چگونه با پوست سر چرب و انتهای خشک آن مقابله کنیم؟

چگونه با پوست سر چرب و انتهای خشک آن مقابله کنیم؟

25 تیر 1401

بسیاری از افراد در سرتاسر جهان با پوست سر چرب و انتهای خشک دست و پنجه نرم می‌کنند، که رویای داشتن موهای پرپشت را از بین می‌برد و باعث مشکلات دیگری مانند دو شاخه شدن انتهای سر و تجمع شوره در کف سر می‌شود.

کلید کاهش این مشکل پیروی از یک روال مراقبت از مو است تا مطمئن شوید موهای شما سالم و براق باقی می‌مانند. بسیاری از شرایط مربوط به آب و هوا، تغییرات هورمونی و مسائل رژیم غذایی باعث می‌شوند که پوست سر ما هر از چند گاهی به حالت طبیعی برگردد. چرب کردن هفتگی و شامپوی منظم برای از بین بردن خشکی انتهای موی شما کافی نیست.

برای کشف ایده‌های آسان برای مراقبت از مو که نه تنها پوست سر پر از چربی شما را درمان می‌کند، بلکه مطمئن می‌شود موهای شما از ریشه تا انتها قوی به نظر می‌رسند. می توانید چند مورد از نکات زیر را در برنامه روزانه خود بگنجانید. به خواندن ادامه دهید تا توصیه‌های برتر ما را بررسی کنید!

انتهای موی دوشاخه شده:

تریم

پوست سر چرب و انتهای خشک

اگر نوک موهای شما تحت تاثیر خشکی بیش از حد باشد، ممکن است شکننده و دوشاخه شده باشند. برای جلوگیری از دو شاخه شدن بیشتر مو، باید یک کوتاهی کوچک داشته‌ باشید. دوشاخه شدن از نوک مو شروع می‌شود اما اگر زودتر از موها مراقبت نشود می‌تواند تا ساقه و ابتدای مو نیز پیش برود. انتهای موهای خود را کوتاه کنید و روتین مراقبت از مو را برای ترمیم و به دنبال آن یک سیستم مراقبت منظم از مو شروع کنید. این کمک زیادی به سلامت و بافت موهای شما می‌کند.

روتین

شما باید بعد از هر بار آبکشی موهای خود را با یک نرم کننده‌ی غنی نرم کنید تا از خشکی و دو شاخه شدن انتهای موها خلاص شوید. وقتی پوست کف سرتان از قبل چرب است، نیازی نیست نرم کننده‌ی خود را در آنجا بمالید. این کار فقط چربی مو را دو برابر می‌‌‌‌‌کند و موهای شما را شل می‌کند. موها و پوست سر خود را با یک شامپوی ملایم شامپو کنید و سپس ساقه‌‌ی مو را با یک نرم کننده‌ی مغذی اضافی به خوبی حالت دهید. این کار به حفظ نرمی موها بدون خشک کردن آن کمک می‌کند و در عین حال از چربی اضافی پوست سر جلوگیری می‌کند.

درمان

پوست سر چرب و انتهای خشک


آیا می دانید چگونه موهای چرب را درمان کنیم؟


اجازه دهید یک ترکیب ساده برای درمان مو برای مبارزه با این مشکل پوست سر چرب و شکننده انتهای مو درست کنیم. نصف کاسه زمین فولر کامل را بردارید. گلاب را به آن اضافه کنید تا خمیر خامه‌ای به دست آید. این ترکیب را با استفاده از نوک انگشتان تمیز یا برس مو به طور یکنواخت روی پوست سر خود بمالید. روغن زیتون را گرم کنید و آن را با تمرکز بیشتر روی نوک موها بمالید. بگذارید این دو ماده به مدت 1 ساعت روی پوست سر و موهایتان بماند و موهایتان را با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید. این‌ها موهای شما را جادو می‌کنند و موهایی نرم و بدون موخوره به شما می‌دهند بدون اینکه پوست سرتان را چرب کرده و انتهای آن را خشک کنید.

تغییرات فصلی، عدم تعادل هورمونی و رژیم غذایی نامناسب می‌تواند منجر به پوستی چرب با انتهای خشک شود. گاهی اوقات، شامپو زدن و حالت دهنده منظم ممکن است برای مقابله با این مشکل کافی نباشد. اتخاذ یک برنامه منظم، سالم و ساده برای مراقبت از مو برای داشتن موهایی صاف و براق ضروری است. همچنین مهم است که از استفاده بیش از حد از محصولات حرارتی خودداری کنید، زیرا می‌توانند باعث دوشاخه شدن و خشکی موهای شما شوند. به همین دلیل است که آرایش منظم مو در سالن و استفاده از نرم کننده آبرسان باعث بهبود بافت و سلامت کلی موهای شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: نازک شدن مو: علل ، درمان و نکات پیشگیری

مطالب مرتبط