طرز تهیه کرم سفید کننده پوست به روش خانگی

طرز تهیه کرم سفید کننده پوست به روش خانگی

17 فروردین 1399

درست کردن کرم سفید کننده طبیعی پوست، بسیار آسان است. با این حال، معمولاً حداقل یک ماه طول می‌کشد تا تفاوت قابل توجه‌ای را مشاهده کنید. این یک روش عالی برای خلاص شدن از شر رنگدانه‌های ناخواسته از آفتاب است. استفاده از محصولات طبیعی، رنگ پوست شما را به مرور زمان روشن می‌کند. توصیه می‌شود که برای سفید کردن کامل پوست، از کرم‌های شیمیایی استفاده نکنید.


بخش اول استفاده از خوراکی‌ها به عنوان سفید کننده پوست


1. ماست را روی پوست خود بمالید

ماست، حاوی مواد طبیعی‌ست که برای پوست شما مفید است. همچنین حاوی اسید لاکتیک است که خاصیت سفید کنندگی دارد. به راحتی ماست را روی پوست خود بمالید، چند دقیقه اجازه دهید تا روی پوست‌تان بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای اینکه متوجه تغییر رنگ پوست خود شوید، این کار را یک بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید.

  • توصیه می‌شود از ماست ساده استفاده کنید.

گذاشتن ماست روی پوست

2. از پرتقال استفاده کنید

پرتقال، حاوی ویتامین C است که یکی از مهمترین ویتامین‌ها برای پوست شماست. همچنین حاوی اسید سیتریک است که خاصیت سفید کنندگی طبیعی دارد. برای کسب نتیجه بهتر، دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را با مقداری پودر زردچوبه مخلوط کنید.

  • مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند، سپس آن را بشویید. برای اینکه متوجه تغییر رنگ پوست خود شوید، این کار را روزانه انجام دهید.

زدن مخلوط پرتقال و زردچوبه روی پوست

3. از پاپایاها استفاده کنید

پاپایاها، در محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور طبیعی می‌تواند پوست شما را روشن کند. تنها با خوردن پاپایا، می‌توانید از خواص پاکسازی آن بهره‌مند شوید. برای ساخت یک کرم قوی‌تر از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  • یک پاپایای رسیده را رنده کرده و آن را با یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. آن را روی پوست خود ماساژ داده و بگذارید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید. برای مشاهده نتایج قابل توجه‌ای، این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

زدن ماسک پاپایا و آب لیمو روی پوست

4. از خیار استفاده کنید

خیار، حاوی کلاژن است که پوست شما را نرم و محکم می‌کند. گفته می‌شود این ویژگی‌ها باعث روشن‌ شدن رنگ پوست می‌شود. یک روش درمانی رایج در استحمام درمانی‌ (اسپا) وجود دارد که با قرار دادن برش‌های خیار بر روی چشم‌ها، باعث روشن شدن پوست اطراف چشم می‌شوند.

  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک لیوان آب خیار را با هم مخلوط کنید تا یک پماد موضعی درست شود و با این کار پوست شما روشن شود. روزانه این مخلوط را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست خود بمالید.

زدن ماسک خیار و آب لیمو روی پوست

5. با استفاده از جو دوسر، پوست خود را لایه‌برداری کنید

 لایه برداری کردن پوست، باعث رشد سلول‌های جدید می‌شود. این کار با تجدید سلول‌های قدیمی، باعث بهبود رنگ پوست می‌شوند. مخلوط زیر را درست کنید:

  • نصف فنجان جو دوسر ساده را با نصف فنجان آب گوجه فرنگی مخلوط کنید. سپس آن روی پوست خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. هنگام پاک کردن مخلوط، این کار را به آرامی انجام دهید تا جو دوسر پوست شما را لایه برداری کند.

زدن ماسک جودوسر و گوجه فرنگی روی پوست


بخش دوم استفاده از روغن و عصاره‌ها


1. عصاره ریشه شیرین بیان را روی پوست‌تان بمالید

 شیرین بیان، یک داروی آیورودا است که به بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند و یک ماده موثر برای درخشندگی پوست است. شما می‌توانید ریشه شیرین بیان را از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید.

  • قبل از خواب، یک لایه نازک از این عصاره را روی پوست خود بمالید. صبح روز بعد، آن را بشویید.

زدن روغن ریشه شیرین بیان روی پوست

2. از روغن بادام استفاده کنید

 روغن بادام حاوی ترکیبات مختلفی مانند اسیدهای چرب اشباع نشده، فیتواسترول‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌هایE ، B6، B2  و PP برای روشن کردن پوست است. روغن را قبل از استفاده با آب جوش، گرم کنید (روغن را در یک کاسه استیل روی آب جوش قرار دهید تا گرم شود). توجه کنید که روغن قبل از استفاده، بیش از حد داغ نباشد.

  • روزانه روغن گرم شده را به مدت حدود 10 الی 15 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

زدن روغن بادام روی پوست

3. از عصاره توت استفاده کنید

عصاره توت، با مهار فعالیت تیروزین به روشن شدن پوست شما کمک می‌کند. حتما قبل از استفاده روی پوست، عصاره را رقیق کنید. کافی است 3 الی 6 قطره عصاره توت را با لوسیون مورد علاقه خود مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. 

  • از این ترکیب، روزانه دو بار برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید.

زدن مخلوط لوسیون و عصاره توت روی دست


بخش سوم استفاده از گیاهان و سایر داروهای طبیعی


1. از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا، حاوی ترکیبی به نام آلونزین (Aloesin) است که به مهار فعالیت تیروزین نیز کمک می‌کند. استفاده از آلوئه ورا باعث می‌شود تا پوستی صاف، نرم و روشن داشته باشید. برگ‌ آلوئه ورا را با چاقو باز کنید تا ژل داخل آن خارج کنید. اگر نمی‌خواهید ژل را به صورت دستی خارج کنید، می‌توانید ژل آماده آلوئه‌ورا را خریداری کنید.

  • این روند را روزانه چهار بار حدود 15 روز انجام دهید. پس از این مدت، مقدار ژل را کاهش دهید.

برش برگ آلوئه ورا

2. از کرم کوژیک اسید (Kojic Acid) استفاده کنید

كوژیك اسید، از چندین نوع قارچ ساخته شده است. یک روال سفید کننده محبوب در ژاپن است. همچنین یک روشی دیگر برای مهار کردن فعالیت تیروزین است که به روشن شدن پوست به طور طبیعی کمک می‌کند.

  • صورت خود را قبل از استفاده بشویید.
  • کوژیک اسید را با لوسیون مورد علاقه خود مخلوط کنید. دقت کنید که از مصرف بیش از حد کوژیک اسید در ترکیب خود استفاده نکنید. مقدار توصیه شده روی بسته بندی را دنبال کنید. بسیار حائز اهمیت است که از مقدار توصیه شده تجاوز نکنید، چرا که می‌تواند خطرناک باشد.
  •  روزی دو بار روی پوست خود بمالید.
  • این احتمال وجود دارد که باعث تحریک پوست ‌شود. قبل از استفاده از همه مخلوط، ابتدا آن را روی یک قسمت کوچک از پوست خود آزمایش کنید. اگر بریدگی یا زخم باز دارید، از این محلول استفاده نکنید.

تست کردن لوسیون کوژیک اسید روی دست

3. از انگور فرنگی استفاده کنید

انگور فرنگی، یک گیاهی است که حاوی مقدار زیادی ویتامین C طبیعی است. همچنین می‌توانید از انگور فرنگی خام استفاده کنید، شما می‌توانید عصاره‌ی آن را از عطاری‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. انگور فرنگی را می‌توانید به صورت قرص (به صورت خوراکی) یا به عنوان کرم موضعی استفاده کنید.

  • در صورت خرید عصاره انگور فرنگی، مقدار توصیه شده روی بسته بندی را دنبال کنید.

عصاره انگور فرنگی

4. یک ماسک آرد نخودچی درست کنید

 این یک روش محبوب برای روشن کردن پوست است که قرن‌ها در آسیا مورد استفاده قرار می‌گرفته است. آرد نخودچی به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کند که به رشد سلول‌های جدید پوست کمک می‌کند. این مواد را در یک کاسه مخلوط کنید: 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، نصف قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق غذا خوری شیر و 2 الی 5 قطره آب لیمو.

  • تا زمانی که به شکل خمیر شود، مواد را هم بزنید.
  •  ماسک را روی پوست خود بمالید و 10 الی 15 دقیقه صبر کنید یا تا زمانی که کاملا خشک شود.
  • سپس خمیر را با آب ولرم بشویید.  
  • برای کسب بهترین نتیجه، این روند را روزانه حدود یک ماه تکرار کنید.

 زدن ماسک آرد نخودچی روی پوست

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 4 نوع تونر برای انواع پوست