چگونه از سایه چشم به عنوان هایلایتر استفاده کنیم؟

چگونه از سایه چشم به عنوان هایلایتر استفاده کنیم؟

06 اردیبهشت 1399

هایلایتر، می‌تواند درخشش خاصی به چهره‌تان بدهد و به قسمت‌های خاصی از صورت‌تان تاکید کند. آن‌ها به شکل‌ پودری، کرمی و مایع وجود دارند. اگر نمی‌خواهید پول‌تان را برای یک محصول جداگانه دیگر خرج کنید، به جای آن می‌توانید از سایه چشم استفاده کنید. سایه چشم، فرمولی مشابهی با هایلایتر دارد و در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها با قیمت پایین‌تر در دسترس هستند. برای برجسته کردن گونه‌های خود، از سایه چشم استفاده کنید، محدوده چشم‌تان را روشن‌تر کنید و یک درخشندگی خاصی به آن بدهید.


بخش اول انتخاب سایه چشم


1. سایه چشمی را انتخاب کنید که دو درجه از رنگ پوست‌تان روشن‌تر باشد

برای اینکه سایه چشم‌تان دقیقا مانند "هایلایتر" باشد، باید از سایه‌ای روشن‌تر از آنچه که معمولاً روی صورت‌تان استفاده می‌کنید، استفاده کنید. از سایه‌ چشم‌هایی که شبیه به رنگ طبیعی پوست‌تان است اجتناب کنید و به دنبال رنگی بگردید که دو درجه روشن‌تر از آن باشد.

  • اگر به طور طبیعی رنگ پریده هستید و نمی‌توانید سایه‌ای که روشن‌تر از رنگ پوست‌تان است را انتخاب کنید، سبک‌ترین سایه‌ای که می‌توانید با یک جلای رنگین کمانی به دست آورید را انتخاب کنید.  
  • اگر رنگ پوست‌تان به طور طبیعی تیره است، از رنگ‌های سرد پرهیز کنید و رنگ‌های گرم‌تر مانند رزگلد یا برنز را انتخاب کنید.  

انتخاب سایه چشم متناسب با پوست صورت

2. از مچ دست خود به عنوان راهنما استفاده کنید

اگر پوستی با ته رنگ سرد دارید، سایه‌های صورتی یا شامپاینی را انتخاب کنید. برای پوست‌هایی با ته رنگ گرم، از سایه چشم‌های شامپاینی اجتناب کنید، چرا که این رنگ باعث می‌شود پوست‌تان تیره‌تر شود. درعوض، سایه‌هایی را انتخاب کنید که کمی هلویی یا طلایی براق در آن‌ها باشد. اگر پوست خنثایی دارید، می‌توانید هر دو گزینه را امتحان کنید تا بفهمید که کدامیک برایتان مناسب‌تر است.  

انتخاب سایه چشم با مچ دست

3. با سایه‌‌ی براق، یک درخشش شاین ایجاد کنید

سایه‌ها در طیف‌های وسیعی وجود دارند و امتحان کردن آن‌ها می‌تواند برایتان سرگرم کننده باشد. جلای رنگین کمانی می‌تواند درخشش ظریفی را برایتان ایجاد کند، در حالی که سایه‌ای با زرق و برق بیشتر می‌تواند درخششی با تأثیر بالاتری را فراهم کند و مناسب مهمانی شب باشد.  

  • به طور کلی، شما می‌توانید رنگی که دو درجه روشن‌تر از پوست‌تان است را انتخاب کنید و برای ایجاد جلوه‌های مختلف و رسیدن به براق کننده دلخواه، آن را با سایه‌های دیگر امتحان کنید.  

پالت سایه براق


بخش دوم انتخاب نوع سایه چشم


1. برای سایه چشم‌ پودری از براش استفاده کنید  

سایه چشم‌ پودری را با یک براش آرایشی بزرگ یا یک براش مخصوص هایلایتر اعمال کنید. از براش سایه چشم استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد یک خط مشخص خواهد شد.

  • سایه چشم‌های پودری که به صورت فشرده بسته بندی شده‌اند، بسیار معروف هستند. به همین دلیل سایه چشم پودری، وسیع‌ترین سایه‌ها و رنگ‌ها را دارد.
  • اگر پوست چربی دارید و یا می‌خواهید بسیاری از هایلایترها را امتحان کنید، توصیه می‌شود که ابتدا سایه چشم پودری را امتحان کنید. 

2. اگر پوست خشکی دارید، سایه چشم با فرمول کرمی را انتخاب کنید

برای سایه چشم کرمی، از براش یا انگشت خود استفاده کنید. سایه چشم کرمی، به راحتی روی پوست خشک می‌چسبد و جلوه‌ی طبیعی را برایتان فراهم می‌کند.  

  • اگر پوست خشکی دارید، نباید از سایه چشمی استفاده کنید که آن را خشک‌تر کند. سایه چشم پودری، دقیقاً مانند پودر معمولی صورت، می‌تواند پوست شما را خشک، بر چین و چروک‌ها تأکید و کمترین نتیجه طبیعی را فراهم کند.  
  •  برخلاف سایه چشم پودری، سایه چشم کرمی از چین و چروک و از جمع شدگی پوست پشت پلک که باعث می‌شود نواقص بیشتری ظاهر شوند، جلوگیری می‌کند.

سایه چشم کرمی

3. برای ایجاد یک درخشش دراماتیک، از سایه چشمی با فرمول مایع استفاده کنید

سایه چشم مایع را با نوک انگشت‌تان اعمال کنید و آن را با یک اسفنج آرایشی تمیز محو کنید. سایه چشم‌های مایع، سازگاری بهتری با فاندیشن دارند و در بعضی موارد ممکن است حتی رقیق‌تر هم باشند.

  • این محصولات غالباً در رنگ‌های متالیک فروخته می‌شوند که می‌توانند یک برجستگی بسیار چشمگیری را ایجاد کنند. اگر می‌خواهید درخشندگی شدیدی را ایجاد کنید، از سایه چشم‌ مایع استفاده کنید.  
  •  به دنبال نام‌هایی باشید که بیانگر فلزات باشد و یا از کلماتی مانند "Glow"، "Moondust" و یا "Glitter" روی بسته بندی استفاده شده باشد.

 سایه چشم مایع


بخش سوم استفاده از سایه چشم


1. از سایه‌های براق روی گونه‌های خود استفاده کنید

 هایلایتر می‌تواند ساختار صورت، به ویژه گونه‌های استخوانی‌تان را تغییر دهد. استفاده از آن در نزدیکی گونه‌هایتان، درخشش خاصی به چهره‌تان می‌بخشد. سایه چشم را در امتداد استخوان گونه یا کمی بالاتر از آن بمالید. به بالاترین نقطه از گونه‌های خود بپردازید تا بیشترین بُعد را به چهره‌تان اضافه کنید. سایه چشم را به سمت شقیقه‌های خود محو کنید.

  • هر نوع سایه چشم را می‌توانید انتخاب کنید، اما سایه چشم‌های کرمی یا مایع برای ایجاد درخشندگی طبیعی و بیشتر توصیه می‌شود.
  • برای طبیعی کردن نتیجه، پس از اینکه از فاندیشن استفاده کردید از هایلایتر استفاده کنید، اما قبل از رژگونه آن را اعمال کنید.   

2. محدوده چشم خود را روشن کنید

هایلایتر استفاده شده در نزدیکی چشم به دو روش عمل می‌کند. هنگامی که زیر چشم‌تان استفاده شود، می‌تواند حلقه‌های تیره را به همان روشی که از کانسیلر استفاده می‌کردید پنهان کنید. اگر آن را در گوشه‌های داخلی چشم استفاده کنید، چشمانتان را "باز می‌کند" و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به شما می‌دهد.

  • بسته به آنچه که می‌خواهید، هایلایتر را در هر دو قسمت چشم خود اعمال کنید. سپس آن را محو کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.
  • علاوه بر این‌، می‌توانید با استفاده از هایلایتر در بالا و درست زیر استخوان ابرو، چشمان خود را برجسته و لیفت (بالا بردن) کنید.  

3. بینی خود را کوچک‌تر نشان دهید

هایلایتر، به شما کمک می‌کند که بینی‌تان کوچک‌تر یا باریک‌تر نشان داده شود. در زیر پل بینی خود از یک رنگ براق استفاده کنید. سپس از سایه‌ای استفاده کنید که یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست طبیعی کنار بینی‌تان باشد. آن را به خوبی محو کنید، تا صاف و طبیعی به نظر برسد.

  • برای تکمیل ظاهری طبیعی‌تر، یک نقطه از هایلایتر را در هفت یا کمان مرکزی لب خود بزنید.  

بیشتر بخوانید: آموزش آرایش چشم مصری

مطالب مرتبط