انواع مختلف اسفنج‌های زیبایی و کاربرد آن (نکات بهداشتی مهم و نحوه ی شستشوی آنها)

انواع مختلف اسفنج‌های زیبایی و کاربرد آن (نکات بهداشتی مهم و نحوه ی شستشوی آنها)

13 بهمن 1401

‌ابزارهای آرایشی در چند سال اخیر به شدت پیشرفت کرده اند. در ابتدا انگشتان به عنوان بهترین ابزار برای استفاده از فونداسیون در نظر گرفته می شدند، سپس برس‌های آرایشی که جایگزین بهتر و بهداشتی‌تری بودند. اما اسفنج آرایشی با کارایی خود برای اعمال آرایش بی‌عیب و نقص با حداقل مقدار محصول، همه آنها را شکست می‌دهد. با این حال، اسفنج‌های آرایش نیز تکامل یافته‌اند. امروزه اسفنج‌های زیبایی در شکل‌ها و اندازه‌های بسیار متفاوتی تولید می‌شوند که انتخاب اسفنج مناسب را دشوار می‌کند. هر شکل برای هدف خاصی طراحی شده‌است و ما شما را در مورد استفاده از هر یک از آنها راهنمایی خواهیم کرد.


انواع مختلف بیوتی بلندر و اسفنج آرایشی


1:اسفنج‌های زیبایی مخروطی شکل:

بلندر زیبایی به منظور ترکیب کردن محصولات آرایشی مانند مرطوب کننده، فونداسیون یا هر آرایش مایع در پوست ایجاد شده و آرایش را بدون پایه بدون منافذ و صاف روی پوست نگه می داره. شکل کروی اسفنج باعث می شه که دسترسی به هر قسمت از کانتور صورت امکان پذیر باشه و دست را خسته نکنند. قبل از استفاده  از اسفنج‌ها بهتره کمی انها را مرطوب کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید. اسفنج‌ها برخلاف براش‌ها رگه‌هایی از خود باقی نمی ‌گذارد و بهتر به پر کردن منافذ کمک می کند. این نوع اسفنج دارای نوک مخروطی است که امکان پوشش دقیق و هدفمند را فراهم می کند. از نوک آن می‌توان برای قرار گرفتن در مناطقی که دسترسی به آن ها سخت است مانند گوشه های بینی و زیر چشم ها استفاده کرد. و از سر گرد آن برای مناطق وسیع تر استفاده کرد . بر اساس نوع کاربرد و استفاده، اسفنج‌های مخروطی شکل در انواع مختلف شکل، اندازه و رنگ وجود دارند.
اسفنج آرایشی با انتهای صاف نیز به درستی اسفنج چند کاره نامیده می شود. با داشتن سه ضلع مختلف، سمت گرد برای استفاده اساسی از فونداسیون و برنز کننده، نوک مخروطی برای جزئیات و سمت صاف برای کانتورینگ عالی است. از آن به صورت خشک برای پوشش کامل یا مرطوب برای ظاهری کنترل شده و قابل ساخت استفاده کنید.

2:بیوتی بلندر‌های مثلثی شکل :

اسفنج مثلثی مدتی زیادی است که وجود داشته و تا حد زیادی توسط آرایشگران حرفه‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود. لبه صاف  و کج  آنها به آرایش صاف و یکدست کمک می کند. در مقایسه با سایر اسفنج‌های آرایشی، همانند یک توپ در کیف آرایشی شما نیستند و جای کمتری را می‌گیرند. این نوع اسفنج هم برای آرایش کرمی و هم برای آرایش پودری استفاده میشه و از آنجایی که شکل آن کوچک است، برای اعمال فونداسیون کل صورت مناسب نیستند و میتونند وقت گیرتر باشند. از این نوع اسفنج ها معمولا برای پخش کانسیلر، پودر فیکس و یا کانتور نواحی باریک و لبه هایی  صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند .

3. اسفنج آرایشی سیلیکونی:

اسفنج‌های سیلیکونی معمولاً مسطح با گوشه‌های گرد هستند و برای کرم یا محصولات آرایش مایع استفاده می شود. بزرگترین مزیت استفاده از این بلندر زیبایی این است که هیچ محصول آرایشی را جذب نمی کند و. برای به دست آوردن بهترین نتیجه نهایی، بهتر است فونداسیون را به صورت نقطه‌ای روی پوست اضافه کنید و از یک حرکت فشاری استفاده کنید تا منافذ را پر کند. مزیت اسفنج های سیلیکونی این است که محصولات آرایشی را جذب نمی کند، به راحتی با اب و صابون تمیزمی‌شوند و همچنین حاوی هیچ باکترای نیست . نقطه ضعف آنها هم این است که به خوبی اسفنج‌ها یا براش‌ها کرم را روی پوست بخش نمی‌کنند و بافت  ایجاد شده بی‌‍‌نقص نیست.


هر چند وقت یکبار باید اسفنج آرایش خود را تمیز کنید؟


بهتر است بعد از هر بار استفاده، اسفنج آرایشی را تمیز کنید تا صورت و مخلوط کن در حالت خوبی قرار گیرد. از سوی دیگر، تمیز کردن اسفنج فونداسیون بعد از هر بار استفاده، برای درست بودن آن خیلی خوب است. بسیاری از کارشناسان فکر می کنند که تمیز کردن مخلوط کن آرایش باید حداقل یک بار در هفته انجام شود. روش های مختلفی برای تمیز کردن اسفنج آرایشی وجود دارد. اکثر مردم از محصولات پاک کننده خود استفاده می کنند، اما روش کار یکسان است. ابتدا مخلوط کن را خیس کنید، سپس محلول پاک کننده را بمالید و آبکشی کنید تا تمام محصول اضافی از بین برود. با این حال، روش دیگری برای تمیز کردن اسفنج های آرایشی وجود دارد که بسیاری از دوستداران آرایش و آرایش کنندگان روزمره از آن استفاده می کنند. اسفنج آرایشی را در کیسه شستشوی مشبک قرار داده و در ماشین لباسشویی بشویید. فقط مطمئن شوید که آن را خشک نکنید. برای جلوگیری از ذوب شدن، اسفنج آرایشی فقط باید در هوا خشک شود.


چگونه اسفنج‌های زیبایی خود را بشوریم؟


همه به شما می گویند که وسایل آرایش خود را، چه برس یا اسفنج، هفته‌ای یک بار تمیز کنید. اما هیچ کس به شما نمی گوید که از بین بردن تمام لکه‌های فونداسیون و لکه‌های برنزی از اسفنج‌های زیبایی شما بسیار دشواراست. خوب، شما نمی تونید به خرید اسفنج های جدید ادامه دهید و باید اسفنج‌های زیبایی قدیمی و کثیف  خود  را بشویید تا دوباره قابل استفاده شوند. روش 3 مرحله ای زیررا امتحان کنید تا اسفنج‌های آرایش خود را در کمتر از 10 دقیقه تمیز کنید. 

مرحله 1:  اسفنج را در آب گرم و صابون خیس کنید

یک کاسه با اندازه متوسط را با آب گرم پر کنید. مطمئن شید که کاسه به اندازه کافی بزرگ است که تمام اسفنج‌های زیبایی شما جای در آن بگیرد. یک قاشق غذاخوری از هر پاک کننده مایع یا شامپو بچه را در آب بریزید و آن را به درستی مخلوط کنید. اسفنج‌های  زیبایی کثیف خود را در آن فرو کنید تا کاملاً در آب ظاهر شوند. آب گرم به تجزیه محصولات آرایشی کمک می کند و تمیز کردن آن را برای شما آسان تر می کند. اسفنج‌های زیبایی را حداقل به مدت پنج دقیقه در کاسه بگذارید.

مرحله 2: آلودگی و کثیفی‌ها را از بین ببرید.

در مرحله بعد، اسفنج های زیبایی را با مالش بین انگشتان خود و همچنین  فشار دادن آنها در آب صابون بشویید. اسفنج ها را به آرامی فشار دهید تا لکه‌های آرایشی پاک شوند. مراقب باشید با ناخن یا فشار زیاد آنها را پاره نکنبد. هنگامی که لکه ها و لکه های کثیف ناپدید شدند، آب را فشار دهید و آنها را خارج کنید.

مرحله 3: آبکشی کنید.

اسفنج‌های زیبایی را زیر آب سرد سرد نگه دارید و آنها را کاملا بشویید. این به پاک کردن محلول صابون و آخرین ذره محصولات آرایشی کمک می کند. اسفنج‌های زیبایی را به آرامی ماساژ دهید تا زیر آب تمیز شوند. آب را فشار دهید و بگذارید خشک شوند. و در نهایت اسفنج‌های زیبایی شما در کمتر از 10 دقیقه به همان اندازه نو می‌شوند.

در پایان

به دلیل اینکه اسفنج‌ها و بلندر‌‌های آرایشی با  پوست صورت و زیبایی ما در ارتباط هستند، پس برای سلامت پوست خود باید در شستشو و تمیز نگه داشتن آنها تلاش کنید. یکی از راه‌های مفید برای جلوگیری از آلوده شدن اسفنج های آرایشی استفاده از استند اسفنج آرایشی است که از تماس اسفنج با محیط آلوده و زمین جلوگیری میکنه. استندهای اسفنج آرایشی  در انواع رنگ ها و شکل های مختلف در بازار موجودند  و می‌تونیم آنها را جز یکی از مفید ترین محصولات آرایشی تولید شده درنظرگرفت.

 

بیشتربخوانید: انواع مختلف رژگونه، نحوه انتخاب و استفاده از آن متناسب با رنگ و فرم صورت