چگونه موهایمان را فر کنیم (قسمت دوم)

چگونه موهایمان را فر کنیم (قسمت دوم)

17 بهمن 1401

حتی اگر با فرهای جذاب و زیبا به دنیا نیامده‌اید، همیشه می‌توانید موهای خود را برای یک یا دو روز فر کنید. از ابزارهای حرارتی مانند اتو مو یا اتوی فر برای ایجاد حلقه‌های فر یا موهای موج‌دار استفاده کنید. همچنین می‌توانید با کمک بیگودی، بافتن یا پیچاندن موها، بدون استفاده از از ابزارهای حرارتی حلقه‌های زیبای فر ایجاد کنید. 

ابتدا بخوانید: چگونه موهایمان را فر کنیم (قسمت اول)


3. فر کردن مو به کمک بیگودی


فر مو


بیگودی مو در انواع، اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. سعی کنید مجموعه‌ای از بیگودی را انتخاب کنید که برای نوع موهای شما و همچنین برای نوع فرهایی که می‌خواهید به دست آورید، بهترین عملکرد را دارند.

  • ابزارهای حرارتی بسیار کارآمد هستند و موها را سریعتر فر می‌کنند، اما آسیب بیشتری به موهای شما می‌زنند. استفاده از بیگودی و فوم غلتکی بسیار آسان است، اما تنظیم کردن فرهای شما کمی بیشتر طول می‌کشد.
  • بیگودی گزینه‌ای عالی برای موهایی هستند که به طور طبیعی صاف هستند زیرا کمتر در موهای شما گره می‌خورند.
  • بیگودی‌های کوچک تعداد زیادی فرهای سفت را به شما می‌دهند، در حالی که اتو مو به خاطر اندازشان امواج شل و حلقه‌های بزرگ فر را به شما می‌دهند و برای حجم دادن عالی هستند.

2
متوجه شوید که آیا موهایتان باید خیس یا خشک شوند. بسته به نوع بیگودی، ممکن است موهای شما هنگام قرار دادن آنها نیاز به مرطوب یا خشک شدن داشته باشند. اتو فر را همیشه باید روی موهای خشک اعمال کنید، زیرا در غیر این صورت آسیب زیادی می‌رسانند. بیگودی معمولاً روی موهای خشک نیز اعمال می‌شوند، در حالی که اگر بخواهید آن‌ها را در حالت خیس قرار دهید از بیگودی مخصوص موهای مرطوب استفاده می‌شود.

  • اگر از بیگودی برای موهای خشک استفاده می‌کنید، سعی کنید یک روز قبل از فر کردن موهای خود را بشویید. موهای یک روزه خیلی بهتر از موهای تازه شسته شده فر می‌شوند.
  • اگر موهای شما در برابر حالت گرفتن مقاومت می‌کند، سعی کنید بعد از شامپو کردن از نرم‌کننده صرف نظر کنید. این کار باعث می‌شود که موهای شما آنقدر نرم نباشد که بیگودی بتواند به خوبی روی موها بچسبد.
  • اگر ست مرطوب انجام می‌دهید، توجه داشته باشید که قبل از برداشتن بیگودی باید منتظر بمانید تا موهایتان کاملاً خشک شود که ممکن است زمان زیادی طول بکشد. در نظر بگیرید که غلتک‌ها را قبل از خواب در موهای خیس قرار دهید و در طول شب با آن‌ها بخوابید.

فر مو


محصول را اعمال کنید. استفاده از کمی محصول می‌تواند در هنگام استفاده از بیگودی کمک زیادی کند. باز هم، نوع محصولی که استفاده می‌کنید به نوع بیگودی که استفاده می‌کنید و اینکه موهای شما مرطوب یا خشک است بستگی دارد.

  • اگر از ابزار حرارتی استفاده می‌کنید، باید از یک محصول محافظ حرارتی مانند روغن خشک استفاده کنید تا از آسیب دیدن موهای خود جلوگیری کنید. یک اسپرری فیکس به فرها کمک می‌کند تا شکل خود را حفظ کنند.
  • اگر از نوارهای چسب یا فوم استفاده می‌کنید، باید از یک محصول فیکس کننده همراه با مقداری اسپری مو حجم دهنده استفاده کنید تا از صاف شدن فرهای خود جلوگیری کنید.
  • اگر یک ست مرطوب انجام می‌دهید، یک کرم یا سرم صاف‌کننده واقعاً می‌تواند به به حداقل رساندن موخوره کمک کند.

فر مو


موهای خود را به چند بخش تقسیم کنید. شما باید موهای خود را با استفاده از کش مو یا گیره به قسمت‌های جداگانه تقسیم کنید. اندازه این بخش‌ها بسته به اندازه بیگودی که استفاده می‌کنید متفاوت خواهد بود. عرض هر بخش باید به اندازه بیگودی باشد که قصد استفاده از آن را دارید.

فر مو


از مقدار مناسب مو برای هر بیگودی استفاده کنید. در مقابل میل به گرفتن بخش‌هایی که برای بیگودی‌ها بیش از حد بزرگ هستند مقاومت کنید در نهایت چیزی جز یک فر کوچک در پایین ندارید. یک بخش یک یا دو اینچی (2.5 تا 5 سانتی‌متر) در هر بیگودی استاندارد خوبی برای پیروی است. قسمت مو نباید پهن‌تر از بیگودی باشد، در غیر این صورت به درستی فر نمی‌شود.

  • اگر بیگودی‌های شما دارای اندازه‌های متغیر هستند، از بیگودی‌های بزرگتر در بالای سر خود استفاده کنید. همانطور که به خط مو نزدیک می‌شوید از بیگودی‌های کوچکتر استفاده کنید.
  • اگر موهای بلندی دارید، به یاد داشته باشید که نه تنها قسمت پایینی قسمت در واقع غلتک را لمس می کند، بلکه بقیه آن نیز روی موها قرار می‌گیرد. برای فر بیشتر از قسمت‌های کوچکتر استفاده کنید.

فر مو


موهای خود را دور بیگودی بپیچید. از قسمت پایین شروع کنید، نوک موهایتان را با انگشت محکم روی بیگودی بگیرید، سپس بیگودی را در امتداد موها به آرامی و محکم بغلتانید. کشش کلید ایجاد یک فر خوب است، بنابراین مطمئن شوید که مو به طور ایمن در اطراف بیگودی پیچیده شده است.

  • برای ایجاد فرهای صاف و یکدست، هنگام پیچیدن موها به دور بیگودی، باید مطمئن شوید که هیچ برآمدگی یا برآمدگی در موهایتان وجود نداشته باشد.
  • اگر از اتو فر استفاده می‌کنید، مراقب باشید که انگشتانتان در انتهای آن نسوزند. سعی کنید یک نقطه خنک پیدا کنید که بتوانید به طور مداوم اتو را هنگام قرار دادن آن در موهای خود بگیرید.

فر مو


بیگودی را محکم کنید. در حالی که بیگودی‌های نوار چسبی نیاز به گیره ندارند و خودشان را به موهای شما می‌چسبند، سایر بیگودی‌ها باید در جای خود سنجاق شوند. برخی از مجموعه‌های بیگودی با پین‌ ارائه می‌شوند. این پین‌ها احتمالاً شبیه شکل‌های بلند U هستند که یک طرف آن صاف و یک طرف چین‌دار است. بیگودی را به گونه‌ای سنجاق کنید که سمت راست آن در برابر پوست سر شما قرار گیرد و منحنی U به سمت غلتک در کنار سر شما قرار گیرد.

  • توجه داشته باشید که این پین‌ها چندان ایمن نیستند. اگر سرتان را خیلی سریع یا ناگهانی حرکت دهید، ممکن است شل شوند.
  • اگر هیچ سنجاقی همراه با ست شما ارائه نشده است، پین‌های مشابه را می‌توان در داروخانه خریداری کرد. از طرف دیگر، گیره‌های پروانه‌ای نیز برای ثابت نگه داشتن موها کار می‌کنند.
  • اگر می‌خواهید از فرورفتگی گیره روی موهای خود جلوگیری کنید، سعی کنید دستمالی را بین سنجاق و مو قرار دهید.

فر مو


بگذارید موهایتان سفت شود. هنگامی که همه بیگودی‌ها وارد شدند در بخش‌های یک تا دو اینچی از پایه سر تا تاج سر باید بیگودی‌ها را رها کنید تا ببندند. اینکه چقدر طول می‌کشد دوباره به نوع بیگودی و مرطوب یا خشک بودن موهای شما بستگی دارد.

  • بیگودی داغ را می‌توان پس از خنک شدن کامل جدا کرد که معمولاً حدود 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. این زمان برای نفوذ گرما به تمام موهای پیچیده شده در اطراف هر غلتک و همچنین برای سرد شدن موها به شکل فر شده کافی است.
  • بیگودی نواری یا فوم باید با مقداری حرارت از سشوار دمیده شوند، سپس اجازه دهید خنک شوند و حدود 15 تا 20 دقیقه بمانند. هر چه بیشتر آن‌ها را در داخل بگذارید، فرها سفت‌تر می‌شوند.
  • غلتک‌های ست مرطوب باید تا زمانی که تمام موهای شما کاملاً خشک شوند، باقی بمانند، که ممکن است چندین ساعت یا یک شب طول بکشد. مرطوب‌ترین قسمت‌های مو انتهایی هستند که در داخل فرها جمع شده‌اند، بنابراین تلاش برای تسریع این روند با سشوار بعید است که کارساز باشد.


بیگودی را بردارید. هنگامی که مطمئن شدید موهایتان سفت شده است، می‌توانید بیگودی را از پایین به بالا بیرون بکشید. ابتدا بیگودی‌های نزدیک گردن و گوش خود را بردارید، سپس به تدریج به سمت بیگودی‌های بالای سر حرکت کنید.

  • پس از بیرون آمدن بیگودی، می‌توانید فرها را با برس بکشید تا شل شوند. فقط زیاده روی نکنید، فرهای شما باید شکل خود را برای دو یا سه ضربه حفظ کنند، اما زیاده روی در آن ممکن است باعث افتادن آن‌ها شود.
  • از طرف دیگر، فقط می‌توانید انگشتان خود را از بین فرها عبور دهید تا آن‌ها را از هم جدا کنید و کمی حجم دهید.


فرهای خود را با اسپری مو تنظیم کنید (اختیاری). اسپری مو روی موهایتان بزنید تا مطمئن شوید که فرها در طول روز شکل خود را حفظ می‌کنند. برای اینکه فرهایتان سفت به نظر نرسد، حتماً قوطی را در فاصله 12 تا 14 اینچی از موها نگه دارید.

  • برای داشتن ظاهری شل‌تر، قسمتی از مو را بالا بکشید و در حالی که دوباره به پایین می‌ریزد، آن را با اسپری آغشته کنید.
  • همچنین می‌توانید مقدار کمی از سرم را روی موهای خود بمالید تا درخشندگی بیشتری داشته و موخوره را کاهش دهید.

4. فر کردن مو به کمک خراشیدن


فر مو


موهای خود را بشویید و حالت دهید. اسکرانچ فقط روی موهای مرطوب به درستی عمل می‌کند، بنابراین برای استفاده از این روش باید موهای خود را بشویید. در حالی که دوش آب گرم می‌گیرید، با استفاده از شامپوی حجم‌دهنده یا حجم‌دهنده، موهایتان را کف غلیظ کنید سپس مقدار کمی نرم کننده را به نوک و قسمت میانی موهای خود بزنید.

  • پس از استفاده از نرم‌کننده، موهای خود را با یک شانه دندانه پهن برس بزنید و سعی کنید تمام گره‌های اصلی را از بین ببرید. نرم‌کننده باعث می‌شود که از بین بردن گره‌ها بسیار راحت‌تر شود و از آسیب رساندن به موهای شما جلوگیری کند.
  • پس از آن حتماً موهای خود را کاملاً آبکشی کنید، زیرا محصول اضافی می‌تواند موها را سنگین کند و از فر شدن آن‌ها نیز جلوگیری کند.

فر مو


موهای خود را با حوله خشک کنید. هنگامی که از حمام خارج شدید، از یک حوله جاذب برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید و انتهای آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. اگر موهای شما خیلی خیس است، هر محصولی که استفاده می کنید همراه با آب می چکد و موهای شما هم فر نمی‌شود.

  • موهای خود را با حوله مالش ندهید زیرا به موهای شما آسیب می‌رساند و باعث وز مو می‌شود.
  • همچنین باید از استفاده از سشوار برای از بین بردن رطوبت اضافی خودداری کنید، زیرا سشوار موها را باد کرده و صاف می‌کند و فر کردن مو را دشوارتر می‌کند.

فر مو


موهایت را شانه کن. از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا گره‌های کوچکتر از موهایتان خارج شود. مطمئن شوید که هیچ گرهی در موهای شما باقی نمانده است، در غیر این صورت پس از خشک شدن خودش را نشان می‌دهد! اگر موهای خود را زیر دوش برس زده‌اید، نباید هیچ گره عمده‌ای باقی بماند، بنابراین فقط گره‌های کوچک را برس بزنید.

  • اگر گره‌های سرسختی دارید، از غبار یا اسپری بازکننده استفاده کنید.
  • همیشه از انتهای موهای خود برس بزنید یا شانه کنید زیرا این کار باعث آسیب کمتری به موهای خیس می‌شود.

فر مو


محصول را اعمال کنید. فرآورده‌های مختلفی برای فر کردن موها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای صاف کردن موهای خود استفاده کنید، مانند اسپری‌ها، ژل‌ها و کرم‌ها. با این حال، محبوب‌ترین محصولی که احتمالاً مشخص‌ترین و ماندگارترین فرها را ارائه می‌دهد موس فر است. یک موس حجم دهنده یا محکم انتخاب کنید، به خصوص اگر موهای شما به طور طبیعی موج‌دار نیستند، زیرا این کار به شما کمک می‌کند تا فرهایی بادوام و حجیم داشته باشید.

  • برای استفاده از موس، قوطی را تکان دهید قبل از اینکه مقداری از موس را به اندازه توپ گلف در دستتان بریزید. سرتان را وارونه بچرخانید تا موهایتان جلوی صورتتان باشد، سپس با هر دو دست محصول را به طور یکنواخت روی موهایتان بمالید.
  • موس را فقط در انتهای و قسمت میانی موهای خود بمالید از قرار دادن آن در ریشه خودداری کنید زیرا ممکن است موهای شما را سنگین کند یا باعث شود موهایتان چرب به نظر برسد.

فر مو


موهایت را خرد کن سر خود را وارونه نگه دارید، موهای خود را با گرفتن یک قسمت کوچک در دست و مچاله کردن آن به سمت پوست سر، با همان حرکتی که برای مچاله کردن یک تکه کاغذ استفاده می‌کنید، بشویید.

  • از این حرکت برای خراشیدن موها در سرتاسر سر خود استفاده کنید. این کار را برای یک یا دو دقیقه ادامه دهید، سپس سر خود را بالا بیاورید و دوباره آن را تکان دهید تا از سبک راضی باشید.
  • همین روش را می توان صرف نظر از اینکه از چه نوع محصول فرکننده استفاده می‌کنید استفاده کرد، فقط مقدار محصول را مطابق دستورالعمل روی بطری و طول موهای خود تنظیم کنید بیشتر برای موهای بلندتر، کمتر برای موهای کوتاه‌تر.

فر مو


موی خشک. در این مرحله شما دو گزینه دارید. می‌توانید اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی در هوا خشک شوند، با استفاده از حرکت خراشیدن هر پنج دقیقه یا بیشتر تا زمانی که خشک شوند. یا اینکه از ضمیمه پخش‌کننده روی سشوار خود استفاده کنید تا موها را به آرامی، بدون دمیدن یا صاف کردن فرها، خشک کنید.
اگر از اتصال پخش‌کننده استفاده می‌کنید (یک دیفیوزر با انگشت بلند برای فرها بهتر عمل می‌کند) حتماً سشوار را روی کمترین درجه حرارت و سرعت تنظیم کنید. هنگام خشک شدن از روش خراش دادن استفاده کنید تا به شکل گیری فر کمک کند.
اگر موهای شما به طور طبیعی مجعد یا موج‌دار هستند، روش خشک کردن در هوا معمولاً به خوبی جواب می‌دهد. با این حال، اگر موهای شما به طور طبیعی صاف و لخت هستند، استفاده از دیفیوزر به موهای شما کمک می‌کند کمی "اوومف" بیشتری به موهای شما بدهید.


5. فر کردن مو به بافتن


فر مو


موهای خود را بشویید و حالت دهید. این روش اگر موهایتان را در حالی که خیس یا مرطوب است ببافید، سپس بگذارید تا موهایتان خشک شود، بهترین نتیجه را دارد. از شامپو و نرم کننده حجم‌دهنده استفاده کنید و مطمئن شوید که موهای خود را به خوبی آبکشی کنید.

  • در حالی که هنوز نرم‌کننده را در دست دارید، با استفاده از یک شانه دندانه پهن، موهایتان را زیر دوش برس بزنید. این کار باعث می‌شود تا هر گونه گره خوردگی را از بین ببرید و آسیب کمتری به موهای شما وارد کند.
  • پس از خروج از حمام موهای خود را با حوله خشک کنید. سعی کنید رطوبت اضافی را از بین ببرید. اگر موهای شما در حال حاضر کمی فرهای طبیعی دارد، احتمالاً برای کار با موهای مرطوب خوب هستید. با این حال، اگر صاف چسبیده باشد، بهتر است آن را خیس ببافید.


ژل یا موس را به موهای خود بزنید. استفاده از یک محصول تقویت‌کننده فر روی موهایتان به آن کمک می‌کند تا فرم بافته‌ها را حتی پس از بازکردن آن حفظ کند. همچنین به موهای شما ظاهری براق تر و کنترل شده‌تر می‌دهد. کافی است مقدار کمی از محصول انتخابی خود را در نوک و قسمت میانی موهای خود قرار دهید و از ریشه آن اجتناب کنید.

  • ژل‌ها، موس‌ها، اسپری‌ها یا سرم‌های افزایش‌دهنده یا حجم‌دهنده، همگی خوب عمل می‌کنند. از محصولی با بافت و رایحه ای استفاده کنید که برای شما جذاب باشد.
  • اگر می‌خواهید فرهای شل‌تر و با ساختار کمتر داشته باشید، می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

فر مو


تصمیم بگیرید که چند قیطون بزنید. تعداد بافته‌هایی که روی موهایتان می‌زنید، ظاهر فرهای شما را مشخص می‌کند:
قیطان بیشتر به معنی فرهای محکم‌تر است. به عنوان مثال، با انجام دو بافته بیشتر از یک بافته، و از چهار تا دو تا بیشتر در موهای خود چین خواهید داشت.
با این حال، قیطان بیشتر به معنای کار بیشتر است. اگر با بافتن کاملاً راحت نیستید یا وقتتان کم است، به کمترین عدد ممکن که فرهای مورد نظرتان را می‌دهد، پایبند باشید.

فر مو


موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید. اگر بیش از یک قیطان را انجام می‌دهید، تقسیم کردن موهایتان به چند قسمت بافتن را آسان‌تر می‌کند و فرهای تمام شده شما را زیباتر می‌کند. با این حال، آن‌ها نباید کامل باشند!

  • از یک شانه برای جدا کردن یک خط مستقیم از پیشانی به گردن خود استفاده کنید. سپس هر نیمه را به هر تعداد که دوست دارید تقسیم کنید، با استفاده از شانه اطمینان حاصل کنید که اندازه نسبتاً یکنواختی دارند.

فر مو


در هر قسمت از یک قیطان معمولی یا یک قیطان فرانسوی استفاده کنید. انجام یک قیطان فرانسوی به جای بافتن معمولی، موهای اطراف سر شما را نیز فر می‌کند.

  • برای راهنمایی دقیق‌تر، نحوه قیطاندن فرانسوی را ببینید.
  • از شخص دیگری بخواهید که به شما کمک کند. بافتن موهای دیگران تقریباً همیشه راحت‌تر از بافتن موهای خود است، بنابراین درخواست کمک را در نظر بگیرید.

فر مو


قیطان‌ها را محکم کنید. هر بافته را با یک کش موی غیر لاستیکی ببندید. سعی کنید کراوات را تا حد امکان به انتهای مو نزدیک کنید وگرنه نوک موهایتان صاف به نظر می‌رسد و جلوه فر را از بین می‌برد.

  • کش می‌تواند به ساقه مو آسیب برساند و به خصوص برای موهای خیس خطرناک است. به هر قیمتی اجتناب کنید!

فر مو


قیطان‌ها را برای چند ساعت یا یک شبه رها کنید. بعد از اینکه موهایتان شش تا هشت ساعت خشک شد، به آرامی بافته‌هایتان را باز کنید. ساده‌ترین کار این است که آن‌ها را یک شبه رها کنید. انگشتان خود را چند بار بین موهای خود بکشید تا گره‌های آن از بین برود، اما از برس زدن آن خودداری کنید زیرا این کار باعث می‌شود که ظاهر بیش از حد کرکی به نظر برسد.

  • با مقداری اسپری مو تمام کنید. اگر نگران ریزش فرهای خود در طول روز هستید، مدل را با اسپری مو تنظیم کنید.

 


6. فر کردن مو با پیچاندن


فر مو


موهای خود را به صورت گره‌های بانتو بپیچانید. گره‌های بانتو گوجه‌ای کوچکی هستند که در ابتدا در آفریقا استفاده می‌شدند. شما می‌توانید با چرخاندن موهای خود و قرار دادن آن‌ها در این موها، "فرهای ساحلی" بزرگ و نرم بدون گرما یا غلطک ایجاد کنید. برای این روش به کش مو، اسپری مو و سنجاق بابی نیاز دارید.

  • با موهای مرطوب شروع کنید. می‌توانید موهای خود را با یک بطری اسپری اسپری کنید یا بعد از شستن موهای خود اجازه دهید تا حدی در هوا خشک شوند.
  • برای تقسیم موهای خود به چهار قسمت تقریباً مساوی از کش‌های مو استفاده کنید: دو دم‌اسبی کم پشت و دو دم‌اسبی بالاتر در دو طرف سر.
  • هر بخش را در هر جهتی که ترجیح می‌دهید محکم بپیچانید. پیچاندن بخش‌ها در جهات مختلف از یکدیگر جلوه طبیعی تری ایجاد می‌کند.
  • هر قسمت پیچ خورده را به شکل یک گوجه‌ای محکم بپیچانید و آن را با سنجاق‌های بابی در جای خود سنجاق کنید. اگر موهایی با بافت آفریقایی دارید، ممکن است متوجه شوید که می‌توانید بدون نیاز به سنجاق، انتهای آن را زیر گره بانتو قرار دهید. 
  • هر موها را با سشوار خشک کنید تا کاملاً خشک شوند یا اجازه دهید موها کاملاً در هوا خشک شوند.
  • هر بخش را رها کنید و وقتی موهایتان کاملاً خنک شد، فرها را با انگشتان خود به آرامی شل کنید.
  • برای حالت دادن به موهای خود از کمی اسپری مو استفاده کنید.

فر مو


موهای خود را دور یک هدبند بچرخانید. می‌توانید با چرخاندن موهای خود به دور یک هدبند نرم و پارچه‌ای حلقه یا موج ایجاد کنید. برای این تکنیک به یک یا دو هدبند، یک بطری اسپری آب، اسپری مو و یک بافت دهنده مو نیاز دارید.

  • موهای خود را در دو طرف سر خود به دو قسمت تقسیم کنید، سپس هدبند را به آرامی در بالای سر خود قرار دهید. آن را به سمت پایین بلغزانید تا درست بالای گوش شما قرار گیرد.
  • هر بخش از مو را با یک بطری اسپری، از بالای گوش‌هایتان شروع کنید، کمی مرطوب کنید.
  • شروع به چرخاندن مو در یک طرف کنید. وقتی کمی از موها را پیچانید، قسمت پیچ خورده را دور سر بند بپیچید. اولین بسته را درست پشت گوش خود بسازید. کمی بیشتر بچرخانید، سپس یک لایه دیگر در کنار اولی ایجاد کنید.
  • این کار را تا زمانی ادامه دهید که کل قسمت را دور هدبند بپیچید. سپس با قسمت دیگر تکرار کنید. هرچه هر بسته را کوچکتر کنید، فرهایتان سفت‌تر می‌شود.
  • در حالی که موهای خود را به دور هدبند پیچیده‌اید با اسپری مو اسپری کنید.
  • اجازه دهید موها چند ساعت در هوا خشک شوند یا با سشوار خشک شوند.
  • وقتی موهایتان خشک شد، قسمت‌های پیچ خورده را از هدبند رها کنید. فرهای خود را با انگشتان خود شل کنید و با مقدار کمی بافت دهنده موها را صاف کنید.

فر مو


موهای خود را به چند قسمت بپیچانید تا موج ایجاد کنید. ساده‌ترین روش برای ایجاد فرهای پیچ خورده شامل ساختن چند قسمت پیچ خورده و گره زدن آن‌ها به هم با کش‌های موی کشسان است.

  • کمی اسپری مو یا سایر محصولات حالت‌دهنده را به موهای کمی مرطوب خود بزنید.
  • موهای خود را از وسط جدا کرده و به چهار قسمت تقسیم کنید: دو قسمت پشت گوش و دو قسمت جلوی گوش.
  • انتهای دو قسمت پشتی را بگیرید و آن‌ها را به سمت یکدیگر بچرخانید تا تمام طول هر دو قسمت پیچ بخورد. سپس قسمت‌های پیچ‌خورده را با کش مو به هم بچسبانید.
  • این کار را با دو قسمت جلویی تکرار کنید. پس از اتمام پیچاندن آن‌ها، قسمت‌ها را با یک کش مو پشت سر خود به هم بچسبانید.
  • هنگامی که موهای شما کاملاً خشک شد، قسمت‌ها را رها کنید و به آرامی امواج را با تکان دادن آن‌ها یا شانه زدن با انگشتان خود باز کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از روش دختر مو فرفری برای موهای مجعد پیروی کنیم؟

مطالب مرتبط