آیا آب نارگیل برای کاهش وزن مفید است؟

آیا آب نارگیل برای کاهش وزن مفید است؟

22 شهریور 33 بازدید

آیا تابه حال به لاغر شدن با خوردن آب نارگیل فکرکرده‌اید؟ آب نارگیل آبرسان طبیعی و غنی از مواد مغذی است و بدن شما را بعد از ورزش بدون ایجاد احساس نفخ دوباره پر می‌کند. علاوه بر این، این نوشیدنی استوایی ممکن است برای برنامه‌ی کاهش وزن شما مفید باشد. بنابراین، اگر به دنبال راهی مؤثر برای کاهش وزن هستید، باید مرتباً آب نارگیل بنوشید.
آب نارگیل به آندوسپرم مایع درون نارگیل اشاره دارد. این مایع کمی کدر است و طعمی شور و شیرین دارد. همچنین برای مو و پوست شما فوق‌العاده مفید است. این مقاله نکات و مزایای مصرف آب نارگیل برای کاهش وزن، مشخصات تغذیه‌ای آن و هر گونه عوارض جانبی بالقوه را مورد بحث قرار می‌دهد. در حالی که ما بحث می‌کنیم که چگونه آب نارگیل برای کاهش وزن راهی عالی برای سالم ماندن است، بسیار مهم است که درک کنیم که برای گرفتن بهترین نتیجه باید آب نارگیل سبز را انتخاب کنید. از خوردن شیر نارگیل که از نارگیل رسیده در دسترس است خودداری کنید. شیر نارگیل یک نوشیدنی پرکالری است. ممکن است نتیجه‌ی معکوس داشته‌باشد، به خصوص زمانی که قصد دارید وزن اضافی خود را کاهش دهید.


ارزش‌های غذایی آب نارگیل 


فیبر

فقط یک فنجان آب نارگیل حاوی 3 گرم فیبر در آن است. مقدار آن در مقایسه با سایر نوشیدنی‌ها بسیار زیاد است. آب، کولا، نوشابه و سایر نوشیدنی‌های مشابه به اندازه‌ی آب نارگیل فیبر ندارند. فیبر حاوی کالری نیست و به کاهش سرعت جذب غذا از طریق دستگاه گوارش کمک می‌کند.
این به نوبه‌ی خود به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند. در عین حال، فیبر موجود در آب نارگیل به جلوگیری از هوس غذایی، افزایش قند و شکستگی کمک می‌کند. تحقیقات مدرن ثابت کرد‌ه‌است که فیبر عبور غذا از روده‌ی بزرگ را تسریع می‌کند، که به دفع آسان آب زائد از بدن کمک می‌کند.

پتاسیم

پتاسیم جزء اصلی آب نارگیل است. حاوی پتاسیم بیشتری (300 میلی‌گرم در یک فنجان) نسبت به موز است که منبع غنی دیگری از این ماده‌ی مغذی است. پتاسیم یک الکترولیت عالی است که غذا را به انرژی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، پتاسیم به ساخت و تقویت عضلات بدن نیز کمک می‌کند. حتما شنیده‌اید که ماهیچه‌ها در مقایسه با چربی‌ها کالری بیشتری می‌سوزانند.

پروتئین

از یک فنجان آب نارگیل 2 گرم پروتئین دریافت می‌کنید. پروتئین یک سرکوب کننده‌ی اصلی اشتها است که به شما کمک می‌کند تا زمانی که قصد کاهش وزن سریع دارید، کالری کمتری مصرف کنید. بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند به همین دلیل از رژیم غذایی پر پروتئین پیروی می‌کنند. آب نارگیل از آنجایی که پروتئین بالایی دارد، انتخاب بسیار خوبی است.

ویتامین C

متخصصان تغذیه اغلب اضافه کردن آب نارگیل را به جدول رژیم غذایی خود توصیه می‌کنند زیرا منبع غنی از ویتامین C است. همانطور که مطالعات نشان می‌دهد ویتامین C برای تولید هورمونی به نام کارنیتین ضروری است که به انتقال مستقیم انرژی به سلول‌ها کمک می‌کند.

آنزیم‌ها

چندین آنزیم مانند کاتالاز، پراکسیداز، دهیدروژناز، دیاستاز، RNA پلیمراز و فسفاتاز در آب نارگیل وجود دارد. این آنزیم‌ها به عملکرد صحیح سیستم گوارش و متابولیک کمک می‌کنند.


آب نارگیل چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟


در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا نوشیدن آب نارگیل به کاهش وزن کمک می کند.

کالری کم

یک فنجان نارگیل علاوه بر تعدادی از مواد مغذی ضروری، تنها 46 کالری دارد. در مقایسه با نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده و حتی آب گزینه‌ی خوبی است. نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده حاوی شکر و طعم اضافه شده‌است که باعث افزایش وزن می‌شود. از سوی دیگر، آب فاقد الکترولیت‌های طبیعی است که در آب نارگیل وجود دارد. این نوشیدنی طبیعی کم کالری بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد و همچنین با مصرف کالری کمتر به کاهش وزن کمک می‌کند.

نرخ متابولیک را افزایش می‌دهد

افرادی که متابولیسم پایینی دارند دیر یا زود در معرض خطر چاق شدن قرار دارند. وقتی میزان سوخت و ساز بدن شما پایین است، مهم نیست که چقدر کمتر غذا می‌خورید، وزن شما افزایش می‌یابد. آب نارگیل به افزایش سرعت متابولیسم کمک می‌کند و در نتیجه به شما در مبارزه با چاقی کمک می‌کند. هضم و جذب غذا را بهبود می‌بخشد و انرژی تولید شده را برای انجام کارهای مختلف ارادی و غیر ارادی کانالیزه می‌کند.

کلسترول خون را کاهش می‌دهد

مقدار بالای کلسترول بد (LDL) در خون شما می‌تواند شریان‌های شما را با رسوب در دیواره‌ی رگ‌های شما مسدود کند. از نظر علمی ثابت شده است که آب نارگیل، در واقع، کلسترول را کاهش می‌دهد. آب نارگیل کلسترول بد را به اسیدهای صفراوی تبدیل می‌کند و سپس به بیرون دفع می‌شود.

حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد

آب نارگیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به حذف گونه‌های فعال اکسیژن (ROS) کمک می‌کند. این گونه‌های اکسیژن فعال دلیل اصلی بسیاری از بیماری‌ها، اختلالات و پیری هستند. مشخص شده‌است که آب نارگیل به کاهش ROS کمک می‌کند، که به نوبه خود حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد. وقتی بدن شما به انسولین حساس باشد، کمتر مستعد افزایش وزن یا دیابت خواهید بود.

از پروتئین‌ها به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند

آب نارگیل به ساخت ماهیچه‌های بدون چربی کمک می‌کند. این یک نوشیدنی کم کالری است و به کاهش کلسترول خون و افزایش سرعت متابولیسم شما کمک می‌کند و در نتیجه باعث تجمع چربی کمتر در بدن شما می‌شود. چربی از قبل ذخیره شده به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شود. بنابراین، تنها چیزی که برای شما باقی می‌ماند عضله است.

از عملکرد تیروئید پشتیبانی می‌کند

وقتی غده‌ی تیروئید به اندازه‌ی کافی هورمون تولید نمی‌کند، سرعت متابولیسم کند می‌شود. آب نارگیل به عملکرد صحیح تیروئید کمک می‌کند و در نتیجه سرعت متابولیسم را عادی می‌کند.

بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد

آب نارگیل سرشار از مواد مغذی است و بدن شما را هیدراته نگه‌می‌دارد. پس از نوشیدن آب نارگیل، احساس سیری می‌کنید و در نتیجه حداقل یک ساعت احساس گرسنگی نمی‌کنید. همچنین تمایلی به خوردن غذاهای ناسالم نخواهید داشت زیرا ترکیب بی‌نظیر نمک و شکر موجود در آب نارگیل جوانه‌های چشایی شما را تحریک می‌کند.
اینها دلایلی هستند که چرا آب نارگیل برای کاهش وزن مفید است. این رژیم غذایی مایع برای همه‌ی کسانی که رژیم غذایی خاصی برای مبارزه با چاقی دارند توصیه می‌شود.


زمان نوشیدن آب نارگیل


  • بعد از تمرین
  • صبح زود 
  • هنگام ناهار یا بعد از ناهار
  • بعد از یک روز پر هیجان

نکات مفید:

  • سعی کنید نارگیل طبیعی و تازه برش خورده بنوشید.
  • آن را بیش از یک روز نگهداری نکنید.
  • میوه‌های تازه را به آب نارگیل اضافه کنید تا تاثیر بیشتری داشته‌باشد.
  • شکر یا شیرین کننده‌های مصنوعی به آن اضافه نکنید.
  • آب نارگیل سبز در مقایسه با آب نارگیل بالغ برای کاهش وزن مفیدتر است.
  • اگر دوست ندارید لایه‌ی روی نارگیل را بخورید، آن را روی پوست خود بمالید.

احتیاط:
نوشیدن آب نارگیل بیش از یک یا دو بار در روز می‌تواند منجر به افزایش سطح قند شود. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، مصرف زیاد شکر هیچ هدفی ندارد. آب نارگیل همچنین حاوی حدود 0.5 گرم چربی اشباع شده در هر فنجان است. چربی‌های اشباع شده؛ چربی‌های بدی هستند که منجر به افزایش وزن می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند شما را مستعد بیماری قلبی یا سکته کنند. همچنین از نوشیدن آب نارگیل بسته بندی شده خودداری کنید.
منبع آب نارگیل مهم است. کنسرو یا فرآوری شده ممکن است طعم‌های مصنوعی داشته‌باشد که ممکن است به طور غیرمستقیم سطح قند را افزایش دهد. از آنجایی که آب نارگیل سرشار از پتاسیم است، بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی یا قلبی باید با احتیاط مصرف کنند.

 بیشتر بخوانید: چگونه با استفاده از روغن نارگیل از شر چین و چروک خلاص شویم؟

مطالب مرتبط