

3. سعی کنید رنگ بنفش را با سایر رنگ‌های سایه چشم ترکیب کنید

پرایمر سایه چشم را روی کل پلک‌تان بمالید. با خط چشم قهوه‌ای، خط بالا و پایین پلک‌تان را بکشید. سایه چشم بنفش را از خط مژه تا استخوان ابرو روی کل پلک‌تان پخش کنید، بهتر است این کار را با یک براش انجام دهید. رنگ توت فرنگی را روی خط پلک‌تان بمالید. لبه‌های ناهمگون را با یک براش محو کنید. می‌توانید کمی از آن را روی پلک پایینی‌ (دقیقا زیر مژه‌های پلک پایین) پخش کنید. کمی ریمل قهوه‌ای را روی مژه‌های بالایی و پایینی خود بزنید.  

زدن سایه چشم بنفش پشت پلک

4. سایه چشم بنفش تک رنگ (مونوکروم) را امتحان کنید

پرایمر سایه چشم را روی کل پلک‌تان پخش کنید. براش آغشته به رنگ بنفش متوسط را روی پلک‌تان (از خط مژه تا خط پلک) بمالید. دقیقاً از قسمت پایین‌تر از خط ابرو از بنفش روشن‌تر استفاده کنید. در آخر‌، از بنفش تیره روی خط پلک خود استفاده کنید. هر سه سایه را با هم ترکیب کنید تا یک سایه صاف و بدون نقصی داشته باشید. کار خود را با خط چشم و ریمل ذغالی به پایان برسانید.

  • از براق کننده لب در پایان میکاپ خود استفاده کنید.

زدن سایه چشم بنفش پشت پلک

بیشتر بخوانید: آموزش قدم به قدم میکاپ برای چشم‌های قهوه‌ای 

مطالب مرتبط