20 مدل موی کوتاه مناسب برای صورت‌های گرد که باید در سال 2022 امتحان کنید

20 مدل موی کوتاه مناسب برای صورت‌های گرد که باید در سال 2022 امتحان کنید

05 مرداد 1401

اگر صورت گردی دارید و از کوتاه کردن موهایتان نگران هستید چون نمی‌خواهید صورت شما گردتر نشان دهد. اما دنیا مد در حال تغییر است و مدل موهای کوتاه برای صورت‌های کوتاه  به جدیدترین مد برای خانم‌ها تبدیل شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا چند مدل موی کوتاه و جذاب که به خوبی با این فرم صورت مطابقت دارند مشاهده کنید.
اگر هنوز نمی‌دانید که صورتی گردی دارید یا خیر به خواندن ادامه دهید تا فرم صورت خود را مشخص کنید و مدل مویی را انتخاب کنید که شکل و ویژگی‌های صورت شما را به کمال برساند! برای کسب اطلاعات بیشتر به پایین بروید.
آیا صورت شما فرم گردی دارد؟

  • صورت گرد با داشتن گونه‌های پر متفاوت است. برای اینکه مطمئن شوید صورت گردی دارید، ابعاد دقیق صورت خود را مشخص کنید. برای این کار مراحل ساده زیر را برای انجام کار دنبال کنید.
  • صورت خود را از بالای گونه و کمی زیر چشم‌ها اندازه بگیرید.
  • پهن‌ترین نقاط خط فک خود را اندازه بگیرید.
  • طول صورت خود را از مرکز پیشانی تا نوک چانه اندازه‌گیری کنید.
  • اگر عرض استخوان گونه، خط فک و طول صورت تقریباً یکسان بود پس شما صورت گردی دارید.

اگر حالا مطمئن شدید که صورت گردی دارید، در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که برای حالت دادن به موهای خود بهتر است در نظر داشته باشید!
نکات و ترفندهایی برای مدل موی کوتاه مناسب برای صورت گرد
کوتاهی مو گاهی اوقات سخت و دشوار می‌شود به خصوص اگر ندانید چه مدل مویی فرم صورت شما را تکمیل می‌کند. اگر صورت گردی دارید در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای کوتاهی بعدی موهای خود آن‌ها را به خاطر بسپارید.

  • مدل موهای که بالا بسته می‌شوند مانند گوجه‌ای به خوبی با فرم صورت گرد هماهنگی دارند زیرا صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند.
  • اگر دوست دارید چتری داشته باشید به جای چتری افقی و صاف به سراغ چتری‌های لایه باز بروید.
  • هنگامی که می‌خواهید مدل موهای کوتاه و فر را بر روی صورت گرد خود امتحان کنید، حلقه‌های فر را به جای گونه در نزدیکی تاج سر متمرکز کنید.
  • بهترین مدل مو برای صورت‌های گرد موهای موج‌دار است. کافی است بخش از موهای خود را دور یک اتو فر بزرگ بپیچید.

بیاید با هم مدل موهای کوتاه مناسب برای صورت‌های گرد را بررسی کنیم.
20 مورد از بهترین مدل موهای کوتاه برای صورت‌های گرد


1. مدل موی باب بالایاژ بلند


مدل موی باب بالیاژ بلند

ملکه توییتر کریسی تیگن یکی از بهترین مدل موها را دارد. او با این مدل موی باب بلند که روی شانه‌هایش می‌نشیند و از یک طرف جدا شده است همچون ستاره‌ها می‌درخشد.


2. مدل موی باب کوتاه مواج


مدل باب کوتاه مواج

مدل مویی مدرن و شیک این یکی از بهترین مدل موهای مناسب برای صورت‌های گرد است. میلاکونیس با مدل موی کوتاه مواج بسیار زیبا به نظر می‌رسد. هایلایت‌های قهوه‌ای ظریف جلوه آن را دوچندان کرده است.


3. مدل موی باب کوتاه ساده


مدل باب کوتاه ساده

ونسا هاجنز با این مدل موی زیبا جذابیت قدیم هالیوود را باز گردانده است. این مدل موی ساده یکی از بهترین مدل‌های باب کوتاه برای صورت‌های گرد است که مدل‌های زیبای دهه 50 را یادآور می‌شود.


4. مدل موی باب کوتاه پاریسی


مدل موی باب کوتاه پاریسی

جنیفر گودوین با این مدل موی باب کوتاه انقلابی در مدل موهای کوتاه زنانه برای صورت‌های گرد ایجاد کرده است. قسمت کناری سنجاق شده موهای او کمی از گردی صورتش می‌کاهد.


5. مدل موی باب هلندی 


مدل موی باب هلندی

سارا هایلند با این بافت کناری هلندی استایلی خاص و جذاب دارد. موهای بافته شده کاراملی او به روشی خیره‌کننده زوایای صورتش را برجسته می‌کند و ظاهری چشمگیر به او می‌دهد.


6. مدل موی باب حجیم با چتری‌های بلانت


مدل موی باب حجیم با چتری های بلانت

معمولاً خانم‌هایی که صورتی گرد دارند از چتری‌های حجیم و افقی دوری می‌کنند اما کری واشنگتن همه قوانین را زیر پا گذاشته است و با این مدل باب بلند حجیم شبیه یک ماده شیر قوی به نظر می‌رسد و چتری‌های با برش مستقیم به صورت گرد او ساختاری زاویه‌دار می‌بخشد.


7. مدل موی باب آبشاری


مدل موی باب آبشاری

اگر استایل جالب و متفاوتی می‌خواهید و به یک مدل موی کوتاه برای صوت گرد خود نیاز دارید، چرا مثل هنرپیشه محبوب بای لینگ باب مستقیم با انتهای کشیده را امتحان نمی‌کنید. این مدل مو هالایت‌های کاراملی او را بیشتر نمایان می‌کند.


8. مدل موی باب بلوند پلاتین


مدل موی باب بلوند پلاتین

آیا کسی هست که عاشق این استایل سلنا گومز نشود؟ فکر نمی‌کنم! فرم صورت سلنا چهره گرد اصلی نامیده می‌شود و او هر بار با مدل موهایش آن را از بین می‌برد. برای مثال در اینجا از این مدل موی کوتاه برای صورت گردش استفاده کرده است.


9. مدل موی باب فلپر


مدل موی باب فلپر

دختران فلپر در دهه 1920 از پیشگامان مدل موی کوتاه زنانه بودند پس جای تعجب ندارد که این سبک در این لیست قرار گرفته است. کات فلپر باب یک مول موی کوتاه مناسب برای صورت‌های گرد است که در اینجا کریستینا ریچی از آن استفاده کرده است.


10. مدل موی باب تکسچر


مدل موی باب تکسچر

به نظر می‌رسد که جنیفر لارنس با این مدل موی زیبا آماده است که روی فرش قرمز قدم بگذارد و همه‌ی قلب‌ها را به تپش بیاندازد.


11. مدل موی باب کناری


مدل موی باب کناری

به یارا شهیدی با این استایل زرق و برق‌دار اعتماد کنید. تنها کاری که برای به دست آوردن این استایل لازم است انجام دهید این است که فرهای طبیعی خود را حالت دهید. حالا شما آماده‌اید! این مدل موی کوتاه برای صورت‌های گرد عالی عمل می‌کند زیرا نگاه‌ها را به سمت موها می‌برد.


12. مدل موی باب Bumped Up


مدل موی باب

بهترین راه حل برای بلندتر به نظر رسیدن صورت شما مدل موی است که در اینجا کندیس بر دارد. این سبک با کمک شانه زدن به پشت و اسپری زیاد به دست می‌آید که فوق‌العاده جذاب است و به طرز شگفت‌انگیزی گردی صورت را متعادل می‌کند.


13. مدل موی باب ژولیده


مدل باب ژولیده

این مدل مو از اویل دهه 2000 الهام گرفته شده است. این یکی از بهترین مدل موهای کوتاه لایه‌ای مناسب برای صورت‌های گرد است زیرا حجم زیادی به آن می‌دهد.


14. مدل موی پیکسی


مدل موی پیکسی

اوه خدای من مایلی با این مدل موی پیکسی فوق‌العاده شده است. اگر شما هم طرفدار دو آتیشه مایلی سایرس هستید و صورت گردی دارید پس این سبک مو را به یاد داشته باشید.


15. مدل موی باب خیس


مدل موی باب خیس

با این مدل موی کوتاه خیره‌کننده در هر جمعی مانند الماس خواهید درخشید. اگرچه ریحانا صورت گردی ندارد اما این باب کوتاه که با کمک ژل به صورت موهای خیس حالت داده شده است، برای هر کسی که می‌خواهد گردی صورتش را کم رنگ کند ایده‌ی خوبی است.


16. مدل موی آندرکات پیکسی


مدل موی باب آندرکات پیکسی

جای تعجب ندارد که لوپیتا نیونگو با این کوتاهی جسورانه پیکسی را انتخاب کرده است این مدل موی کوتاه به طور شگفت‌انگیزی روی صورت گرد خوب به نظر می‌رسد.


17. مدل موی باب نامتقارن


مدل موی باب نامتقارن

مدل موهای پانک راک دوباره در حال بازگشتن هستند. این مدل موی باب نامتقارن با رنگ بلوند پلاتینی را ببیند واقعاً فوق‌العااده است این طر نیست!


18. مدل موی باب فر


مدل موی باب فر

نکته کلیدی در ایجاد مدل موهای مجعد کوتاه  مناسب برای صورت‌های گرد این است که فرها به جای اینکه محکم از ریشه تا نوک موهای شما فر شوند، باید روی نیمه پایینی موها متمرکز شوند، تا ظاهری جذاب و زنانه ایجاد کند.


19. مدل موی پیکسی درماتیک


مدل موی پیکسی درماتیک

این پیکسی فوق‌العاده جسورانه و تند با حرکتی چشمگیر در یک طرف حالت داده شده است دقیقاً همان چیزی است که برای اضافه کردن زوایای تیز به صورت گرد خود نیاز دارید.


20. مدل موی باب نامتقارن


مدل موی باب نامتقارن

با عوض کردن سبک و استایل کوتاهی به موهایتان روح تازه‌ای ببخشید. این باب نامتقارن با رنگ قرمز درخشان صورت گرد خود را کمی کشیده‌تر نشان دهید.
خانم‌ها! به این گونه مدل موی کوتاه خود را حالت می‌دهید تا صورت گرد خود را برجسته کنید! در حالی که ممکن است فکر کنید اکنون همه چیز را فهمیده‌اید، فقط یک لحظه وقت بگذارید و بررسی کنید که هنگام حالت دادن به موهای خود از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.
مدل موهایی که زنان با صورت گرد باید از آن اجتناب کنند.

  • موهای خود را از وسط جدا نکنید زیرا صورت شما را پهن می‌کند و آن را گردتر نشان می‌دهد.
  • از چتری‌های ضخیم و صاف خودداری کنید زیرا نتیجه معکوس خواهد داشت و طول صورت را کاهش می‌دهد.
  • موهای خود را دم اسبی نبندید زیرا تمام نگاه‌ها را به گردی صورت شما متمرکز می‌کند.

بیشتر بخوانید: 25 مدل موی شیک با طول متوسط

مطالب مرتبط