استایل‌های تابستانی فوق‌العاده پایدار که دوست خواهید‌ داشت!

استایل‌های تابستانی فوق‌العاده پایدار که دوست خواهید‌ داشت!

17 خرداد 1401

روزی روزگاری، طراحان مد و دوستداران محیط‌زیست لباس‌هایی را ارائه می‌کردند که فقط می‌توان آن را «لباس هیپی» برای تابستان نامید. لباس‌های بی‌شکل و رنگ‌های خنثی، تاپ‌های پنبه‌ای ارگانیک در همه جا و شلوارهای گشاد معمول بودند. اما در طول دهه‌ی گذشته، مد اخلاقی با جهش و مرزها بهبود یافته ‌است، و امروزه، سبک تابستانی پایدار کاملاً شیک است.

در واقع، بسیاری از طراحان محیط زیست، تند و سریع از همتایان سنتی خود پیشی می‌گیرند. آن‌ها دامن‌ها، شلوارها، لباس‌ها، تاپ‌ها و حتی کیف‌های دستی با برش‌های زیبا تولید می‌کنند که با طراحانی مانند Chanel یا Fendi همخوانی دارند یا رقیب هستند.

تفاوت اصلی در چیست؟ همه‌ی آن‌ها از پارچه‌های طبیعی، سازگار با محیط زیست، و اغلب گیاه‌خواران ساخته شده‌اند. و آن‌ها اطمینان می‌دهند که همه‌ی این لباس‌ها نیز با وجدان اخلاقی تولید می‌شوند.

در اینجا منتخبی از بهترین سبک‌های تابستانی پایدار توسط طراحان برتر است که فکر می‌کنیم شما دوست خواهید داشت.


1. لباس‌های مینی


لباس‌های کوچک

تابستان در شهر خود هستید؟ لباس‌های مینی یکی از سبک‌های تابستانی پایدار مورد علاقه‌ی شما خواهد بود.

البته، Reformation برخی از بهترین لباس‌های کوچک را در اطراف می‌سازد. چه یک ظاهر شیک تک رنگ یا یک طرح گلدار دخترانه‌تر انتخاب کنید، ظاهرتان بسیار ترند و تابستانی می‌شود. و اگر لباسی را انتخاب کنید که از TENCEL ساخته شده‌ باشد، پنبه ارگانیک و یا از جنس چوب، احساس خوبی خواهید‌ داشت.


2. لباس ساحلی


لباس ساحلی

در کمد لباس تابستانی خود به دنبال چه ‌چیزی هستید؟ یک لباس با لبه‌ی بلند؟ لباس شنا با برش‌های سکسی یا طرح‌های برجسته؟ مارا هافمن همه‌ چیز را ارائه می‌دهد.

هافمن زمانی طراح مشهوری بود که زیاد به پایداری فکر نمی‌کرد. اما در طول دوران حرفه‌ای خود، او شروع به درک تأثیر اعمال مضری که صنعت مد را درگیر می‌کند بر روی کره زمین کرد.

او به طور فزاینده‌ای از اعمال ناعادلانه‌ی کار، آلاینده‌های شدید محیطی و آسیب به حیوانات وحشت‌زده‌ شد. اکنون، با هر مجموعه‌ای که او طراحی می‌کند، هدف او تولید لباس‌های زیبا و راحت است که نه تنها به نفع مصرف کننده، بلکه برای تولیدکنندگان نیز باشد.

او از پارچه‌ها و رنگ‌های دوست‌دار وگان و سیاره‌ها استفاده می‌کند تا تمام لباس‌های اخلاقی خود را بسازد. و از زمانی که او این تغییرات را ایجاد کرد، حرفه و نام تجاری او به سادگی محبوبیت خود را افزایش داد!


3. لباس راحتی


لباس راحتی

ترجیح شما چیست؟ لباس با آستین، بلند یا کوتاه؟ مهم نیست که چقدر آن‌ها را دوست‌ دارید، تی شرت‌ها یکی از لوازم اصلی تابستانی هستند.


4. لباس کار تابستانی


لباس کار تابستانی

طرح‌های شل، پیچیده و آسان آیلین فیشر در سواحل ایبیزا به همان اندازه که در مراکش ظاهر می‌شود، جذاب به نظر می‌رسند. اما آن‌ها برای محل کار نیز ایده آل نیستند!

از زمان راه‌اندازی برند خود بیش از 30 سال می‌گذرد، این طراح تولید لباس‌هایی را در اولویت قرار داده ‌است که نه تنها راحت، شیک و جاودانه هستند، بلکه با استفاده از مواد 100٪ طبیعی مانند پنبه و کتانی ارگانیک از نظر محیط زیست نیز پایدار هستند.

او همچنین طرح «آیلین سبز» را ارائه می‌کند، که در آن مشتریان می‌توانند لباس‌های «آیلین فیشر» را که به آرامی می‌پوشند، برای تخفیف‌های داخلی بازیافت کنند. این قطعا زنی است که به مشتریان خود و آینده کره زمین اهمیت می‌دهد.


5. بلوزهای شیرین


بلوزهای شیرین

بلوزهای تابستانی احتمالاً جزء اصلی کمد شما هستند و هیچ کس آن‌ها را بهتر از سنت انجام نمی‌دهد!

مجموعه تابستانی آن‌ها تحت تأثیر  کامارگ و جشنواره دوسالانه آن‌ها در Santes-Maries بود، جایی که رومی‌ها در جنوب فرانسه از سراسر اروپا جمع می‌شوند.

اینها نشان می‌دهد که چگونه این برند دوست دارد ارجاعات فرهنگی را با هم ترکیب کند و آن‌ها را به مجموعه‌ای آرام و زنانه تفسیر کند.

بیشتر بخوانید: 51 لباس مجلسی خیره کننده عروسی


6. لباس شنا


لباس شنا

بیشتر طیف وسیع لباس‌های تابستانی آن نیز به صورت محلی در کالیفرنیا تولید می‌شود. اما اگر نتوانند به صورت محلی چیزی بسازند، با گروه‌های صنعتگران تجارت منصفانه برای ارتقای توانمندی اقتصادی زنان در جهان در حال توسعه شریک می‌شوند.

آماهلیا برای جدیدترین مجموعه‌ی خود از زرق و برق ساحل دهه 70 و موزه‌های مدرنی که طرح‌های او را جمع‌آوری می‌کنند الهام گرفته ‌است. او می‌گوید: «همه‌ی ما در مورد جذابیت طبیعی و بی‌دردسر و حال و هوای آرام ساحل غربی هستیم که در DNA ما وجود دارد. Amahlia همیشه بخشی از درآمد را مستقیماً به سازمان‌های زیست محیطی که به حفاظت از اقیانوس‌های ما کمک می‌کنند، پس می‌دهد.


7. لباس‌های تفریحی تابستانی


لباس‌های تفریحی تابستانی

به دنبال وسایلی برای اوقات فراغت هستید که بتوانید به طور یکپارچه در مغازه‌ها، اداره یا حتی کلاس یوگا ورزش کنید؟

این یک برند لوکس پایدار است که بیشتر به دلیل تبدیل مواد زیست محیطی مانند پنبه ارگانیک، پلی استر بازیافتی، Tencel و EcoVera به لباس‌های روزمره با لبه‌های پیچیده شناخته شده‌ است.

این برچسب مستقر در لندن همچنین 90 درصد از سود خود را بین کسانی که هر مجموعه را می‌سازند و چهار موسسه خیریه تقسیم می‌کند.


8. لباس بیرون رفتن


لباس بیرون رفتن

تابستان به معنای قرارهای داغ، رویدادهای بزرگ و عروسی است. این بدان معناست که باید آن لباس ماکسی مجلل را پنهان کنید و به جای آن لباس شیک‌تر بپوشید.

ما خلاقیت‌های جرالدین گارسیا را برای بیرون رفتن دوست داریم. طرح‌های اثیری و بی‌نظیر او همگی به‌طور پایدار تهیه و تولید شده‌اند. پارچه‌های رنگ‌آمیزی طبیعی مانند TENCEL، ابریشم و لیکرای بازیافتی، لباس‌های گارسیا را بدون دردسر می‌پوشانند و روان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: با شلوار خاکی چه بپوشیم؟


9. سبک تابستانی با بودجه


سبک تابستانی با بودجه

این یک واقعیت تأسف بار است که مد پایدار همیشه در حد بودجه همه نیست.

در اینجا، طیف گسترده‌ای از لباس‌های مختلف را خواهید دید که برای پایداری آن انتخاب شده‌اند. برای مثال، از میان لباس‌های پنبه‌ای ارگانیک، شلوار Tencel، سه راهی کنفی و کفش‌های بطری پلاستیکی بازیافتی انتخاب کنید. استایل‌ها اغلب توسط خود مشتریان مدل‌سازی می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که ببینید این لباس‌ها در افراد «واقعی» چگونه به نظر می‌رسند.


10. لباس‌های ماکسی زیبا


لباس‌های ماکسی زیبا

لیا کبِد (Liya Kebede)، طراح مدل شده، برچسب مد اخلاقی LemLem را با یک هدف ایجاد کرد. هدف او حفظ تکنیک‌های بافندگی قرن‌ها در اتیوپی زادگاهش Kebede بود، بنابراین به طور همزمان برای صنعتگران محلی شغل ایجاد کرد.

نتیجه لباس‌ها، تاپ‌ها، دامن‌ها و شلوارهای دست‌ساز دقیق است. همه‌ی آن‌ها از پنبه محلی ساخته شده‌اند که با گلدوزی‌های پر جنب و جوش همراه است. جای تعجب نیست که بسیاری از افراد مشهور، از جمله Leandra Medine و Eva Chen، از طرفداران سبک بریزی لیبل هستند.

اگرچه ما به خصوص لباس‌های ماکسی او را دوست داریم. آن‌ها همیشه با چیزهای شیرین مانند کمربندهای ظریف، جیب‌ها یا حاشیه‌ها عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مد ساده واقعاً چگونه به نظر می‌رسد؟