7نکته برای آموزش آرایش پوست چرب

7نکته برای آموزش آرایش پوست چرب

30 شهریور 1401

مراقبت از پوست یا آرایش، مقابله با پوست چرب می‌تواند چالش برانگیز باشد. در کنار انتخاب محصولات خاص برای این نوع پوست خاص، باید حواستان به بهترین آرایش برای پوست چرب باشد. شما دوست ندارید ببینید که آرایشتان از روی صورتتان پاک می‌شود و در پایان روز آشفته به نظر می‌رسید. پوست چرب، چرب‌تر می‌شود و درخشش اضافی از آن نفوذ می‌کند. اگر این نوع پوست را دارید، باید به دنبال محصولات آرایشی با ماندگاری طولانی و مقاوم در برابر لکه شدن باشید که ظاهری مات به شما بدهد. 


چگونه قبل از شروع آرایش، پوست چرب را آماده کنیم؟


خانم‌ها، کلید پوست زرق و برق‌دار با آمادگی کامل پوست آغاز می‌شود. هنگامی که ارزش این روال ساده را درک کردید، متوجه خواهید شد که برای رفع همه‌ی آن موقعیت‌های مختلف "پوست" به همان اندازه آرایش نیاز ندارید. این چیزی است که شما باید بدانید.

1. پاکسازی، تونر و مرطوب کردن

یک پاک کننده پیدا کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد برای پوست روغنی ، فرمولی با اسید سالیسیلیک باعث شگفتی می‌شود. این به شما کمک می‌کند تا پوست شما را مات کند در حالی که تمیز می‌شود بدون اینکه بیش از حد خشک شود. سپس باید از یک تونر مناسب نیز استفاده کنید. در این مرحله، با فشار دادن تونر به پوست خود، صورت خود را برای مرطوب کننده آماده کنید. بهتر است از یک مرطوب کننده‌ی بدون روغن استفاده کنید.

2. استفاده از آب ‌گلاب

آب گلاب می‌تواند به آشکار شدن درخشش طبیعی پوست شما کمک کند و پوست شما را در تمام طول روز نرم و مرطوب نگه دارد. آن را در تمام صورت و گردن خود اسپری کنید و بگذارید قبل از اینکه آرایش کنید، به طور طبیعی خشک شود. همچنین می‌توانید قبل از شروع آرایش خود از اسپری فیکس کننده استفاده کنید زیرا این امر به ایجاد یک لایه‌ی نازک روی پوست شما کمک می‌کند.

3. استفاده از پرایمر

برای داشتن یک آرایش بدون عیب روی پوست‌های چرب استفاده از پرایمر ضرورت دارد. این نه تنها به کنترل تولید روغن کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست شما نرم‌تر به نظر برسد ، بلکه به عنوان چسب نیز عمل می‌کند تا آرایش شما را برای ساعات طولانی نگه دارد. 
نحوه‌ی استفاده از آرایش برای پوست چرب
پس از اتمام آماده سازی پوست ، وقت آن است که آرایش خود را شروع کنید. ترفند استفاده از محصولات با کیفیت است که برای پوست شما مناسب باشد ضروری است. 
آنچه شما نیاز دارید:

  • پرایمر
  • کرم پودر
  • براش
  • پودر فیکس
  • اسپری فیکس کننده

آموزش آرایش برای پوست روغنی


این مراحل ساده را دنبال کنید و به آرایشی برسید که در طول روز بی عیب و نقص به نظر می‌رسد.

1. با کرم پودر شروع کنید

هنگامی که پوست خود را آماده کردید و از پرایمر خود استفاده کردید، وقت آن است که از کرم پودر استفاده کنید. از فرمولی استفاده کنید که حالت ماتی به پوست  شما بدهد. به یاد داشته‌باشید که برای استفاده از محصول از یک اسفنج یا یک براش مناسب برای زدن کرم پودر استفاده کنید.

2. استفاده از کانسیلر

اگر نگران لک‌های روی صورتتان، جوش و یا تیرگی زیر چشمانتان هستید، کانسیلر را در مناطق مشکل‌دار بمالید و با استفاده از اسفنج مخلوط خود، آن را به خوبی مخلوط کنید.

3. استفاده از پودر فیکس

برای فیکس کردن آرایش خود از یک پودر فیکس و یک اسفنج مرطوب استفاده کنید. این ترفند باعث می‌شود تا پوست روغنی مات و بدون درخشش شود. 

4. استفاده از اسپری فیکس کننده

در آخر برای به پایان رساندن آرایشتان، با اسپری فیکس کننده‌ی خود دوباره وارد عمل شوید و آن را در تمام طول صورت و گردن خود اسپری کنید. اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از آن استفاده نمی‌کنید؛ فقط یک لایه‌ی بسیار نازک کافی است. این به فیکس کردن آرایش شما کمک می‌کند و باعث می‌شود،آرایشتان  ساعت‌ها روی صورتتان بماند. برای کمک به کنترل روغن و چربی پوست، می‌توانید اسپری را در تمام طول روز تمدید کنید.

5. بقیه‌ی آرایش خود را به پایان برسانید

با توجه به سلیقه‌ی خود و یا رنگ لباسی که می‌خواهید بپوشید،از سایه‌ی چشم،خط چشم،رژ و رژگونه استفاده کنید و زیبایی آرایشس خود را به پایان برسانید.


ترفندهای آرایشی برای مبارزه با پوست‌های چرب


اکنون که ایده ای در مورد نحوه آرایش کردن در هنگام مبارزه با پوست چرب دارید و از چه محصولاتی می توانید استفاده کنید، در اینجا مجموعه ای از نکات و ترفندها وجود دارد که برای همیشه مفید خواهند بود!

  • ما قبلاً بر اهمیت استفاده از پرایمر برای صورت خود تأکید کرده‌ایم ، اما آماده سازی پلک‌های شما نیز مهم است. اگر پلک‌های چرب دارید، قبل از استفاده از سایه‌ی چشم یا خط چشم از پرایمر مخصوص پلک برای پوست‌های چرب استفاده کنید. این مرحله نه تنها پایه‌ی مناسبی را برای سایه‌ی شما ایجاد می‌کند بلکه مانع از آن می‌شود که در طول روز اسیه‌ی شما تکان بخورد.
  • کمتر بیشتر است! این در مورد پودر فیکس نیز صدق می‌کند.اگر می خواهید برق صورت خود را کنترل کنید، آرایشتان تکان نخورد و پوستتان روغن اضافی تولید نکند حتما از پودر فیکس استفاده کنید،به علاوه آن را در کیف خود بگذارید  و در طول روز تمدید کنید.
  • هنگامی که پوست چرب دارید ، متخصصان پوست توصیه می‌کنند که سه تا پنج بار در هفته لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرید و تولید روغن اضافی را کنترل کنید.
  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست که به طور خاص نگرانی‌های پوستی شما را برطرف می‌کند ، مهم است. برای پوست روغنی ، محصولات حاوی مواد تشکیل دهنده مانند درخت چای ، بنتونیت یا خاک رس کائولین و گوگرد گزینه‌های شگفت انگیزی هستند؛ خواه کرم صورت ، ماسک یا پاک کننده شما باشد.
  • مهم است که نه تنها پوست خود را مرطوب کنید بلکه آن را هیدراته نگه دارید. آب بنوشید و محصولاتی را که حاوی اسید هیالورونیک هستند، در رژیم خود بگنجانید.

 بیشتر بخوانید: 8 نکته‌ی آرایشی گونه ها برای شاداب به نظر رسیدن صورت در طول روز

 

مطالب مرتبط