7 گام ساده برای ماساژ صورت در خانه

7 گام ساده برای ماساژ صورت در خانه

یکشنبه

ماساژ صورت به شدت جوان کننده است. اگر تکنیک‌های درست را بلد باشید، می‌توانید به راحتی در خانه صورتتان را ماساژ دهید. نگران نباش در اینجا، ما یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما داریم!
ماساژ صورت، نقاط مختلف فشار را برای تمرین عضلات صورت تحریک می‌کند. به ترویج تخلیه‌ی لنفاوی، کاهش پف، به حداقل رساندن علائم پیری و سفت نگه داشتن پوست کمک می‌کند. می‌توانید از لوسیون‌ها، روغن‌ها برای ایجاد لغزش مورد نیاز استفاده کنید و از غلطک‌های صورت، ابزارهای گواشا یا فقط انگشتان خود برای انجام دادن این حرکات در سراسر صورت خود استفاده کنید. بنابراین، بدون هیچ مقدمه‌ای، به پایین بروید و مراحل را بررسی کنید.
نحوه‌ی انجام ماساژ صورت در خانه؛ راهنمای گام به گام

قبل از شروع، موارد زیر را انجام دهید:

  • صورت خود را با یک پاک کننده‌ی ملایم تمیز کنید. قبل از شروع ماساژ، پوست شما باید تمیز باشد.
  • یک روغن خوب برای صورت انتخاب کنید. برای پوست‌های خشک، روغن بادام، مارولا یا آرگان را انتخاب کنید. برای پوست‌های چرب، روغن جوجوبا یا هسته‌ی انگور را انتخاب کنید. برای پوست‌های مستعد آکنه، روغن دانه‌ی گل رز را انتخاب کنید. برای پوست‌های حساس، روغن آلوئه ورا یا مورینگا را انتخاب کنید.
  • اگر نمی‌خواهید از روغن استفاده کنید، ممکن است به سراغ یک مرطوب کننده/کرم با کیفیت خوب برای ماساژ صورت بروید.
  • مطمئن شوید که دستان خود را به درستی بشویید.
  • اگر مایل به استفاده از انگشتان خود نیستید، می‌توانید از رولر صورت (یا غلتک یشمی) نیز برای ماساژ صورت خود استفاده کنید.

مراحل ماساژ صورت


مرحله 1: پیشانی خود را ماساژ دهید

بند انگشتان را روی پیشانی، درست بین ابروهایتان قرار دهید.
به آرامی آن‌ها را به سمت بالا، به سمت خط مو، و سپس به سمت شقیقه‌های خود حرکت دهید. این کار را با حرکت خراش دادن انجام دهید.
این حرکت را پنج بار تکرار کنید.

مرحله 2: ناحیه‌ی اطراف چشم را ماساژ دهید.

نوک انگشتان وسط و اشاره‌ی خود را روی شقیقه‌های خود قرار دهید.
انگشتان را زیر ناحیه‌ی چشم، به سمت پل بینی حرکت دهید.
به حرکت دادن آن روی ابروها ادامه دهید و سپس دوباره به زیر ناحیه‌ی چشم بازگردید و مسیری بیضی شکل را دنبال کنید.
این کار را پنج بار تکرار کنید.

مرحله 3: گونه‌ها را ماساژ دهید.

بند انگشتان خود را روی گونه‌ها، نزدیک پل بینی قرار دهید.
آن را به آرامی روی گونه‌های خود بکشید و به سمت گوش بروید.
حرکت را پنج بار تکرار کنید.

مرحله 4: ناحیه‌ی دهان را ماساژ دهید

با انگشت اشاره و وسط (هر دو دست) علامت "V" ایجاد کنید.
انگشتان را طوری روی ناحیه‌ی دهان خود قرار دهید که انگشت اشاره‌ی بالای لب بالا و انگشت وسط زیر لب پایین باشد.
انگشتان را به آرامی فشار داده و به سمت گوش‌های خود بکشید.
این حرکت را پنج بار تکرار کنید.

مرحله 5: ناحیه‌ی چانه را ماساژ دهید

بند انگشتان خود را به گونه‌ای روی چانه قرار دهید که خط فک بین بند انگشتان قرار گیرد.
به آرامی بند انگشتان را به سمت بالا، در امتداد خط فک، به سمت گوش‌های خود بکشید.
این کار را پنج بار تکرار کنید.

مرحله 6: گردن خود را ماساژ دهید.

بند انگشتان را درست زیر چانه قرار دهید.
آن‌ها را به آرامی به سمت پایین به سمت استخوان ترقوه بکشید.
با حرکت دادن بند انگشتان در امتداد خط فک و پایین کشیدن آن‌ها به سمت استخوان ترقوه، حرکات را تکرار کنید.
این کار را پنج بار انجام دهید.

مرحله 7: کل صورت خود را ماساژ دهید.

بند انگشتان را بین ابروهای خود قرار دهید.
آن را به سمت بالا، در امتداد خط مو، به سمت شقیقه‌ها حرکت دهید.
آن را از کنار صورت خود از جمله خط فک پایین بیاورید.
پس از انجام این مراحل، کف دست خود را روی صورت خود قرار دهید و در حالی که نفس عمیق می‌کشید، به آرامی فشار دهید. این به آرامش شما کمک می‌کند.
این یک تکنیک بسیار اساسی و در عین حال مؤثر برای ماساژ صورت است. این مراحل به راحتی قابل پیگیری است. ماساژ صورت فواید متعدد دیگری نیز دارد.


فواید ماساژ صورت


1. به کاهش استرس کمک می‌کند

یک مطالعه نشان داد که 45 دقیقه ماساژ صورت می‌تواند استرس روانی را با فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک (بخشی از سیستم عصبی خودمختار که پاسخ "جنگ یا گریز" بدن شما را هدایت می‌کند، کاهش دهد. تکنیک ماساژ به کاهش اضطراب کمک می‌کند و خلق و خوی شما را بالا می‌برد.

2. به بهبود جریان خون کمک می‌کند

یک مطالعه نشان داد که ماساژ صورت تنها به مدت 5 دقیقه با غلتک‌های ماساژ صورت باعث بهبود گردش خون در پوست صورت می‌شود. همچنین ماساژ منظم به مدت 5 هفته می‌تواند رگ‌های خونی را گشاد کرده و جریان خون را افزایش دهد.

3. ممکن است مزایای ضد پیری داشته باشد

مطالعات نشان دادند که ماساژ منظم می‌تواند تغییراتی در ساختار پوست ایجاد کند. نشان داده شد که عضلات بیان صورت و بافت‌های داخل صورت را تغییر می‌دهد. محققان شواهدی برای اثربخشی ماساژ صورت پیدا کردند. بهبود ساختار پوست ممکن است به صاف نگه داشتن پوست و همچنین به حداقل رساندن ظاهر خطوط ریز کمک کند.
ماساژ صورت بسیار آرامش بخش است. در اینجا چند نکته‌ی اضافی وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد آرامش بیشتر برای خود کمک کند.


ماساژ صورت؛ نکاتی که باید رعایت کنید


از یک ابزار ماساژ استفاده کنید:

این بهترین راه برای افزایش تجربه‌ی شما است. می‌توانید از ابزارهای گواشا یا غلتک یشمی برای ماساژ آرام بخش استفاده کنید. تکنیک ثابت می‌ماند. تنها تفاوت این است که شما از یک ابزار به جای انگشتان یا بند انگشتان خود استفاده خواهید کرد.

هرگز گردن را نادیده نگیرید:

پوست گردن شما به مراقبت و توجه یکسانی نیاز دارد. هر زمان که صورت خود را ماساژ می‌دهید، این حرکات را به ناحیه‌ی گردن و سینه‌ی خود نیز گسترش دهید.

از کرم‌های ضد پیری استفاده کنید:

افزودن کرم‌های ضد پیری به روتین مراقبت از صورت به بهبود سلامت پوست، کاهش خطوط ریز و به تأخیر انداختن سایر علائم پیری کمک می‌کند.

قبل از ماساژ لایه برداری کنید:

این کار به پوست شما کمک می‌کند روغن‌ها یا مرطوب کننده‌ها را بهتر جذب کند.

ماساژ در شب:

این کار به پوست شما کمک می‌کند محصولات را در طول شب جذب کند.

آیا می‌خواهید راز پوست درخشان را بدانید؟ نه، این محصولات مراقبت از پوست سطح بالا نیست، بلکه ماساژ ساده‌ی صورت است که ظاهری جوان به شما می‌دهد و تخلیه‌ی لنفاوی را بهبود می‌بخشد تا جذب بهتر محصولات را افزایش دهد. 
اگر تکنیک درست را بلد باشید، می‌توانید به راحتی ماساژ صورت را در خانه انجام دهید. ماساژ صورت مجموعه‌ای از فواید را ارائه می‌دهد: پف‌کردگی را کاهش می‌دهد، علائم پیری را به حداقل می‌رساند و تخلیه‌ی لنفاوی را تقویت می‌کند. علاوه بر این، استرس را کاهش می‌دهد و جریان خون را بهبود می‌بخشد. رعایت نکاتی مانند استفاده از ابزار ماساژ، استفاده از کرم‌های ضد پیری، لایه برداری قبل از ماساژ و ماساژ در شب برای جذب مؤثر محصولات مراقبت از پوست، به افزایش اثربخشی ماساژ صورت کمک می‌کند. با پیروی از روش ذکر شده در بالا، ماساژ صورت را در خانه انجام دهید.

 بیشتر بخوانید: 5 اسکراب خانگی ساده برای پوست‌های خشک

مطالب مرتبط