آموزش قدم به قدم استفاده از سایه چشم مرطوب

آموزش قدم به قدم استفاده از سایه چشم مرطوب

06 اردیبهشت 1399

سایه چشم مرطوب، همانطور که از اسمش مشخص است زمانی قابل استفاده است که مرطوب می‌شود. این سایه پس از استفاده، بسیار زیبا به نظر می‌رسد. از این رو، سایه چشم مرطوب بسیار مورد توجه قرار گرفته است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. این سایه چشم، روشن‌تر و با شدت رنگ بیشتری نسبت به سایه چشم‌های معمولی است. در این مقاله، به شما آموزش خواهیم داد که چگونه با دو روش از سایه چشم مرطوب استفاده کنید.


بخش اول استفاده از سایه چشم با آب


1. محصول مناسبی را انتخاب کنید

این روش، شامل استفاده از آب برای مرطوب کردن سایه چشم و سپس استفاده از آن است. بیشتر سایه‌های چشم هنگام خیس شدن، سخت و غیر قابل استفاده می‌شوند. خوشبختانه، چندین نوع سایه چشم وجود دارد که برای این کار طراحی شده‌ است. اکثر این نوع سایه‌های چشم، روی بسته بندی‌هایشان ذکر شده است که به شکل مرطوب قابل استفاده‌‌اند. در پایین چند نکته‌ای است که باید هنگام انتخاب سایه چشم به خاطر داشته باشید:

  • سایه چشم‌های "خشک و مرطوب" برای این کار بهترین هستند. سایه چشم‌های "پخته شده" و پودرهای رنگی شل نیز مناسب هستند.  
  • سایه چشم‌های معمولی توصیه نمی‌شوند، زیرا در صورت مرطوب شدن، سخت و غیر قابل استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید از سایه چشم‌های معمولی استفاده کنید، نوع متالیک آن را استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید که وقتی سایه چشم مرطوب خشک می‌شود، همانند سایه چشم پودری به نظر می‌رسد.

پالت سایه چشم مرطوب

2. یک براش آرایشی محو کننده انتخاب کنید

مطمئن شوید که براش، متراکم و ضخیم است. اگر دوست ندارید از براش استفاده کنید، می‌توانید به جای آن از اپلیکاتور سایه چشم استفاده کنید. از تمیز بودن براش یا اپلیکاتور اطمینان حاصل کنید.  

براش محو کننده آرایشی

3. به استفاده از یک پایه‌ روی پلک‌های خود فکر کنید

 این پایه می‌تواند یک پرایمر سایه چشم، سایه چشم کرمی یا سایه چشم فشرده باشد. استفاده از سایه‌های مرطوب تقریباً در هر موردی موثر هستند.

  • برای کمک به یکنواختی سایه چشم، از پرایمر سایه چشم استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید رنگ روشن‌تری داشته باشید از سایه چشم کرمی استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید ترکیب نرم‌تری داشته باشید از سایه چشم فشرده استفاده کنید.

4. براش را به آرامی مرطوب کنید

می‌توانید از آب مقطر یا فیلتر شده، اسپری فیکساتور یا مخلوط کننده آرایش استفاده کنید. از مصرف آب لوله کشی اجتناب کنید، زیرا حاوی باکتری‌های مضر است. همچنین، براش را داخل آب فرو نکنید و به تنهایی سایه چشم را خیس نکنید، زیرا براش باید مرطوب باشد نه خیس.

  • اگر براش بیش از حد مرطوب است، آن را به آرامی روی یک حوله تمیز قرار دهید.
  •  اگر از یک اپلیکاتور دو سر استفاده می‌کنید، یک طرف آن را به آرامی مرطوب کنید. طرف مرطوب را در کف دست‌تان فشار دهید. این کار باعث می‌شود تا آب اضافی براش خارج شود.   

5. چندین بار براش را روی پالت سایه چشم بمالید

 براش را در یک جهت، به جلو و عقب حرکت دهید. براش را خیلی محکم فشار ندهید و سعی کنید از یک طرف براش برای سایه چشم مرطوب استفاده کنید. به این ترتیب، طرف دیگر همیشه خشک می‌ماند. حتی سایه‌های مرطوب و خشک، می‌توانند با رطوبت بیش از حد سفت شوند.

  • اگر از سایه چشم پودر شل با رنگدانه قوی استفاده می‌کنید، ابتدا مقداری کمی از آن را درون ظرف یا درپوش بریزید. سعی کنید بیش از حد نیازتان در ظرف نریزید.  
  • اگر از سایه چشم پودر شل با رنگدانه و اپلیکاتور فوم‌دار استفاده می‌کنید، قسمت رنگدانه را در پشت دست خود فشار دهید تا پودر به داخل فوم نفوذ کند. این کار به شما کمک می‌کند تا فوم از ریختن رنگدانه شل شده روی صورت‌تان جلوگیری کند.

6. سایه چشم را پشت پلک‌تان بمالید

سایه چشم را پشت پلک خود درست در امتداد خط مژه بمالید. اگر قصد استفاده از رنگ‌های دیگر در نواحی مانند چین خوردگی پشت پلک و استخوان ابرو را دارید، لازم است اجازه دهید که رنگ اول خشک شود.

 

7. پس از خشک شدن لایه اول، لایه دوم را اعمال کنید

حتی می‌توانید از رنگ‌های متفاوتی در پشت پلک‌تان استفاده کنید. برای جلوگیری از ظاهری براق‌تر، می‌توانید مقداری سایه چشم خشک را روی سایه چشم مرطوب بمالید.

 


بخش دوم استفاده از سایه چشم و براق کننده


1. ابتدا با استفاده از پرایمر سایه چشم، پلک‌های خود را از خط مژه تا ابرو بپوشانید

 این روش به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با استفاده از سایه چشم و براق کننده ظاهری مرطوب و زیبا داشته باشید. پرایمر، پلک‌های شما را از خیس شدن محافظت می‌کند و به ماندگاری بیشتر مرطوب کننده، کمک می‌کند.

  • به خاطر داشته باشید که این ظاهر مرطوب و براق ممکن است با گذشت زمان چروک شود. وقتی این اتفاق می‌افتد باید آن را با دست‌تان لمس کنید تا صاف شود.

 2. سایه چشم متالیک را انتخاب کنید

می‌توانید از هر نوع سایه چشمی که دوست دارید از جمله پودر فشرده شده، رنگدانه، مرطوب، خشک و کرم مانند استفاده کنید. هر چه درخشش بیشتری داشته باشید زیباتر به نظر می‌رسید.

  • می‌توانید از سایه چشم مات استفاده کنید، اما ممکن است رنگی که پس از براق کننده می‌زنید تغییر کند.

 سایه چشم متالیک

3. سایه چشم را طبق معمول اعمال کنید

 این روش با سایه چشم‌های ساده‌تر بهتر عمل می‌کند. یک رنگ پایه را در نظر بگیرید و پشت پلک خود بزنید، کل پلک خود را بپوشانید، از خط مژه گرفته تا استخوان ابرو، سپس از خط مژه تا چین خوردگی رنگ دوم را اعمال کنید. با این روش رنگ دوم براق‌تر می‌شود.

  • برای زیباتر شدن رنگ آن، ابتدا از یک سایه چشم کرمی استفاده کنید، سپس یک سایه چشم معمولی و فشرده را روی آن بمالید.  

4. براق کننده‌ایی را انتخاب کنید

 این کار به سایه چشم شما ظاهری براق و زیبا می‌بخشد و باعث می‌شود تا در طول روز دوام بیشتری داشته باشد. بهترین براق کننده، استفاده از مام لب معمولی است. اما اگر می‌خواهید چیزی ضخیم‌تر و براق‌تر باشد، می‌توانید از براق کننده لب استفاده کنید.

براق کننده لب

5. براق کننده را با استفاده از یک براش آرایشی با موهای مصنوعی اعمال کنید

از براش‌هایی با موهای طبیعی مانند شتر یا سمور اجتناب کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از انگشت خود براق کننده را اعمال کنید.

  • از اعمال براق کننده در چین خوردگی‌ها اجتناب کنید. یک لایه از آن را بردارید. این کار باعث می‌شود که از چسبیدن بیش از حد براق کننده به چین خوردگی‌ها جلوگیری شود.
  • از اعمال براق کننده به گوشه‌های داخلی چشم اجتناب کنید. این کار باعث می‌شود براق کننده به داخل چشمان شما نفوذ کند و آن‌ها را تحریک کند.  

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح استفاده از سایه چشم مایع

مطالب مرتبط