ترفندهای جالب برای پاک کردن رنگ موی بلوند در خانه

ترفندهای جالب برای پاک کردن رنگ موی بلوند در خانه

10 بهمن 1398

اگر پس از رنگ کردن موهایتان ظاهر آن را دوست نداشتید، روش‌های زیادی برای پاک کردن آن وجود دارد. می‌توانید محصولات خریداری شده مانند ریمور را امتحان کنید. همچنین می‌توانید محصولات خانگی مانند مایع ظرفشویی را امتحان کنید. اگر رنگ بلوند پاک نشد، از یک سالن زیبایی حرفه‌ای کمک بگیرید.


بخش اول با استفاده از محصولات خریداری شده از فروشگاه


1. به دنبال ریمور رنگ مو باشید

شما می‌توانید ریموور رنگ را در اکثر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی-بهداشتی خریداری کنید. شما می‌توانید دستورالعمل‌های موجود روی بسته‌بندی را دنبال کنید تا بفهمید که برای پاک کردن رنگ مو چطور از آن استفاده کنید. معمولاً قبل از شستن موهای خود، ریموور را بر روی آن بمالید و بگذارید در یک بازه زمانی مشخص (مطابق دستورالعمل) روی موهایتان بماند.

  • حتماً از ریموور مناسب با نوع موی خود استفاده کنید. ریموورهای رنگ مو، برای پاک کردن رنگ موی دائمی و همچنین رنگ موی موقت به فروش می‌رسند.
  • اگر یک ریموور رنگ مو بلافاصله عمل نمی‌کند، دوباره آن را امتحان کنید. برای پاک کردن رنگ‌های بسیار قوی، ممکن است نیاز باشد تا چندین بار از آن استفاده کنید. برخی از ریموورهای رنگ مو را باید بیش از یک بار استفاده کنید، مانند ریموور رنگ موی Pravana.

2. شامپو ضد شوره را امتحان کنید

برخی افراد دریافتند که شامپوی ضد شوره، در واقع به از بین بردن رنگ مو کمک می‌کند. معمولاً بسیار کم هزینه‌تر از محصولات ریموور رنگ مو هستند. تنها کافی است موهای خود را با شامپو ضد شوره بشویید و ببینید که آیا رنگ موها را پاک می‌کند یا خیر. اگر سریع عمل کنید، سریع هم نتیجه می‌گیرید. اگر زمان زیادی از رنگ کردن موهای شما گذشته باشد، پاک کردن آن نیز سخت‌تر خواهد بود.

3. از قرص‌های ویتامین C استفاده کنید

شما می‌توانید قرص‌های ویتامین C را از داروخانه تهیه کنید. شما باید دو عدد قرص را خرد کنید و آن‌ را با شامپوی فعلی‌تان یا یک شامپوی ضد شوره مخلوط کنید. سپس موهای خود را طبق معمول بشویید. ممکن است متوجه برخی از رنگ‌های محو شده شوید.

  • در نظر بگیرید که برای همه نوع رنگ مویی اثربخش نیست. اگر ویتامین C برای شما مؤثر نباشد، می‌توانید روش دیگری را امتحان کنید.

4. روی نمک اپسوم سرمایه‌ گذاری کنید

شما می‌توانید از این روش در حمام استفاده کنید. مقدار زیادی نمک اپسوم را درون آب بریزید و کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید. سپس حمام کنید و موهای خود را خیس کنید تا متوجه محو شدن رنگ‌ موهایتان شوید.

  • این روش فقط برای رنگ موهای نیمه دائمی موثر است. اگر موهای خود را با استفاده از رنگ موی دائمی رنگ کرده‌اید، باید روش دیگری را امتحان کنید.

بخش دوم محو کردن رنگ مو با محصولات خانگی


1. جوش شیرین را امتحان کنید

جوش شیرین، ممکن است بتواند به طور طبیعی رنگ موهای شما را پاک کند و باعث صرفه جویی در استفاده از مواد شیمیایی مختلف شود. نسبت‌های مساوی جوش شیرین و شامپو را با یکدیگر مخلوط کنید. موهای خود را هر روز با این مخلوط بشویید تا رنگ موهایتان محو شود.

  • معمولاً مخلوط یک به یک، خوب عمل می‌کند. با این حال، اگر موهای بسیار ضخیمی دارید، سعی کنید جوش شیرین را کمی بیشتر از شامپو اضافه کنید.

2- موهای خود را با سرکه درمان کنید

سرکه، می‌تواند رنگ مو را پاک کند. برای استفاده از سرکه، بهتر است سرکه سفید را انتخاب کنید. از نسبت یک به یک، آب گرم و سرکه استفاده کنید. موهای خود را درون مخلوط خیس کنید و سپس آن را با یک کلاه دوش یا کیسه پلاستیکی بپوشانید. بگذارید این مخلوط به مدت 15 الی 20 دقیقه روی موهای شما بماند. سپس موهای خود را بشویید. با استفاده از این روش، باید رنگ موی شما کاهش یابد.

  • برای از بین بردن رنگ موی ناخواسته به طور کامل، ممکن است مجبور شوید چندین بار این روش را تکرار کنید.
  • سرکه بوی قوی دارد، بنابراین شما می‌توانید پس از این روش درمانی، موهای خود را شامپو کنید و از نرم کننده استفاده کنید.  

3. از مایع ظرفشویی استفاده کنید

سعی کنید به جای شامپوی معمولی، موهای خود را با هر برند از مایع ظرفشویی بشویید. مایع ظرفشویی، می‌تواند برای پاک کردن رنگ مو موثر باشد. ممکن است لازم باشد که چند روز قبل از مشاهده نتایج مورد نظر، موهای خود را با مایع ظرفشویی بشویید.


بخش سوم گشتن به دنبال راهنمائی حرفه‌ای


1. موهای خود را دکلره (Bleaching) کنید

 دکلره کردن، روشی بسیار قدرتمند برای پاک کردن رنگ مو است. با این حال، از آنجا که دکلره کردن موها را خشن می‌کند، اگر روش‌های دیگری را امتحان کرده‌اید و به نتیجه نرسیدید، از دکلره کردن مو استفاده کنید. همچنین باید از یک متخصص حرفه‌ای رنگ مو برای دکلره کردن کمک بگیرید. معمولاً برای بازگشت به رنگ موی طبیعی خود، باید رنگ مو را پس از دکلره استفاده کنید.

  • یکی دیگر از گزینه‌هایی که باعث می‌شود موهای شما کمتر خشن شود این است که شامپو را با پودر دکلره مخلوط کنید.

2. یک روش درمانی با روغن داغ داشته باشید

 برخی از روش‌های پاک کننده رنگ مو، می‌تواند موهای شما را خشن کند و باعث خشک شدن آن شود. اگر خودتان رنگ را پاک کرده‌اید و موهای شما شکننده شده است، بهتر است یک روش درمانی با روغن داغ را در یک آرایشگاه انجام دهید. این کار می‌تواند به احیای موهای شما کمک کند.

  • اگر سالن مورد نظرتان این روش درمانی را ارائه نمی‌دهند، از آن‌ بخواهید که برای شما کراتینه یا نرم کننده عمیق مو را انجام دهد.

3. موهایتان را دوباره رنگ کنید

 اگر همه موارد را انجام داده‌اید و با شکست مواجه شدید، به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند رنگ مو را در یک محیط حرفه‌ای پاک کنند. با این حال، این روش اغلب پر هزینه است. بدین معنی است که قبل از مراجعه به یک سالن زیبایی، خودتان رنگ را پاک کنید و در صورتی که به نتیجه نرسیدید از یک آرایشگر کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از تیره شدن موهای بلوند به روش طبیعی 

مطالب مرتبط