43 نکته آرایشی که باید بدانید!

43 نکته آرایشی که باید بدانید!

25 تیر 1401

چه در زمینه‌ی آرایش مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، نکات و ترفندهای آرایشی همیشه برای شما کارآیی خواهد داشت. به عنوان مثال، یک ترفند ساده می‌تواند به شما کمک کند با استفاده از یک پالت سایه‌ی چشم، آرایش چشم گربه‌ای زیبایی برای خود بکشید. ممکن است تعجب کنید که می‌توانید از همان پالت سایه چشم برای کانتور کردن استخوان گونه، پر کردن ابروها یا برجسته کردن صورت نیز استفاده کنید. بنابراین، نگاهی به محصولات آرایشی و بهداشتی خود بیندازید و به فکر خلق یک شاهکار روی صورت خود باشید. پرایمر، کرم‌پودر، رژگونه یا پالت سایه؛ می‌توانید از هر محصول آرایشی با ترفندهایی برای بی‌عیب و نقص شدن و ظریف ظاهر شدن استفاده کنید. این نکات آرایشی را امتحان کنید تا بهترین ظاهر خود را بدست بیاورید.


نکات آرایشی برای استفاده از پرایمر


نکات آرایشی برای استفاده از پرایمر

1. مطمئن شوید که پرایمر شما مکمل کرم پودر شما باشد

چه روغنی باشند و چه آبکی، پرایمر و کرم پودر شما باید پایه‌ی یکسانی داشته‌ باشند. در غیر این صورت، آن‌ها به خوبی با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند یا فقط از روی صورت شما می‌لغزند.

2. پرایمر باعث محو شدن گودی زیر چشم می‌‌‌‌‌شود

مالیدن مقدار کمی پرایمر به دور چشم به طور چشمگیری سیاهی زیر چشم شما را محو می‌کند.


نکات آرایشی برای استفاده از کرم پودر


نکات آرایشی برای استفاده از کرم پودر

3. استفاده از ابزار مناسب برای مالیدن کرم پودر

در حین مالیدن کرم پودر، اگر می‌خواهید پوششی شفاف داشته‌ باشد، از انگشتان خود استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید یک پوشش کامل داشته ‌باشد، از براش کرم پودر استفاده کنید.

4. جهت استفاده از کرم پودر

همیشه کرم پودر را با حرکات رو به پایین بزنید. بسیاری از ما یک لایه‌ی نازک مو روی صورت خود داریم و استفاده از کرم پودر به صورت حرکتی به سمت بالا باعث برجسته شدن تارهای مو می‌شود.


نکات آرایشی برای استفاده از کانسیلر


نکات آرایشی برای استفاده از کانسیلر

5. یک شکل مخروطی ایجاد کنید

بسیاری از ما عادت داریم کانسیلر را به صورت نیم دایره‌ای زیر چشممان بزنیم تا رنگ تیره یا پف زیر چشم را کاهش دهد. با این حال، برای بهترین نتیجه، کانسیلر را به شکل مخروطی زیر چشم‌ها بزنید و آن را تقریباً تا جایی که بینی شما به پایان می‌رسد ادامه دهید. این کار نه تنها در پنهان کردن عیوب شما بهتر عمل می‌کند زیرا به راحتی ترکیب می‌شود، بلکه به کانتور کردن دو طرف بینی شما نیز کمک می‌کند.

6. پالت تصحیح رنگ

احتمالاً تاکنون در مورد شگفتی به نام پالت تصحیح رنگ شنیده‌اید. این کانسیلرهای رنگ‌های مختلف برای از بین بردن عیوب صورت شما استفاده می‌شود. به عنوان مثال، کانسیلر سبز رنگ برای از بین بردن قرمزی پوست، اسطوخودوسی برای تغییر رنگ زرد صورت و هلویی برای کبودی یا رنگ تیره‌ی زیر چشم و غیره استفاده می‌شود. فقط یک سایه از رنگی که می‌خواهید کانسیلر شما باشد را با کانسیلر معمولی خود مخلوط کنید.

7. نقاط کانونی مهم را بشناسید

این نکته برای روزهایی است که دیر می‌کنید یا احساس تنبلی می‌کنید که کانسیلر خود را به درستی بزنید. فقط کافی است کمی کانسیلر، ترجیحاً با براش، زیر چشم، گوشه‌های دهان و نزدیک بینی بکشید و تأثیر زیاد آن را روی صورت می‌بینید.


نکات استفاده از پودر فیکس


نکات استفاده از پودر فیکس

8. عملکرد هر 2نوع پودر فیکس را بدانید

به طور عمده دو نوع پودر صورت وجود دارد: پودر لوز و پودر فشرده شده. این مهم است که بدانیم کدام پودر را برای چه هدفی باید استفاده کنیم. پودر لوز اساساً برای ثابت کردن آرایش و ماندگاری طولانی استفاده می‌شود. اگرچه به دو صورت رنگی و بی‌رنگ وجود دارد، اما بهتر است از نیمه شفاف یا بی‌رنگ برای فیکس کردن آرایش استفاده کنید زیرا رنگ کرم پودر و کانسیلر شما را به هم نمی‌زند. با این حال، پودر فشرده برای جلوگیری از تعریق و ثابت کردن آرایش به کار می‌رود. همچنین ظاهری درخشان به پوست می‌دهد.

9. براش مناسب را انتخاب کنید

نتیجه هر محصول آرایشی تا حد زیادی به اپلیکاتور یا براش بستگی دارد و این به ویژه در مورد استفاده از پودرها صادق است. همیشه از کرکی‌ترین براشی که می‌توانید برای پودر خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه را داشته ‌باشید.

بیشتر بخوانید: کانتورینگ انواع مختلف صورتها + 5 روش و نکته ساد


نکات آرایشی برای استفاده از رژگونه


نکات آرایشی برای استفاده از رژگونه

10. رژگونه را زیر کرم پودر بزنید

این نیز روشی هوشمندانه برای معکوس کردن ترتیب استفاده از محصول برای به دست آوردن نتایج فوق‌العاده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا رژگونه را بمالید و سپس کرم پودر را روی آن بزنید. درنتیجه‌ی نهایی به نظر می‌رسد که شما به طور طبیعی از درون می درخشید.

11. از دستمال کاغذی برای بلاتینگ استفاده کنید

به جای اینکه رژگونه‌ی خود را با پودر کمر رنگ‌تر کنید، از دستمال کاغذی استفاده کنید. سپس آن را به آرامی روی رژگونه فشار دهید و با اسفنج آرایشی آن را پخش کنید تا رنگی عالی روی گونه‌هایتان ایجاد شود.

12. از رژگونه‌های براق به موقع استفاده کنید

اگر منافذ بزرگ، جوش یا سایر علائم پوستی مشکل‌دار دارید، ایده‌ی خوبی است که از رژگونه‌های براق به طور کلی چشم پوشی کنید.


نکات آرایشی برای استفاده از برنزر


نکات آرایشی برای استفاده از برنزر

13. برای ترکیب بهتر از روش مثلثی استفاده کنید

اگرچه استفاده از برنزه‌کننده با براش کرکی روی گودی گونه‌ها یک روش معمول است، اما بهتر است دو مثلث وارونه روی گونه‌هایتان با برنز بکشید. آن را با هم ترکیب کنید این کار باعث می‌شود گونه‌هایتان برجسته‌تر به نظر برسد.

14. برنزر DIY

اگر می‌خواهید چیزی سرگرم کننده را امتحان کنید، سعی کنید برنز کننده‌ی خود را بسازید. تنها چیزی که نیاز دارید چند مورد است که در قفسه‌ی آشپزخانه‌ی شما قرار داشته ‌باشد. مقداری پودر دارچین، پودر کاکائو، مقداری پودر جوز هندی بردارید و با مقداری نشاسته ذرت مخلوط کنید و برنز کننده‌ی خود را بسازید. اگر از طرفداران آرایش با مواد طبیعی هستید یا می‌خواهید از مواد شیمیایی استفاده نکنید طبیعی‌تر از این محصول چیزی نیست.


نکات آرایشی برای ابروها


نکات آرایشی برای ابروها

15. کشیدن شیارهای کنارهم

همیشه در حالی که ابروهای خود را با مداد پر می‌کنید، سعی کنید شیارها را کنارهم بکشید تا آن‌ها را طبیعی‌تر نشان دهد.

16. لیفت فوری چشم

برای لیفت فوری چشم‌ها، از هایلایتر درست بالای قوس ابروهایتان استفاده کنید و آن را با هم ترکیب کنید. این کار نه تنها ابروهای شما را به بالا می‌کشد، بلکه تأثیر چشمگیری بر ظاهر کل صورت شما خواهد داشت.


نکات استفاده از سایه چشم


نکات استفاده از سایه چشم

17. استفاده از یک پالت سایه‌ی همه‌کاره

این پالت‌های سایه‌ی همه کاره بهترین هستند و از آن‌ها می‌توان به عنوان رژگونه، برنز کننده، هایلایتر و حتی برای تغییر رنگ اندکی از لوازم آرایش پایه استفاده کرد.

18. مداد سفید برای پر رنگ‌تر کردن آرایش

اگر سایه چشم شما آن پیگمنتی که می‌خواهید را ندارد، ابتدا به پلک‌های خود یک مداد خط چشم سفید بزنید و سپس بر روی آن سایه را بکشید.

19. استفاده از سایه‌‌ی مشکی به جای خط چشم

در روزهایی که دوست ندارید خط چشم بکشید یا فقط می‌خواهید ظاهری بی‌رنگ نداشته ‌باشید، یک براش زاویه‌دار بردارید و به جای خط چشم روی بن مژه‌ی بالایی خود با سایه چشم مشکی بکشید. این کار ظاهری طبیعی به شما می‌دهد.


نکات آرایشی برای زدن خط چشم


نکات آرایشی برای زدن خط چشم

20. گزاشتن نقطه و خط‌تیره

ممکن است برای کسانی که روی خط چشم کشیدن تسلط دارند کار بیهوده‌ای بنظر برسد اما افرادی هستند (مثل من) که کشیدن یک خط مستقیم روی کاغذ برای آن‌ها به اندازه‌ی کافی دشوار است، چه برسد به اینکه چنین تسلطی را روی چشم‌ها داشته باشند. نگران نباشید، در این روش فقط نقاط یا خط تیره‌های کوچک را با خط چشم خود روی خط مژه بکشید و سپس آن‌ها را بهم وصل کنید خط چشم شما آماده شده‌ است.

21. خط چشم با روش نوار اسکاچ

برای خط چشم دنباله‌‌‌دار، از روش نوار چسب استفاده کنید. فقط یک نوار چسب به شکل زاویه‌دار در کناره‌های چشم خود بچسبانید و اجازه دهید انتهای آنجایی که‌ می‌خواهید خط چشمتان ادامه داشته ‌‌باشد بیاید سپس خط چشم خود را بالای آن بکشید. همچنین می‌توانید از قاشق و کارت یا هر چیزی که لبه مستقیم دارد به عنوان راهنما استفاده کنید.

22. درشت کردن چشم‌ها باخط چشم

برای اینکه چشم‌های خود را درشت‌تر کنید به جای اینکه خط چشم را روی خط مژه بکشید، آن را زیر بن مژه بکشید و همچنین مطمئن شوید که از یک نوع ضد آب برای این مورد استفاده می‌کنید.

23. پررنگ کردن خط چشم با سایه

برای اینکه خط چشم شما پر رنگ‌تر شود و جلوه‌ی بیشتری داشته‌ باشد آن را با سایه‌های پر رنگ‌تر ست کنید.


نکات استفاده از ریمل


نکات استفاده از ریمل

24. از دستمال کاغذی برای جلوگیری از جمع شدن آن استفاده کنید

برای جلوگیری از جمع شدن ریمل، قبل از هر بار استفاده، مواد اضافی آن را روی دستمال کاغذی پاک کنید.

25. از پودر بچه برای داشتن مژه‌های ضخیم‌تر استفاده کنید

اگر می‌خواهید مژه‌هایتان پرپشت‌تر شوند، این تکنیک را دنبال کنید. ابتدا یک لایه ریمل بزنید و سپس مقداری پودر بچه روی آن بمالید. سپس، لایه‌ی دوم را اعمال کنید. فوراً به مژه‌های شما حجم چشمگیری می‌دهد.

26. از لنز تماسی استفاده کنید

به جای پاک کردن ریمل ریخته شده، چند قطره از همان محلولی که لنزهای خود را با آن تمیز می‌کنید به آن اضافه کنید.


خط لب و نکات رژ لب


خط لب و نکات رژ لب

27. از وسط شروع کنید

رژ لب را از وسط لب خود بزنید و به سمت کناره‌ها حرکت کنید تا لب‌هایی زیبا به شما بدهد.

28. با خط لب لب‌هایتان را درشت‌تر کنید

اگر می‌خواهید لب‌هایتان درشت‌تر بنظر برسند می‌توانید به طور نامحسوس زیر خط لب خود خط لبی بکشید یا دور لب خود را کانتور کنید این کار به درشت‌تر کردن لب‌های شما کمک می‌کند.

29. استفاده از پودر برای ماندگاری بیشتر رژلب

برای اینکه مطمئن شوید که رژلب شما برای مدت طولانی روی لب‌هایتان می‌ماند، پس از زدن رژلب، کمی پودر شفاف روی لب‌هایتان بزنید. برای این کار می‌توانید از سایه چشم بی‌رنگ نیز استفاده کنید. اگر از سایه چشم براق استفاده می‌کنید، به عنوان هایلایتر نیز عمل می‌کند و به لب‌های شما حجم و برق بیشتری می‌دهد.

30. خط لب را بعد از رژ لب بزنید

می‌دانم که کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما به گفته‌ی برخی از آرایشگران، بهتر است ابتدا رژ لب بزنید و سپس به سراغ خط لب بروید.

31. قانون شست

رژ لب روی دندان‌هایتان مطمئناً ظاهری نیست که شما به دنبال آن بودید، اما بیشتر از آن چیزی که ما فکر می‌کنیم اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از آن، شست خود را داخل لب های خود قرار دهید و سپس رژلب بزنید.

بیشتر بخوانید: تاثیرات برق لب روی میکاپ


براش‌های آرایشی


براش‌های آرایشی

32. براش‌های خود را بشناسید

براش‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. بدانید از کدام براش برای چه کاری استفاده می‌کنید. برای فهمیدن کار همه‌ی آن‌ها وقت بگذارید و تا آن زمان به یاد داشته ‌باشید که براش‌های کرکی برای پخش کردن محصولاتی مانند پودر یا رژگونه خوب هستند و براش‌های کوچک برای محصولاتی مانند خط چشم و رژلب که نیاز به دقت دارند استفاده می‌شود.

33. براش‌های خود را تمیز کنید

مطلقاً هیچ بهانه‌ای برای تمیز نکردن براش‌هایتان وجود ندارد. براش‌های کثیف عامل رشد باکتری‌ها هستند. حداقل یک بار در هفته آن‌ها را با یک شامپوی ملایم تمیز کنید.

34. قبل از استفاده کمی براش‌هایتان را خیس کنید

برای اینکه بهترین نتیجه را از سایه‌هایی که می‌زنید بگیرید، به آرامی براش خود را با کمی اسپری فیکس آرایش خیس کنید. اگر اسپری فیکس در دسترس ندارید، فقط نوک براشتان را در آب فرو کنید تا اثر مورد نظر را به دست آورید.


نکات کلیدی


نکات آرایشی

35. ترتیب آرایش کردن را برهم نزنید

مهم است که ترتیب درست آرایش را دنبال کنید تا مطمئن شوید که بهترین آرایش را کرده‌اید. اگرچه این یک روش معمول است که ابتدا آرایش پایه را شروع کنید، اما کارشناسان زیبایی پیشنهاد می‌کنند که از چشم‌ها و ابروهای خود شروع کنید. در واقع، ایده‌ی خوبی است که در نهایت کرم‌پودر، کانسیلر و پودر خود را بزنید تا بتوانید به راحتی تمام اشتباهات را برای نتیجه نهایی برطرف کنید.

36. آرایش خود را زیر نور طبیعی انجام دهید

سعی کنید آرایش خود را تا حد امکان در نور طبیعی انجام دهید. آرایش زیر نورهای مصنوعی متفاوت به نظر می‌رسند.

37. سرد، گرم یا خنثی؟

تن رنگ خود را بشناسید اساساً سه رنگ وجود دارد: گرم، سرد و خنثی، و مهم است که رنگ خود را بشناسید تا محصولات آرایشی را پیدا کنید که ته رنگی متناسب با تن رنگ شما داشته‌ باشند. یک راه آسان برای تشخیص اینکه کدام تن هستید این است که رنگ رگ‌های خود را بررسی کنید. اگر رگ‌های مایل به آبی یا ارغوانی دارید، تن سردی دارید. اگر سبز به نظر می‌رسند، تن گرمی دارید و اگر در گفتن مشکل دارید، احتمالاً دارای رنگ خنثی هستید.

38. پالت خود را بسازید

چه پالت کانسیلر و چه پالت سایه چشم، همیشه فقط از چند رنگ استفاده می‌کنیم. پالت‌ها معمولاً گران هستند، بنابراین سایه چشم‌های رنگی را که دوست دارید خریداری کنید و آن‌ها را در یک جعبه‌ی خالی قرار دهید تا پالت خود را متشکل از محصولاتی که واقعاً استفاده می‌کنید بسازید. این کار می‌تواند در هزینه‌ی شما صرفه جویی زیادی کند.

39. ​​فر مژه خود را گرم کنید

قبل از فر کردن مژه‌ها، سشوار خود را روی فر مژه بزنید. گرما به شما کمک می‌کند تا فورا مژه‌هایی کاملاً فر داشته ‌باشید.

40. از محصولات ضد آب با احتیاط استفاده کنید

اگرچه محصولات مقاوم در برابر آب برای استفاده طولانی مدت و ماندن خوب هستند، اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض چنین محصولاتی می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. از آنجایی که محصولات مقاوم در برابر آب نیاز به مالش زیاد یا محصولات خاص برای از بین بردن آن دارند، ساییدگی و پارگی لایه‌ی محافظ پوست بسیار امکان پذیر است.

41. معجزه‌ی الکل

دفعه بعد که رژگونه یا سایه‌ی چشم شما ترک خورد، نگران نباشید. فقط مقداری الکل به آن اضافه کنید و آن را در جای خود نگه‌دارید. بگذارید الکل تبخیر شود و به لوازم آرایشی خود سلام کنید.

42. بی بی کرم بسازید

پرایمر، کرم پودر، کرم ضد آفتاب و پودر فشرده خود را مخلوط کنید تا کرم BB سفارشی خود را بسازید.

43. لوازم آرایشی شما شخصی است

به اشتراک گذاشتن لوازم آرایش، حتی با نزدیکترین دوستانتان، بهداشتی نیست. احتمال گسترش عفونت بسیار زیاد است. به خصوص از اشتراک گذاری محصولات چشم و لب خودداری کنید.

امیدواریم نکات و ترفندهای آرایشی که در مقاله به اشتراک گذاشته شده ‌است به شما کمک کند تا همه چیزهایی را که برای داشتن ظاهری عالی لازم است درک کنید. لازم نیست که آرایش‌گر حرفه‌ای باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این نکات کوچک را بدانید که می‌تواند نتایج عالی به شما بدهد. همچنین، همیشه مطمئن شوید که درست غذا می‌خورید و خوب می‌خوابید. یک سبک زندگی سالم می‌تواند برای پوست شما معجزه کند.

بیشتر بخوانید: نحوه‌ی آرایش نچرال آسان با آموزش گام به گام